2017-03-03, 22:18
Medlem
praeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmellOfFlowerz
Källa på det?

Jag tror många nassar därute satte kaffet i halsen när de såg den mäktige Eric Andersson stamma i dörröppningen. Klassisk skrivbordsriddare.
Ja, gud vad han stammade och GUUD vad rädd han var för Diamanten. Vilken värld lever du i, jude?
Citera
2017-03-03, 22:36
Medlem
A-party-with-martys avatar
Vad man än tycker om Eric Johansson verka mannen i fråga var lite av ett gåtfullt mysterium. Jag vet inte hur vida han är en Hitler beundrare och rasbevarande frihetskämpe. Men det verkar ju faktiskt ligga nånting i dom påståendena även om man ju såklart skall ta media med en grävskopa salt. Snubben verkar alltså vara mångbottnad då han samtidigt med dess agenda att bevara den vita rasen(om det nu är sant) är gift med en högutbildad tydligt asiatisk(rasfrämling i vissa kretsar) kvinna. Lär ju inte vara den vanliga Asien-Sverige historien heller med tanke på hennes profession. Han var nog inte tvungen att ta en utländsk kvinna så att säga( & tvärt om att hon måste ta en stabil svensk etc).

Om ryktena att han är flygkapten är sant ter sig historien än märkligare
Senast redigerad av A-party-with-marty 2017-03-03 kl. 22:40.
Citera
2017-03-03, 22:43
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hubbabubblor
Du kan onekligen tycka att propaganda av, från och formad till att vara rasistisk och nazistisk är en mänsklig rättighet. Då måste du vara ett troll. Klart det är en mänsklig rättighet att få existera, men aktivt förneka något som bevisligen skett och driva på ett hat mot grupper, då förtjänar du ett straff.

Jag är själv anarkistisk och tycker alla ska ha friheten att göra vad fan de vill men så fort de inskränker på andras frihet, då ska de få stock. Och det är något som sker i gs fall. Inte bara när de skiter i politikernas yttrandefrihet och klipper bort det som folk försöker säga. Med deras egna synpunkt att förstora hela gruppers frihet.

Har du lyssnat på några av GS klipp eller utgår du helt ifrån propagandan som Expressen skedmatat dig med?

Här ringde en av Bonniers lakejer upp "Erik", det blev ett väldigt intressant samtal om bl a samer, judar, svenskar och eskimåer.

https://www.youtube.com/watch?v=_f72atL9yUI
Citera
2017-03-03, 22:44
Medlem
Kulturmammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty
Vad man än tycker om Eric Johansson verka mannen i fråga var lite av ett gåtfullt mysterium. Jag vet inte hur vida han är en Hitler beundrare och rasbevarande frihetskämpe. Men det verkar ju faktiskt ligga nånting i dom påståendena även om man ju såklart skall ta media med en grävskopa salt. Snubben verkar alltså vara mångbottnad då han samtidigt med dess agenda att bevara den vita rasen(om det nu är sant) är gift med en högutbildad tydligt asiatisk(rasfrämling i vissa kretsar) kvinna. Lär ju inte vara den vanliga Asien-Sverige historien heller med tanke på hennes profession. Han var nog inte tvungen att ta en utländsk kvinna så att säga( & tvärt om att hon måste ta en stabil svensk etc).

Av vilken anledning fokuserar du på hans familj?
Citera
2017-03-03, 22:45
Medlem
Sen tycker jag inte att man behöver vara nasist enbart för att man är kritisk till förintelsen( & då är jag själv delvis jude). Det lär ju inte ha dött exakt 6 miljoner judar. Måste ju nästan ha varit mer el mindre. Om det nu har varit minde men ändå flera hundra tusen så är det illa nog. Att dom gjorde lampskärmar av deras hud är väl också allmänt tveksamt. Sen att man diggar Hitlers beteende är ju tecken på nått sjukt ändå. Hitler går i mot varje sund nationalist då han inte hade nån respekt för länders gränser. Dessutom vurmade han islamistiska ledare
Citera
2017-03-03, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polu
Men suck. ”Antydan” och spekulationer. Och vad har SD med saken att göra? Min fråga var tydlig och du tillför ingenting. VAD vill du säga? Var KONKRET. Tack. Och vänligen läs mitt tidigare inlägg om 1) Verklighet, 2) Fakta, 3) Åsikt och 4) Logik:
(FB) Makthavare pressas i ny radiosatsning - Granskning Sverige

Är det här konkret nog. SDs rättspolitiske talesmans egna ord om varför man inte samtidigt kan vara med i SD och GS:
"För det första finns det inslag som tar sin utgångspunkt med politiska förtecken som går starkt emot vad Sverigedemokraterna står upp för.
För det andra verkar syftet med dessa program ofta vara att provocera fram en lång och menlös diskussion snarare än att ställa frågor med syfte att belysa verkligheten. "

Du godtar ju inte att Eskilstunakuriren eller andra medier kallar folk i GS för rasister. Jag trodde att uppfattningen från en av företrädarna för ett invandringskritiskt parti kanske skulle tas emot bättre.

Också GS-Johan har ett resonemnag jag trodde du skulle godta. Han pekar ju ut Fabian som något av en antisemit (men du kanske förnekar att antisemitism är rasism) Detta är ur Chang Fricks intervju med Johan.

"I skärmavbilder, från en intern portal som är byggd för att pitcha idéer om framtida ringningar, visar Eskilstuna-Kuriren vad för typ av framtida reportage som planeras. I vart fall två pitchar förefaller på ett eller annat sätt vara kopplat till antisemitism och judar. ”Johan” förklarar att det är ”Erik” som har det intresset, att uppmärksamma frågor med en sådan slagsida.

– ”Erik” intresserar sig mycket för olika konspirationsteorier, säger ”Johan” något svävande på rösten."
Citera
2017-03-03, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmamma
Av vilken anledning fokuserar du på hans familj?

Nu var det ju inte jag som läckte den nyheten fast det gick att ta reda på tidigare. Därför skrev jag om det då det nu redan var skrivet.

Men för att besvara din fråga= Jag nämnde det då det gör denna historie egendomlig( precis som Jacke Arklöv också hade en sällsynt agenda etc).

Sen så är det ju nånting som också vitnar om att han kanske inte är en fundamental raskämpe trotts allt.
Det kan ju vara till hans fördel mot Expressen o dyl. El så slits han mellan dubbla agendor. va vet jag men det är väl inte så märkligt att det ter sig lite märkligt el hur?
Senast redigerad av A-party-with-marty 2017-03-03 kl. 22:56.
Citera
2017-03-03, 23:00
Medlem
LameBulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty

Varför då?
Citera
2017-03-03, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmamma
Du är du duktigt naiv kan man konstatera. Klippning som argument är mycket intressant, då det du kallar vanlig media själva är experter på att klippa på ett för deras agenda fördelaktigt sätt.
Också duktigt naivt att tro att media själva inte har en agenda.
Sen kan du fundera på hur information filtreras genom medarbetarna hos public service, där extremvänstern skulle få politisk majoritet. Tror du på allvar att det inte påverkar?

Att medborgare engagerar sig och ifrågasätter är grunden inom demokratin. Tyvärr har vi varit dåliga på det I Sverige och nu betalar vi priset.

Ja folk borde vara mer engagerade, öppet och ärligt, gå på möten, visa vem man är och vad man står för, inte ljuga och bluffa.
Haken med att mörka vem man är och vem man företräder är att det är så lätt att bli misstrodd.
Därav spekulationerna om att ryssarna finansierar GS som ett led i att företräda ryska intressen.

I en intervjun med nyheter idag tar GS-Johan upp det
"En annan sak som Eskilstuna-Kuriren tar upp är att det förekommer en väldigt positiv syn på Ryssland i en del reportage som Granskning Sverige publicerar. Men ”Johan” förklarar den positiva synen på Ryssland i första hand har med en enskild medarbetare att göra.

– ”Erik” har det."
Citera
2017-03-03, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LameBull
Varför då?
Förutom yrkets särart(inte vilket jobb som helst) har han lyckats få folk att tro att han enbart hade ett konsult uppdrag inom vvs branschen. Borde väl dom där grävande journalisterna tagit fram snabbare än va det nu är, 3 dagar. Visserligen sa han ju att det var hans bransch när han pratade med en han ringde upp men trodde han endast lurades då.
Citera
2017-03-03, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
Ja folk borde vara mer engagerade, öppet och ärligt, gå på möten, visa vem man är och vad man står för, inte ljuga och bluffa.
Haken med att mörka vem man är och vem man företräder är att det är så lätt att bli misstrodd.
Därav spekulationerna om att ryssarna finansierar GS som ett led i att företräda ryska intressen.

I en intervjun med nyheter idag tar GS-Johan upp det
"En annan sak som Eskilstuna-Kuriren tar upp är att det förekommer en väldigt positiv syn på Ryssland i en del reportage som Granskning Sverige publicerar. Men ”Johan” förklarar den positiva synen på Ryssland i första hand har med en enskild medarbetare att göra.

– ”Erik” har det."
Kan du länka till intervjun med Johan när han säger detta?
Citera
2017-03-03, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmellOfFlowerz
Källa på det?

Jag tror många nassar därute satte kaffet i halsen när de såg den mäktige Eric Andersson stamma i dörröppningen. Klassisk skrivbordsriddare.

Stammar i dörröppningen? Din internetanslutning hackar,be socialen om mer pengar så att du kan få lite högre hastighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in