Hittade nyligen denna tråd som diskuterade olika NW gym i Stockholm. Så nu tänkte jag att vi kunde prata om de som finns i Göteborg istället.
Till skillnad från skaparen av den andra tråden så skiter jag fullständigt i fönster. Utan är mer intresserad av att det finns gott om skivstänger och BRA maskiner.
Jag börjar med de jag har besökt.
Kållered
Hyfsat gym, finns dock bara på powerracks med stänger, det är dock inte jättevanligt att båda är upptagna så om man inte är där i "rusningstrafik" så går det bra. Det enda som finns att tillgå i maskin väg är dock Cybex-maskiner, som suger b*lle.
Backaplan
Sveriges största NW med 6 powerracks totalt. Dessa är dock konstant upptagna om man är där senare på eftermiddagen. Precis som i Kållered så är majoriteten av alla maskiner från Cybex...
Odinsplatsen
Endast varit här två gånger efter jobbet. Det hade varit trångt om det så hade varit tomt, och att det var en jävla massa folk där gjorde inte saken bättre. REKOMMENDERAS INTE.
Almedal
4 powerracks, dock väldigt eftertraktade. Här hade de förutom Cybex-maskinerna, ett gäng plate-loaded maskiner från Starling (eller Sterling, vette fan), riktigt fint. Kanske det bästa av gymmen som jag har besökt.
Ullevi
Litet expressgym, vars duschar ger en dödsångest. Undvik.
Lindholmen
Ett powerrack och massa kassa maskiner. Det är även för jävla mycket folk på eftermiddagarna. De har inte heller några bänkar i omklädningsrummen.
Kungsbacka - Borgås(Ligger i och för sig i Region Halland)
Har bara varit där en gång och fick hyfsat intryck av det.
1. Kållered
2. Almedal
3. Backaplan
4. Lindholmen
5. Kungsbacka - Borgås
6. Ullevi
Listan kommer uppdateras löpande allt eftersom min jakt fortsätter...
Bidra gärna med era egna erfarenheter.
Till skillnad från skaparen av den andra tråden så skiter jag fullständigt i fönster. Utan är mer intresserad av att det finns gott om skivstänger och BRA maskiner.
Jag börjar med de jag har besökt.
Kållered
Hyfsat gym, finns dock bara på powerracks med stänger, det är dock inte jättevanligt att båda är upptagna så om man inte är där i "rusningstrafik" så går det bra. Det enda som finns att tillgå i maskin väg är dock Cybex-maskiner, som suger b*lle.
Backaplan
Sveriges största NW med 6 powerracks totalt. Dessa är dock konstant upptagna om man är där senare på eftermiddagen. Precis som i Kållered så är majoriteten av alla maskiner från Cybex...
Odinsplatsen
Endast varit här två gånger efter jobbet. Det hade varit trångt om det så hade varit tomt, och att det var en jävla massa folk där gjorde inte saken bättre. REKOMMENDERAS INTE.
Almedal
4 powerracks, dock väldigt eftertraktade. Här hade de förutom Cybex-maskinerna, ett gäng plate-loaded maskiner från Starling (eller Sterling, vette fan), riktigt fint. Kanske det bästa av gymmen som jag har besökt.
Ullevi
Litet expressgym, vars duschar ger en dödsångest. Undvik.
Lindholmen
Ett powerrack och massa kassa maskiner. Det är även för jävla mycket folk på eftermiddagarna. De har inte heller några bänkar i omklädningsrummen.
Kungsbacka - Borgås(Ligger i och för sig i Region Halland)
Har bara varit där en gång och fick hyfsat intryck av det.
1. Kållered
2. Almedal
3. Backaplan
4. Lindholmen
5. Kungsbacka - Borgås
6. Ullevi
Listan kommer uppdateras löpande allt eftersom min jakt fortsätter...
Bidra gärna med era egna erfarenheter.
Samt trevlig personal och kaffemaskin! Öppettiderna på lördag är dock ett skämt.