Citat:
Ursprungligen postat av
StatligaTeleverket
Tycker FO&O hade en rätt tråkig låt. Inte nödvändigtvis dålig, bara en pojkbandslåt som alla andra. De Vet Du var åtminstone lite rolig. Tyckte inte om den först men den har växt lite.
Axel Schylström var helt klart bättre än Lisa Ajax. Axel hade en svängig låt, och gillade att han sjöng på svenska. Han känns genuin helt enkelt. Hoppas vi får se mer av honom. Lisa Ajax låt var mest tråkig tonårspop a la 2001. Hon må vara 18 men ser ut som typ 12 samtidigt som hon klär sig så utmanande och med massa bilder på sig själv i bakgrunden. Tyckte det var lite osmakligt faktiskt.
Boris René gillar jag starkt. Han har talang, låten var bra. Gillar 80-talssoundet. Helt klart bäst i andra chansen. Förtjänar platsen i finalen. Dismissed är inte dåliga heller, men blir lite av en blek kopia på The Ark, eller band som Coldplay och The Killers. Okej låt, men det saknas det där lilla extra.
Lite kul att sista duellen var mellan två Västeråsare.

Är glad för Antons skull, även om låten i sig inte är något särskilt. Loreen är helt klart proffsig. Låten i sig tycker jag är okej, men lite för "svår" för Eurovision, och stilen alltför lik Ukrainas segrare från förra året. Låtar som är för lika förra årets segrare går i stort sett aldrig bra i Eurovision. Samtidigt är folk trötta på politik och att media hyllar henne till skyarna. Jag har inget emot politik i musik i sig. Progg är ju härligt. Men jag tycker politik borde hållas borta från Eurovision-sammanhang.
Axel ser bara stel och ansträngd ut, han har inte musiken i kroppen utan det märks att det är inövade mekaniska rörelser, en robot. Dessutom oerhört fjantig text, vaddå dansa på vatten och släppa hatten? Dagis...
Låtar med politik/budskap tycker jag är helt ok, det ska inte vara någon censur av otillåtna ämnen utan låtarnas kvalitet ska avgöra. Vi har ju ex vis After Darks onanilåt som knappast hade fått visas i många av länderna som tittar, det är ett internationellt ord som alla förstår. Tydligen blivit kult i Japan där man inte är buskablyga heller.

Vad hade hänt om den gått till grand finale?
I övrigt håller jag i stort med dig.

Edit: Nja, inte när det gäller Boris, ok låt men inget som fastnar och eurovisionlåtar ska sitta smäckfast som tvångstankar för att vinna.