2017-03-03, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
SDs vikarierande rättspolitiske talesman gör en antydan åt det hållet. Sd vill inte förknippas med granskning sverige. SD-politikern som står för ett av GS konton ska prövas för eventuell uteslutning.
Förbannat oväntat när man är kontrollerad opposition, eller hur?
Citera
2017-03-03, 20:37
Medlem
apelsinhimlens avatar
Hur stort har Granskning Sverige blivit och vilken betydelse har de haft?

Vad kommer outningen ha för betydelse?

Kan de fortsätta som vanligt?
Citera
2017-03-03, 20:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Expressens drev gentemot "Erik" på GS är fanimej bland det äckligaste jag upplevt. Jag uppmanar Er som läser denna tråd att ge grabben all kärlek i världen, han är en sann hjälte!!

Expressen vill jaga oss allihop, alla vi som inte ställer upp på Sveriges utveckling sedan 30-40 år tillbaka. Gamla massmedia är diktaturens kreatur!
Citera
2017-03-03, 20:41
Medlem
Citat:
Ja om en myndighet ljuger och bryter mot lagen behövs det naturligtvis någon som visar det.
Men frågan är varför det media som ska avslöja lögn och lagbrott behöver vara anonymt.

Därför att den som gör dessa avslöjanden riskerar att få sitt och sina närståendes liv förstörda av förföljelse. Detta har nu diskuterats länge i tråden. Driver du med mig?

Citat:
För mig räcker det med vanlig media för att ta emot uppgifter från visselblåsare, kontrollera och publicera.
Det finns många exempel på att vanlig media avslöjat lögn och lagbrott.

Vänligen läs mitt tidigare inlägg om 1) Verklighet, 2) Fakta, 3) Åsikt och 4) Logik:
(FB) Makthavare pressas i ny radiosatsning - Granskning Sverige

Du lägger fram en åsikt utan fakta. Visa exempel på myndigheter som ställts till svars för brott mot grundlagen, förvaltningslagen, hälso- och sjukvårdslagen, socialtjänstlagen och så vidare i sin handläggning av enskilda fall. Efter det kan vi ta Försäkringskassans bedömningar, IVO som brister i rättssäkerhet enligt Statskontoret och så vidare.

Citat:
Någon sorts hemliga ringare som tjatar och fulklipper tillför inget speciellt.
Vad menar du?

Citat:
Den som på någon sorts rasideologisk grund tjafsar med Brå kan mycket väl utmålas som rasist. Det tycker jag är rimligt.
Nu beter du dig som en idiot igen eftersom du som vanligt hoppar över frågan. Jag har visat dig fakta, ställt en tydlig fråga och du yttrar bara en sekvens med ord helt utan substans. Då får ”tycka” vad du vill men du kommer med anklagelser mot andra människor som du inte kan belägga. Hela tiden.
Citera
2017-03-03, 20:43
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Om Svt hade skött sitt arbete hade de agerat "Granskning Sverige" och ställt de rätta frågorna. Säg upp din tv-licens och Swisha till nedanstående istället.

"De som vill stödja oss ekonomiskt kan Swisha till 0707730230

Jag kommer inte tystas av ett mediedrev.

Vi har hittills fått in 26500kr sedan outningen.

Vi är helt överväldigade. Om donationer fortsätter på detta sätt kommer Granskning Sverige i framtiden att ha ett antal heltidsanställda medarbetare och bli en riktig maktfaktor i Sverige.

Granskning Sverige och jag personligen tackar för allt stöd, både i form av blommor, meddelanden och ekonomiskt. Fortsätter det kommer vi med tiden att förändra Sverige.

Vi hörs snart.

Erik"

Donerade precis! Underbart alla dessa "uthängningar" istället vänds till något positivt. Gratis reklam och donationer som stärker dem istället. Tack Expressen, utan er hade inte detta varit möjligt
Citera
2017-03-03, 20:48
Medlem
Citat:
SDs vikarierande rättspolitiske talesman gör en antydan åt det hållet. Sd vill inte förknippas med granskning sverige. SD-politikern som står för ett av GS konton ska prövas för eventuell uteslutning.

Men suck. ”Antydan” och spekulationer. Och vad har SD med saken att göra? Min fråga var tydlig och du tillför ingenting. VAD vill du säga? Var KONKRET. Tack. Och vänligen läs mitt tidigare inlägg om 1) Verklighet, 2) Fakta, 3) Åsikt och 4) Logik:
(FB) Makthavare pressas i ny radiosatsning - Granskning Sverige
Citera
2017-03-03, 20:50
Medlem
Citat:
Ja om en myndighet ljuger och bryter mot lagen behövs det naturligtvis någon som visar det.
Men frågan är varför det media som ska avslöja lögn och lagbrott behöver vara anonymt.

För mig räcker det med vanlig media för att ta emot uppgifter från visselblåsare, kontrollera och publicera.
Det finns många exempel på att vanlig media avslöjat lögn och lagbrott.

Någon sorts hemliga ringare som tjatar och fulklipper tillför inget speciellt.

Den som på någon sorts rasideologisk grund tjafsar med Brå kan mycket väl utmålas som rasist. Det tycker jag är rimligt.
Tillåter inte de större tidningarna anonyma tips antingen till en hidden service eller krypterad epost? Så görs det i Norge iaf.
Citera
2017-03-03, 21:14
Medlem
Jaha juden på Expo har kopplats in. Den som tror på förintelsen bör undersöka sin hjärna. Hoppas "Erik" får stöd
Citera
2017-03-03, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Det är en myt. De har tydliga etiska förhållningsregler som de måste följa. Det är klart att alla väljer vad man ska ta med. Men man citerar ordagrant, det är hederskodex.

Granskning Sverige skiter helt i det, de kan klippa och klistra ihop precis hur som helst. En fråga om de gillar bögar kan klippas ihop med ett svar som är NEJ, fast intervjuaren svarade JA.

Det är en djävla skillnad.

De borde förbjudas coh sättas i fängelse för att de är en parasit på samhällskroppen. Landsförrädare som ljuger ihop fakta som inte finns för att Sanningen om vekrligheten inte ser ut som de själva vill.

De hittar på fejkat för att deras världsbild inte stämmer.

Wow. Herregud. Kasta folk i fängelse för atr de inte tycker som du?

Hur skulle de för övrigt vara parasiter? Vet du vad det betyder eller slänger du bara ur dig okvädesord?
Citera
2017-03-03, 21:27
Medlem
GS-motståndarna tar varje möjlighet att smutskasta och anklaga människorna som står bakom GS. Oavsett vad GS själva framför så anser sig GS-motståndarna veta bättre än GS själva.

Vad ger GS-motståndarna rätten att definiera ”sanningen” om GS? Ja, det kan man verkligen fråga sig. Speciellt när GS-motståndarna tillhör de som predikar ”allas lika värde”.

Vad betyder ”allas lika värde”? Jag vet inte men en definition som jag gillar finns här:

Alla människors lika värde - vad menas?
http://www.tidskriftenscandia.se/?q=node/1121

Citat:
Att alla människor har samma värde är detsamma som att alla människor har samma mänskliga rättigheter och samma rätt att få dem respekterade och att ingen människa i detta avseende är förmer än någon annan. (Hedenius, s. 19)

Varför respekterar inte ni GS-motståndare det som GS själva säger om sin verksamhet? Vad ger er rätten att vara förmer än GS?
Citera
2017-03-03, 21:32
Medlem
AlfaQhards avatar
Jag såg precis klippet när Expressen försökte ta sig in i "Eriks" hem samt få honom på bild. Det är fan tragisk att Expressen fortfarande sysslar med den här sortens journalistik.

"Erik" skötte situationen bra och han lyckades omvända situationen, blir lite obehagligt när reportern blir stressad och desperat. Om "Erik" läser detta. Bra jobbat och använd VPN eller något så att du inte blir överraskad flera gånger.
Citera
2017-03-03, 21:40
Medlem
Tidsresenarens avatar
Citat:
[...]De hittar på fejkat för att deras världsbild inte stämmer

Och motivet / energin till detta skulle då vara vadå... ?

Citat:
[...]Sen är de ju frapperande att killen bor i en fin villa men sen gnäller på att Sverige.[...]

Det är väl snarare ett tecken på att man inte är egoistisk, snarare hederlig och beundransvärd!
Senast redigerad av Tidsresenaren 2017-03-03 kl. 21:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in