2017-03-21, 12:11
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BertFox
Är det inte märkligt att Trump är psykologiskt oförmögen att säga de förlösande orden:

"I stundens hetta råkade jag beskylla Obama för en kriminell handling. Nämligen att han skulle ha beordrat avlyssning av mig personligen i Trump Tower. Detta var inte sant och för det ber jag om ursäkt.
I övrigt tor jag fortfarande att någon form av avlyssning förekommit."

På det sättet kunde han i viss mån rädda ansiktet och sin trovärdighet.
Men han håller envist fast vid sin taktik i affärstvister. Att aldrig vika en tum.
Det kunde vara framgångsrikt då, men beteendet är katastrofalt inom politiken, där man måste ta och ge.

Men hans rasistiska svans gillar det förstås. För dom är det viktiga att han kastar skit på färgade i allmänhet och Obama i synnerhet. Att det sker i form av lögner tycker dom bara är kul.
Lol, ja det har att rasism att göra
Om det var Jeb! eller någon av Clintons istället för Obama skulle Trump vara tyst, inte sant?

Nej, alla medlen är bra när man håller på att ”förinta vänsterextrema journalister” eller presidenter, det vill säga etablissemanget, speciellt om man har rätt i sak
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Svaret är nej. Nästa fråga: Har du pluggat på Trump University? Eller undervisar du där?

Det var en retorisk fråga
2017-03-21, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear

Det var en retorisk fråga

Och den föll platt som en sten. Min fråga var däremot inte enbart retorisk...Trump Uni är ju en välkänd bluffskola.
2017-03-21, 13:15
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BertFox
Det är riskabelt att vara ironisk när det gäller Trump.
Många av hans anhängare säger dummare saker än så där på fullaste allvar
Ja, det är det som är så tokigt, man vet helt enkelt inte.
Men tittar man eller tar sin "information" ifrån FOX, så blir det väldigt konstigt.
2017-03-21, 13:36
Medlem
BertFoxs avatar
Enligt dagens SvD varnar den amerikanske stjärnekonomen Jeffrey Sachs (även en skarp kritiker av den ekonomiska eliten på Wall Street) för Trump. Enligt Sachs är han farlig för den amerikanska ekonomin.
"Det är en bakåtsträvande politik, som letar eter lösningar från förra seklet och samtidigt förnekar klimatproblemen. USA har lämnat verkligheten."

Han har skickat sin senaste bok till Trump. Den är visserligen tunn, men han befarar att den ändå är för lång för presidenten. "Jag funderar på att försöka förklara det hela i en tweet"
2017-03-21, 14:08
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Dags att sätta en speciell åklagare på Hillary Clinton alltså? Eller att döda Chelsea Manning (på väg ut ur fängelset) med det medvetet lama svepskälet "skjuten under flyktförsök, men det där var ju en landsförrädare"?

Eller göra som några tidigare presidenter med vikande opinionssiffor dvs starta ett krig.

Sett till retoriken i Trumps administration torde Iran och Nordkorea vara de främsta kandidaterna i sammanhanget.
2017-03-21, 14:30
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Eller göra som några tidigare presidenter med vikande opinionssiffor dvs starta ett krig.

Sett till retoriken i Trumps administration torde Iran och Nordkorea vara de främsta kandidaterna i sammanhanget.

Problemet är att att både Iran och Nord Korea kan försvara sig ganska hyggligt. Trumpeten får titta efter något annan mer försvarslöst bananrepublik att läxa upp, Det skulle nog sitta fint med ett litet krig emot t. ex Grenada, de kan behöva läxas upp en gång till.
2017-03-21, 14:47
Medlem
kajus333s avatar
Snart får Trump börja skissa på sitt avskedstal. Då kommer han givetvis där förklara att han inte alls varit USAs president, aldrig velat bli det och inte nånsin tänker kandidera. Att det är något som media har hittat på. Särskilt då CNN och New York Post.
2017-03-21, 15:06
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Nä, det är just det. Det framgår rätt tydligt att mackan tycker att trumpen är helt kass i skallen.

Men det har alltid varit hans analys. Han typ sa: Trump kommer att vinna och sedan (förhoppningsvis) släppa sina "populistiska" anti-etablissemangets förslag och bli en vanlig R. Igår "erkände" han att så inte var fallet. Menar du att det var något nytt i hans gårdagens analys jämfört med säg mars 2016 (förutom att Trump inte förändrats)?

Så dumma Trump kommer att vinna valet (2020) utan att förändras
2017-03-21, 15:24
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Men det har alltid varit hans analys. Han typ sa: Trump kommer att vinna och sedan (förhoppningsvis) släppa sina "populistiska" anti-etablissemangets förslag och bli en vanlig R. Igår "erkände" han att så inte var fallet. Menar du att det var något nytt i hans gårdagens analys jämfört med säg mars 2016 (förutom att Trump inte förändrats)?

Så dumma Trump kommer att vinna valet (2020) utan att förändras

Då är det bäst att Trump vänder sina siffror för snart har han 60% av folket emot sig
2017-03-21, 15:27
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
HALLÅ, ni där under stenen. Kan ni höra mig?

ISIS

Jag upprepar:

ISIS

Hålla! Kan ni höra mig?

Sånt tjafs är överspelat. USA har krigat mot "terrorismen" i 15 år nu.

Det krävs något nytt och fräscht med klassiska inslag av Shock and Awe typ bombningen av Bagdad live på CNN för att USA ska enas bakom Donald med flaggor och klingande spel.

Jag bettar på Iran. Ge bara Netanyahu och Israellobbyn några månader till med sjunkande opinionssiffror för Trump så tankar man nog snart bombplanen.
Senast redigerad av DaEzz 2017-03-21 kl. 15:30.
2017-03-21, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Då är det bäst att Trump vänder sina siffror för snart har han 60% av folket emot sig

LOL Trump 36-61 på valdagen men vann ändå.
2017-03-21, 15:55
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Sånt tjafs är överspelat. USA har krigat mot "terrorismen" i 15 år nu.
Vad har Trump att göra med att Bush&Obama skapat ISIS ("krigat mot terrorismen")??

ISIS är den perfekta fienden. PR-mässigt bland annat.

Citat:
Det krävs något nytt och fräscht med klassiska inslag av Shock and Awe typ bombningen av Bagdad live på CNN för att USA ska enas bakom Donald med flaggor och klingande spel.

Jag bettar på Iran. Ge bara Netanyahu och Israellobbyn några månader till med sjunkande opinionssiffror för Trump så tankar man nog snart bombplanen.
Ok... Ett krig mot Iran är helt uteslutet (enligt mig). DFK kan gå och i stort sett är det enda krig som kan lyckas om RK (och delvis Japan) är redo att bygga upp infrastrukturen och investera massa pengar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in