2017-03-03, 07:35
Medlem
ItsmeGlenns avatar
Insåg först i morse vilken katastrofal utdelning jag fått i packs på detta fifa...öpnnade mina fut Champs rewards fick inget större dock 2 psg spelare, så jag tänkte ok jag gör psg scuadbuilder kan ej kosta för mkt såhär nu på ålderns höst...fick ändå lägga ut 30k tillslut ..fick ett spelarpack med 6 rare, tänkte vafan jag e så trög ,såhär jag förlorar mina coins där rök 30k tänkte jag kommer ju få skitspelare som vanligt...paketet öppnas plötsligt inser jag att vafan det är en walk out på gång , min Första walkout , trodde på riktigt det enbart var något som fanns på Xbox irr liknande , jag har ändå öppnat paket vecka in vecka ut sedan i october. Fick Sergio Ramos , det e ju nice...men ärligt 1 fucking walk out på 5 månader. Hur står sig ramos mot tex barzagli? ska man sälja eller bygga in han i ett lag?
Citera
2017-03-03, 07:58
Medlem
ItsmeGlenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Jag spelade en säsong i lördags och ett par matcher på söndagen. Sedan en säsong i tisdags. Totalt kanske 25 matcher och det har flytit på bra i alla matcher utom 2 kanske. Aldrig flytit på såpass bra för mig nu av någon anledning. Spelar på PS4 och med kabel.

Innan har det varit ganska segt var & varannan match. Inte ändrat någonting utan bara lirat på som alltid. Vet inte vad det beror på... skall inte klaga, riktigt gött o lira nu.

Granen! need ur help

får det inte o funka med 4321 formationen defensivt den formationen e körd för mig, det är 4-1-2-1-2(2) som gäller om jag ska plocka 3or...så frågan är om man man få in Auba , nainggolan Pogba, Martial och nu även ramos i en elva? kan ta om någon ej får full kem.
Citera
2017-03-03, 08:40
Medlem
sonofnatures avatar
Spelade förut med 4-1-2-1-2 !
Men bytt till 4-3-1-2 ! Spelar betydligt bättre matcher nu.

Men är 4-2-2-2 något att ha ?

Skoj å prova i så fall.
Spelar mer passning spel och kör balanserat .Ibland extrem offensiv på slutet.

4-3-1-2 kan jag verkligen rekommendera . Gillar man å dribbla så finns Jesus i pl som 5* och han gör mycket mål oxå.
Om man nu e van att köra med Wingers å vill prova ny formation.
Du har ju 3 cm i den. Då kör jag även en CAM som cm som e duktig på dribbla och passa. Då har man 2 CAM 2 ST en cm och så tar en cdm som cm.

Mittfältet
CAM - kom upp
cdm - stanna kvar
cm - balanserat

Backarna
Stanna kvar alla 4

Anfall
Alla stannar offensivt

Understöd

!
Nu e jag inget proffs , men hjälpt mig en del med den formationen å det sättet att spela.

Bättre gameplay nu. Men stör mig på att gubbarna blir så sega runt 65 min . Brukar ta in 3 nya då . Kan hjälpa å vinna.
En anfallare . En CAM och en ny back !
Senast redigerad av sonofnature 2017-03-03 kl. 08:42.
Citera
2017-03-03, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Usch, vilket antiklimax. Du hade rätt där, bra jobbat. Jag tyckte och tycker fortfarande att det är ett jäkla konstigt val. Det betyder att om inte PL och Bundesliga släpps i april eller släpp-tempot ökar, kommer någon av dem komma typ när säsongen är slut.

Dock så är jag rätt nöjd med att ha köpt hela Calcio i januari. Särskilt silverspelarna i lag där det saknas guld...

Det är bra du hade iaf investerat i ligan vilket jag själv inte hade gjort. Som sagt silver-spelarna kan man casha in fina pengar för nu. Känns som att de borde släppa Bundesliga och PL snart också innan säsongen är slut som du säger för sen känns det lite meningslöst. Det är bara börja investera
Citera
2017-03-03, 10:18
Medlem
Körde 5 WL-matcher nu på morgonen. Ångrade det direkt. Bara try hards som är ute efter skill points
Citera
2017-03-03, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItsmeGlenn
Granen! need ur help

får det inte o funka med 4321 formationen defensivt den formationen e körd för mig, det är 4-1-2-1-2(2) som gäller om jag ska plocka 3or...så frågan är om man man få in Auba , nainggolan Pogba, Martial och nu även ramos i en elva? kan ta om någon ej får full kem.

Fick inte ihop det riktigt... Svårt med full kemi på flera spelare med den formationen. Själv hade jag kört typ samma lag som jag länkade till dig häromdan men bytt formation in-game. Var lite emot det själv i början, segt hålla på att byta formation, platser på spelarna och om man vill ha player instructions på spelarna. Men när man gjort det några ggr tar det inte mer än 15-20 sek vid matchstart. Gör det själv med båda mina lag, hade klart varit skönt att slippa men får inte laget jag vill ha med full kemi. Så får leva med det

https://www.futbin.com/17/squad/2108173

Jämfört med det gamla laget jag länka så bytte jag Varane mot Ramos. Då måste du även byta vänsterbacken Tremoulinas mot en stark länk till Ramos. Valde Jaume Costa här, men funkar med lite olika alternativ. Marcelo, Jordi Alba, MOTM Escudero, Gaya mfl.

Såg att du skrev tidigare hur skillnaden var mellan Barzagli och Ramos. Den är STOR skulle jag säga. Köpte precis in Ramos till mitt fitness-lag och han är sjukt stabil. Snabb, stark, riktigt bra defensiv men även bra passningsfot för att vara en mittback.
Citera
2017-03-03, 10:53
Medlem
Tja,

Några som fått ihop ett schysst lag för denna helgs WL?
Fick själv senaste in-form på Keita från RB Leipzig igår.

Någon som testat honom?
Funderar på att använda honom i detta lag:

https://www.futbin.com/17/squad/2154297

Ser schysst ut, men har tidigare spelat Thiago eller André Hahn som CM och jag hatar förändraringar

Har testat 85-rated Forsberg både som CAM & CM men det har inte funkat, konstigt nog med tanke på hans stats.

Trevlig helg
Citera
2017-03-03, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drakslaktarn1338
Prövat samtliga och för mig är Lacazette solklar favorit! I synnerhet hans 86- och 87-rateade kort. Dessutom har han betydligt mer styrka än de andra två, vilket jag särskilt föredrar när jag har två snabba, tekniska och tunna yttrar i formationen.

Håller med om denna. Dybala är ett sexigt kort men M/M i work-rates är inget jag föredrar
Citera
2017-03-03, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Spelade förut med 4-1-2-1-2 !
Men bytt till 4-3-1-2 ! Spelar betydligt bättre matcher nu.

Men är 4-2-2-2 något att ha ?

Skoj å prova i så fall.
Spelar mer passning spel och kör balanserat .Ibland extrem offensiv på slutet.

4-3-1-2 kan jag verkligen rekommendera . Gillar man å dribbla så finns Jesus i pl som 5* och han gör mycket mål oxå.
Om man nu e van att köra med Wingers å vill prova ny formation.
Du har ju 3 cm i den. Då kör jag även en CAM som cm som e duktig på dribbla och passa. Då har man 2 CAM 2 ST en cm och så tar en cdm som cm.

Mittfältet
CAM - kom upp
cdm - stanna kvar
cm - balanserat

Backarna
Stanna kvar alla 4

Anfall
Alla stannar offensivt

Understöd

!
Nu e jag inget proffs , men hjälpt mig en del med den formationen å det sättet att spela.

Bättre gameplay nu. Men stör mig på att gubbarna blir så sega runt 65 min . Brukar ta in 3 nya då . Kan hjälpa å vinna.
En anfallare . En CAM och en ny back !

Hej,

Vad vart till din fördel med 4-3-1-2 istället för 4-1-2-1-2 (2) med en CDM? Spelar själv sistnämnda men funderar på att byta då jag ändå har Vidal med H/H work-rates som CDM.

Angående spelarinstruktioner så är vi rätt lika, brukar ha vandra ut i banan + löp bakom backlinjen på forwards
Citera
2017-03-03, 11:12
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsmeGlenn
Insåg först i morse vilken katastrofal utdelning jag fått i packs på detta fifa...öpnnade mina fut Champs rewards fick inget större dock 2 psg spelare, så jag tänkte ok jag gör psg scuadbuilder kan ej kosta för mkt såhär nu på ålderns höst...fick ändå lägga ut 30k tillslut ..fick ett spelarpack med 6 rare, tänkte vafan jag e så trög ,såhär jag förlorar mina coins där rök 30k tänkte jag kommer ju få skitspelare som vanligt...paketet öppnas plötsligt inser jag att vafan det är en walk out på gång , min Första walkout , trodde på riktigt det enbart var något som fanns på Xbox irr liknande , jag har ändå öppnat paket vecka in vecka ut sedan i october. Fick Sergio Ramos , det e ju nice...men ärligt 1 fucking walk out på 5 månader. Hur står sig ramos mot tex barzagli? ska man sälja eller bygga in han i ett lag?
Jag har 0 walkouts sen september... Fått typ 5 IF och en OTW så ändå bästa året för mig på FUT någonsin. Ramos workrates är ju high/medium, det går bort direkt för mig.

När ska man sälja sina Serie A-spelare? Har inte så många tyvärr men men.
Citera
2017-03-03, 11:34
Medlem
ItsmeGlenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Fick inte ihop det riktigt... Svårt med full kemi på flera spelare med den formationen. Själv hade jag kört typ samma lag som jag länkade till dig häromdan men bytt formation in-game. Var lite emot det själv i början, segt hålla på att byta formation, platser på spelarna och om man vill ha player instructions på spelarna. Men när man gjort det några ggr tar det inte mer än 15-20 sek vid matchstart. Gör det själv med båda mina lag, hade klart varit skönt att slippa men får inte laget jag vill ha med full kemi. Så får leva med det

https://www.futbin.com/17/squad/2108173

Jämfört med det gamla laget jag länka så bytte jag Varane mot Ramos. Då måste du även byta vänsterbacken Tremoulinas mot en stark länk till Ramos. Valde Jaume Costa här, men funkar med lite olika alternativ. Marcelo, Jordi Alba, MOTM Escudero, Gaya mfl.

Såg att du skrev tidigare hur skillnaden var mellan Barzagli och Ramos. Den är STOR skulle jag säga. Köpte precis in Ramos till mitt fitness-lag och han är sjukt stabil. Snabb, stark, riktigt bra defensiv men även bra passningsfot för att vara en mittback.

Ser riktigt fint ut , har varit skeptisk till det här med att byta in game tidigare inte själva pausandet och byte av formation i sig utan just detta att man vill ha player instructions i samma veva och att göra det i varje match kan bli en process känner jag såhär på förhand men jag kommer pröva..i värsta fall får jag bara sälja av Pogba och köpa typ bale eller nått o ändra om lite...Tack iaf för fint arbete man kan alltid lita på granen.

Har lirat lite nu med ramos i vanliga online läget och killen är ju ett djur helt underbar, 3 mål på hörna 3 matcher han fullkomligt vräkte sig fram och nickade in 5-4 i 90e minuten...så han kommer nog funka fint...barzagli får sätta sig på läktarn.
Citera
2017-03-03, 11:35
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaUltras
Det är bra du hade iaf investerat i ligan vilket jag själv inte hade gjort. Som sagt silver-spelarna kan man casha in fina pengar för nu. Känns som att de borde släppa Bundesliga och PL snart också innan säsongen är slut som du säger för sen känns det lite meningslöst. Det är bara börja investera

Har redan båda ligorna plus full transferlista. Mycket därför jag blev irriterad Är ju förberedd för när de kommer men nu får jag vänta istället för att casha in som jag hoppats på.

Om de släpper Sbc Kane i maj med 89 overall kommer det vara ett hyggligt antiklimax.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in