2017-03-04, 22:49
Medlem
de.Montforts avatar
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/jamtland/jon-henrik-gladjen-vager-upp-den-tid-jag-matt-daligt

Hoppas han klarar av trycket I fall han vinner med Aninia blir det en enorm press.
Citera
2017-03-04, 22:50
Medlem
KoVaKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
Du använder känsloargument, Lisa som är söt är värdelös medans Axel som har märken på kroppen ska vinna.

Knappast, jag går på musikaliska meriter, Ajax låt var svag, men hon vann eftersom hon är ett fjortisrunkobjekt
Citera
2017-03-04, 22:51
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Synd jag inte kom mig för och bettade, hade 3 rätt av 4 och då borde man väl gå på plus...?

Trodde Road trip skulle komma före pojkbandsfjolleriet, även om den var kass var den det på ett underhållande vis. Pojkarna känns wannabe.

Men resterande satte jag.

Att Anton slog ut Loreen är jag inte förvånad över, den passar inte in och kanske folk blev sura på att hon inte tog bort handväskan.

Tror Anton kommer ligga bra till i finalen också. Ingen triggad ståpälsindikator på honom som på Jon Henrik (som borde vara pk och miljöpartiet så det räcker). Men en annan ligga bra till-indikation är om jag kommer ihåg låten och kan spela upp den i skallen på begäran. Det funkar utmärkt med Antons = bra placering i final.

Marielleskans kan jag också spela upp, den poppar dessutom upp i skallen när jag inte vill = hög placering, kanske 2:a efter Jon eller till och med 1:a.

Om vi fb-are ska köra nån gemensam röstning, då kör vi på Jon Henrik. Han är snygg, exotisk i övriga Europas ögon, har en klar hitlåt, hittat en spännande kreativ tjej som lyfter hans sång flera snäpp. Hoppas folk fattar vilken snyggt sammanflätad duett de gör, deras röster passar rent magiskt ihop.

Owe är värd all heder för det han gör och gjort, men musikaliskt sett är han inget att skicka. Vi kommer att slås ut redan i kvalet, eftersom europeerna bara kommer se en gubbe som try-hardar och inget mer.... (som det visst heter nuförtiden...)
Citera
2017-03-04, 22:52
Medlem
AndersM79s avatar
När Loreen åkte ut riktigt såg man på hennes ansiktusuttryck att hon tänkte "WTF?"
Men det kanske blir ändringar, som på Oscarsgalan
Citera
2017-03-04, 22:53
Medlem
Måste vara unikt i sammanhanget att i bakgrunden som scenshow rulla ett gäng bilder på sig själv...? Tänker på den där Ajax, som vars låt för övrigt var outhärdligt tjatig. I don't give a, I don't give a
Citera
2017-03-04, 22:55
Medlem
KoVaKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarrokhBulsara
Måste vara unikt i sammanhanget att i bakgrunden som scenshow rulla ett gäng bilder på sig själv...? Tänker på den där Ajax, som vars låt för övrigt var outhärdligt tjatig. I don't give a, I don't give a

Ajax har uppenbarligen noll självdistans och är självgod som få, hennes låt var ren skit
Citera
2017-03-04, 22:56
Medlem
Klappars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KoVaK
Knappast, jag går på musikaliska meriter, Ajax låt var svag, men hon vann eftersom hon är ett fjortisrunkobjekt

Åter igen så kommer du bara med sexistiska argument, Lisa Ajax vann över Axel för att folk gillade henne mer lär dig leva med det.
Citera
Medlem
GilGrissom82s avatar
BTW, var det någon mer som noterade felstavningen på skylten som sitter utanför kemtvätten/skrädderiet som är med i mellanakten?

Auktoriserad skrädderi

Citera
Medlem
KoVaKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
Åter igen så kommer du bara med sexistiska argument, Lisa Ajax vann över Axel för att folk gillade henne mer lär dig leva med det.

Jag konstaterar bara att hon vinner på andra meriter än musikaliska tyvärr
Citera
2017-03-04, 23:10
Medlem
StatligaTeleverkets avatar
Tycker FO&O hade en rätt tråkig låt. Inte nödvändigtvis dålig, bara en pojkbandslåt som alla andra. De Vet Du var åtminstone lite rolig. Tyckte inte om den först men den har växt lite.

Axel Schylström var helt klart bättre än Lisa Ajax. Axel hade en svängig låt, och gillade att han sjöng på svenska. Han känns genuin helt enkelt. Hoppas vi får se mer av honom. Lisa Ajax låt var mest tråkig tonårspop a la 2001. Hon må vara 18 men ser ut som typ 12 samtidigt som hon klär sig så utmanande och med massa bilder på sig själv i bakgrunden. Tyckte det var lite osmakligt faktiskt.

Boris René gillar jag starkt. Han har talang, låten var bra. Gillar 80-talssoundet. Helt klart bäst i andra chansen. Förtjänar platsen i finalen. Dismissed är inte dåliga heller, men blir lite av en blek kopia på The Ark, eller band som Coldplay och The Killers. Okej låt, men det saknas det där lilla extra.

Lite kul att sista duellen var mellan två Västeråsare. Är glad för Antons skull, även om låten i sig inte är något särskilt. Loreen är helt klart proffsig. Låten i sig tycker jag är okej, men lite för "svår" för Eurovision, och stilen alltför lik Ukrainas segrare från förra året. Låtar som är för lika förra årets segrare går i stort sett aldrig bra i Eurovision. Samtidigt är folk trötta på politik och att media hyllar henne till skyarna. Jag har inget emot politik i musik i sig. Progg är ju härligt. Men jag tycker politik borde hållas borta från Eurovision-sammanhang.
Citera
2017-03-04, 23:17
Medlem
Inte för att jag har hört en enda av låtarna, men bra att pk-favoriten åkte ut. Pinsamt hur man kan sjunka så här lågt på bara fem år.
Citera
2017-03-04, 23:20
Medlem
Studsbolls avatar
Utmärkt att Loreen åkte ur. Hon var där för att sprida ett politiskt budskap istället för att sjunga. Låten var dessutom trist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in