Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-02-27, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollonet
Om du tittar ordentligt så ser du länken.

Såg nu.

Jag har aldrig och kommer aldrig att försvara folk som kastar sten på ambulanser eller på någon annan för den delen. Märklig slutsats du drog, folk som kritiserar stenkastare har inget med extremhögern att göra. Det tillhör vanlig vett och etikett att ta avstånd från idioter som kastar sten mot ambulanser.
Citera
2017-02-27, 20:11
Medlem
Ollonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linsanity
Såg nu.

Jag har aldrig och kommer aldrig att försvara folk som kastar sten på ambulanser eller på någon annan för den delen. Märklig slutsats du drog, folk som kritiserar stenkastare har inget med extremhögern att göra. Det tillhör vanlig vett och etikett att ta avstånd från idioter som kastar sten mot ambulanser.

Du kallar alla som har kritik mot invandrare för extremhögern ,när tillhör man extremhögern enligt dig.?
Citera
2017-02-27, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gronsaksrock-OK

Verkar saknas reella belägg för att han disputerat (doktor), eller? Märkligt få publicerade artiklar i.s.f. och det är ekonomisk historia, och inte nationalekonomi, som är hans ämne, enligt dennes blogg. Mycket märkligt att han inte velat lyfta ev. avhandling tydligare, särskilt med tanke på hans ego-blogg.

Man måste tydligen vara pigmenterad för att komma in på Harris-högskolan...; http://harris.uchicago.edu/, så kanske stämmer det...

Inte direkt högbegåvad utifrån det som återfinns... Med det är förstås relativt, han lyckades lura till sig vissa "hemsidor", och det ska kanske ses som en bedrift nuförtiden?

Vad är detta för trams egentligen? Vet du vem Magnus Henrekson är?
Citera
2017-02-28, 00:03
Medlem
Citat:
Han är riktigt skarp, den jäveln.
Jag har alltid undrat vad som motiverar Tino, han är inte vidare förtjust i SD:are rent generellt och han har även dåliga erfarenheter av extremhögern.

Dock inte säker på att det elitistiska samhälle Tino och hans välkända mentor Magnus Henrekson förespråkar vore så mycket bättre än det invandrarhat och främlingsfientliga samhälle som SD förmedlar.
Senast redigerad av msthlm37 2017-02-28 kl. 00:23.
Citera
2017-02-28, 09:25
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Du menar lögner och påhitt som sidor som Avpixlat bidrar med?
Tino själv menar att han ogillar när han citeras av den "extrema falangen" på sidor Avpixlat m.fl., sluta skjuta dig i foten om och om igen.

Tino tycker inte om dig, han tycker att du besitter ett lågt IQ och med tanke på dina tidigare texter betraktar han säkerligen dig som "white trash".
Du verkar gilla tolka Tinos tankar, verkar gå sådär tycker jag.
Han skriver inte på avpixlat, det är väl ungefär det han sagt, resten av ditt svammel är just svammel.
Citera
2017-02-28, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av msthlm37
Dock inte säker på att det elitistiska samhälle Tino och hans välkända mentor Magnus Henrekson förespråkar vore så mycket bättre än det invandrarhat och främlingsfientliga samhälle som SD förmedlar.
Magnus Henrekson är en adopterad bonddräng som med hårt arbete gjorde en klassresa till professor, han är absolut inte någon elitist utan en varm anhängare av bra grundskolor för arbetarklassens barn. Vissa av hans åsikter ligger nära klassisk svensk socialdemokrati.
Citera
2017-02-28, 11:11
Medlem
de.Montforts avatar
Citat:
Han är riktigt skarp, den jäveln.
Jag har alltid undrat vad som motiverar Tino, han är inte vidare förtjust i SD:are rent generellt och han har även dåliga erfarenheter av extremhögern.

Nu drar han paralleller mellan extremvänstern och extremhögern. Tino vill väl som många andra leva i ett land som bedriver en ansvarsfull politik och vårdar samhällskontraktet. Det är extremvänstern och nyliberalerna som kletat SD epitet, rasist och extremhögern. Som den statistiker han är utgår han ifrån statistik som tagit upp att SD haft störst antal lågutbildade och är som störst i Skåne.
Citera
2017-02-28, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krillekrok77
Magnus Henrekson är en adopterad bonddräng som med hårt arbete gjorde en klassresa till professor, han är absolut inte någon elitist utan en varm anhängare av bra grundskolor för arbetarklassens barn. Vissa av hans åsikter ligger nära klassisk svensk socialdemokrati.

Magnus åsikter om skolan är utomordentligt bra om vi för tillfället håller oss till det. Jag har dock sett tydliga tecken på elitism och brist på empati både här och där i det jag läst i övrigt om Magnus tidigare men jag får be om att få återkomma om detta. Samma gäller dock för övrigt Tino som ofta ger ett väldigt elitistiskt och drygt intryck. Jag saknar varje fall många gånger empati men man kanske inte kan begära det av två forskare i ekonomi?

Det är "intressant" att Magnus och Tino funnit varandra och verkar samarbeta på så många olika plan. Magnus är mig veterligen Tinos närmaste chef och montor på IFN? Att Henrekson talar så väl om Tino är dock verkligen en stor fjäder i hatten för Tino, en sorts kvalitetsstämpel. Vi pratar ändå om en av Sveriges absolut högst framstående ekonomer, åtminstone topp tre.

Blir också mycket intressant att se hur länge som Tino blir kvar på IFN, inte särskilt länge gissar jag? Det hela kan nog bero på om Tino kommer ut ur garderoben eller ej. Han är långt mera extrem än högt ansedda Magnus Henrekson som väl chefar för det hela och jag kan gissa att situationen börjar bli något ansträngd. I synnerhet nu när Tinos böcker får sådan enorm uppmärksamhet och att Tino nu profilerar sig så hårt som en debattör kring just invandringen (får åtminstone betydligt mer uppmärksamhet jämfört med hans ekonomiska forskning). Nu när Tino drar in en och annan krona på sina böcker och föredrag kanske han inte längre behöver lönen från IFN?

Magnus Henreksen är ändå en av Sveriges absolut högst ansedda ekonomer (utan tvivel topp tre) och han chefar över IFN. Det är väl inte helt klockrent för IFNs ansende om de får ryktet att mest syssla med obskyra undersökningar om invandringen och indrekt bereder vägen för SD? Ryktas ju också om Tinos smygsympatier med SD samt att han är tillsammans med ingen mindre än Hanna Lindholm. Tino är ute på relativt djupt vatten och jag kan tycka att det är på tiden att han kommer ut ur garderoben (som SD sympatisör). Men kan mycket väl vara så att han anser sig vara för fin och intelligent för SD med tanke på hur han brukar uttrycka sig om SD eller att han är feg.

Frågan är om Henrekson verkligen vill ha den här kopplingen som riskerar bli oundviklig: NFS - Tino - SD? Jag gissar att Henrkeson önskar att hans forskning ska vara mera neutral.

Vi får se
Senast redigerad av msthlm37 2017-02-28 kl. 11:54.
Citera
2017-02-28, 12:48
Bannlyst
Jag läste den långa intervjun med Tino i Expressen. Han ville inte säga något om sitt privatliv. Enligt Ratsit bor det en annan man på samma adress - kan det vara hans partner/sambo? Är han homo?

Citera
2017-02-28, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oilkink
Jag läste den långa intervjun med Tino i Expressen. Han ville inte säga något om sitt privatliv. Enligt Ratsit bor det en annan man på samma adress - kan det vara hans partner/sambo? Är han homo?

Tråden är skvaller och du levererar verkligen skvaller, bra jobbat! ;-) Kan ju vara någon lägenhet han köpt tillsammans med någon annan i spekulationssyfte, är det inte nybyggt?

Ingen aning, det var 1-2 år sedan han ryktades vara tillsammans med Hanna Lindholm pga diverse bilder samt inlägg på twitter etc. Hon twittrar mig veterligen fortfarande en hel del om Tino men inte sett fler kärleksbilder?
Senast redigerad av msthlm37 2017-02-28 kl. 12:57.
Citera
2017-02-28, 13:27
Medlem
Geres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oilkink

Kvaliteten på lägenhetsregistret är bedrövlig, så jag skulle inte dra för stora växlar på det....
Citera
2017-02-28, 15:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gere
Kvaliteten på lägenhetsregistret är bedrövlig, så jag skulle inte dra för stora växlar på det....

Sant. Det är inte ovanligt att lägenhetsnumren är felregistrerade. När jag flyttade in i min förra lägenhet var min granne redan folkbokförd i den; han korrigerade felet sedan jag påtalat det för honom. Det gick alltså att tro utifrån folkbokföringen en kort period att jag var sambo med en man - så man ska inte ta för givet att så är fallet med Tino heller!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in