2015-11-30, 15:03
Medlem
Decontrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redlinez
Minskar kaffe effekten av subutex också som den gör med benso?
Tycker det boostar på för mig snarare, och det gäller dom flesta opioider för mig. Har hänt ofta att jag börjat smånodda efter jag druckit kaffe när jag gått på sub ett tag och inte noddat på länge. Dricker ju kaffe varje dag så inte varje dag det hände på den tiden jag gick på sub dagligen, men det hände då och då. För att inte tala om lyrica som boostar mest av allt. Även kombon när man varit ute och rört på sig under hela dagen och gjort diverse ärenden och sen kommer hem sent och äter när man inte ätit på typ ett dygn. Den naturliga uttröttningen, paltkoma och smånodd från subben.
Citera
2015-11-30, 16:15
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redlinez
Minskar kaffe effekten av subutex också som den gör med benso?

Nej det gör det inte. Boostar ruset och gör en kanske lite piggare.

Du kan styra lite av noddandet med Koffein.
Citera
2015-11-30, 16:44
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Nej det gör det inte. Boostar ruset och gör en kanske lite piggare.

Du kan styra lite av noddandet med Koffein.

Låter grymt. Älskar kaffe så denna nyhet gjorde mig glad
Citera
2015-11-30, 17:12
Medlem
yournotlikemes avatar
Detta med korstolerans osv. och akutabstinens behöver jag reda ut en gång för alla. Låt säga att jag går på 3mg sub/dag ungefär och gjort i ca. 6 månader, aldrig testat en annan opiat.

Blir sedan bjuden på lite oxy av en vän som fått dessa för ryggen. Jag är då ren från sub 72 timmar och testar sedan oxy 2-3 ggr. Kommer jag få denna "Akut-AT" folk pratar om när jag kliver på Suben igen då? Eller är det bara om jag är beroende av Oxyn? Hur länge behöver jag vänta innan jag kliver på sub igen efter oxy?
Citera
2015-11-30, 17:42
Medlem
Decontrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Detta med korstolerans osv. och akutabstinens behöver jag reda ut en gång för alla. Låt säga att jag går på 3mg sub/dag ungefär och gjort i ca. 6 månader, aldrig testat en annan opiat.

Blir sedan bjuden på lite oxy av en vän som fått dessa för ryggen. Jag är då ren från sub 72 timmar och testar sedan oxy 2-3 ggr. Kommer jag få denna "Akut-AT" folk pratar om när jag kliver på Suben igen då? Eller är det bara om jag är beroende av Oxyn? Hur länge behöver jag vänta innan jag kliver på sub igen efter oxy?
Är bara om du är beroende av oxy, moffe, h etc och går på det dagligen och tar sub för tidigt du blir sjuk. Du kan ta subben direkt när oxy-ruset är över i ditt fall.
Citera
2015-12-01, 00:36
Medlem
KorpChristers avatar
En fråga! Tänkte köpa sub nu i veckan, aldrig tagit det förut men har käkat en del oxy för något år sedan (knappt rört opiater/opioider sen dess) men saken är att jag äter 450 mg Lyrica om dagen (250 mg morgon, 200 mg kväll) har gjort det länge och har väldigt hög tolerans när det gäller just Lyrica. Är det lugnt att blanda dessa två även fast jag aldrig tagit sub förut?

Edit: med tolerans på Lyrica menar jag alltså att jag måste käka upp till 3-4 g för att få ett litet rus.
Senast redigerad av KorpChrister 2015-12-01 kl. 00:46.
Citera
2015-12-01, 04:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KorpChrister
En fråga! Tänkte köpa sub nu i veckan, aldrig tagit det förut men har käkat en del oxy för något år sedan (knappt rört opiater/opioider sen dess) men saken är att jag äter 450 mg Lyrica om dagen (250 mg morgon, 200 mg kväll) har gjort det länge och har väldigt hög tolerans när det gäller just Lyrica. Är det lugnt att blanda dessa två även fast jag aldrig tagit sub förut?

Edit: med tolerans på Lyrica menar jag alltså att jag måste käka upp till 3-4 g för att få ett litet rus.
Lyrica höjer kramprisken kraftigt, så det ska du ta det väldigt lugnt med. Det blir inga 3-4 gram Lurica för dig.
Citera
2015-12-01, 11:19
Medlem
Decontrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KorpChrister

Lyrica är det som förstärker effekten av sub och andra opioider mest av allt jag har provat. Mer än alla benzos jag använt i bla detta syfte. Men, om du är ingådd är det nog rätt lugnt. Ta det försiktigt med subben bara, börja lågt och känn dig fram. Bara snorta mer efter någon timme eller två om du inte är nöjd.
Citera
2015-12-03, 17:16
Medlem
argusdemons avatar
Tjena! Jag tog 3-4 mg xanor igår och 1 mg iktorivil med några öl och ngn whiskey.

Är det lugnt att ta 2 mg sub ikväll utan risk för andingsdepp?

Edit: ska även festa på lördag men det borde väl vara lugnt?(alkohol)
Senast redigerad av argusdemon 2015-12-03 kl. 17:32.
Citera
2015-12-03, 23:53
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argusdemon
Tjena! Jag tog 3-4 mg xanor igår och 1 mg iktorivil med några öl och ngn whiskey.

Är det lugnt att ta 2 mg sub ikväll utan risk för andingsdepp?

Edit: ska även festa på lördag men det borde väl vara lugnt?(alkohol)

Ja, det är lugnt
Citera
2015-12-04, 15:39
Medlem
Tjenare medmänniskor!

Tog idag kl 14 tagit min jungfrudos på sub och började väldigt försiktigt med 0.25mg för att få en fingervisning av hur mkt jag tål.

Känner inte så mycket förutom att jag är lite varm i och avslappnad i kroppen.

Min fråga är om det överhuvud taget är någon fara att dricka ett sexpack 3.5or på detta? Känns som att risken för andningsdepression blir stor först när man känner sig redigt påverkad och börjar blanda, är helt ny på detta så jag vet ju inte om det är så och vill inte chansa utan att vara någorlunda säker.

MVH
Citera
2015-12-04, 15:58
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legalize420
Tjenare medmänniskor!

Tog idag kl 14 tagit min jungfrudos på sub och började väldigt försiktigt med 0.25mg för att få en fingervisning av hur mkt jag tål.

Känner inte så mycket förutom att jag är lite varm i och avslappnad i kroppen.

Min fråga är om det överhuvud taget är någon fara att dricka ett sexpack 3.5or på detta? Känns som att risken för andningsdepression blir stor först när man känner sig redigt påverkad och börjar blanda, är helt ny på detta så jag vet ju inte om det är så och vill inte chansa utan att vara någorlunda säker.

MVH

Det är ingen fara. Drick ditt sexpack du
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in