2017-02-28, 19:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Källa är domstolen, så bara kolla upp om du har intresset.
Ska hjälpa dig på traven, bar för jag är så snäll.
Judge James Robart of the Western District of Washington är inblandad i det hela.
Jag vill helst att du hjälper mig hela vägen och visar mig var Trumps EO bröt mot konstitutionen (eller "lagen" om du vill kalla det för det). Länka.

Du skriver "att det bryter mot deras lagar". Domstolen du pratar om har "blockerat" Trumps EO. Dom har inte, och kan inte, avgöra om den bryter mot konstitutionen eller inte. Det är SCOTUS uppgift att göra. Det är inte de gjort än... Fattar du skillnaden nu eller ska jag ta det en gång till?
2017-02-28, 20:01
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toduah
Jag förklarade vad du skrev och hur du skrev det, att du inte förstår vad du själv skriver är inte mitt problem, som Hogdal skrev:

Hur som helst så orkar jag inte tjafsa mer, vi får se hur det går i högsta instansen.
Jag har alltid tolkningsföreträde på allt jag skriver.

Det blir ingen högsta instans i den formen som de förkasta det i domstolen.
2017-02-28, 20:02
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frapper
Jag vill helst att du hjälper mig hela vägen och visar mig var Trumps EO bröt mot konstitutionen (eller "lagen" om du vill kalla det för det). Länka.

Du skriver "att det bryter mot deras lagar". Domstolen du pratar om har "blockerat" Trumps EO. Dom har inte, och kan inte, avgöra om den bryter mot konstitutionen eller inte. Det är SCOTUS uppgift att göra. Det är inte de gjort än... Fattar du skillnaden nu eller ska jag ta det en gång till?
Källan som jag gett och domstolen, de har allt du efterfrågar.
2017-02-28, 20:08
Avslutad
Citat:
Källan som jag gett och domstolen, de har allt du efterfrågar.
Nej det har dom inte alls.
2017-02-28, 20:23
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frapper
Nej det har dom inte alls.
Jo det har dom, tror du inte dom har underlag till deras dom och förklaring?
2017-02-28, 20:26
Avslutad
Citat:
Jo det har dom, tror du inte dom har underlag till deras dom och förklaring?
De har ingen dom som visar att Trumps EO bryter mot konstitutionen, nej.
2017-02-28, 20:32
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Nä, det räcker att vara i landet.
Och man fällde idiotidén med konstitutionen.
Vad härligt att du förstår att syrier i Syrien, iranier i Iran och så vidare, inte omfattas av konstitutionen och alltså kan förvägras tillstånd att resa till USA. Det är ett litet, men ändå nog så viktigt steg i din mentala och personliga mognad Klyban. Det tar sig!

Men hur var det nu med USAs skuld till FN? Du har tjatat om den i dagar, och använt den som argument för att NATO-medlemmarna inte ska behöva uppfylla sina åtaganden gentemot NATO.

Finns det ens någon skuld till FN, eller är det bara nåt du hittat på helt själv?
2017-02-28, 20:35
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Det är nog upp till presidenten att avgöra? Säkerhetstjänsten tyckte till exempel att man borde invadera Irak, men det var Bush beslut. Samma sak här.

Fast det inte är något permanent förbud utan tillfälligt. Under dessa 90 dagar borde en ny "vetting"-procedur skapats. Det var tanken*.

* man ville också visa att Trump "levererar" samt skapa debatten.

Absolut men att höja kraven och sätta en tillfällig bann på länder som faktiskt är sedda som hotfulla länder i mellanöstern är i mitt tycke ett mycket, mycket bättre val då det visar på att man är medveten om vart problemen och hoten kommer ifrån men man är även tydlig med att man fullför sitt löfte.

Det är helt enkelt i mitt tycke bättre att vara tydlig med att man inte bara slänger upp en bann på länder som inte ens är ett hot eller befinner sig i en krissituation utan man gör det på länder som anses vara ett genuint hot för att på så sätt även kunna tysta en del av kritikerna.

[Tillagt]

Och detta kommer från en kritiker
2017-02-28, 21:19
Medlem
Manu Raju‏Verifierat konto

Trump shift: @jofficial says WH open to legal status for undoc immigrants who haven't committed serious crimes, per @wolfblitzeraketapper

Vad säger ni?

Jag tycker att det är rätt ge dessa latinos medborgarskap och starta från noll när det kommer till vilka som är i landet illegalt.

Att skicka hem barn samt familjer är bara onödigt, visst de gjorde ett brott men inte så att vita lär bli fler än latinos kommande åren genom att skicka hem dessa.
2017-02-28, 21:26
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321

Trump shift: @jofficial says WH open to legal status for undoc immigrants who haven't committed serious crimes, per @wolfblitzeraketapper

Vad säger ni?

Jag tycker att det är rätt ge dessa latinos medborgarskap och starta från noll när det kommer till vilka som är i landet illegalt.

Att skicka hem barn samt familjer är bara onödigt, visst de gjorde ett brott men inte så att vita lär bli fler än latinos kommande åren genom att skicka hem dessa.
Jag tycker det är skitbra!
Har aldrig trott att tanken var att utvisa folk som har jobb, bostad och som lever fridfulla liv. Det är brottslingar och snyltare som ska ut. Daglönare fyller en viktig funktion i amerikansk bygg- och jordbrukssektor. Det går knappast att förvänta sig att arbetslösa BLM:are plötsligt ska ge sig ut på fälten och plocka sallad och tomater.
2017-02-28, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag tycker det är skitbra!
Har aldrig trott att tanken var att utvisa folk som har jobb, bostad och som lever fridfulla liv. Det är brottslingar och snyltare som ska ut. Daglönare fyller en viktig funktion i amerikansk bygg- och jordbrukssektor. Det går knappast att förvänta sig att arbetslösa BLM:are plötsligt ska ge sig ut på fälten och plocka sallad och tomater.

Hehe den var bra.

Kan han få över lite fler latinos så kommer han skapa en ganska stark väljarbas inför framtiden.

Vilket skulle göra vänstern och svarta helt maktlösa.
2017-02-28, 21:36
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321

Vad säger ni?

Det är riktigt bra och något som alla (förhoppningsvis) kan ställa sig bakom, det skadar endast alla om man utvisar icke kriminella titta bara på Sverige där laglydiga invandrare som är 100% integrerade in i samhället blir utvisade, det tjänar absolut ingen på.

Att man kastar ut de som är yrkeskriminella är endast något bra då det är ett steg mot att kunna överväga att kontra kartellerna osv, nu är bara nästa steg att försvaga kartellerna och avkriminalisera droger (innan någon säger något, ja jag vet att det aldrig lär hända) och istället klassa drogberoende som en sjukdom likt alkoholism för att på så sätt kunna bekämpa kartellerna genom att på så sätt skarpt försvaga dem då de inte längre kan tjäna lika mycket på drogverksamheten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in