Citat:
Ursprungligen postat av
exponerad
Ja om en myndighet ljuger och bryter mot lagen behövs det naturligtvis någon som visar det.
Men frågan är varför det media som ska avslöja lögn och lagbrott behöver vara anonymt.
Därför att den som gör dessa avslöjanden riskerar att få sitt och sina närståendes liv förstörda av förföljelse. Detta har nu diskuterats länge i tråden. Driver du med mig?
Citat:
Ursprungligen postat av
exponerad
För mig räcker det med vanlig media för att ta emot uppgifter från visselblåsare, kontrollera och publicera.
Det finns många exempel på att vanlig media avslöjat lögn och lagbrott.
Vänligen läs mitt tidigare inlägg om 1) Verklighet, 2) Fakta, 3) Åsikt och 4) Logik:
(FB) Makthavare pressas i ny radiosatsning - Granskning Sverige
Du lägger fram en åsikt utan fakta. Visa exempel på myndigheter som ställts till svars för brott mot grundlagen, förvaltningslagen, hälso- och sjukvårdslagen, socialtjänstlagen och så vidare i sin handläggning av enskilda fall. Efter det kan vi ta Försäkringskassans bedömningar, IVO som brister i rättssäkerhet enligt Statskontoret och så vidare.
Citat:
Ursprungligen postat av
exponerad
Någon sorts hemliga ringare som tjatar och fulklipper tillför inget speciellt.
Vad menar du?
Citat:
Ursprungligen postat av
exponerad
Den som på någon sorts rasideologisk grund tjafsar med Brå kan mycket väl utmålas som rasist. Det tycker jag är rimligt.
Nu beter du dig som en idiot igen eftersom du som vanligt hoppar över frågan. Jag har visat dig fakta, ställt en tydlig fråga och du yttrar bara en sekvens med ord helt utan substans. Då får ”tycka” vad du vill men du kommer med anklagelser mot andra människor som du inte kan belägga. Hela tiden.