2016-12-22, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Du kan det här bättre än jag. Du har läst detta fler gånger än vad jag har:
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/leif-gw-cykelmannen-etablerades-tidigt-som-misstankt
Det är inte som privatperson LGWP har fått tillgång till förundersökningen. Det är i egenskap av en ytterst diffus roll som professor av skiftande definition som han åkt runt i landet och fått tillgång till utredningar. Samtliga som fått läsa förundersökningen är per definition med i undersökningen i den meningen att man förväntas uttala sig om vad man kan göra mer än vad man redan har gjort. Det är först nu de senaste veckorna som han kritiserar utredningen för att man inte kollat P bättre. Det är nu flera år sedan han tittat på ärendet och nu har han ingen rätt att se på det mer. Vi vet alla att han har varit god vän med Bosse Åström. Det är inte en djärv gissning att man samtalat om det och Bosse påstått att P inte kollats precis som han uttryckte det i TV. Detta fastän Bosse inte fick se utredningen och inte kan veta. LGWP upprepar nu samma sak och passar samtidigt på att som en barnunge åter igen skvätta urin på Öhman för att han inte behandlade den store professorn i Brattås-fallet som han borde. Slutsatsen kan inte bli annat än att LGWP uttalar sig lika ogrundat nu som i kolumnen från 2007. Vad har LGWP gjort sedan dess som fått honom att ändra uppfattning? Förmodligen inte ett dugg mer än pratat en stund med Bosse Åström och valt att hänga med i drevet.

Förstår fortfarande inte hur du kommer fram till att P är granskad, om han inte ens suttit i ett riktigt förhör? Utveckla gärna.
Senast redigerad av echoesofglory 2016-12-22 kl. 20:20.
Citera
2016-12-22, 20:13
Medlem
Citat:
Bara för att man inte skrålar med i kramforskören och tolkar allt på ett enda vis innebär det inte att man försvarar utredningen. Vad jag påmint om är att de som anlände till Kramfors på måndagen ansågs vara gräddan av Sveriges utredare av fall som detta. Dessa lät sig inte ledas vid näsan av några oerfarna jävla bondläppar. Att dom inte såg till att P kollades ordentligt håller jag för uteslutet. Det jag kritiserade igår var de lokala konstaplarna som anlände till brottsplatsen och inte tog befälet över situationen, spärrade av ett ett stort område och höll folk på avstånd.

Som jag skrev så ingick LGWP i utredningen. Han säger sig ha läst större delen av förundersökningen och hade då ingenting att klaga på vad gäller förhör med den han nu uttrycker vara 1A att kolla. Att den fettsäcken idag sitter och raljerar över utredningen är helt enligt hans billiga och enkla natur. En som med facit i hand säger vad dumskallarna vill höra. Att du håller med honom förvånar mig inte det minsta.

Det fetade:
Men det är väl i princip utrett nu att P är inte ordentligt utredd, trots att BÖ säger det. Det som talar för det är bl.a telefonsamtalen som aldrig kontrollerades.

Vad har du för kännedom om avspärrningarna och vad som gjordes på plats då? Du måste ha varit där om du kan uttala dig om det.

Men hur uttalar du dig om andra, det där var väl jäkligt lågt.
Citera
2016-12-22, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyBladeIsSharp
Ja, bilderna visar att polisen även spärrat av vägen.

Joe Blow försvarade tidigare utredningen med ett lejons hjärta och rovdrift. Eftersom Ölvebro var inblandad i utredningen, och så vidare - kunde inga fel begåtts! LGWP kritiserade i vart fall utredningen i Veckans Brott...

Plötsligt skriver Joe vissa inlägg som kritiserar polisen. Kanske är Joe en så kallad "dubbelnatur"?

Dubbelnatur är nog bara förnamnet!
Citera
2016-12-22, 20:50
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Förstår fortfarande inte hur du kommer fram till att P är granskad, om han inte ens suttit i ett riktigt förhör? Utveckla gärna.
Det enda jag hänger upp det på är att jag i ett helt annat ärende (frågan mig inte om det något mer) i början av 90-talet kom i kontakt med utredare som jobbat på rikskrim, dock ej i Kramfors. Dessa var inga klåpare utan ytterst noggranna med detaljer och i övrigt väldigt professionella. Dessa höll Ölvebro högt som utredare och arbetsledare. Jag minns inte vad eller ens om dom sade något om Willy Svensk. Att Ölvebro med medarbetare skulle missat att granska P i grunden låter därför i mina öron som näst intill uteslutet. Han var trots allt en man i Evas närhet som det borde tjuta larmsignaler kring. Som han dessutom nu berättas att han betedde sig vid mordplatsen borde det bli än mer. Finns det ens med i utredningen? Lyfte den lokala polisen som nu berättar detta upp det när det begav sig vid brottsplatsen? Jag vet att ingen av oss har svaret på det men ställer ändå frågan då utredarna ju endast kan analysera det material man får och skaffar in.

Frågan är vad Evas nära och kära berättade för polisen om P. Var det så illa att samtliga tonade ner den möjligheten och inte alls kunde tänka sig att P var mäktig något sådant bestialiskt kan det ju ha påverkat utredarna. De borde så klart inte för den sakens skull avskriva honom men han förflyttades möjligen en bit ner i högen av misstänkta för en stund. Han borde hur man än vrider och vänder det snart ligga bland de ytterst få översta igen.
Citera
2016-12-22, 20:54
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidje
Det fetade:
Men det är väl i princip utrett nu att P är inte ordentligt utredd, trots att BÖ säger det. Det som talar för det är bl.a telefonsamtalen som aldrig kontrollerades.

Vad har du för kännedom om avspärrningarna och vad som gjordes på plats då? Du måste ha varit där om du kan uttala dig om det.

Men hur uttalar du dig om andra, det där var väl jäkligt lågt.
Se mitt svar till MyBladeIsSharp vad gäller avspärrningen vid brottsplatsen.

Lågt? Du och ett par andra insinuerar ju i vart och varannat av era inlägg att jag skulle vara brevbärare i Kramfors.
Citera
2016-12-22, 20:55
Medlem
Citat:
Det enda jag hänger upp det på är att jag i ett helt annat ärende (frågan mig inte om det något mer) i början av 90-talet kom i kontakt med utredare som jobbat på rikskrim, dock ej i Kramfors. Dessa var inga klåpare utan ytterst noggranna med detaljer och i övrigt väldigt professionella. Dessa höll Ölvebro högt som utredare och arbetsledare. Jag minns inte vad eller ens om dom sade något om Willy Svensk. Att Ölvebro med medarbetare skulle missat att granska P i grunden låter därför i mina öron som näst intill uteslutet. Han var trots allt en man i Evas närhet som det borde tjuta larmsignaler kring. Som han dessutom nu berättas att han betedde sig vid mordplatsen borde det bli än mer. Finns det ens med i utredningen? Lyfte den lokala polisen som nu berättar detta upp det när det begav sig vid brottsplatsen? Jag vet att ingen av oss har svaret på det men ställer ändå frågan då utredarna ju endast kan analysera det material man får och skaffar in.

Frågan är vad Evas nära och kära berättade för polisen om P. Var det så illa att samtliga tonade ner den möjligheten och inte alls kunde tänka sig att P var mäktig något sådant bestialiskt kan det ju ha påverkat utredarna. De borde så klart inte för den sakens skull avskriva honom men han förflyttades möjligen en bit ner i högen av misstänkta för en stund. Han borde hur man än vrider och vänder det snart ligga bland de ytterst få översta igen.

Ja snacka om dubbelnatur!!!!!!!!!! Tror inte att någon kommer att fråga dig om det.
Senast redigerad av Vidje 2016-12-22 kl. 20:58.
Citera
2016-12-22, 20:57
Medlem
Citat:

P kan inte vara "granskad i grunden" om han inte ens är förhörd, polisen hade dessutom kunnat kontakta Telia 1987 och få fram uppgifter om samtal ringda från hans adress på Björstagatan.
Citera
2016-12-22, 20:59
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:

Att Ölvebro är/var en skicklig och ansedd polis råder det knappast något tvivel om. Men, som någon klok skrev i tråden, "inga träd växer till himlen"?

Även solen har ibland fläckar, och kanske blev Hans påverkad av den stämning och de teorier som redan dominerade utredningen när han väl kom på plats.

Dessutom tror jag, tyvärr, att Palmemordet var nog det som upptog dessa legenders tankar...
Mordet på Eva kanske fick "stryka lite på foten", på grund av det?
Citera
2016-12-22, 21:36
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Nej, P. är inte sjukskriven han är på jobbet varje dag, han verkar må bra med andra ord.
Va ska man säga?
Är P helt iskall och helt utan känslor eller är han helt oskyldig.
Det verkar inte bekomma P mycket att vara utpekad som GM.

Undrar vad arbetskamrater tycker och tänker?
Citera
2016-12-22, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyBladeIsSharp
Att Ölvebro är/var en skicklig och ansedd polis råder det knappast något tvivel om. Men, som någon klok skrev i tråden, "inga träd växer till himlen"?

Även solen har ibland fläckar, och kanske blev Hans påverkad av den stämning och de teorier som redan dominerade utredningen när han väl kom på plats.

Dessutom tror jag, tyvärr, att Palmemordet var nog det som upptog dessa legenders tankar...
Mordet på Eva kanske fick "stryka lite på foten", på grund av det?

Visst kan det vara så. Stämningen piskades ju upp gentemot Sture. I hela kommunen var ju dom flesta rädda för honom efter alla artiklar och vad polisen sa, att han skulle stå någonstans i mörkret och vänta för att mörda någon var många övertygade om. Enda frågan var när skulle han mörda någon igen. Helt sanslöst!
Citera
2016-12-22, 22:08
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidje
Visst kan det vara så. Stämningen piskades ju upp gentemot Sture. I hela kommunen var ju dom flesta rädda för honom efter alla artiklar och vad polisen sa, att han skulle stå någonstans i mörkret och vänta för att mörda någon var många övertygade om. Enda frågan var när skulle han mörda någon igen. Helt sanslöst!

Lägg till detta en del skumma saker som skrevs i tidningarna: "Ögonofredanden" och så vidare:
så hamnar vi i samma stämning som DaCosta-ärendet - där allmänläkaren och obducenten blev förtalade("ögonsoppa")! Fyfan, säger jag bara...

Kanske inte så farligt för Sture dock,om det är som du säger, - att han "lever i sin egen värld". Kanske har han bisarrt nog ett "naturligt skydd" mot detta iochmed sin sjukdom/handikapp.

Det hade emellertid inte allmänläkaren och obducenten, förstörde väl deras liv?

En liten "upprättelse" fick väl ändå Sture i Veckans Brott i tisdags?

"Väldigt tunt", kommenterade Leffe angående "Sture-spåret"...
Senast redigerad av MyBladeIsSharp 2016-12-22 kl. 22:13.
Citera
2016-12-22, 22:10
Medlem
Citat:
Se mitt svar till MyBladeIsSharp vad gäller avspärrningen vid brottsplatsen.

Lågt? Du och ett par andra insinuerar ju i vart och varannat av era inlägg att jag skulle vara brevbärare i Kramfors.

Svaret från dig till MyBlade säger inte mig något. Du verkar ju ha stor kännedom om hur avspärrningen gjordes och det kan man inte hitta i media överhuvudtaget. Så även om du säger att du inte var där så kan jag inte förstå hur du har så stor kännedom om detta om du inte var på plats.

Jag har aldrig nånsin sagt att du skulle vara brevbärare i Kramfors men däremot så ifrågasatte jag något annat och det var väl då du fick mig avstängd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in