2017-03-05, 20:16
Medlem
Jalkapallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Skulle kanske funka, kan ha precis samma lag som innan med den formationen: https://www.futbin.com/17/squad/759886

Hur ligger centerforwarden i position då? Vill ju ändå ha mitt striker placerad långt fram i banan. Aldrig spelat den formationen tidigare. Sedan är frågan hur bra Eriksen är som CM i den? Älskar ju han som CAM, snittar en poäng per match. Jämnt fördelat med mål/assist.

Gärna! Tell me more!

Kollade lite på vilka spelare du hade, du har en bra stomme för formationen. Bättre än mig då du kan lägga pengar på yttrarna. Jag lirar med https://www.futbin.com/17/squad/2211733 där viktigaste ligger i Suarez som kan göra allt själv, Yedder med Pogba/Kante som bygger upp och dominerar mittfältet.

Jag skulle förslå något i stil med https://www.futbin.com/17/squad/2211663. Mertens har en ganska viktig roll men han gör dig inte besviken. Bästa liraren jag haft i många matcher tills jag beslutade mig för Suarez SBC.

65 55 ORG 60 40 63 FRI 42 60 54 UND
Stay back för ytterbackar och Kante. Löp in och stanna offensivt för yttrar.

Kontringar kör du via yttrar annars är det lugnt uppspel och hota från kanter eller spel via mitten. Du kommer vinna bollinnehavet varje match så hoppas du gillar detta
Citera
2017-03-05, 20:24
Medlem
Shanklygatess avatar
Blir fan avis på de lagen ni skrapat ihop till! Någon som har något bra trade tips? Har ca 35k på banken just nu.
Citera
2017-03-05, 20:50
Medlem
Raxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shanklygates
Blir fan avis på de lagen ni skrapat ihop till! Någon som har något bra trade tips? Har ca 35k på banken just nu.

Köp fitnesskort (för hela truppen) i veckan och sälj dom på helgen.
Citera
2017-03-05, 20:54
Medlem
Shanklygatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raxie
Köp fitnesskort (för hela truppen) i veckan och sälj dom på helgen.

Sjunker de verkligen så mycket i pris? Ligger för typ 1900 nu i startpris, vilket pris är brukar du köpa dom för om du nu brukar de i tradingsyfte?
Citera
2017-03-05, 21:01
Medlem
Citat:
Sjunker de verkligen så mycket i pris? Ligger för typ 1900 nu i startpris, vilket pris är brukar du köpa dom för om du nu brukar de i tradingsyfte?

Alla jag fått i pack kränger jag för 1600BIN

Kanske går få mer för dem?

kan du få dem under 1400 så gör du profit!
Citera
2017-03-05, 21:06
Medlem
Raxies avatar
Citat:

Jag gör inte så nej Men jag har fler coins att röra mig med.

Jag börjar varje år med att köpa tröjor för klassiska lag för discard, och dom som ser ballast ut, och sen kränga dom för 10-20 gånger mer. Och sen byta till IF-trejding, eller från och med i år - köpa alla jäkla spelare som finns och inkassera när rätt sbc kommer!

Men tröjgrejen funkar bara i september/oktober.
Citera
2017-03-05, 21:10
Medlem
Shanklygatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krokofant12
Alla jag fått i pack kränger jag för 1600BIN

Kanske går få mer för dem?

kan du få dem under 1400 så gör du profit!

Har 5-7 i klubben nu o lär väl få en del till i packsen på torsdag så då kanske jag har 15 o sälja till nästa helg då
Citera
2017-03-05, 21:11
Medlem
Shanklygatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raxie
Jag gör inte så nej Men jag har fler coins att röra mig med.

Jag börjar varje år med att köpa tröjor för klassiska lag för discard, och dom som ser ballast ut, och sen kränga dom för 10-20 gånger mer. Och sen byta till IF-trejding, eller från och med i år - köpa alla jäkla spelare som finns och inkassera när rätt sbc kommer!

Men tröjgrejen funkar bara i september/oktober.

Okej, tack för hjälpen, ja någonstans måste man ju börja så får kika på det i veckan
Citera
2017-03-05, 21:27
Medlem
Raxies avatar
Citat:
Okej, tack för hjälpen, ja någonstans måste man ju börja så får kika på det i veckan

Absolut, använd appen i telefonen under dagarna för att lägga om auktioner bara.

Men finns Massor med sätt. Försök göra liga-SBCerna så billigt du kan. Då kommer du upptäcka att det finns Måste-spelare för vissa lag som går för 6k och uppåt som standard, som man kan köpa betydlig billigare på bud (eller på bin) och sen göra cash på dom.
Citera
2017-03-05, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jalkapallo
Kollade lite på vilka spelare du hade, du har en bra stomme för formationen. Bättre än mig då du kan lägga pengar på yttrarna. Jag lirar med https://www.futbin.com/17/squad/2211733 där viktigaste ligger i Suarez som kan göra allt själv, Yedder med Pogba/Kante som bygger upp och dominerar mittfältet.

Jag skulle förslå något i stil med https://www.futbin.com/17/squad/2211663. Mertens har en ganska viktig roll men han gör dig inte besviken. Bästa liraren jag haft i många matcher tills jag beslutade mig för Suarez SBC.

65 55 ORG 60 40 63 FRI 42 60 54 UND
Stay back för ytterbackar och Kante. Löp in och stanna offensivt för yttrar.

Kontringar kör du via yttrar annars är det lugnt uppspel och hota från kanter eller spel via mitten. Du kommer vinna bollinnehavet varje match så hoppas du gillar detta

Låter fan riktigt intressant. Laget du gjorde såg nice ut! Varit väldigt sugen på Mertens både i rollen som LW och ST inte testat honom. Lite tråkigt att behöva kränga iväg Eriksen, en av mina favoriter i spelet hittills. Men om man jämför honom och Mertens stats så kan jag nog komma över det där

Samma med IF Alderwiereld, köpte han nyligen och sjukt impa av honom. Men han har gått upp 60k sen jag köpte honom och IF Manolas ser ju grym ut, snabb och bättre defensiv så det bytet är nog positivt. Sjukt nöjd även med Courtois men Lloris ser bra ut med. Ända nackdelen dem emellan är väl att Lloris är 11cm kortare.

Skulle kanske kunna ha råd med både Hazard 90 och Mertens 89. Frågan är om det är värt 400k extra för +1 i rating på Hazard. Känns väldigt tveksamt... Mertens får förmodligen en ny IF i veckan. Hans TIF har gått ner 100k i helgen så kanske borde slå till där nu.

Ska ta mig en funderare men väldigt troligt att jag testar detta Tack! Får återkomma om resultatet. Får nog bli senare i veckan.
Citera
2017-03-05, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jalkapallo
Grahnen! Om du gillar yttrar och har lite problem bakåt får du prova 4-4-1-1. Div 2 obesegrad och kör WL nu, inte hunnit div 1. Kan berätta mer om du vill testa, CT, workrate, instruktioner etc.

Jag är grymt sugen på den formationen men undrar om det funkar med lite slöare spelare som cf och st eller måste man ha snabba spelare där?. Älskar Zlatan och vill hitta en formation som passar honom tror du han ska vara cf eller st?

Tänkte mig något typ såhär
https://www.futbin.com/17/squad/2214444

eller med Cavani
https://www.futbin.com/17/squad/2214221
Citera
2017-03-05, 21:54
Medlem
Jalkapallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Låter fan riktigt intressant. Laget du gjorde såg nice ut! Varit väldigt sugen på Mertens både i rollen som LW och ST inte testat honom. Lite tråkigt att behöva kränga iväg Eriksen, en av mina favoriter i spelet hittills. Men om man jämför honom och Mertens stats så kan jag nog komma över det där

Samma med IF Alderwiereld, köpte han nyligen och sjukt impa av honom. Men han har gått upp 60k sen jag köpte honom och IF Manolas ser ju grym ut, snabb och bättre defensiv så det bytet är nog positivt. Sjukt nöjd även med Courtois men Lloris ser bra ut med. Ända nackdelen dem emellan är väl att Lloris är 11cm kortare.

Skulle kanske kunna ha råd med både Hazard 90 och Mertens 89. Frågan är om det är värt 400k extra för +1 i rating på Hazard. Känns väldigt tveksamt... Mertens får förmodligen en ny IF i veckan. Hans TIF har gått ner 100k i helgen så kanske borde slå till där nu.

Ska ta mig en funderare men väldigt troligt att jag testar detta Tack! Får återkomma om resultatet. Får nog bli senare i veckan.

Lloris är bra men jag föredrar De Gea, det var mest för kemin. Kanske finns andra sätt...
Jag ställer mig ytterst tveksam till Hazards 90, hade utan tvekan kört 89 om jag hade velat ha honom. Positionsbyte eller minst SIF för dyra spelare är vad jag brukar gå på. Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in