Citat:
Ursprungligen postat av
Dogberry
Medias taktik?
Så du tror att alla som jobbar med nyheter världen över samlas i internetkonferenser och försöker lägga upp en taktik?
Vad går den taktiken ut på?
"Medias taktik" är hur de normalt agerar, inget direkt samarbete medier emellan, mer ett arbetssätt de utvecklat under flera decennium, som Trump är van vid och vet exakt hur han ska manipulera.
Den bästa "attacken" jag sett mot Trump var när han skröt om hur stort han vann, att han hade den största voteringsvinsten sedan Reagan, och en reporter bevisade upprepade gånger hur fel han hade live under presskonferensen.
Men andra att attacker typ "Hahah det hände inte alls något i Sverige igår blabla" har inte funkat utan har istället lett till en närmare granskning av Sverige, vilket troligtvis var Trumps tanke. Ett proxyattack mot Demokraterna, att anfalla deras "favvoland". Hans "idiotiska" statements leder alltid media ditt han vill. I detta senaste fallet har jag ingen aning om vad Trumps taktik är, ens om han har någon. Jag har varit tveksam varje gång men han tycks också lyckas varje gång.
För övrigt vet jag inte om Trump kommer bli någon bra president, jag tror troligtvis han blir avsatt om några år innan hans period är slut.