2017-03-01, 12:50
  #14029
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boba F
Oripharm är helt omärkta, ovala vita. Dom är mer "kantiga", dvs de två stora ytorna är helt plana jämfört med t.ex Acatvis gom har rundade ytor om du fattar vad jag menar.
Tycker att är konstigt att det kan vara så stor skillnad, men enl läkaren så är det så och det är dessutom individuellt.


B

Ja det är lustigt att det kan vara sådan skillnad, det kan inte bara vara placebo eller psykologiskt till 100% det köper jag inte.
Det måste vara att vissa svarar bättre när medicinen har en viss uppsättning bindemedel så mer bupe kommer ut i kroppen snabbare eller dylikt.

Jag gillar som sagt blue fish men ska idag höra om dom har orifarm inne.

Finns Subutex att få fortfarande eller är den HELT väck från svenska beroendevården ?
Citera
2017-03-01, 13:43
  #14030
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knubbisarne
Har tyvärr inge sub kvar Vet inte om det är värt o köpa mer efter min minst sagt besvikna upplevelse. Kanske värt o köpa lite mer o lägga det under tungan istället. Får se.

Med sub så gäller regeln oftast less is more. Aldrig vart ett fantastiskt rus för mig. Lägger hellre pengarna på annat efter att ha gått igenom ett par sub
Citera
2017-03-02, 05:53
  #14031
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Ja det är lustigt att det kan vara sådan skillnad, det kan inte bara vara placebo eller psykologiskt till 100% det köper jag inte.
Det måste vara att vissa svarar bättre när medicinen har en viss uppsättning bindemedel så mer bupe kommer ut i kroppen snabbare eller dylikt.

Jag gillar som sagt blue fish men ska idag höra om dom har orifarm inne.

Finns Subutex att få fortfarande eller är den HELT väck från svenska beroendevården ?
Gör så, vore kul att höra din åsikt.
Minns för ett par år sedan att jag fick Sandoz under en tid och dom gillade jag också.
Subutex finns inte inom svensk vård längre. Det är några år sen som dom försvann. Minns inte vad tillverkaren hette, men det borde man kunna googla fram.

Allt gott.

B
Citera
2017-03-02, 11:10
  #14032
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boba F
Gör så, vore kul att höra din åsikt.
Minns för ett par år sedan att jag fick Sandoz under en tid och dom gillade jag också.
Subutex finns inte inom svensk vård längre. Det är några år sen som dom försvann. Minns inte vad tillverkaren hette, men det borde man kunna googla fram.

Allt gott.

B

Googlade lite och fick fram att läkemedelsföretaget Reckett Benckiser slutade distribuera Subtex 2012 i sverige. Så efter det så började den här burenorfin-djungeln!


B
Citera
2017-03-02, 19:31
  #14033
Medlem
Redlinezs avatar
Vart har dessa Buprenotex tagit vägen då? Dom där små subben. Jävlar va dom kickade enbart via nasalt haha
Citera
2017-03-03, 00:58
  #14034
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redlinez
Vart har dessa Buprenotex tagit vägen då? Dom där små subben. Jävlar va dom kickade enbart via nasalt haha

Inte en susning, tyckte mig minnas att jag såg dom antingen under parallel importerade eller avregistrerade läkemedel på fass men efter ha snabbt kikat efter så verkar jag inte hitta något längre.

Provade enbart Buprenotex 8mg max 10 gånger och det var när jag var aktiv på horset så fick det inte via programmet direkt.
Tyckte aldrig det var något direkt fel på dom. Att man föredrar Subutex och så vidare tror jag är väldigt mycket psykologiskt för dom flesta av oss. Eller så hittade dom den perfekta uppsättningen och sammansättningen av bindemedel som skjutsar ut Buprenorfinet perfekt ratio i kroppen... vem vet.

Har fått actavis nu 2 dagar i rad och jag SVÄR att jag tycker att dom slutar fungera snabbare än Blue Fish som jag annars brukar få. Dessutom har dom en adderat konstig sur smak och tar EVIGHETER att smälta under tungan. Medans blue fish smälter på 1/3 av den tiden och fungerar mycket bättre för mig.

Har iaf sagt till ett par skötare på programmet att jag inte föredrar Actavis, men ändå envisas dom med att ge mig den. Visst dom kanske inte har någon annan i 8mg i lager då det är inte supermånga som har Buprenorfin utan merparten i min regions LARO program står på Suboxone eller Metadon.
Citera
2017-03-03, 13:32
  #14035
Medlem
Hejsan! Jag går på sub för närvarande, lite mer än en månad tillbaka.

Ikväll har jag blivit bjuden på fest för första gången på väldigt länge och det kommer finnas E och amfetamin tillgängligt, och jag undrar lite hur jag vågar blanda?

Om jag tex tar min vanliga dos sub framåt kvällningen, kan jag sedan dricka några öl/ett par glas vin och ta ett par linor amfetamin? Har även lyrica, hur skulle det vara med det i mixen?

Tror inte jag kommer ta några E, men om jag skulle bli sugen, hur blir det då?

Har bara tolerans på suben. Druckit har jag inte gjort sedan nyår, ej heller amfetaminet. Lyrica har jag tagit mindre mängder av under veckan.

Tänker mig inga större doser, jag är ofta försiktig av mig. Sub ligger jag väl på max 1mg. Amfetaminet kan jag inte tänka mig att jag tar mer än 1g, säkert 0,5 max. Lyrican kanske 150-200mg max?

Hoppas ni kan råda mig lite. Vill inte göra något dumt. Vilken kombo vore rätt säker att ta? Vet att sub och affe går okej ihop, och sub och lyrica, och lyrica och affe, men hur blir det med alla tre och dessutom med lite alkohol i kroppen?

Är förövrigt storväxt om nu det har någon större roll. Antar att det är hjärtat som löper risk här?

Tacksam för tips och råd.
Citera
2017-03-03, 13:41
  #14036
Medlem
bananajoe33s avatar
Intagit 1-2mg subutex varje dag i fyra månader ca, tror ni att avtändningen kommer bli rejält jobbig om jag slutar cold turkey?
Citera
2017-03-03, 16:22
  #14037
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananajoe33
Intagit 1-2mg subutex varje dag i fyra månader ca, tror ni att avtändningen kommer bli rejält jobbig om jag slutar cold turkey?

Ja den blir ju inte rolig måste jag säga.. Men varför sluta CT När det finns massa gotta att ta under tiden?
Citera
2017-03-03, 16:31
  #14038
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Inte en susning, tyckte mig minnas att jag såg dom antingen under parallel importerade eller avregistrerade läkemedel på fass men efter ha snabbt kikat efter så verkar jag inte hitta något längre.

Provade enbart Buprenotex 8mg max 10 gånger och det var när jag var aktiv på horset så fick det inte via programmet direkt.
Tyckte aldrig det var något direkt fel på dom. Att man föredrar Subutex och så vidare tror jag är väldigt mycket psykologiskt för dom flesta av oss. Eller så hittade dom den perfekta uppsättningen och sammansättningen av bindemedel som skjutsar ut Buprenorfinet perfekt ratio i kroppen... vem vet.

Har fått actavis nu 2 dagar i rad och jag SVÄR att jag tycker att dom slutar fungera snabbare än Blue Fish som jag annars brukar få. Dessutom har dom en adderat konstig sur smak och tar EVIGHETER att smälta under tungan. Medans blue fish smälter på 1/3 av den tiden och fungerar mycket bättre för mig.

Har iaf sagt till ett par skötare på programmet att jag inte föredrar Actavis, men ändå envisas dom med att ge mig den. Visst dom kanske inte har någon annan i 8mg i lager då det är inte supermånga som har Buprenorfin utan merparten i min regions LARO program står på Suboxone eller Metadon.


Fyfan så drygt det låter med dom där subtexen du har nu.. Får hålla tummarna att du får tillbaka dom där du gillar Jo, Jag måste också in på programmet men soc envisas bara.. Hade ju räddat mitt liv så att säga, men nej då.. Jo jag håller med dig där jag kompis! Subutexen är att föredra än buprenotex faktiskt
Citera
2017-03-03, 16:54
  #14039
Medlem
bananajoe33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redlinez
Ja den blir ju inte rolig måste jag säga.. Men varför sluta CT När det finns massa gotta att ta under tiden?


Får köra på Loperamid under avtändningen, pga att jag inte har några kranar som säljer där jag bor.
Citera
2017-03-03, 17:37
  #14040
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananajoe33
Intagit 1-2mg subutex varje dag i fyra månader ca, tror ni att avtändningen kommer bli rejält jobbig om jag slutar cold turkey?

Personligen blir jag inte dålig av bupe av någon anledning.
Men det sitter till 90% i huvudet, abstinens är först och främst en psykologisk reaktion.

4 månader är inte superlång tid så du bör inte få det allt för jobbigt om du är en av dom här som blir såpass sjuka av bupe. Har du lite tur och rätt inställning kommer det gå som en sommarkväll i juni.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in