Citat:
Ursprungligen postat av
skorven
Fortfarande ingen som listat ut vilka dessa är, som sänder GS?
Ingen aning, du kan väl berätta? Jag gissar att det är någon sorts nationalister eller andra på högerkanten. Kanske inte optimalt, men knappast mer extrema än personer som SVT-producenten Hans Karlsson. Du vet, KPML(r)s gamla lokalordförande i Skåne.
Citat:
Anonyma som klipper och publicerar. Källkritik någon...
Klipptekniken kan man mestadels bedöma själv. Kan till och med vara en fördel att de är amatörer och inte kan lika många tricks som proffsen.
Vad gäller källkritiken pratar vi om ett förvisso vinklat program, men med mestadels öppet återgivna intervjuer där lyssnaren hör både frågor och svar. Ganska lätt att bedöma själv alltså, och knappast ohederligare än vad etablerade medier sysslar med i sina "återgivningar".
Jag har bara hört programmet ett par gånger och sympatiserar inte med avsändarna. Det betyder inte att jag inte kan uppskatta, och se en plats för, deras dra-ned-byxorna-amatörjournalistik på samma sätt som jag uppskattar Michael Moores hårdvinklade (och betydligt mera försåtliga) dokumentärer eller till och med SVTs och DNs agendasättande journalistik ibland. Källkritik, som sagt.