Citat:

Ursprungligen postat av 
Polu

Så länge det inte finns några bevis är det bara spekulationer. Ekuriren kommer med påståenden som de INTE kan belägga. Det är helt oacceptabelt och bryter grovt mot de pressetiska reglerna.
Medier ska inte agera på detta sätt och jag hoppas verkligen att GS gör en PO-anmälan. MEN tyvärr tror jag att PO är partisk.
OCH det är oerhört allvarligt när statsministern och kultur- och demokratiministern uttalar sig baserat enbart på Ekurirens påståenden. Hur sakligt är det?

Ja det är väl klart att man inte just nu kunnat belägga vilka som ligger bakom Granskning Sverige. Granskning Sverige försöker ju försvåra varje granskning. Men granskningen är kanske inte slut ännu.
Det är klart att jag spekulerar i att det är ryssarna som finansierar Granskning Sverige och som bidrar till att avlösa de partifunktionärer som har till arbetsuppgift att klippa, klistra och förvanska. Det har ju skett förr.
Hemlighetsmakeriet leder till spekulationer.
Eskilstunakuriren redovisar öppet sin granskning. Du behöver inte spekulera vem som äger, hur journalisterna får betalt, hur de ställer frågorna och vilka svar de får.
Vill granskning sverige ge en sann bild av sin verksamhet kan de väl skicka in en ekonomisk redogörelse till kultur och demokratiministern. Ska hon behöva läsa om den redovisningen i media efter att skatteverket granskat och kommit med beslut om upptaxering?
De kan ju till och med ge en sann bild här på flashback eller svara ordentligt och sanningsenligt på Eskilstunakurirens frågor