Flashback bygger pepparkakshus!
2017-03-03, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polu
Varför respekterar inte ni GS-motståndare det som GS själva säger om sin verksamhet? Vad ger er rätten att vara förmer än GS?

Du kan onekligen tycka att propaganda av, från och formad till att vara rasistisk och nazistisk är en mänsklig rättighet. Då måste du vara ett troll. Klart det är en mänsklig rättighet att få existera, men aktivt förneka något som bevisligen skett och driva på ett hat mot grupper, då förtjänar du ett straff.

Jag är själv anarkistisk och tycker alla ska ha friheten att göra vad fan de vill men så fort de inskränker på andras frihet, då ska de få stock. Och det är något som sker i gs fall. Inte bara när de skiter i politikernas yttrandefrihet och klipper bort det som folk försöker säga. Med deras egna synpunkt att förstora hela gruppers frihet.
Citera
2017-03-03, 21:53
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hubbabubblor
Du kan onekligen tycka att propaganda av, från och formad till att vara rasistisk och nazistisk är en mänsklig rättighet. Då måste du vara ett troll. Klart det är en mänsklig rättighet att få existera, men aktivt förneka något som bevisligen skett och driva på ett hat mot grupper, då förtjänar du ett straff.

Jag är själv anarkistisk och tycker alla ska ha friheten att göra vad fan de vill men så fort de inskränker på andras frihet, då ska de få stock. Och det är något som sker i gs fall. Inte bara när de skiter i politikernas yttrandefrihet och klipper bort det som folk försöker säga. Med deras egna synpunkt att förstora hela gruppers frihet.

(Den fetlagda texten) Har du några konkreta exempel?
Citera
2017-03-03, 21:56
Medlem
praeles avatar
Jag uppmanar alla att donera en slant till Fabian och Granskning Sverige: https://www.facebook.com/pg/Granskni...=page_internal

Fabian är en jävla legend och min nya idol.
Citera
2017-03-03, 21:57
Medlem
Citat:

Vänligen läs mitt tidigare inlägg om 1) Verklighet, 2) Fakta, 3) Åsikt och 4) Logik:
(FB) Makthavare pressas i ny radiosatsning - Granskning Sverige

I denna tråd har samma fråga ställts upprepade gånger: Vad är rasistiskt, nazistiskt, hatiskt och ”fulklipp” i det GS gör?

INGEN har hittills kunnat visa det. Nu har du ett bra tillfälle att visa det.

Kan du inte visa det anser jag att du är en ond människa som anklagar andra utan att kunna belägga dina anklagelser.

Vill du inte att makten granskas? Är du en anti-demokrat?
Citera
2017-03-03, 22:03
Medlem
raxmouses avatar
haha men gud borta från strömmen å drama-svennen dukar upp för ännu en vilsen konfrontation mellan människor som inte något vet på ett klot i en rymd.......... (-----_-----) varför bjuder inte Expressen TV in till en debatt i sin studio med alternativa medier? dra dit Nyheter Idag, GS, Fria Tider, Nordfront(?), ETC(som ändå är alternativ fast inte höger.....alternativ är inget negativt.), Nya tider osv och bju dit nån från SVT, nån från Interasistmen, nån från expo, nån "rasifierad"(gillar inte uttrycket tbh) eller vad som helst och diskutera å ÄG DESSA FASCISTER eller vad nu fan det betyder å vem som är det

Komma hem å knacka på vilken poänglös gest när intentionen om att ställa frågor istället uteblir, detta kommer göra att GS växer ännu mer ju https://www.youtube.com/watch?v=ybgwV2Y2vRc det här ser ju dåligt ut för expressen....är motiveringen "jakten på fascism rasism sexism nazism" osv eller varför detta lågvattenmärke? blir så less på hur jävla dum ni journalister är, dem flesta som inte har någon speciell åsikt tycker troligtvis att detta är osmakligt då personen, Fabian, vill vara anonym.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Offentlig_person
Citat:
En person som har en offentlig position genom sitt yrke eller på andra sätt sägs ibland vara en offentlig person. Termen är inte klart definierad i svenska sammanhang.

det är inget tvång att i tjänstesektorn arbeta offentligt mot allmänheten eller att skriva texter på tidningar som finns på var å varranan mack, då är man "offentlig" men denna person vill ju inte vara de

Å är det någon som vet kontexten i detta som han från expressen påstår? https://www.youtube.com/watch?v=nLKwn8qs-JM jag har missat detta och det vore ju intressant att höra.. jag kanske har missat det i något jag hört? från vilket klipp gäller det? länka plz så jag förstår kontexten på påståendena.....hade varit intressant om Erik redogjorde för detta, är han nazist? Varför är han det? .....det är väl relevanta frågor, och det är väl dessa Expressen skulle FRÅGAT för att FÖRSTÅ ett mänskligt fenomen men nä

Journalister i etablerad media har en identitetskris(som sagt) och dessa behöver ta debatten istället för att "hänga ut"? vafan håller ni på med, det ger ju motsatt effekt hur länge ska jag behöva påpeka detta?.....janne josefsson.....mikael al safandi olsson(btw om du av någon orsak läser så; sorry för att jag kallade dig fet alkis i en annan tråd, det var taskigt kände jag när jag inte kunde redigera, men jag ville ju trigga någon att ta debatten och du såg ut som en robust person -_-) eller någon annan journalist, snälla låt inte alternativ media helt få grepp om frågor...ni måste ta debatten och visa att ni har rätt för just nu förlorar ni för helvete

Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Det som är så roligt är att Fabian Fjälling är så feminin. Hans ljusa och lite feminina röst tror jag bevisar att killen är smygbög eller kanske är född i fel kropp.

Sen är de ju frapperande att killen bor i en fin villa men sen gnäller på att Sverige.
Låter som en småborgelig smygbög som gillar att leva lite gansta på nätet.
Det gick lite för långt och nu är han avslöjad. Hoppas hela hans liv och vänskapskrets vänder svinet ryggen.

Det som är roligt är att du objektifierar han som en feminin individ med ljus röst, som "bevisar" att han är smygbög och "kanske" född i fel kropp.... vad ska du föreställa? En "journalist" från dem "goda sammanhangen"? hur pratar du å ser ut då som är så perfekt

Löjlig ovesäntlig analys, du kan väl inte poängtera detta som relevant för sammanhanget? Trigga gärna men kom med lite påståenden om hur debattklimatet kan lösas åt oss istället för att gynna alternativ media när du kallar honom saker....det är ingen som kommer lyssna mindre trovärdigt på GS med argument likt detta, tvärtom....fan, fattar du inte det?

Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Nej! Fria tider är en nazistsida så de har redan sin vinklade sanning. Aldrig objektiv de kommer ljuga lika mycket som islamister eller kommunist.

Kan du berätta varför begreppet "Nazist" är med i definitionen om Fria Tider? jag fattar ärligt talat inte, nazisterna på nordfront hatar ju fria tider när jag har sett och hört från dom https://www.nordfront.se/?s=Fria+Tider det var ju ett tag sen jag läste eller hörde någon pod där men de ha ju alltid varit gnäll på just fria tider å jag fattar inte vad fan de ska kallas när båda sidor av polen säger att "Fria Tider är fienden"

Är det kontrollerad opposition? Jag fattar allvarligt inte och jag försöker verkligen definiera dessa alternativa medier.....dessa är definitivt inte troll(eller några trollfabriker jag tror dessa är löst sammansatta människor som funnit ett gemensamt engagemang av olika orsaker) och dem i västvärlden som svänger med ordet "troll" i tid och otid förstår inte begreppets innebörd, "näthat" är inte "troll"....ni fattar inte

Senast redigerad av raxmouse 2017-03-03 kl. 22:55.
Citera
2017-03-03, 22:05
Medlem
Kulturmammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
Ja om en myndighet ljuger och bryter mot lagen behövs det naturligtvis någon som visar det.
Men frågan är varför det media som ska avslöja lögn och lagbrott behöver vara anonymt.

För mig räcker det med vanlig media för att ta emot uppgifter från visselblåsare, kontrollera och publicera.
Det finns många exempel på att vanlig media avslöjat lögn och lagbrott.

Någon sorts hemliga ringare som tjatar och fulklipper tillför inget speciellt.

Den som på någon sorts rasideologisk grund tjafsar med Brå kan mycket väl utmålas som rasist. Det tycker jag är rimligt.

Du är du duktigt naiv kan man konstatera. Klippning som argument är mycket intressant, då det du kallar vanlig media själva är experter på att klippa på ett för deras agenda fördelaktigt sätt.
Också duktigt naivt att tro att media själva inte har en agenda.
Sen kan du fundera på hur information filtreras genom medarbetarna hos public service, där extremvänstern skulle få politisk majoritet. Tror du på allvar att det inte påverkar?

Att medborgare engagerar sig och ifrågasätter är grunden inom demokratin. Tyvärr har vi varit dåliga på det I Sverige och nu betalar vi priset.
Citera
2017-03-03, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polu
Därför att den som gör dessa avslöjanden riskerar att få sitt och sina närståendes liv förstörda av förföljelse. Detta har nu diskuterats länge i tråden. Driver du med mig?

Vänligen läs mitt tidigare inlägg om 1) Verklighet, 2) Fakta, 3) Åsikt och 4) Logik:
(FB) Makthavare pressas i ny radiosatsning - Granskning Sverige

Du lägger fram en åsikt utan fakta. Visa exempel på myndigheter som ställts till svars för brott mot grundlagen, förvaltningslagen, hälso- och sjukvårdslagen, socialtjänstlagen och så vidare i sin handläggning av enskilda fall. Efter det kan vi ta Försäkringskassans bedömningar, IVO som brister i rättssäkerhet enligt Statskontoret och så vidare.

Vad menar du?

Nu beter du dig som en idiot igen eftersom du som vanligt hoppar över frågan. Jag har visat dig fakta, ställt en tydlig fråga och du yttrar bara en sekvens med ord helt utan substans. Då får ”tycka” vad du vill men du kommer med anklagelser mot andra människor som du inte kan belägga. Hela tiden.

Tror du man blir inspärrad på mentalsjukhus för att man ställer frågor om psykvården?
Tror du man blir slängd i sjön om man ställer frågor om sjöfartsverkets helikoptrar?

Förmodligen ställs det den typen varje dag av någon helt vanliga journalist från vanliga media utan att hen behöver vara anonym och utan att straff. Undantaget är väl när Sveriges hemliga underrättelsetjänst IB avslöjades för riksdagen av tidningen Folket i Bild kulturfront.

Att några envisas att man måste vara anonym för att ställa frågor till myndigheter för att man riskerar förföljelse är bara trams.
Är man däremot rasist eller samarbetar med nazister riskerar man att uteslutas ur SD.

Jag ger dig ett exempel på två myndigheter som ställs till svars för brott mot grundlagen
Uppdrag gransknings granskning av inköpet av räddningshelikoptrar
http://www.jo.se/PageFiles/8480/5883-2015.pdf

Jag menar att någon sorts hemliga ringare som tjatar och fulklipper tillför inget speciellt. Det är vanlig media som gör avslöjanden. Det var journalistiskt arbete med Panamadokumenten som fick Islands statsminister att avgå, det var inte någon som ringde anonymt och tjatade.

Då upprepar jag svaret. Det är rimligt. Den som på någon sorts rasideologisk grund tjafsar med Brå kan mycket väl utmålas som rasist. Jag är till och med beredd att sträcka mig så långt som att sådant tjafsande med vilken myndighet eller journalist som helst kan mycket väl leda till att man blir kallad rasist.

Hade granskning sverige ringt och sagt vilka de var, vad de vill och hur det skulle publiceras hade de förmodligen bara betraktas som ännu en trollfabrik utan att det skulle bli några större rubriker i vanlig media. Jag tror hemlighetsmakeriet har ställt till det för Fabian.
Sjunnesson, Ekeroth och Dagerlind tycks inte behöva gömma sig för att sprida sina artiklar och TV-program.
Citera
2017-03-03, 22:09
Medlem
SmellOfFlowerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EarlTurner
Det finns ingen koppling och ingen som är "besviken".

Källa på det?

Jag tror många nassar därute satte kaffet i halsen när de såg den mäktige Eric Andersson stamma i dörröppningen. Klassisk skrivbordsriddare.
Citera
2017-03-03, 22:13
Bannlyst
Citat:

Jovisst så ska yttrandefriheten angripas: kalla folket för "nazister" och "rasister" och hota med våld.

Kan ni verkligen inget skarpare? Fattar ni inte hur urvattnat dessa epitet har blivit? Och de biter ingenting på alla som vaknar upp och sett hur allvarlig massinvandringen är. Dessa epitet är ju snarare kvalitetsstämpeln på trovärdigt folk som lever efter goda ideal. Nog för att epiteten alltjämt nyttjas för att förtrycka de som är unga och de äldre som börjat tvivla.

De du pratar om är bra människor. Inte helt vanliga människor dock. Dessa är mer drivna än flertalet.
Citera
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Tror du man blir inspärrad på mentalsjukhus för att man ställer frågor om psykvården?
Tror du man blir slängd i sjön om man ställer frågor om sjöfartsverkets helikoptrar?

Förmodligen ställs det den typen varje dag av någon helt vanliga journalist från vanliga media utan att hen behöver vara anonym och utan att straff. Undantaget är väl när Sveriges hemliga underrättelsetjänst IB avslöjades för riksdagen av tidningen Folket i Bild kulturfront.

Att några envisas att man måste vara anonym för att ställa frågor till myndigheter för att man riskerar förföljelse är bara trams.
Är man däremot rasist eller samarbetar med nazister riskerar man att uteslutas ur SD.

Jag ger dig ett exempel på två myndigheter som ställs till svars för brott mot grundlagen

Jag menar att någon sorts hemliga ringare som tjatar och fulklipper tillför inget speciellt. Det är vanlig media som gör avslöjanden. Det var journalistiskt arbete med Panamadokumenten som fick Islands statsminister att avgå, det var inte någon som ringde anonymt och tjatade.

Då upprepar jag svaret. Det är rimligt. Den som på någon sorts rasideologisk grund tjafsar med Brå kan mycket väl utmålas som rasist. Jag är till och med beredd att sträcka mig så långt som att sådant tjafsande med vilken myndighet eller journalist som helst kan mycket väl leda till att man blir kallad rasist.

Hade granskning sverige ringt och sagt vilka de var, vad de vill och hur det skulle publiceras hade de förmodligen bara betraktas som ännu en trollfabrik utan att det skulle bli några större rubriker i vanlig media. Jag tror hemlighetsmakeriet har ställt till det för Fabian.
Sjunnesson, Ekeroth och Dagerlind tycks inte behöva gömma sig för att sprida sina artiklar och TV-program.

Hur kommer det sig att nästan alla TT-artiklar är anonyma?
Hur ser du på alla dessa anonyma ledarartiklar som gammelmedia publicerar?

Anser du att stora delar av gammelmedias ledarredaktioner och TT är trollfabriker?
Citera
Medlem
LameBulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmellOfFlowerz
Källa på det?

Jag tror många nassar därute satte kaffet i halsen när de såg den mäktige Eric Andersson stamma i dörröppningen. Klassisk skrivbordsriddare.
Vem är denna Eric Andersson, du pratar om?
Citera
2017-03-03, 22:14
Medlem
Citat:

Räknas nyheter idag som "vanlig media" (Sexövergreppen i Kungsträdgården)? Flashback (avslöjandet av Pansargeneralen Arnstad som fejkhistoriker)? Dispatch International (avslöjandet om felöversättningen av "alla människors lika värde")? Samhällsmagasinet (avslöjandet om vilket skämt till stöd anhöriga till brottsofferdrabbade får i Sverige)? Granskning Sverige räknas tydligen inte, inte enligt dig i alla fall, men de har ju avslöjat morderaternas plan att förstöra välfärdsstaten genom invällning, avslöjat "världens äldsta kvinna" genom hennes dotter och fått ett flertal politruker ur etablissemanget att inte kunna backa upp fejk-begreppet "alla människors lika värde" (till och med chefsjuristen bakom lagtexten själv) bara för att nämna några avslöjanden som du måste ha missat med den oupplysta/välbeställda verkligheten du bräker ut.
Senast redigerad av Al-ex-poo 2017-03-03 kl. 22:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in