2017-03-05, 17:27
Medlem
Någon annan som har haft lag/delay hela wl hegen? Delay som satan i fredag/lördags och idag går fan inte att spela. Brukar ta mig till ELite 3 iaf men den här helgen har varit för jävlig har 8/6 så känns knappt värt o spela skiten.
Citera
2017-03-05, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
jo ska man spela utan yttrar får man ju hålla spelet i mitten..funkar på sättet jag spelar..

Jo, trodde nog jag skulle gilla den men insåg som sagt att kantspelet var viktigare än jag trodde En lätt väg att komma upp i banan om det tar stopp i mitten.

Tack för tipset om SIF Boudebouz. Sålde nog 10st fredag-lördag för 5-8k vinst. Sålt lite sämre sen igår kväll men det säljer på några ibland. SIF Bentaleb har varit mer svårsåld, bara fått sålt ett par stycken sedan i fredags. Har gått från att ha suttit med 7st Boudabouz och 50k sedan i fredags eftermiddag till 14st Boudabouz och 170k nu. Väldigt lite ansträngning, bara genom första inköpt, relist och sen köpa tillbaka billigaste BIN igen. Sen kan man ju hoppas på någon SBC snart som kräver lite IF's.
Citera
2017-03-05, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Jo, trodde nog jag skulle gilla den men insåg som sagt att kantspelet var viktigare än jag trodde En lätt väg att komma upp i banan om det tar stopp i mitten.

Tack för tipset om SIF Boudebouz. Sålde nog 10st fredag-lördag för 5-8k vinst. Sålt lite sämre sen igår kväll men det säljer på några ibland. SIF Bentaleb har varit mer svårsåld, bara fått sålt ett par stycken sedan i fredags. Har gått från att ha suttit med 7st Boudabouz och 50k sedan i fredags eftermiddag till 14st Boudabouz och 170k nu. Väldigt lite ansträngning, bara genom första inköpt, relist och sen köpa tillbaka billigaste BIN igen. Sen kan man ju hoppas på någon SBC snart som kräver lite IF's.

Inga problem har själv sålt 6-7 st i helgen ..går några då och då.. Bentaleb sålde bra ett tag men helt stannat av nu tyvärr..ingen fara iofs bara sänka priset om det krävs.. Ang ev IF SBC..känns som det finns sånt överflöd på marknaden av IF så en IF SBC kommer inte påverka priset avsevärt..ja discard IF kanske går upp 5-8k men det är ju inga jättesummor det handlar om..

EDIT: kan tilläggas att jag har alla mina Boudebouz ute för 22k.. har ca 30 st kvar
Citera
2017-03-05, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gooze234
Någon annan som har haft lag/delay hela wl hegen? Delay som satan i fredag/lördags och idag går fan inte att spela. Brukar ta mig till ELite 3 iaf men den här helgen har varit för jävlig har 8/6 så känns knappt värt o spela skiten.

Har också samma delay och har varit så hela helgen. Blir så fruktansvärt förbannad, går ju fan inte att spela. PS4?
Citera
2017-03-05, 18:16
Medlem
Shanklygatess avatar
Citat:
Tänkte precis redigera mitt inlägg o skriva om tips på annan formation med wingers. Grejen är väl att mina yttrar inte gör så mycket poäng men är väldigt nyttiga i spelet. Testade 41212(2) förra helgen efter att du tipsa om den. Insåg då att jag hade det väldigt svårt utan naturligt kantspel. Körde fem matcher i div 3 och tror jag hade 1-2-2 i statistik då. Räddade mig kvar och lyckades tom. gå upp till tvåan när jag bytte tillbaka. Funkade inte alls för mig. Märkte då att jag saknade kantspelet som fan... kanske är en vanesak då jag egentligen alltid kört med yttrar i fifa. Gillar att variera kantspel med att passa sig igenom i mitten. Nu har jag dessutom TIF Lukaku som striker så har till och med kunnat variera med inlägg som anfallsvapen. Riktigt bra i luften den gubben!

Jag spelar 433(5) och trivs väldigt bra med den. Forwarden är en bra uppspelspunkt om man vill gå centralt och om man kör på kontringar kommer yttrarna till väldigt bra användning. Då har du ju en cdm och två cm och mina två cms (Barkley, Lallana, Coutinho och Payet) kommer ofta i löpningar in bakom forwarden. Jag gillar den väldigt mycket.
Citera
2017-03-05, 18:22
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shanklygates
Jag spelar 433(5) och trivs väldigt bra med den. Forwarden är en bra uppspelspunkt om man vill gå centralt och om man kör på kontringar kommer yttrarna till väldigt bra användning. Då har du ju en cdm och två cm och mina två cms (Barkley, Lallana, Coutinho och Payet) kommer ofta i löpningar in bakom forwarden. Jag gillar den väldigt mycket.

Ibland fungerar den här formationen som en klocka, vissa gånger tvärt emot.
Citera
2017-03-05, 18:36
Medlem
Shanklygatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Ibland fungerar den här formationen som en klocka, vissa gånger tvärt emot.

Jo jag vet, när den funkar bra känns det som man har hur många alternativ som helst i anfall, men så vill jag tro att det är med alla formationer, ibland funkar de väldigt bra och ibland går de käpprätt åt helvete
Citera
2017-03-05, 19:00
Medlem
Jalkapallos avatar
Citat:

Grahnen! Om du gillar yttrar och har lite problem bakåt får du prova 4-4-1-1. Div 2 obesegrad och kör WL nu, inte hunnit div 1. Kan berätta mer om du vill testa, CT, workrate, instruktioner etc.
Citera
2017-03-05, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shanklygates

Skulle kanske funka, kan ha precis samma lag som innan med den formationen: https://www.futbin.com/17/squad/759886

Hur ligger centerforwarden i position då? Vill ju ändå ha mitt striker placerad långt fram i banan. Aldrig spelat den formationen tidigare. Sedan är frågan hur bra Eriksen är som CM i den? Älskar ju han som CAM, snittar en poäng per match. Jämnt fördelat med mål/assist.

Citat:
Ursprungligen postat av Jalkapallo
Grahnen! Om du gillar yttrar och har lite problem bakåt får du prova 4-4-1-1. Div 2 obesegrad och kör WL nu, inte hunnit div 1. Kan berätta mer om du vill testa, CT, workrate, instruktioner etc.

Gärna! Tell me more!
Senast redigerad av grahnen 2017-03-05 kl. 19:12.
Citera
2017-03-05, 19:09
Medlem
Har gått OK i WL hittills, hade 7 raka vinster nu sista 7 matcherna, men helt plötsligt så händer lite skumma grejer och torskat 2 raka...

Någon som vet varför min Bailly backar ner i knät på målvakten när forwarden som precis fått ett instick har bollen?

Jag i dem lägen har försvararen i ryggen och sen bryter "datorn". Min Bailly backade ca 2 meter ifrån, så han hur enkelt som helst bara vände upp och placera in den.

Märker att många verkar använda Datorn för att försvara, det jag undrar är hur det kan skilja så sjukt mkt på det?

Låter jag mina agera själva så passar dem runt dem hur lätt som helst. så jag fattar verkligen inte.
Citera
2017-03-05, 19:28
Medlem
Shanklygatess avatar
Citat:
Skulle kanske funka, kan ha precis samma lag som innan med den formationen: https://www.futbin.com/17/squad/759886

Hur ligger centerforwarden i position då? Vill ju ändå ha mitt striker placerad långt fram i banan. Aldrig spelat den formationen tidigare. Sedan är frågan hur bra Eriksen är som CM i den? Älskar ju han som CAM, snittar en poäng per match. Jämnt fördelat med mål/assist.

Gärna! Tell me more!

Han ligger ju lite längre ner när man spelar så, enda gången de kan märkas är om man kommer i en snabb kontring på kanten, men då är oftast en eller båda cm framme istället. Har gjort väldigt många mål när forward får med sig en mittback när han möter så man kan vägga på 3e spelaren som går i djupet. Jag använder nif Lukaku och Firmino som forwards och de funkar väldigt bra att sätta upp bollen på och sen fördela vidare ifrån om man väljer att bygga lite spel. Lukaku har jag 167 mål o 42 ass med på 188 matcher o Firmino är lite sämre med 169 mål o 85 ass på 292 matcher, men hans snitt är på väg upp snabbt nu.

Tror Eriksen klarar cm rollen bra. Jag använder mig ju av Coutinho och Payet där i ena elvan och de klarar de bra Sen beror de ju lite på hur man spelar också, jag gillar ju att ha forwarden delaktig i uppspelsfasen då han ofta får rörelse på deras mittbackar då.
Senast redigerad av Shanklygates 2017-03-05 kl. 19:30.
Citera
2017-03-05, 20:07
Medlem
Wow, måste försöka dela med mig, om det nu kan hjälpa ngn.

I början av FUT, så tyckte jag små passningar på mittplan och in i straffområdet med mix av små genomskärare och vanliga pass funkade grymt bra.

Men har märkt sista att sjukt många pass missas.... speciellt dem små korta genomskärarna som i början av årets FUT var så sjukt effektiva.

Har testat nu att nästan enbart använda mig av vanlig pass enda fram till "just" den avgörande passningen, då använda genomskäraren och vilken skillnad!!!

Vanliga pass är otroligt OP kontra genomskäraren just nu på FUT 17 gentemot andra FUT upplagor.
Har lirat sen 09/10 ca.

Har nu 3 raka matcher där rage quitten kommit av min motståndare innan halvtid.
2-0, 3-0, 3-0

just nu 11 av 15 vinster.

Men tipset alltså, använd enbart vanliga pass, dem verkar alltid hitta fram på detta FUT, just nu iaf.

Dock undrar jag fortsatt vad som gör att AI på mina backar gör så att dem bara faller och faller, fastän man är enbart 2-3 meter från målvakten... lixom där måste det ju klivas fram o försöka vara nära.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in