2017-03-05, 20:02
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
http://thehill.com/blogs/blog-briefing-room/news/322363-reports-trump-told-aides-sessions-shouldnt-have-recused-himself

Washington Post reporter Robert Costa tweeted Saturday morning that President Trump left the White House "in a fury" on Friday, "fuming about [Jeff] Sessions's recusal and telling aides that Sessions shouldn't have recused himself,"

Moving on...
Ok.
Enligt CNN blev han arg på att det flyttade fokus från hans tal, vilket jag finne mycket mer troligt.

http://edition.cnn.com/2017/03/04/politics/donald-trump-jeff-sessions-reince-priebus/index.html
Citat:
President Donald Trump is extremely frustrated with his senior staff and communications team for allowing the firestorm surrounding Attorney General Jeff Sessions to steal his thunder in the wake of his address to Congress, sources tell CNN.

"Nobody has seen him that upset," one source said, adding the feeling was the communications team allowed the Sessions news, which the administration deemed a nonstory, to overtake the narrative.
2017-03-05, 20:11
Medlem
Voahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
De jobb som kan frigöras med Trumps politik kommer vara sådana jobb som genomsnittsamerikanen inte vill ha, lönerna kommer också att vara låga för dessa jobb, vilket ger mera vinster till Trump och andra miljonärer/miljardärer.
Mexikanare mm har dessa jobb i dagsläget.
Stora delar av Trumps arbetsmarknadspolitiska kritik har ju gått ut på att påpeka hur USA:s relativt bräckliga hantering av globaliseringsfrågan öppnat upp för att amerikanska företag obehindrat fått etablera sig på annat håll, ex. Kina, och därmed lämnat efter sig tomma industrier och arbetslöshet i stora delar av landet. Han har uttalat sig ganska flitigt om detta i ett x antal år nu och kritiken verkat inte ha svalnat sedan dess.

Förhoppningen från hans håll är nog att återgå till det tillstånd som fanns i USA, och världen för den delen, under efterkrigstiden. När dom inhemska industrierna var överväldigande och handelshindren med dagens mått mätta större, men det är bevisligen lättare sagt än gjort.
2017-03-05, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Fast han lovade att få bort Wall Street. Nu står Wall Street tom - alla är nu i WH och Hillary har ingen att hålla sina berömda tal för

Inte mitt skämt. Snott det från Pelosi

Jag måste ge dig en poäng där. Donald Trump är ingen vanlig svetsare.
2017-03-05, 20:28
Medlem
FlashyBears avatar
http://www.newsmax.com/ChristopherRuddy/christopher-ruddy-democrats-smokescreen-russia/2017/03/05/id/776977/
Citat:
I spoke with the President twice yesterday about the wiretap story. I haven’t seen him this pissed off in a long time. When I mentioned Obama “denials” about the wiretaps, he shot back: “This will be investigated, it will all come out. I will be proven right.

The big news Saturday after Trump’s disclosure was the fact that neither Obama nor any Obama administration officials actually denied that Trump’s offices were ever wire tapped.

Instead the press focused on the rather narrow denial that Obama himself never ordered such a wiretap. [Wouldn’t it strain belief that a major presidential candidate’s offices were wiretapped and the president was never informed?]
Bra sammanfattning.

Bäst Trump = arg Trump.
Jag längtar efter hans presskonferens eller liknande redan nu
2017-03-05, 20:47
Medlem
Madagascars avatar
Schumer idag i Meet the press:

"Either way, Chuck, the president's in trouble. If he falsely spread this kind of misinformation, that is so wrong," Schumer said during an interview on NBC's "Meet The Press."

"It's beneath the dignity of the presidency. It is something that really hurts people's view of government."

The New York Democrat said if the allegations prove false, it shows the president doesn't know how to "conduct himself."

"On the other hand, if it's true, it's even worse for the president," Schumer said.

"Because that means that a federal judge, independently elected, has found probable cause that the president, or people on his staff, have probable cause to have broken the law or to have interacted with a foreign agent."

http://thehill.com/homenews/sunday-talk-shows/322421-dems-criticize-trump-for-claims-obama-wiretapped-trump-tower

Demokraterna försöker alltså spilla tillbaka skiten på Trump. Ja, man kan fundera på om det inte hade varit än bättre av Trump, när han försökte flytta focus från sina och sina medarberbetares kontakter med ryssarna, om han hade valt något som är helt orelaterat till de ryska kontakterna. Så som det är nu har han för stunden skiftat fokus till Obamaregimen men ämnet är fortfarande hans och de sinas ev otillbörliga kontakter med ryska representanter.
Senast redigerad av Madagascar 2017-03-05 kl. 21:00.
2017-03-05, 21:05
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Schumer idag i Meet the press:

"Either way, Chuck, the president's in trouble. If he falsely spread this kind of misinformation, that is so wrong," Schumer said during an interview on NBC's "Meet The Press."

"It's beneath the dignity of the presidency. It is something that really hurts people's view of government."

The New York Democrat said if the allegations prove false, it shows the president doesn't know how to "conduct himself."

"On the other hand, if it's true, it's even worse for the president," Schumer said.

"Because that means that a federal judge, independently elected, has found probable cause that the president, or people on his staff, have probable cause to have broken the law or to have interacted with a foreign agent."

http://thehill.com/homenews/sunday-talk-shows/322421-dems-criticize-trump-for-claims-obama-wiretapped-trump-tower

Demokraterna försöker alltså spilla tillbaka skiten på Trump. Ja, man kan fundera på om det inte hade varit än bättre av Trump, när han försökte flytta focus från sina och sina medarberbetares kontakter med ryssarna, om han hade valt något något som helt orelaterat till de ryska kontakterna. Så som det är nu har han skiftat fokus till Obamaregimen men ämnet är fortfarande hans och de sinas ev otillbörliga kontakter med ryska representanter.
Som det redan har diskuterats är det typ själva poängen? Ämnet skulle inte undvikas.

Om Trump verkligen avlyssnades (mycket tyder på det) skulle det ändå läckas, förr eller senare.

skulle det se väldigt fult ut för Trump.
skulle media varit förberedda och rikta alla vapen mot Trump för att skjuta samtidigt (jämför med Flynn-härvan).

NU vände han det istället (åtminstone delvis) mot FBI/Obama och sammankopplade med Nixon.
NU var varken media eller Obamas administration förberedda.
NU ska det "granskas".
Senast redigerad av FlashyBear 2017-03-05 kl. 21:07.
2017-03-05, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Jag tror du underskattar Trump. Varje gång vänstern och media anfaller honom för något "befängt" Trump sagt vinner han till slut ändå. T.ex hans Sverige kommentar, den verkade helmysko, men Trump verkar ha gått vinnande ur den striden med, flera medier uppmärksammar Sverige, tom internationella vänstermedier börjar skriva att Trump hade en poäng.

Jag vet inte vad hans nuvarande kommentar kommer leda till, men underskatta aldrig Trump, det är vänsterns och MSM största misstag hittills. Personligen tror jag att Trump har opassande Rysskopplingar och andra lik i garderoben, men media har hittills varit väldigt lättmanipulerade av Trump. Ser det bra ut när svenska PK-journalister eller politiker pratar i utländska medier? De gör ett så dåligt intryck att Sverige verkar vara rena Nordkorea. Vilket det självklart inte är, men dessa sk "försvarare" av den svenska imagen har hittills bara gjort saker värre, senast nu Ylva Johansson i bbc och expressen journalisten hos Tucker Carlsson.

Trump är inte perfekt men medias taktik har hittills fallerat totalt.

Medias taktik?

Så du tror att alla som jobbar med nyheter världen över samlas i internetkonferenser och försöker lägga upp en taktik?

Vad går den taktiken ut på?
2017-03-05, 21:40
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Medias taktik?

Så du tror att alla som jobbar med nyheter världen över samlas i internetkonferenser och försöker lägga upp en taktik?

Vad går den taktiken ut på?

"Medias taktik" är hur de normalt agerar, inget direkt samarbete medier emellan, mer ett arbetssätt de utvecklat under flera decennium, som Trump är van vid och vet exakt hur han ska manipulera.

Den bästa "attacken" jag sett mot Trump var när han skröt om hur stort han vann, att han hade den största voteringsvinsten sedan Reagan, och en reporter bevisade upprepade gånger hur fel han hade live under presskonferensen.

Men andra att attacker typ "Hahah det hände inte alls något i Sverige igår blabla" har inte funkat utan har istället lett till en närmare granskning av Sverige, vilket troligtvis var Trumps tanke. Ett proxyattack mot Demokraterna, att anfalla deras "favvoland". Hans "idiotiska" statements leder alltid media ditt han vill. I detta senaste fallet har jag ingen aning om vad Trumps taktik är, ens om han har någon. Jag har varit tveksam varje gång men han tycks också lyckas varje gång.

För övrigt vet jag inte om Trump kommer bli någon bra president, jag tror troligtvis han blir avsatt om några år innan hans period är slut.
2017-03-05, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Under valkampanjen pratade han mycket om "drain the swamp"
De personer han vill ha i ledarposition verkar genomgående vara eliternas elit, mycket långt borta från vanliga människor och deras vardag.

De jobb som kan frigöras med Trumps politik kommer vara sådana jobb som genomsnittsamerikanen inte vill ha, lönerna kommer också att vara låga för dessa jobb, vilket ger mera vinster till Trump och andra miljonärer/miljardärer.
Mexikanare mm har dessa jobb i dagsläget.
Trump var väl ytterst tydlig med att han skulle ha affärsmän i sin stab, inte politiker. Så förstår inte vad du "anmärker på".

Vilka jobb kan frigöras av någon som helst politik i längden? Kortsiktigt kan USA ta hem tillverkning och öka arbetstillfällen genom det. Men på långsikt blir dessa och ALLA arbetstillfällen automatiserade.
Gäller att se till att man har all tillverkning hos sig så är det åtminstone ett antal programmerare som har jobb.
Det allra viktigaste för framtiden är att få ner antalet innevånare i sitt land.
2017-03-05, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
För övrigt vet jag inte om Trump kommer bli någon bra president, jag tror troligtvis han blir avsatt om några år innan hans period är slut.

Det är nog inte Trump som drabbas utan ett gäng f.d. presidentmedhjälpare samt kanske också en f.d. president. Vi har bara sett början på vad spionskandalen har i sitt sköte.

Trump kommer att bli en av de starkaste presidenter USA har haft. Därför att han har folket bakom sig.
2017-03-05, 22:00
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expotus
Det är nog inte Trump som drabbas utan ett gäng f.d. presidentmedhjälpare samt kanske också en f.d. president. Vi har bara sett början på vad spionskandalen har i sitt sköte.

Trump kommer att bli en av de starkaste presidenter USA har haft. Därför att han har folket bakom sig.

Jag hoppas också på Trump. Tycker inte han gjort mycket än egentligen. Mer förhindrat eventuell massinvandring och krossat människofientliga handelsavtal.

Jag undrar dock vad det blir av hans mur och satsningar. Allt han lovat verkar ganska dyrt.
2017-03-05, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Trump var väl ytterst tydlig med att han skulle ha affärsmän i sin stab, inte politiker. Så förstår inte vad du "anmärker på".

Vilka jobb kan frigöras av någon som helst politik i längden? Kortsiktigt kan USA ta hem tillverkning och öka arbetstillfällen genom det. Men på långsikt blir dessa och ALLA arbetstillfällen automatiserade.
Gäller att se till att man har all tillverkning hos sig så är det åtminstone ett antal programmerare som har jobb.
Det allra viktigaste för framtiden är att få ner antalet innevånare i sitt land.

Jag tror inte Donald Trump bryr sig ett smack om medelklassamerikanen och fattiga, hans politik kommer enbart att gynna de rikaste.
När det gäller tillverkning så en anledning till att lägga tillverkning i till exempel Kina och Indien är lägre tillverkningskostnader.
Samma produkter tillverkade i USA kommer att bli dyrare att köpa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in