2015-11-07, 12:52
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Bonnierfinansierade KIT har ringt Erik.. En drygt 50 min intervju utmynnade det i. vänsterjournalisten blev svarslös många gånger. https://www.youtube.com/watch?v=_f72atL9yUI#t=52

Måste höras.
Ja, tack för det. Strålande av Erik som vann den diskussionen på knock out.

Den som är intresserad av nyanser i elitens strategi bör notera att KIT:s (=Bonniers) granskning av GS tog fart efter Eriks reportage om judarnas agenda och att den riktade sig mot Erik och inte Johan. Den som fattar fattar.
Citera
2015-11-08, 12:58
Medlem
Fortfarande ingen som listat ut vilka dessa är, som sänder GS?
Anonyma som klipper och publicerar. Källkritik någon...
Citera
2015-11-08, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skorven

Vad spelar det för roll vilka det är? Det är ju innehållet och budskapet som räknas. Jag tycker att det är bättre om man inte vet vilka det är eftersom produkten i sig då blir "renare".

Det vi har att ta ställning till är det journalistiska arbetet, inte till vem det är som utför det, hur den personen ser ut, osv. Jag ser enbart fördelar med denna typ av seriös, grävande och konfrontativ medborgarjournalistisk. Att det dessutom kanske irriterar, provocerar och skrämmer vanliga hor-journalister som arbetar för etablissemangets och regimens media är ju bara ett plus i kanten.
Citera
2015-11-08, 22:47
Medlem
Citat:

Vet du ens vad "källkritik" är för något?
Citera
2015-11-08, 23:08
Medlem
Dofternas avatar
De verkar ogilla kommunism? Var är de utbildade?
Senast redigerad av Dofterna 2015-11-08 kl. 23:55.
Citera
2015-11-09, 00:22
Medlem
Citat:

Bonniers samarbetar/finansierar med RG och Expo som samarbetar med AFA. AFA är ju Bonniers lakejer. - Man förstår varför GS vill vara anonyma. GS gör ju ett fantastiskt arbete. Det är oviktigt vilka de är. Vi lever ju i en åsiktsdiktatur. Skulle det komma ut så startar ju hatkampanjerna direkt från Södermalm.

Fantastik debatt i alla fall. En eloge till lakejen som faktiskt debatterade. Men han förlorade stort, frågan är bara om han förstod det själv. Detta och mycket annat från GS borde sändas i P1.
P1 borde köpa in material från GS. De är otroligt duktiga.

Källkritik är inte att Expoitiskt kartlägga folk.
Citera
2015-11-09, 13:33
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:

Ingen aning, du kan väl berätta? Jag gissar att det är någon sorts nationalister eller andra på högerkanten. Kanske inte optimalt, men knappast mer extrema än personer som SVT-producenten Hans Karlsson. Du vet, KPML(r)s gamla lokalordförande i Skåne.

Citat:

Klipptekniken kan man mestadels bedöma själv. Kan till och med vara en fördel att de är amatörer och inte kan lika många tricks som proffsen.

Vad gäller källkritiken pratar vi om ett förvisso vinklat program, men med mestadels öppet återgivna intervjuer där lyssnaren hör både frågor och svar. Ganska lätt att bedöma själv alltså, och knappast ohederligare än vad etablerade medier sysslar med i sina "återgivningar".

Jag har bara hört programmet ett par gånger och sympatiserar inte med avsändarna. Det betyder inte att jag inte kan uppskatta, och se en plats för, deras dra-ned-byxorna-amatörjournalistik på samma sätt som jag uppskattar Michael Moores hårdvinklade (och betydligt mera försåtliga) dokumentärer eller till och med SVTs och DNs agendasättande journalistik ibland. Källkritik, som sagt.
Senast redigerad av Ankdammsman 2015-11-09 kl. 13:37.
Citera
2015-11-09, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAmalek
Vad spelar det för roll vilka det är? Det är ju innehållet och budskapet som räknas. Jag tycker att det är bättre om man inte vet vilka det är eftersom produkten i sig då blir "renare".

Det vi har att ta ställning till är det journalistiska arbetet, inte till vem det är som utför det, hur den personen ser ut, osv. Jag ser enbart fördelar med denna typ av seriös, grävande och konfrontativ medborgarjournalistisk. Att det dessutom kanske irriterar, provocerar och skrämmer vanliga hor-journalister som arbetar för etablissemangets och regimens media är ju bara ett plus i kanten.

Så vem kan ställas till svars?
Om du inte har det namnet så har du också problemet.
Citera
2015-11-09, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
Vet du ens vad "källkritik" är för något?

Näe berätta!
Citera
2015-11-09, 14:01
Bannlyst
Citat:
Så vem kan ställas till svars?
Om du inte har det namnet så har du också problemet.

Varför skall någons ställas till ansvar? Det råder yttrandefrihet och tryckfrihet.
Citera
2015-11-09, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Bonniers samarbetar/finansierar med RG och Expo som samarbetar med AFA. AFA är ju Bonniers lakejer. - Man förstår varför GS vill vara anonyma. GS gör ju ett fantastiskt arbete. Det är oviktigt vilka de är. Vi lever ju i en åsiktsdiktatur. Skulle det komma ut så startar ju hatkampanjerna direkt från Södermalm.

Fantastik debatt i alla fall. En eloge till lakejen som faktiskt debatterade. Men han förlorade stort, frågan är bara om han förstod det själv. Detta och mycket annat från GS borde sändas i P1.
P1 borde köpa in material från GS. De är otroligt duktiga.

Källkritik är inte att Expoitiskt kartlägga folk.

Ingen på GS kan ställa till svars. Dom kan hitta på och klipp hur dom vill, ingen är ansvarig.
Man kan tycka vad man vill om RG och Expo men man vet vilka dom är och Expo har ansvarig utgivare.
Dom far alltså med osanning medan GS som ingen vet vilka dom är, sprider sanning.
Sköön logik du.
Citera
2015-11-09, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Ingen aning, du kan väl berätta? Jag gissar att det är någon sorts nationalister eller andra på högerkanten. Kanske inte optimalt, men knappast mer extrema än personer som SVT-producenten Hans Karlsson. Du vet, KPML(r)s gamla lokalordförande i Skåne.

Ingen aning faktiskt. Hade jag vetat så hade jag skrivit ut det.
Problemet är inte att dom gör det dom gör utan att dom gör det anonymt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in