2017-02-18, 11:09
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polu
Så länge det inte finns några bevis är det bara spekulationer. Ekuriren kommer med påståenden som de INTE kan belägga. Det är helt oacceptabelt och bryter grovt mot de pressetiska reglerna.

Medier ska inte agera på detta sätt och jag hoppas verkligen att GS gör en PO-anmälan. MEN tyvärr tror jag att PO är partisk.

OCH det är oerhört allvarligt när statsministern och kultur- och demokratiministern uttalar sig baserat enbart på Ekurirens påståenden. Hur sakligt är det?

Som vi ser vill nazisterna på GS inte bli granskade, bara en sådan sak är lustigt.
Eftersom "Granskning Sverige" inte vill bli granskade kommer de inte anmäla något någonstans, de är redan irriterade över att de blir granskade och kommer ut i ljuset som de skyr.
Citera
2017-02-18, 11:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Det är inga sanningar som alla ser, det är som jag sa ett par som är för dumma i huvudet för att skilja på osanning och verklighet.

"Granskning Sverige" är finansierat av fienden för att sprida lögner och gå deras ärende för småpengar och många rättshaverister/nazister/kommunister nappar.

Målet är att söndra och härska.

Vilka är lögnerna som sprids. Du kan välja ett exempel med GS granskning.

Sen visar du hur det är klippt och vari lögnen ligger.

Jag poppar pop corn så länge.

Jag räknar inte med att du svarar på detta men det skulle vara klädsamt om du gjorde ett försök.

Du ska alltså presentera en GS granskning med en lögn i och en där det har klippts i den omfattning att det inte längre är sanning.
Citera
2017-02-18, 11:14
Medlem
trickydicks avatar
Journalisten som grät ut i Studio som kallades för Malin heter egentligen Julia Wågenberg.

När man söker på klippet så möts man av:
"
Citat:
Ljugande Aftonbladet..." Videoklippet är inte längre tillgängligt på grund av ett upphovsrättsanspråk från Julia Wågenberg.

Finns inlägget speglat någonstans?

Edit hittade att motgift har kommenterat
https://www.youtube.com/watch?v=MPezNOpxvm4
Senast redigerad av trickydick 2017-02-18 kl. 11:19.
Citera
2017-02-18, 11:16
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonPaul2008
Nya videos från GS och Nina Drakfors idag

Det finns bara en trollfabrik i Sverige och det är media själva:
https://www.youtube.com/watch?v=v0K4NAyE_J4

Herregud vilken empatilös människa Nina pratar med! Härskarteknik och förakt!
Vem är kvinnan från EK
Citera
2017-02-18, 11:16
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virgil.I.Grissom
Vilka är lögnerna som sprids. Du kan välja ett exempel med GS granskning.

Sen visar du hur det är klippt och vari lögnen ligger.

Jag poppar pop corn så länge.

Jag räknar inte med att du svarar på detta men det skulle vara klädsamt om du gjorde ett försök.

Du ska alltså presentera en GS granskning med en lögn i och en där det har klippts i den omfattning att det inte längre är sanning.
Varför är du så rabiat och desperat över att så kallade granskare granskas och visar sig vara fienden knektar? Du är helt hysterisk mannen. Är det så du brukar försöka när du ringer journalister och trakasserar för fiendens räkning?

Intimidation as a Propaganda Tool in the Nordic Countries
Citat:
Examples of trolling and intimidation abound in Nordic countries: Finland knows of a sad, but well-documented example of how the phenomenon of trolling has been be taken to a new level as openly Russia-affiliated activists are accused of intimidating journalists that cover Russian affairs, or journalists that decide to investigate the phenomenon of trolling. Recently, Johan Bäckman, a Finnish national who faces court proceedings for such intimidation, has also been denied the right to buy a broadcasting radio station in Tampere, Finland; Finland’s authorities found that the takeover would represent a threat to national security, as Finland’s public broadcaster YLE reports.

Similarly, Sweden has seen a verdict handed down against a “troll” spreading defamatory disinformation against a Swedish expert commentator who is known for having Russia-sceptical views. Last autumn, we reported about an individual who, using several aliases, trolled the Swedish internet from his workplace in the Swedish Parliament until he was discovered and forced to leave.
https://euvsdisinfo.eu/intimidation-...dic-countries/
Citera
2017-02-18, 11:17
Bannlyst
Citat:
Det är inga sanningar som alla ser, det är som jag sa ett par som är för dumma i huvudet för att skilja på osanning och verklighet.

"Granskning Sverige" är finansierat av fienden för att sprida lögner och gå deras ärende för småpengar och många rättshaverister/nazister/kommunister nappar.

Målet är att söndra och härska.

Så vida det inte är så att du är en av killarna på din avatar så skulle du ju kunna försöka berätta lite för oss andra dumhuvuden hur ryssen tjänar på att berätta sanningen.

Jag tror att du menar söndra. Då blir min tolkning den att om sanningen söndrar så helar lögnen Sverige. Du menar då att MSM lögner är bättre än sanningen.

Då blir det hellre lögnen för sanningen är betald av ryssen. Varför ryssen skulle betala för ett skitlands mående. Tja det vore bra om du vill förklara det för mig.

Hade jag varit ryss hade jag betalat för flyktingbåtar och en ännu större anstormning av afrikaner.

Så lägg upp dina teorier om varför ryssen försöker förhindra att Sverige går åt helvete och på vilket sätt dom vinner på det?
Citera
2017-02-18, 11:18
Medlem
RonPaul2008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Journalisten som grät ut i Studio som kallades för Malin heter egentligen Julia Wågenberg.

När man söker på klippet så möts man av:
"

Finns inlägget speglat någonstans?

GS lade upp det idag, i slutet av denna video (börjar 14:04):
https://www.youtube.com/watch?v=sZYRgVZ8L3A&t=0s
Citera
2017-02-18, 11:18
Medlem
Citat:
Söndra och härska. De vill se antidemokratiska stollar, den sortens rättshaverister som säljer sitt land för småpengar få lite makt. Moskva startade sputnik, RT på svenska men fick lägga ned för vi svenskar läser inte sådan skit. De av oss som inte är sinnessjuka alltså. Då satsar de på "Granskning Sverige" som handlar om att bland annat trakassera makthavare, hederliga medborgare. Kreml håller själva på med det för fullt, inte förvånande att de försöker med en sådan filial i Sverige.

Påverkan från Ryssland är ett möjligt scenario bland många möjliga scenarier. Men nu jobbar inte GS med propaganda eller med att trakassera hederliga makthavare och medborgare.

GS ställer makthavare till svars och det är ju pinsamt tydligt att makthavarna ofta inte kan förklara sitt agerande. Tycker du inte att det är allvarligt? Är inte du också medborgare och betalar skatt? Känner du inget ansvar för det land som du lever i?
Citera
2017-02-18, 11:19
Medlem
Citat:
Så länge det inte finns några bevis är det bara spekulationer. Ekuriren kommer med påståenden som de INTE kan belägga. Det är helt oacceptabelt och bryter grovt mot de pressetiska reglerna.

Medier ska inte agera på detta sätt och jag hoppas verkligen att GS gör en PO-anmälan. MEN tyvärr tror jag att PO är partisk.

OCH det är oerhört allvarligt när statsministern och kultur- och demokratiministern uttalar sig baserat enbart på Ekurirens påståenden. Hur sakligt är det?

Ja det är väl klart att man inte just nu kunnat belägga vilka som ligger bakom Granskning Sverige. Granskning Sverige försöker ju försvåra varje granskning. Men granskningen är kanske inte slut ännu.
Det är klart att jag spekulerar i att det är ryssarna som finansierar Granskning Sverige och som bidrar till att avlösa de partifunktionärer som har till arbetsuppgift att klippa, klistra och förvanska. Det har ju skett förr.
Hemlighetsmakeriet leder till spekulationer.
Eskilstunakuriren redovisar öppet sin granskning. Du behöver inte spekulera vem som äger, hur journalisterna får betalt, hur de ställer frågorna och vilka svar de får.

Vill granskning sverige ge en sann bild av sin verksamhet kan de väl skicka in en ekonomisk redogörelse till kultur och demokratiministern. Ska hon behöva läsa om den redovisningen i media efter att skatteverket granskat och kommit med beslut om upptaxering?

De kan ju till och med ge en sann bild här på flashback eller svara ordentligt och sanningsenligt på Eskilstunakurirens frågor
Citera
2017-02-18, 11:22
Medlem
Citat:
Som vi ser vill nazisterna på GS inte bli granskade, bara en sådan sak är lustigt.
Eftersom "Granskning Sverige" inte vill bli granskade kommer de inte anmäla något någonstans, de är redan irriterade över att de blir granskade och kommer ut i ljuset som de skyr.

Det får vi se. Men var finns beläggen för att de på GS är nazister?
Citera
2017-02-18, 11:23
Bannlyst
Citat:
Varför är du så rabiat och desperat över att så kallade granskare granskas och visar sig vara fienden knektar? Du är helt hysterisk mannen. Är det så du brukar försöka när du ringer journalister och trakasserar för fiendens räkning?

Intimidation as a Propaganda Tool in the Nordic Countries

https://euvsdisinfo.eu/intimidation-...dic-countries/

Jag är inte hysterisk över att granskarna granskas. Du får gärna länka till något uttalande där jag säger att det inte är tillåtet att granska GS.

Det jag vänder mig mot är att media försöker få till det att det är lögner.

Ett inspelat program med frågor och svar är sant!

GS erkänner att dom klipper precis som MSM gör.

Andra har berättat att GS lägger upp rå inspelningar.

Du får gärna länka till ett GS program där det framkommer att det är lögn.

Sen kan vi efter hand diskutera vem som betalar. Att Ryssen skulle vara intresserad av att betala för Sveriges väl är lite misstänkt enligt mitt sätt att se på det hela.

Hade jag varit ryss hade jag försökt dölja vad GS gör och stå på den sidan som låter landet översvämmas av afrikaner.
Citera
2017-02-18, 11:23
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Påverkan från Ryssland är ett möjligt scenario bland många möjliga scenarier. Men nu jobbar inte GS med propaganda eller med att trakassera hederliga makthavare och medborgare.

GS ställer makthavare till svars och det är ju pinsamt tydligt att makthavarna ofta inte kan förklara sitt agerande. Tycker du inte att det är allvarligt? Är inte du också medborgare och betalar skatt? Känner du inget ansvar för det land som du lever i?
Jag kan trakassera dig om du vill och fråga varför du inte gör som jag säger, varför du inte tycker som JAG tycker. Det kallas för trakasserier och är ett brott. Samma som "granskning Sverige" sysslar med. De använder svagsinta rättshaverister som jublar över några få rubler. Billiga landsförädare.

Du kan försöka tänka dig in i att du är polis, politiker, militär. Så skickar fienden rabiata galningar att trakassera dig privat. Sådant ska det slås ned hårt mot och det lär vi se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in