2016-01-16, 22:10
Medlem
Alkyonioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klickor
Almedal
Var där idag för första gången. Helt klart bäst av de gym jag varit på (ett par NW och F&S) Störde mig bara lite på jag inte hitta någonstans att fylla på vattenflaskan och var tvungen att gå från de fria vikterna till duschen och fylla på. Annars stort med 2 bänkpressar och 3 powerracks.

Sisjön
Tränar där sent på kvällarna och som någon sa innan så finns det 3st ställningar man kan köra böj i men ingen av dem har säkerhetspinnar . På dagtid känns det nästan som om man tränar på F&S men på kvällen (efter 22) så är det nästan bara invandrare som tränar där. Har inget emot de flesta men det är en del stökiga typer som dyker upp då som gapar och skitar ner överallt. Traskar omkring med uteskor och släpper in sina polare som inte tränar så de också hänger där. Senast fick jag rulla bort flera par hantlar och flytta en jädrans massa vikter bara för att komma åt bänkpressen. Och omklädningsrummet kan bli "översvämmat" då folk inte verkar ha sett vatten innan och sprutar ner golv, bänkar och skåp. Litet omklädningsrum så det tar inte många sek att blöta ner allt.

Guldheden, dr Fries torg
Ett skämt! Ingenstans att sitta i omklädningsrummet och inget lyse i duschen(1 dusch). Osäker på om det ens fanns över 200kg i lösa vikter så det blir lite jobbigt få rätt vikter på den enda stången och ingen ställning för böj utan endast en för bänkpress. Finns knappt plats för marklyft. Sen har även jag personligen bättre utbud på hantlar och jag äger endast 4 par. Gymmets går bara upp till 10kg vad jag såg. Aldrig mer återbesök!

Mölnlycke
Litet gym men det har iaf ett powerrack och en bänkpress + lite hantlar. Öppet 24/7.

På Almedal finns det ett handfat brevid boxningsringen där du kan fylla på vatten flaskan

Citat:
Ursprungligen postat av EvilNed
Jag har varit på

Stigs Center
Rätt bra. Det var längesen nu så jag minns inte hur många skivstänger som finns. Inget speciellt men större än många andra.

Hängmattan precis off Karl Johansgatan vid Kaptensgatanhållplatsen
1 powerrack, en bänk och en smithmachine. Ofta fullt. Finns massa annat för den intresserade dock, typ maskiner och trams.

Vasagatan
NEJ, sämsta. Litet och bara massa taniga studenter som pluggar på Handels.

Partille
Bra! Här finns allt. Har inte antal skivstänger i huvudet men trevlig stämning.

Backaplan
Störst. Helt enormt. Finns mycket att göra men det är också som att alla verkar veta om att det finns så alla går dit.

Lindholmen
Jag är bara där innan jobbet och då är det tomt. Då funkar det utmärkt. En bänk, en skivstång och få människor.

Järntorget
Mitt stammisgym. 2 skivstänger plus en bänk och en smithmachine. Det är litet men inte så välbefolkat.

(y)
Citera
2017-02-28, 06:03
Medlem
Run3s avatar
Brukar NW-gymmen i GBG ha öppet WiFi? Eller kör ni alltid på mobildata när ni gymmar och vill ha musik i öronen? Tycker gratis WiFi är en aspekt det bästa gymmet bör ha, som tråden handlar om.
Citera
2017-03-01, 18:45
Medlem
RaketDoriss avatar
Eftersom du tog med Kungsbacka kan jag då lägga till Stenungsunds Nordic Wellness. Tränat där en del och har absolut den bästa Bänkpressen av alla gym jag testat i NW koncern. Eleiko stång. Powerracket riktigt bra där med, också Eleiko stång. Största missen är max 44kg hantlar. Bra maskiner från True Strength, Känns gedigna och bra kvalite. Nackdelen är storleken på gymmet och bara 1 powerracks och sen 1 ställning för stänger.
Citera
2017-03-01, 19:06
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaketDoris
Eftersom du tog med Kungsbacka kan jag då lägga till Stenungsunds Nordic Wellness. Tränat där en del och har absolut den bästa Bänkpressen av alla gym jag testat i NW koncern. Eleiko stång. Powerracket riktigt bra där med, också Eleiko stång. Största missen är max 44kg hantlar. Bra maskiner från True Strength, Känns gedigna och bra kvalite. Nackdelen är storleken på gymmet och bara 1 powerracks och sen 1 ställning för stänger.
Det bor väl ganska mycket människor i Stenungsund också? I kombination med litet gym, måste det väl bli fett trångt i sådana fall under "rusningstid"?
Citera
2017-03-01, 19:24
Medlem
RaketDoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Det bor väl ganska mycket människor i Stenungsund också? I kombination med litet gym, måste det väl bli fett trångt i sådana fall under "rusningstid"?
Faktiskt inte. På grund av att alla i Stenungsund tränar på STC för att NW är relativt nytt där. Jag har tränat där kanske 50 gånger och jag har aldrig behövt vänta på Bänk, Hantlar, Kabel eller powerrack. Men jag tränar aldrig vid 17-20 utan mer 10-15
Citera
2018-01-31, 15:20
Medlem
Kersers avatar
Lånar tråden, hoppas det är okej. Tyckte det var onödigt med en helt ny. Kanske inte?

Frågan är, hur är NW i Malmö? Vilket är bäst, vilket är sämst? Vilket har minst BPM?
Citera
2018-08-23, 13:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Brukar NW-gymmen i GBG ha öppet WiFi? Eller kör ni alltid på mobildata när ni gymmar och vill ha musik i öronen? Tycker gratis WiFi är en aspekt det bästa gymmet bör ha, som tråden handlar om.

Varför laddar du inte bara ner all din musik med Wi-Fi och kör i Offline-läge?
Citera
2018-08-23, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Varför laddar du inte bara ner all din musik med Wi-Fi och kör i Offline-läge?

Var inget dagsfärskt inlägg du citerade
Citera
2019-09-14, 11:38
Medlem
Har vi någon uppdatering 2019?
Dags att byta gymkedja helt kanske.

Vart har vi minst folk kontra fria vikter/stänger vid rusningstrafiken 16-18?
Citera
2019-09-15, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fundersam1
Har vi någon uppdatering 2019?
Dags att byta gymkedja helt kanske.

Vart har vi minst folk kontra fria vikter/stänger vid rusningstrafiken 16-18?

NW Lunden gillar jag starkt. Annorlunda maskiner och vikter som skiljer sig från övriga gym.

Två power-racks, två smith, tre bänkpressar varav en är fixerad med lutning. Sedan ett par fria stänger utöver dessa. Hantlar upp till 55kg om jag inte missminner mig.
Citera
2020-07-04, 15:27
Medlem
Någon som vet hur NW Angered är?
Citera
2026-01-02, 19:25
Medlem
Sluutenbergens avatar
Löjligt att man ska betala en 150 kr avgift för varje nytt år. 2 månader uppsägningstid också, blä. Tråden är gammal så jag tar höjd för att det var bättre förr men Almedal är inte alls bra. Ofta för mycket folk, vikterna ligger i oordning, säkerhetsarmarna vid squatracksen är buckliga. Blir intresserad av att testa det på Backaplan. Grymmare där några gånger för över 20 år sedan, men då kanske det inte ens hette Nordic Wellness.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in