2017-02-22, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Senaste tweeten:

USA:s president turistar i Washington. Han blir allt mer bisarr. Förmodar att den amerikanska befolkningen på något sätt ska tolka detta som att han inte är rasist. Eller något.
Hur vore det om presidenten ägnade sig åt att styra upp administrationen i stället?
Det finns mängder av luckor därigenom nominering ännu gjorts.

https://mobile.twitter.com/realDonaldTrump/status/834384982495940613

Som sagt Black History Month.

Men det roliga är att Trump inte såg och gick förbi Dr ben Carsons bås i museet så de fick dra tillbaka Trump.
2017-02-22, 21:55
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expotus
Inbillar du dig att han styr hela landet själv utan hjälp? Finns inget annat sätt att tolka din skrivelse. Det förklarar en del annat av det du skriver.

President Trump och Vita huset måste nominera 515 kandidater till olika poster. Utan nomingar kan t ex senaten inget göra när det gäller de poster som senaten måste godkänna,.
Det finns ingen biträdande utrikessminister, ingen biträdande försvarsminister etc och knappt några amerikanska ambassadörer i världen. Och så vidare.
Det finns ingen ställföreträdare när Tillerson eller Mattis är på resa.
Senast redigerad av DoraF 2017-02-22 kl. 22:15.
2017-02-22, 22:24
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
President Trump och Vita huset måste nominera 515 kandidater till olika poster. Utan nomingar kan t ex senaten inget göra när det gäller de poster som senaten måste godkänna,.
Det finns ingen biträdande utrikessminister, ingen biträdande försvarsminister etc och knappt några amerikanska ambassadörer i världen. Och så vidare.
Det finns ingen ställföreträdare när Tillerson eller Mattis är på resa.
Ser du? Du är ett bra exempel på hur Trump har möjlighet att kalla media Fake News och inte tappa en enda väljare

Allt du säger stämmer men:
1 Det är oftast Demokraterna som drar ut på tiden för "We fight with Trump" skull. Stämmer det inte?
2 Obaha hade 501 kandidater till olika poster under samma tidsperiod...

http://www.vox.com/policy-and-politics/2017/2/21/14672984/trump-transition-slow
Citat:
President Trump has submitted 34 nominations, and he has gotten 14 confirmed. At this stage in the game, President Obama had submitted 42 and had 28 confirmed — so double the number of confirmed folks.

Något säger mig att du inte skulle kritisera Obama i 2008...
Så du får samma tips som alltid - kämpa!
2017-02-22, 22:29
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Ser du? Du är ett bra exempel på hur Trump har möjlighet att kalla media Fake News och inte tappa en enda väljare

1 Det är oftast Demokraterna som drar ut på tiden för "We fight with Trump" skull. Stämmer det inte?

Demokraterna kan inte dra ut på tiden när det inte finns någon kandidat. Ansvaret visst helt på Trump-administrationen.

Jag hade röstat på John McCain 2008. Förstår öht inte kanonisering av Obama.

Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming
Republikanerna gjorde precis samma sak mot Obama, om än inte värre i vissa sammanhang. Men Obama åkte inte på till sin privatklubb varje helg och låtsades om att allt var perfekt.
Det enda som verkar kämpa här är du, du har problem varje gång att komma upp med något vettigt.
Ja, det är samma infantila upprepande om att någon annan - Obama - minsann har varit lika dålig.
Just som du säger håller inte det argumentet. Trump reser till Florida för $3 miljoner per helg utan att någon annan president är inblandad.
Trumpisterna kan inte se något fel hos sin ledare.
Senast redigerad av DoraF 2017-02-22 kl. 22:52.
2017-02-22, 22:38
Bannlyst
Citat:

Republikanerna gjorde precis samma sak mot Obama, om än inte värre i vissa sammanhang. Men Obama åkte inte på till sin privatklubb varje helg och låtsades om att allt var perfekt.
Det enda som verkar kämpa här är du, du har problem varje gång att komma upp med något vettigt.
2017-02-22, 22:50
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Demokraterna kan inte dra ut på tiden när det inte finns någon kandidat. Ansvaret visst helt på Trump-administrationen.

Jag hade röstat på John McCain 2008. Förstår öht inte kanonisering av Obama,

Har du läst mitt inlägg?

För om du kollar på
Citat:
President Trump has submitted 34 nominations, and he has gotten 14 confirmed. At this stage in the game, President Obama had submitted 42 and had 28 confirmed — so double the number of confirmed folks.
Så är det "bara" 20% skillnad vilket inte "historiskt" lågt utan typ ligger inom "felmarginalen". Men kollar man på
Citat:
Är det "hela" 50% och är historiskt lågt.

Och vad beror det på tror du? Att det oftast är Demokraterna som drar ut på tiden för "We fight with Trump" skull. Visst är det också Trumps fel då de undvek så kallade "Drog, Sex and Rock n Roll" testen (som jag skrev om för typ en vecka sedan).

Men det var inte poängen i mitt inlägg. Min poäng var att förklara vad begreppet "Fake News" innebär för mig och sannolikt(??) Trump. Du vinklar ju som fan och tar ut allting ur sin kontext. Tycker du inte det?

Många Trump-hatarna (låtsades?) förvånades ju över hans uttalande och ba: "Hur kan det stämma att det finns både läckorna och Fake News???!!!111"

/////
Citat:
Jag hade röstat på John McCain 2008.
Fan, vad äcklig du är. Obama är näst bästa president efter Trump. Som jag brukar säg: Obama är Trump-lite
Senast redigerad av FlashyBear 2017-02-22 kl. 22:59.
2017-02-22, 23:04
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Har du läst mitt inlägg?

För om du kollar på

Så är det "bara" 20% skillnad vilket inte "historiskt" lågt utan typ ligger inom "felmarginalen". Men kollar man på

Är det "hela" 50% och är historiskt lågt.

Och vad beror det på tror du? Att det oftast är Demokraterna som drar ut på tiden för "We fight with Trump" skull. Visst är det också Trumps fel då de undvek så kallade "Drog, Sex and Rock n Roll" testen (som jag skrev om för typ en vecka sedan).

Men det var inte poängen i mitt inlägg. Min poäng var att förklara vad begreppet "Fake News" innebär för mig och sannolikt(??) Trump. Du vinklar ju som fan och tar ut allting ur sin kontext. Tycker du inte det?

Många Trump-hatarna (låtsades?) förvånades ju över hans uttalande och ba: "Hur kan det stämma att det finns både läckorna och Fake News???!!!111"

/////

Fan, vad äcklig du är. Obama är näst bästa president efter Trump. Som jag brukar säg: Obama är Trump-lite

Jämför Trumps nomineringar med Obamas så får du se att Trump ligger efter när det gör de viktiga.
Som jag skrev kan demokraterna inte förhala något när de inte har en kandidat att ta ställning till.
Det är inte ens medias fel,

Kul att du tycker att jag är äcklig. Kämpa!
2017-02-22, 23:29
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Jämför Trumps nomineringar med Obamas så får du se att Trump ligger efter när det gör de viktiga.
Som jag skrev kan demokraterna inte förhala något när de inte har en kandidat att ta ställning till.
Det är inte ens medias fel,

Kul att du tycker att jag är äcklig. Kämpa!
Eh, är du dum? Jag har ju till och med fetat i texten

https://www.washingtonpost.com/graphics/politics/how-long-confirmations-will-take/?tid=graphics-story
Citat:
The process has been mired in procedural delays forced by Democrats in committee and problems in processing vetting paperwork, but the pace has picked up in the past week, with nine of the 15 confirmed.
http://www.bbc.com/news/world-us-canada-38913709
Citat:
The claim: It has taken longer for Donald Trump to have his "full cabinet" confirmed than any president in US history.
Reality Check Verdict: Democrats have slow-walked many of Mr Trump's presidential nominations. It has taken longer so far for him to get the majority of his choices confirmed, although part of that is due to the lateness of a few nominations and delays in submitting background-check paperwork. Mr Trump still has months to go, however, before he sets a record for how long it has taken to have all his cabinet positions filled.

Citat:
They staged walk-outs at committee hearings for health and human services nominee Tom Price and treasury's Steven Mnuchin, delaying approval votes by a day. They gave long speeches that held up votes for Mr Sessions in committee vote and Ms DeVos on the Senate floor.
They've used bits of arcane Senate procedure and parliamentary manoeuvres to gum up the works where they can - although, due to their minority status, they can only delay, not derail.
2017-02-22, 23:43
Medlem
Tarstans avatar
Ny times är ju som de är, men ganska bra artikel om media och hur Trump har blivit den kanske mest omskrivna personen någonsin:

"I Ignored Trump News for a Week. Here’s What I Learned.":
https://www.nytimes.com/2017/02/22/technology/trump-news-media-ignore.html?_r=0

"I wanted to see what I could learn about the modern news media by looking at how thoroughly Mr. Trump had subsumed it. In one way, my experiment failed: I could find almost no Trump-free part of the press."

Den är personligt skriven av reportern ska jag tillägga.
2017-02-23, 06:52
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expotus
Inbillar du dig att han styr hela landet själv utan hjälp? Finns inget annat sätt att tolka din skrivelse. Det förklarar en del annat av det du skriver.
Tror nog förklaringen i hur du inbillar dig att DoraF säger att han inte har nån hjälp är mer intressant och få svar på.
Det är precis som du tror att dom slutar och arbeta helt tills de har en ny chef.
2017-02-23, 07:27
Moderator
Unitys avatar
Observera att detta är tråden för amerikansk inrikespolitik. Amerikansk. Inrikes.
/Mod
2017-02-23, 07:40
Medlem
Gwahas avatar
Det har varit många som beskyllt Trump för att kosta onödigt mycket. Men faktum är att hans policy är fortfarande att spendera pengarna smartare än vad den tidigare administrationen lyckats med.

Citat:
We’re going to be spending the money in a very, very careful manner. Our moral duty to the taxpayer requires us to make our government leaner and more accountable. We must do a lot more with less. And we must stop the improper payments and the abuses, negotiate better prices, and look for every last dollar of savings.
https://www.whitehouse.gov/the-press-office/2017/02/22/remarks-president-trump-budget-meeting

Obama verkar exempelvist ha slösat extremt mycket pengar på Obamacare(straffåtgärder mot privatpersoner) som mindre välställda människor ändå inte har haft någon nytta utav.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in