2017-03-03, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyckelord
Är det någon som öht reflekterat över något som mesigt som propavan? Jag har ett krävande jobb som tarvar god nattsömn och jag tar två per kväll och ska lämna urinprov (Transportstyrelsen) om cirka 10 dagar.
Vad jag förstår är det inte narkotikaklassat (men funkar förbluffande bra som sömngivare). Bör jag vara orolig?
Nej du kan käka hur mycket propavan du vill. Var glad att det räcker för dig, det är ju inte beroendeframkallande.
Citera
2017-03-03, 20:35
Medlem
Är lite osäker på hur jag ska tyda antalet röktillfällen per vecka osv.

Jag rökte ca 1,5gram hasch kring den 18e januari under ett par dagar, och sen rökte jag ca 2gram hasch på ett par dagar den 15e januari. Innan detta så har jag rökt väldigt sparsamt.

Kommer möjligen att behöva pissa nu den 6e mars, på måndag. Hur tror ni det går? Jag väger ca 60kg och är inte fysiskt aktiv.
Citera
2017-03-04, 22:12
Medlem
XEraseds avatar
någon som vet halveringstiden på Norflurazepam?
Citera
2017-03-04, 23:31
Medlem
-Zex-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XErased
40-250 timmar enligt amerikanska forum
Citera
2017-03-05, 11:13
Medlem
TechoNisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeQuiet.
Är lite osäker på hur jag ska tyda antalet röktillfällen per vecka osv.

Jag rökte ca 1,5gram hasch kring den 18e januari under ett par dagar, och sen rökte jag ca 2gram hasch på ett par dagar den 15e januari. Innan detta så har jag rökt väldigt sparsamt.

Kommer möjligen att behöva pissa nu den 6e mars, på måndag. Hur tror ni det går? Jag väger ca 60kg och är inte fysiskt aktiv.
Tror du är helt ren om sista var 18r Jan. Återkom med hur de gick
Citera
2017-03-05, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XErased

40 - 100h läste jag här. Detta gäller iof norflurazepams halveringstid när man tagit Flurazepam. Borde vara ganska korrekt ändå. http://www.sciencedirect.com/sdfe/pdf/download/pii/S0378434700841535/first-page-pdf

Jag har testat mig själv med Accusign BZO testerna ett par gånger och har alltid varit negativ. Jag tog 8 mg igår och är negativ! Nu funderar jag på om dessa (beställda från Ferle) inte känner av metaboliterna av Norflurazepam.

Någon som testat sig själv med något annat test?

Edit: Jag hittade dessa test som uttryckligen klarar Desalkylflurazepam. Återkommer då jag testat dem.
http://comedown.se/drogtest/singeltest-bensodiazepiner-bzo.html
Senast redigerad av hgos 2017-03-05 kl. 13:11.
Citera
2017-03-05, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svaampenn
Jaa, jag intog 2 sådana till kvällen o pissade på fredan, visade pos på benzo, var standaddsrickor

Vet du vilka stickor det var? Märke? Som jag skrev i ett tidigare inlägg så är jag negativ på test från AccuSign, även dagen efter intag av 8mg. Det skulle vara mycket intressant att veta vilka metaboliter som bildas av denna.

/HGOS
Citera
2017-03-05, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hgos
40 - 100h läste jag här. Detta gäller iof norflurazepams halveringstid när man tagit Flurazepam. Borde vara ganska korrekt ändå. http://www.sciencedirect.com/sdfe/pdf/download/pii/S0378434700841535/first-page-pdf

Jag har testat mig själv med Accusign BZO testerna ett par gånger och har alltid varit negativ. Jag tog 8 mg igår och är negativ! Nu funderar jag på om dessa (beställda från Ferle) inte känner av metaboliterna av Norflurazepam.

Någon som testat sig själv med något annat test?

Edit: Jag hittade dessa test som uttryckligen klarar Desalkylflurazepam. Återkommer då jag testat dem.
http://comedown.se/drogtest/singeltest-bensodiazepiner-bzo.html

Nu har jag testat mig med Nanosticka från Ferle, och med den är jag positiv på benzo.
Märkligt att inte Accusign BZO visade positivt.
Citera
2017-03-05, 21:35
Medlem
Kaminen6s avatar
Diklofenak kan ge utslag på benso,
om ni inte vet det.

Någon som vet vad som kan ge utslag på Tram ??

Man kan ju inte mer än undvika det o ändå få positivt på Tram 😒😣😤
Citera
2017-03-05, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmileyCulture
Nån som vet om Gabapentin dyker upp i analys när dom kollar efter Lyrica/Pregabalin?

Det är väl en egen substans även om den har likheter med pregabalin?

Svar uppskattas nåt enormt!
Svarar mig själv. Nedanstående talar för att om de kolla efter lyrica så kommer Gabapentin upp också (och även en massa andra substanser).

Dvs det många skriver i tråden att "man måste söka efter just en substans för att se den på analys" stämmer, bara det att det verkar göras om grupper, massa andra substanser på köpet..

Synd, hade köpt lite Gabapentin då jag trodde att de på din höjd kollade efter lyrica.

http://www.karolinska.se/KUL/Alla-anvisningar/Anvisning/10027
Citera
2017-03-05, 23:14
Medlem
Vidare, läs stycket under "Nya rutiner", det tolkar iaf jag som att man får andra screeningresultat än just det man letar efter "på köpet".

http://www.karolinska.se/for-vardgivare/kliniker-och-enheter-a-o/kliniker-och-enheter-a-o/karolinska-universitetslaboratoriet/klinisk-farmakologi/missbrukslaboratoriet/

Nya rutiner
• När en multianalys beställs får man svar på alla komponenter som ingår i analysen, en enskild komponent kan inte längre beställas separat.
• Multianalyserna är screeninganalyser som utförs med kromatografi-masspektrometri och som därför har en mycket högre säkerhet än traditionell immunokemisk screening. Verifiering utförs därför inte automatiskt utan endast på särskild begäran, meddela oss via farmakologi@karolinska.se
• Fr.o.m. 170130 införs en ny hantering av de analysbeställningar som utförs med immunokemisk screening. Screening kommer att utföras på alla prover och vid positiv screening utförs verifiering automatiskt. (Obs! detta gäller inte kunder inom beroendecentrum Stockholm)
Senast redigerad av SmileyCulture 2017-03-05 kl. 23:16.
Citera
2017-03-06, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TechoNisse
Tror du är helt ren om sista var 18r Jan. Återkom med hur de gick
Senaste var så sent som 15e februari. Bara några joints under ett par dagar dock, samma i januari.

Aja, kan nog skjuta upp provet, säkra före det osäkra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in