2017-02-25, 19:24
Medlem
Bazecoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Haha är det i samma veva Uno går med i sekten?

Nä, Han har precis lämnat dem. Från bästa vänner med dem till sämsta på kort tid . Ljuset var någ inte Unos grej trotts allt. Och Lager har en förmåga att gilla upptagna kvinnor.
Senast redigerad av Bazecoon 2017-02-25 kl. 19:27.
Citera
2017-02-26, 01:34
Det är bara hor och snusk!!!

Allas vår....

Citera
2017-02-26, 01:44
Min kompis mamma höll torsdagar kl 20 som absolut heliga. Om vi förde väsen i kompisens rum, kom hon in och hyssjade och nästan höll tal om relevansen med torsdagar kl 20. Grejen var bara den att vi följde serien också! Hon började noja flera timmar innan kl var 20.

ALLA tittade på Rederiet och Tre Kronor.

Jag kan ibland sakna de tiderna. Allting var mycket lättare då i livet, man behövde inte bry sig om något mer än läxan, vad man skulle äta efter skolan och tv-serier! Arkiv X var en annan serie som också blev helig att följa.
Citera
2017-02-26, 12:15
Medlem
Northstand169s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Min kompis mamma höll torsdagar kl 20 som absolut heliga. Om vi förde väsen i kompisens rum, kom hon in och hyssjade och nästan höll tal om relevansen med torsdagar kl 20. Grejen var bara den att vi följde serien också! Hon började noja flera timmar innan kl var 20.

ALLA tittade på Rederiet och Tre Kronor.

Jag kan ibland sakna de tiderna. Allting var mycket lättare då i livet, man behövde inte bry sig om något mer än läxan, vad man skulle äta efter skolan och tv-serier! Arkiv X var en annan serie som också blev helig att följa.

Håller helt med dig! Onsdagar och Torsdagar var heliga. Minns när man kom till skolan dagen efter man sett Tre kronor eller Rederiet och pratade med klasskompisarna om avsnitten.
Snacka om härliga tider.
Favoriterna i Rederiet var helt klart Vera bengtsson och gustav sjögren och Uno haha ;P
Citera
2017-02-27, 22:07
Medlem
Minns inte så mkt av rederiet från när den gick... joker var sjukt rolig 😂
Citera
2017-03-05, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimson941
Jag vet inte vad du har sett men antingen är du färgblind eller så är det din tv som är trasig för jag har då aldrig sett någon annan färg än grönt!

Isåfall är det fel på min tv/laptop skärm med alt är jag färgblind. Är det bara jag som ser att det figurerar 3 olika däckgolv under seriens gång?
Här är ett litet amatör kollage på att http://i67.tinypic.com/14mqv5.jpg
Citera
2017-03-05, 14:35
Medlem
Kul tråd, såg det på tv när det gick. Nu i äldre dagar såg jag igenom alla avsnitt när jag raidade i wow.

Vilken rolig bra serier, vill se igenom tre kronor med 😁 billigt slut dock, men vad ska man göra.
Citera
2017-03-05, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TusseTiger
Isåfall är det fel på min tv/laptop skärm med alt är jag färgblind. Är det bara jag som ser att det figurerar 3 olika däckgolv under seriens gång?
Här är ett litet amatör kollage på att http://i67.tinypic.com/14mqv5.jpg
Man spelade in serien på flera olika båtar, tror det var för det mesta på Viking Lines fartyg.
Citera
2017-03-05, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olah27
Man spelade in serien på flera olika båtar, tror det var för det mesta på Viking Lines fartyg.

Japp. Men synd för trovärdigheten försvinner lite Ska nog börja plöja igenom Rederiet med start ikväll
Citera
2017-03-05, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TusseTiger
Japp. Men synd för trovärdigheten försvinner lite Ska nog börja plöja igenom Rederiet med start ikväll
Samma med fören på Freja i slutet av serien, ena stunden den gamla och senare den nya fören.

http://oi60.tinypic.com/1zlajc5.jpg
Citera
2017-03-05, 18:42
Medlem
Isnatts avatar
Undrar hur inspelningarna ombord gick till egentligen? Färjorna verkar ju gå non stop och att då få ombord filmteam och passa på när det funkar och det inte helt plötsligt kommer ett gäng fyllon eller ropas upp nåt i högtalarna eller liknande låter meckigt.

Jag är för övrigt på avsnitt 277 nu. Börjar närma sig slutet. Har nog tagit 1,5 år.
Väldigt tydligt att modet ändras under åren. Jag tänker ju att det inte hänt så mycket dom senaste 10 åren vi lever nu i modeväg, men det krävs nog att man väntar några år och kollar tillbaka för att se hur det egentligen såg ut. När det började spelas in så levde så klart lite 80-tal kvar, och sen 90 för att avslutas med 00-tal.
Citera
2017-03-05, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olah27
Samma med fören på Freja i slutet av serien, ena stunden den gamla och senare den nya fören.

http://oi60.tinypic.com/1zlajc5.jpg

Det hade ja nästan glömt. Söta gud vad störande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in