Flashback bygger pepparkakshus!
2015-10-09, 17:00
Medlem
Alkyonioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NrdJohn
Jag tränar av någon anledning vid Domkyrkan.
Det är väldigt trångt och mycket folk. Maskinerna står på varandra och man måste ofta gå sicksack för att ta sig igenom gymmet då allt som sagt ligger så tätt. På eftermiddagen känns det ibland hopplöst att träna. Väldigt litet område för fria vikter.
Det är ständigt hög dunkadunka musik.
Omklädningsrummen är väll helt ok, Toaletterna luktar dock konstant piss och det är alltid blött på golvet.
Trevlig personal, förutom att man då och då blir "skönt" kallad för gubben.

Varit på Backaplan 1 en gång och fick ett bra intryck, större yta och mer utrustning som jag uppskattar. Tyckte dock att omklädningsrummen var skit då man var tvungen att låsa med sitt kort och sedan bära runt på det. Bara jobbigt att ha med det i gymmet och in i duschen. Annars kan jag inte säga mer.

Ni som varit på fler NW gym än jag, vart skulle ni rekommendera att man går om man främst sysslar med calisthenics? Vill gärna ha mycket chinstänger och högt i tak.

Du kan ju låsa in ditt kort i ett förvaringsskåp och bära med dig nyckeln...

Om det räcker med en Crosscage så har ju just backaplan 2st numera, och Kållered har än (fast det blir ju en jävla bit att åka imho)

Citat:
Ursprungligen postat av YoungTony
Finns det något Nordic Wellness i Kungälv, Bor i Kärra ett tag nu och då känns det lätt att ta sig dit. Hört att det ska finnas väldigt många gym där men kanske är Sportlife eller något liknande dom har där?

Det finns en länk över alla klubbar på deras hemsida. Men ja, det finns en anläggning i Kungälv.

Citat:
Ursprungligen postat av linnros24
Ni har glömt Exclusive. Ingen under 20 år. Knappt 10 personer i gymmet samtidigt. Älskar det.

Synd att man bara är 18 då
Men det blir definitivt något att överväga sen.
Citera
2015-10-09, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkyonios
Du kan ju låsa in ditt kort i ett förvaringsskåp och bära med dig nyckeln...

Om det räcker med en Crosscage så har ju just backaplan 2st numera, och Kållered har än (fast det blir ju en jävla bit att åka imho)
.

Har som sagt bara varit på Backaplan en gång och fann tyvärr inte den möjligheten då, låter ju bättre.

Gillade deras crosscage och tycker det är synd att det inte finns på fler ställen. Är ju dock en liten skara folk som tränar calistehenics, så onödigt att smälla upp massa ställningar som bara tar plats.

Gymmet vid Domkyrkan är inte ett express gym, men det ser väldigt litet ut från utsidan.
Citera
2015-10-09, 18:04
Medlem
Citat:
Nej, det det finns inga SL-stänger. De(n) eleiko stång jag sett var en WL-stång.

Är inte Domkyrkan ett Express-gym?

1. Jag kör hellre med en Casall än en Eleiko om Eleiko'n är helt utsliten, den ska ju liksom gå att greppa också när man passerar 100kg i marken
2. Jag kan dock inte anpassa mig riktigt
3. När jag var på Almedal i tisdags så var det kabelverktygen inte låsta, i alla fall inte på de jag körde med så bevisligen finns det ju en del kabelmaskiner utan låsta verktyg.

Är inte Domkyrkan ett express gym?

Det är det på Drottninggatan iaf som jag syftade på. Kanske det är ett expressgym. Ingen aning faktiskt. Tycker inte det är något speciellt, snarare ganska uselt gym för det har för få speglar. Finns inte ens spegel när man ska köra knäböj eller marklyft.
Citera
2015-10-09, 18:07
Medlem
Alkyonioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NrdJohn
Har som sagt bara varit på Backaplan en gång och fann tyvärr inte den möjligheten då, låter ju bättre.

Gillade deras crosscage och tycker det är synd att det inte finns på fler ställen. Är ju dock en liten skara folk som tränar calistehenics, så onödigt att smälla upp massa ställningar som bara tar plats.

Gymmet vid Domkyrkan är inte ett express gym, men det ser väldigt litet ut från utsidan.

Förvaringsskåpen ligger i alla fall på andra våningen i den gamla entrén

Är det väldigt litet då?

Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Det är det på Drottninggatan iaf som jag syftade på. Kanske det är ett expressgym. Ingen aning faktiskt. Tycker inte det är något speciellt, snarare ganska uselt gym för det har för få speglar. Finns inte ens spegel när man ska köra knäböj eller marklyft.

NW Domkyrkan ligger på drottninggatan.
Citera
2015-10-09, 18:19
Medlem
Citat:

Nej.
Citera
2015-10-09, 21:28
Medlem
Citat:
Nej, det det finns inga SL-stänger. De(n) eleiko stång jag sett var en WL-stång.

1. Jag kör hellre med en Casall än en Eleiko om Eleiko'n är helt utsliten, den ska ju liksom gå att greppa också när man passerar 100kg i marken
3. När jag var på Almedal i tisdags så var det kabelverktygen inte låsta, i alla fall inte på de jag körde med så bevisligen finns det ju en del kabelmaskiner utan låsta verktyg.

Eleikostängerna är betydligt bättre ur min synpunkt och inte slitna. Funkar bra även över 100 kg, casallstängerna är lite för tjocka för mig.

Nä visst, de vita kablarna på Almedal är inte låsta. Men varför ska vissa vara låsta? Möjligen stöldrisk (men den borde vara lika stor om inte större på andra ställen) eller så är personalen lat som inte vill ha verktyg liggandes.
Citera
2015-10-09, 21:47
Medlem
Citat:

Läs det du citerade en gång till innan du kommenterar. Precis som jag också påpekade finns det inga SL-stänger. Däremot strength equipment stänger, alltså de blåa.
Citera
2015-10-10, 14:06
Medlem
Alkyonioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cpsmurf
Eleikostängerna är betydligt bättre ur min synpunkt och inte slitna. Funkar bra även över 100 kg, casallstängerna är lite för tjocka för mig.

Nä visst, de vita kablarna på Almedal är inte låsta. Men varför ska vissa vara låsta? Möjligen stöldrisk (men den borde vara lika stor om inte större på andra ställen) eller så är personalen lat som inte vill ha verktyg liggandes.

Jo, visst är det jobbigt att de inte kan var lika tjocka. Men jag måste nästan säga att jag föredrar tjockleken hos en casall stång. Eleiko stången känns lite liten i mina händer och det känns således som att jag får ett bättre grepp runt casallstängerna eftersom de är ju grövre.

Att det skulle ha med stöldrisken att göra tror inte på, med tanke på att de inte har låste verktyg på backaplan

Citat:
Ursprungligen postat av X-FlukE
Läs det du citerade en gång till innan du kommenterar. Precis som jag också påpekade finns det inga SL-stänger. Däremot strength equipment stänger, alltså de blåa.

Ah, my bad...
Citera
2015-12-02, 20:30
Medlem
Hur är de Nordic Wellness som finns runt majorna/frölunda?

Frölunda Torg

Frölunda

Karl-Johansgatan

Majorna

Högsbo
Citera
2015-12-10, 09:57
Medlem
gilbert25s avatar
Almedal är bra, förutom att det är överbefolkat större delen av dagen. Gillar även Sisjöns expressgym då det finns stora ytor för marklyft och 3 knäböjställningar.
Citera
2015-12-10, 20:17
Medlem
Almedal
Var där idag för första gången. Helt klart bäst av de gym jag varit på (ett par NW och F&S) Störde mig bara lite på jag inte hitta någonstans att fylla på vattenflaskan och var tvungen att gå från de fria vikterna till duschen och fylla på. Annars stort med 2 bänkpressar och 3 powerracks.

Sisjön
Tränar där sent på kvällarna och som någon sa innan så finns det 3st ställningar man kan köra böj i men ingen av dem har säkerhetspinnar . På dagtid känns det nästan som om man tränar på F&S men på kvällen (efter 22) så är det nästan bara invandrare som tränar där. Har inget emot de flesta men det är en del stökiga typer som dyker upp då som gapar och skitar ner överallt. Traskar omkring med uteskor och släpper in sina polare som inte tränar så de också hänger där. Senast fick jag rulla bort flera par hantlar och flytta en jädrans massa vikter bara för att komma åt bänkpressen. Och omklädningsrummet kan bli "översvämmat" då folk inte verkar ha sett vatten innan och sprutar ner golv, bänkar och skåp. Litet omklädningsrum så det tar inte många sek att blöta ner allt.

Guldheden, dr Fries torg
Ett skämt! Ingenstans att sitta i omklädningsrummet och inget lyse i duschen(1 dusch). Osäker på om det ens fanns över 200kg i lösa vikter så det blir lite jobbigt få rätt vikter på den enda stången och ingen ställning för böj utan endast en för bänkpress. Finns knappt plats för marklyft. Sen har även jag personligen bättre utbud på hantlar och jag äger endast 4 par. Gymmets går bara upp till 10kg vad jag såg. Aldrig mer återbesök!

Mölnlycke
Litet gym men det har iaf ett powerrack och en bänkpress + lite hantlar. Öppet 24/7.
Citera
2015-12-24, 20:02
Medlem
Jag har varit på

Stigs Center
Rätt bra. Det var längesen nu så jag minns inte hur många skivstänger som finns. Inget speciellt men större än många andra.

Hängmattan precis off Karl Johansgatan vid Kaptensgatanhållplatsen
1 powerrack, en bänk och en smithmachine. Ofta fullt. Finns massa annat för den intresserade dock, typ maskiner och trams.

Vasagatan
NEJ, sämsta. Litet och bara massa taniga studenter som pluggar på Handels.

Partille
Bra! Här finns allt. Har inte antal skivstänger i huvudet men trevlig stämning.

Backaplan
Störst. Helt enormt. Finns mycket att göra men det är också som att alla verkar veta om att det finns så alla går dit.

Lindholmen
Jag är bara där innan jobbet och då är det tomt. Då funkar det utmärkt. En bänk, en skivstång och få människor.

Järntorget
Mitt stammisgym. 2 skivstänger plus en bänk och en smithmachine. Det är litet men inte så välbefolkat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in