Citat:
Ursprungligen postat av
L.o.a
Gösta Prüzelius, fick tyvärr cancer och visste att det inte skulle gå till bättringsvägen, om jag förstod det rätt. Men när var det exakt man visste om hans cancer och när fick han veta att han inte skulle klara sig?
Han avled, tyvärr den 15 Maj år 2000.
Säsong 14 som producerades år 1999, så är det några avsnitt om Reidar Dahlens liv, dessutom ligger han i sjukhus ´sängen efter ett mordförsök.
Var det bara ett sammanträffade eller visste man redan där att Gösta Prüzelius skulle tyvärr lämna oss och därför gjorde man några sådana där avsnitt, som ett heder?
''Det går fort'', var någon som sa och jag tror det var Reidar eller Beatrice under en sjukhusbesök, tror jag.
Eller är det bara jag som tycker det är en konstig slump?
Jag tror nog han meddelande produktionen att han var på väg ut och att man då gjorde flera utskrivningar som man hade på lut, för jag gissar på att manuset hade ett eftersläpe på minst 1 år.
Så det som sändes 2000, skrevs 95% klart i ruffcut vid 1998, man började sedan inspelningen 1999.
Man hade nog också back-up manus för lite olika akuta saker, som man sedan skulle kunna köra om något skulle hända
även när säsongen var i full visning.
Jag tror dock det var väntat, men även om det var helt oväntat så har ju inte rederiet manuset någon magiskt i hållande rödtråd..

Man kan nog göra lite vad man vill, allt var ju ändå bara intriger och snabba hopp.
Men att ha back-up för väldigt gamla skådespelare är väl rätt vanligt.