Citat:
Ursprungligen postat av
MarlbroMan
Var det Kane som vann skytteligan i PL ifjol? Tittar man på de liga-Sbc som kommit är det väl skytteligsvinnsena som släppts och de korten ligger 2 snäpp högre än det vanliga guldkortet. Så om Kane kommer i Sbc lär det vara ett 87 kort med andra ord!
Ja, Kane vann skytteligan i fjol med 25 baljor. Skuggad av Vardy och Aguero på 24.
http://www.transfermarkt.co.uk/premier-league/torschuetzenliste/wettbewerb/GB1/saison_id/2015
EA har inte sagt något officiellt vad jag vet om vem som blir League SBC belöning, men hittills har det varit skytteligaledaren. Om den spelaren lämnat ligan har de tagit spelaren som kom tvåa. Jag har inte gjort 100% research men har bekräftat att teorin stämmer på dem jag kollat. Higuain, Lacazette (hade blivit Z om han inte lämnat PSG), De Jong, Perbet, Giovinco, Utaka vann alla sina respektive skytteligor. Utaka kom lika men...
Vad gäller SBC Kanes overall är det klurigt att gissa.
Higuain NIF 88/89 - SBC 91
De Jong NIF 79 - SBC 84
Gignac NIF 82 - SBC 86
Giovinco NIF 83 - SBC 86
Lacazette NIF 85 - SBC 87
Ska man utgå från att EA väljer en förutbestämd overall-trappa för att ge boosts borde SBC Kane få 87 i overall, som Lacazette. Men det är väldigt svårt att gissa då det finns så många versioner av Kane ute, han har fått en upgrade, SBC Kane släpps mot slutet av säsongen istället för i början.
Om EA skulle släppa SBC Kane med 87 i overall i början på maj vore det ett så enormt antiklimax att det inte finns. Snacka om att INTE spara det bästa till sist, vilket man som nöjesleverantör vill göra.
Kanske frångår de sitt tidigare mönster och kör på SBC Aguero med 92-93 i overall? Det vore ju ett verkligt attraktivt kort, till skillnad från Kane.