2017-03-02, 23:50
Medlem
Riktig utmaning o försöka stanna kvar i div1 måste jag säga, minns att nån frågade för ett tag sedan om det är stor skillnad mellan div1 o 2 o det får jag säga att det är nu. Visst, ibland har man tur o får möta nån som e ganska dålig men allt som oftast får du möta riktigt, riktigt bra spelare. Varje gång jag trillar ner i division 2 så brukar jag vinna den o division 1 har jag väl åkt ur typ hälften av gångerna, tror jag spelat ungefär 5-6 säsonger i div1.

:EDIT Men det är kul! Man känner vad man behöver jobba på. Personligen behöver jag främst jobba på att sätta mer press defensivt(lära mig hur jag ska använda teammate contain bättre) och skillmoves, passningsspelet sitter där men det blir ganska uppenbart vad jag ska göra eftersom att jag knappt kan några skillmoves.
Citera
2017-03-03, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjeaeee
Riktig utmaning o försöka stanna kvar i div1 måste jag säga, minns att nån frågade för ett tag sedan om det är stor skillnad mellan div1 o 2 o det får jag säga att det är nu. Visst, ibland har man tur o får möta nån som e ganska dålig men allt som oftast får du möta riktigt, riktigt bra spelare. Varje gång jag trillar ner i division 2 så brukar jag vinna den o division 1 har jag väl åkt ur typ hälften av gångerna, tror jag spelat ungefär 5-6 säsonger i div1.

:EDIT Men det är kul! Man känner vad man behöver jobba på. Personligen behöver jag främst jobba på att sätta mer press defensivt(lära mig hur jag ska använda teammate contain bättre) och skillmoves, passningsspelet sitter där men det blir ganska uppenbart vad jag ska göra eftersom att jag knappt kan några skillmoves.

Haha jag befinner mig i EXAKT samma situation.

Någon annan som har bra tips på hur man kan träna på dessa saker?
Citera
2017-03-03, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osborn
Vem hade ni valt som ensam striker i en 4-3-3 av Dybala, Lacazette och Griezmann?

Prövat samtliga och för mig är Lacazette solklar favorit! I synnerhet hans 86- och 87-rateade kort. Dessutom har han betydligt mer styrka än de andra två, vilket jag särskilt föredrar när jag har två snabba, tekniska och tunna yttrar i formationen.
Citera
2017-03-03, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drakslaktarn1338

Kolla youtube och träna skillmoves inne på arenan! Sen att möta bättre spelare är alltid bra. Även om man förlorar så kan man försöka lära sig och inte bara fortsätta på samma vis som man alltid har gjort. Jag själv är i div 1 och är för tillfället obesegrad i 7 raka matcher. Det är oftast mycket jämt men ibland möter man bättre spelare helt enkelt.

Skillmoves och faceup dribbling är bra om man lär sig. Sen försvar är egentligen det viktigaste, jag behärskar inte allt med defensiven men försöker lära mig. Och det behöver man när man möter riktigt bra spelare.

Lycka till!
Citera
2017-03-03, 00:34
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drakslaktarn1338

Inte spelar nåt i div1 än. Gick just upp. Men custom tactics känns viktigare än man tror. Hade problem i div2 och gick aldrig upp. Hade 0-1-2 innan jag ändrade custom tactics. Slutade på 18p till slut.

Edit: nån som tror Sanson kan få en IF snart? Hört han är bra irl. Funderar på att sälja hans OTW annars.

Edit2: där kom Calcio A och J-league.
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2017-03-03 kl. 01:01.
Citera
2017-03-03, 01:01
Medlem
Där kom han mr Higuain som SBC! Men 91-ratad känns ju lite sådär..
Citera
2017-03-03, 01:03
Medlem
Japanska kommer ju bli laaaagom billig
Citera
2017-03-03, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Jag tror inte. Jag vet. Alla League SBCs har haft förra säsongens top scorer som belöning. Har skyttekungen lämnat har de tagit nr 2 i skytteligan (lex Lacazette, när Zlatan vann skytteligan). Nu ser jag iofs att Leandro och Utaka delade förstaplatsen som skyttekungar i japan... but still.

"jag tror inte, jag vet"
Håll tyst bara. så slipper du göra bort dig.
Citera
2017-03-03, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Finns det någon substans i dessa rykten?

För det första släpps SBCer till 95% kl 19 svensk tid. Det kom ingen idag.

För det andra har ju EA inte rättigheterna för Serie A, vilket minskar deras incitament att lyfta fram den ligan. Visst, Serie A tillhör ju de stora och en SBC Higuain vore mumma, så den kanske kommer. Jag är bara tveksam till tajmingen. Det är bara 3 månader kvar på säsongen, sen kommer många sluta spela under sommaren. EA vill garanterat hinna med Bundesliga och PL nu på sluttampen av säsongen.

Jag tror mycket väl att Calcio kan komma, men tror Bundes och PL står före i kön.

Japanska ligan skulle ge en SBC-variant av denna lirare: https://www.futbin.com/17/player/4026/leandro

Extremt oattraktivt kort och en riktig antiklimax. Visst, de kanske bakar in 50.000 coins och ett jumbo rare players pack, men ändå. Har svårt att se den komma.

"SBCer släpps 19... bla bla. Inga rättigheter.. osv"

ingenting av dina hittepåteorier stämmer..
det du säger är bara tro tvärtemot så blir det rätt.
Citera
2017-03-03, 02:27
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av franki
"jag tror inte, jag vet"
Håll tyst bara. så slipper du göra bort dig.

Det blev ju förra säsongens top scorer, precis som jag sa? Du mumlade om någon som gjorde nio mål förra säsongen, när skytteligavinnaren gjorde 19. Spekulationen om vilken liga det skulle bli var bara hypotes vilket jag var väldigt tydlig med. Pinsamma människa.

Edit: tyckte jag kände igen dig. Det var du som lyckades med konststycket att lösa SBC David Villa i december för 40k (när han kostade 10k att lösa). Du hade också den goda stilen att håna mig när jag sålde av mina MLS-spelare lite för tidigt - sålde för 2k styck, kunde sålt för ca 5k när MLS MVP släpptes någon timme senare. Själv medgav du senare att du hade inga MLS-spelare alls, vilket gav dig rätt lite mandat att håna andra för deras investeringar...

ändå besitter du samma kombination av dumhet och arrogans då som nu. Ademilson, omg.

Citat:
Ursprungligen postat av franki
Varför tror du just Leandro?
Jag tror mer på Ademilson.
Senast redigerad av EnLitenFrys 2017-03-03 kl. 03:08.
Citera
2017-03-03, 02:31
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaUltras
Där kom han mr Higuain som SBC! Men 91-ratad känns ju lite sådär..

Usch, vilket antiklimax. Du hade rätt där, bra jobbat. Jag tyckte och tycker fortfarande att det är ett jäkla konstigt val. Det betyder att om inte PL och Bundesliga släpps i april eller släpp-tempot ökar, kommer någon av dem komma typ när säsongen är slut.

Dock så är jag rätt nöjd med att ha köpt hela Calcio i januari. Särskilt silverspelarna i lag där det saknas guld...
Citera
2017-03-03, 04:11
Medlem
eshkoshkas avatar
Vilken liga bör man fokusera för att få så mycket man kan för cashen? 200k.

Serie A känns hett på den fronten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in