2017-03-01, 13:36
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Vilket är det tråkigaste och mest själsdödande jobbet ni kan tänka er? Dvs. i bemärkelsen att man inte trivs på jobbet för att arbetsuppgifterna är så tråkiga och enformiga (bortse från andra trivselfaktorer, typ stress/kollegor/etc.).

Mitt förslag är bibliotekarie. Samtliga bibliotekarier jag ser på bibliotek runt om i min stad verkar extremt sega, uttråkade och omotiverade på sina jobb. Jag skulle inte kunna tänka mig att gå så många varv i ett och samma bibliotek och plocka upp böcker att man till slut vet utan och innan vilken hylla varendaste bok/författare står på. Själva arbetsplatsen är väl också rätt trist, att gå i en lokal där folk pluggar/läser och där det inte händer ett smack någonsin.

Ett annat förslag är statlig handläggare på någon myndighet. Att vara en trött pappersvändare på en kommun någonstans i Sverige och att arbeta med att besvara typ bygglovsfrågor och liknande ser jag som ett extremt byråkratiskt och tråkigt jobb.

Vad är era förslag?
Citera
2017-03-01, 13:39
Medlem
constants avatar
Övervakning. Att sitta och titta på bildskärmar från övervakningskameror.
Citera
2017-03-01, 13:50
Medlem
Växeltelefonist. Jag ryser av bara tanken.

Att sitta i flera timmar och bara koppla samtal.
Citera
2017-03-01, 14:06
Medlem
Gnr111s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmeraldForest
Växeltelefonist. Jag ryser av bara tanken.

Att sitta i flera timmar och bara koppla samtal.

Finns sådana jobb verkligen kvar, där man enbart ägnar sig åt att koppla samtal?
Citera
2017-03-01, 14:16
Medlem
RagingHippies avatar
Jobba på något arkiv inom försvarsmakten..
Citera
2017-03-01, 14:24
Medlem
Jernmaskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnr111
Finns sådana jobb verkligen kvar, där man enbart ägnar sig åt att koppla samtal?
Jadå, dom finns kvar.
tråkigaste jag kan tänka mig måste vara att fylla på diskvagnen på en restaurang. Det och att vara kock, skulle jag fan inte tycka vara speciellt givande.
Citera
2017-03-01, 14:25
Medlem
Turphiees avatar
Ett ord... Spärrvakt
Citera
2017-03-01, 14:35
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Ett ord... Spärrvakt

Är väl skitbra? Du behöver ju inte göra något. Sätt dig och läs eller spela spel.

Killen som står med en skylt till en pizzeria/thaikrog (glömt) mitt på drottninggatan verkar ha jävligt tråkigt. Samt de där stackarna som måste antasta folk på stan för att driva in pengar (amnesty, msf, röda korset, sightsavers? osv)
Citera
2017-03-01, 14:37
Medlem
Jag har varit hotellstädare. Det var rena helvetet. Speciellt eftersom alla 50-åriga polacker var tre gånger snabbare än mig, en ung man i 20-årsåldern.
Citera
2017-03-01, 14:46
Medlem
BerraTraesks avatar
Angående bibliotekarie tycker jag att du missar det faktum att de är omgivna av tusentals böcker att bläddra i under arbetsdagens lugna tempo (om inga invandrarungdomar dyker upp och höjer det).
Ett utmärkt jobb för att bilda sig, snarare än själsdödande.
Citera
2017-03-01, 14:48
Medlem
har man roliga arbetskollegor blir t.om jobbet som städare eller soppgubbe roligt
Citera
2017-03-01, 14:59
Moderator
Psilosophers avatar
Handläggare på arbetsförmedlingen. De flesta jag mött har sett ut att vilja ta livet av sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in