Som svar på frågan skulle jag säga passiva jobb utomhus under vintern. Typ stå still i 20 minusgrader och dirigera trafiken vid vägbyggen. Eller andra typer av jobb där man konstant tvingas förhålla sig till en annan människas tempo.
Citat:
Ursprungligen postat av
commandora
håller med ovanstående talare, plit/kriminalvårdare, fy fan vilket öde att fastna inom det yrket. Bara tanken på att behöva spendera sina arbetsdagar sittandes med andra plitar och lyssna på deras hjärndöda dravel och lågintelligenta skitsnack

Jobba ett tag som plit och det var mestadels ett ganska trevligt jobb. Tänk dig att vara en kombination av vakt, vaktmästare, psykolog, telefonist och lekledare. Och detta åt ett gäng intagna som ofta var roliga att umgås med bara man pallade med att de var så jävla dampiga. Enda som kunde bli långsamt var ju vakande nätter, men vi hade inte så vansinnigt många sådana på en månad.
Citat:
Ursprungligen postat av
neuron-drone
Handläggare inom kommunen. De måste dryga ut arbetsdagen med massa kaffepauser. Jag dricker inte kaffe. Jag får panik om det inte finns tillräckligt med jobb och man måste låtsas att man jobbar. Varför kan man inte bara då få jobba av allt på två timmar och gå hem?
Det är väl bara för dig att visa framfötterna då om du har så lite att stå i? Låter ju värdelöst om du känner att du låtsasjobbar men ändå inte gör något åt det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Limma skinkbit
Jag har jobbat inom metallindustri. Jag var i princip en levande industrirobot.
Hade som ung ett sådant jobb som extrakneg. Stod och borrade brytbult och trots att ett kvarts sekel gått skämtar jag ännu om det. För jobbet krävde i praktiken tre handgrepp: Skruva i bulten i hållaren, borra hålet, skruva ur bulten. Skruva i nästa bult. Borra hållet. Skruva ur bulten. Och igen och igen några hundra gånger per dag.