2017-02-22, 15:42
Medlem
Har så sjuk beslutsångest över vilken anfallstrio jag skall köra på. Vilken av dessa tre skulle ni föredra? Om det är någon som testat alternativen i fråga. Har just nu SIF Hazard och MOTM Salah av dem alternativen. Sorry om jag tjötat om en liknande fråga senaste dagarna, inte fått några svar och beslutsångesten är total

http://imgur.com/a/NQoOl

Citat:
Ursprungligen postat av MarlbroMan
Frågar igen. Vilka är BPL's två bästa strikers för en budget på ca 8-900k? Funderar på NIF Aguero och SIF Lukaku. Några andra förslag? Spelar 4-2-1-2-1-2(2)

Låter faktiskt som det bästa alternativen för den budgeten. Aguero är ju riktigt skön, tog ett gäng matcher för mig att komma in i hans spelstil, mest kört med stora anfallare innan. Första 20-tal matcherna snittade jag kanske 0,5 mål/match men efter det blev det nog närmare 1 mål per match i snitt. SIF Lukaku ser ju fin ut, stor stark och ändå lite snabbhet jämfört med många andra stora anfallare. Skall eventuellt, som du kan se i över i denna post, kanske testa TIF Lukaku. Ser fin ut!
Citera
2017-02-22, 15:47
Medlem
Kör med Dybala och Higuain i mitt Calcio lag och känns som Aguero och Lukaku är typ likadant par som Dybala och Higuain! Är väl Lukaku som är frågetecknet. Kan kanske ha råd med hans TIF!
Citera
2017-02-22, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Jag hittar inga vettiga investeringar just nu. Någon annan som gör det?

OTW Sane är iofs alltid ett vettigt kort. Köpte några för 40k efter matchen i helgen, uppe på 55k nu efter mål och assist igår i CL (som alla vet inte påverkar OTW, men ökar ändå)... ska sälja nu då jag inte är säker på om han får starta på söndag mot United. Han har nosat på IF ett tag med många starter och gör poäng. Om han får det blir IF på 83 och priset borde inte bli särskilt mycket högre än 100k, säkert lägre då det är hög konkurrens på RM-positionen i PL och finns många liknande spelare. Dessutom, skulle han åka på en skada resten av säsongen, är det bara discarda kortet - det är ju lika bra som hans NIF som kostar vadå, 1k. Så lite risky.

Tips på andra heta OTW?

St Patricks day 3 veckor bort så där har jag fyllt på med lite irländare. Svårt att se vad belöningen blir för att byta in SBC dock. SBC Coleman kanske? Enda vettiga irländaren i spelet att faktiskt använda. Jag har köpt in 20 st IF McGeady för 10.5-11k då jag misstänker att han kommer öka rejält när vi närmar oss St Patricks Day. För att sedan antingen explodera eller implodera när SPD SBC släpps. Redan gått upp till 14k.

Annars är det tunnsått. Sitter på lite discard MOTM-kort som jag tippar kan behövas för framtida SBC, men jag misstänker att det kan vara så långt bort som TOTS före de behövs. Köpa billiga IF är ju alltid lönsamt på sikt, men jag tippar att det blir samma där - länge innan de behövs igen. Dessutom är jag väl snål, men jag vill köpa IF för max 11k - om det börjar närma sig 13-14k kan det bli en förlust på några k per kort, och det är icke önskvärt.

83-84-spelare har jag fyllt på en del med, de kommer behövas i framtiden men samma där - oklart när. Dessutom sabbar pågående SBC en del vid inköp, vissa kort ligger bra mycket högre än de ska.

League SBC tror jag som jag skrev i tidigare inlägg på Bundesliga och BPL. Har köpt ihop elvor i båda ligorna just in case. Tror inte på några astronomiska ökningar med tanke på att SBC Kane och SBC Lewandowski inte blir creme de la creme så här långt in på säsongen, men kul att kunna lösa SBC billigt och öppna mängder med packs.

Dyra investeringar är bara att glömma, med tanke på att marknaden har pyspunka.

----------------

Så, jag funderar helt sonika på att bränna hela kapitalet på ett lag och se om jag blir bättre av det. Detta funderar jag på:

https://www.futbin.com/17/squad/1956568

Kanske får ta billigare varianten av något kort om inte budgeten räcker. Kurzawa, Perrin och Alli har jag redan. Kanske flyttar efter Koscielny och byter ut Perrin om det funkar dåligt. Tankar?

har varit frånvarande mestadels i två veckor..köpt på mig några Bentaleb och Boudebouz för 12-13k.. sålde 1 av varje för 19-20k..småpengar men iallafall hyfsad profit..
Citera
2017-02-22, 16:15
Medlem
Kör just nu denna 11: https://www.futbin.com/17/squad/1962690

Funderar på att byta ut mertens för lite starkare higuain.
Någon som kan säga hur higuain är? tror ni han funkar som CF?
Någon annan som man kanske skulle kört som cf?
Citera
2017-02-22, 16:17
Medlem
https://www.futbin.com/17/totw/TOTW23
Citera
2017-02-22, 16:18
Medlem
https://www.futbin.com/17/squad/1962722

Hoppar på tåget om SIF Gomez, han ser riktigt nice ut! Dybala och Ramos är untradeable så fick krångla ihop denna elva. Har ni några synpunkter, Aguero och SIF Gomez ska naturligtvis byta plats när matchen startar!
Citera
2017-02-22, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Har så sjuk beslutsångest över vilken anfallstrio jag skall köra på. Vilken av dessa tre skulle ni föredra? Om det är någon som testat alternativen i fråga. Har just nu SIF Hazard och MOTM Salah av dem alternativen. Sorry om jag tjötat om en liknande fråga senaste dagarna, inte fått några svar och beslutsångesten är total

http://imgur.com/a/NQoOl

53 i stryrka på Mertens tror du inte det är lite för lite? Hade nog själv kört på Hazard eller Lukaku
Citera
2017-02-22, 17:31
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Känner mig också fundersam som jag skrev häromdagen. Egentligen lite sugen på att spendera mina sista coins på mitt lag och skita i tradingen ett tag, men de känns tråkigt med...

St Patricks-day känns väl bra, vet inte hur det ser ut med priserna allmänt men där får det ju bli lite investeringar om det inte är försent. Har 1st Westwood som jag köpte för 11k för längesen just för den saken. Enda IF-irländaren då. Ligger runt 20k nu.

Hade funderingar på OTW Sané. Gå all-in på allt jag kan sälja av och sedan hoppas på ett mål eller så av honom. Men såg nu att jag hoppat från 45k när jag funderade på det, till 50k under förmiddagen igår, till 60k nu efter CL-matchen igår. Så får nog avvakta där.

Funderar även på hur jag skall göra med OTW Dembele. Köpte 2st förra veckan för 200k enbart för att jag trodde Dortmund skulle vinna lätt mot Wolfsburg och hoppas på något där. 1 mål och 1 assist, trodde jag.. visade sig att Gunter hade en touch på hans assist så den fick han inte. Lär inte komma med i TOTW. Och en upgrade på honom är för mycket att hoppas på va? från 76 till 81-83 måste ske för att hans IF och OTW skall påverkas antar jag. Hans TOTGS ligger på 82, IF på 84. Hans OTW ligger och pendlar mellan 280-300k nu. Kanske är värt att ta vinsten på 80-90k stycket och vara nöjd med det. Risk för stort ras ikväll/imorrn om hans TOTW och upgrade uteblir. Varit dåligt med profit för min del senaste månaden så det skulle vara guld värt med lite cash in!

Grymt lag BTW som du länkade. Front-sexan ser magisk ut, skulle vara sjukt nice att lira med. Bakåt riktigt bra med. Jag känner ju avsevärd skillnad när jag gick från mitt 400k-lag till 2m-lag. Är inte riktigt med på noterna med dem som tycker det är bättre med budget-lag och att IF-spelare är sämre än NIF. Har riktigt kul med mitt nuvarande lag, men funderar på att göra lite byten där med nu, till de bättre.

Har för dålig koll på OTW Dembele, spekulation och speltid för att ha en åsikt. Har kollat snabbt på prisutvecklingen och utifrån din beskrivning hade jag nog fegat ur och sålt. Om det är många som investerat finns ju risken att priset sjunkar - ÄVEN om spelaren får upgrade både overallmässigt och får 5 star skills.

OTW Sane har varit en kassako för mig ända sedan i höstas. Köper när han ligger runt 40, säljer när han är i startelvan eller så. Kaching. Kommer fortsätta vara det tills han får sin IF, vilket han borde närma sig. Nere på 50k nu efter att TOTW släpptes. Har 5 kvar, vet inte om jag ska sälja nu eller på söndag när de möter United.

Gällande IF McGeady känns det ganska solklart att priset långsamt kommer stegras före St Patricks. Tippar den kommer ligga på 20-25k dagen före SPD. Då är det bara sälja av 75% av beståndet, och hålla på 5 ifall det krävs en IF irländare för att lösa en SBC.

Tack för inputen om laget. Känns lite smurfsmå, men med tanke på hur få mål som görs på nick i detta spel är det nog ganska lugnt.
Citera
2017-02-22, 17:32
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
har varit frånvarande mestadels i två veckor..köpt på mig några Bentaleb och Boudebouz för 12-13k.. sålde 1 av varje för 19-20k..småpengar men iallafall hyfsad profit..

Själv hittade jag en vettig IF att investera i - IF Keane i Burnley. Kostar 10.5k nu. Kommer det PL IF krav i nästa POTM räknar jag med att han stiger till 20-25k. Annars minimal förlust att discarda, men det ska väl inte behövas. Köpt på mig 15st.
Citera
2017-02-22, 17:56
Medlem
Citat:
Själv hittade jag en vettig IF att investera i - IF Keane i Burnley. Kostar 10.5k nu. Kommer det PL IF krav i nästa POTM räknar jag med att han stiger till 20-25k. Annars minimal förlust att discarda, men det ska väl inte behövas. Köpt på mig 15st.

ingen dum tanke..discard IF är så jävla drygt o sitta med bara.. har gamla trippier och skit som ligger o skräpar..känns segt att investera i saker för en månad framåt.. försöker hitta kort som ger avkastning då och då..
Köpt på mig en hög med Gabbiadini..köpt 6st för max 27k..sålde en innan för 44k..
En hög med Bentaleb och Boudebouz..sen köpt 1 marquinhos och 1 Leno..Även några Victor Valdes

Om en månad är St Patricks Day..borde inte Mcgeady kunna stiga en del dÅ?

EDIT: Går dock för 15k, kan nog vara av den anledningen
Senast redigerad av m4staSWE 2017-02-22 kl. 18:00.
Citera
2017-02-22, 18:11
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
ingen dum tanke..discard IF är så jävla drygt o sitta med bara.. har gamla trippier och skit som ligger o skräpar..känns segt att investera i saker för en månad framåt.. försöker hitta kort som ger avkastning då och då..
Köpt på mig en hög med Gabbiadini..köpt 6st för max 27k..sålde en innan för 44k..
En hög med Bentaleb och Boudebouz..sen köpt 1 marquinhos och 1 Leno..Även några Victor Valdes

Om en månad är St Patricks Day..borde inte Mcgeady kunna stiga en del dÅ?

EDIT: Går dock för 15k, kan nog vara av den anledningen

Har också en Trippier och några Shawcross kvar som just nu är förlustaffärer. Ingen brådska att sälja av. Som jag skrev i föregående inlägg har jag ont om investerings-uppslag just nu och därmed plats på transferlistan för Keane. Såg att han låg ännu lägre nu, köpte på mig 5 st till för 10k prick. Blir garanterad profit, som lägst kommer jag väl få 11.5k per kort.

Har redan investerat i 20 McGeady. Kommer avvakta till 14e mars med att sälja av. Kommer troligen bara öka ju närmare vi kommer.
Citera
2017-02-22, 18:19
Medlem
Citat:
Har också en Trippier och några Shawcross kvar som just nu är förlustaffärer. Ingen brådska att sälja av. Som jag skrev i föregående inlägg har jag ont om investerings-uppslag just nu och därmed plats på transferlistan för Keane. Såg att han låg ännu lägre nu, köpte på mig 5 st till för 10k prick. Blir garanterad profit, som lägst kommer jag väl få 11.5k per kort.

Har redan investerat i 20 McGeady. Kommer avvakta till 14e mars med att sälja av. Kommer troligen bara öka ju närmare vi kommer.

va gav du för mcgeady..? har rätt fullt i trade..ca 15 platser över..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in