2017-03-01, 15:01
Medlem
teasardigs avatar
Telefonförsäljare utan tvekan.
Citera
2017-03-01, 15:16
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraTraesk
Angående bibliotekarie tycker jag att du missar det faktum att de är omgivna av tusentals böcker att bläddra i under arbetsdagens lugna tempo (om inga invandrarungdomar dyker upp och höjer det).
Ett utmärkt jobb för att bilda sig, snarare än själsdödande.

Jag tror också det kan vara ett schysst jobb.
Som någon skrev tidigare här så röstar jag på spärrvakt. Typ SL-vakterna som sitter vid ingångarna till stationerna. Måste bli fruktansvärt långa och sega dagar.
Citera
2017-03-01, 16:33
Medlem
Frejrs avatar
Jag hade ett väldigt skumt jobb en gång i min ungdom.
Jobbade för ett bemanningsföretag och dom skickade mig till ett löpandeband ställe där var det en person som skulle skruva i 5 skruvar och när varje skruv var inskruvad så blev det ett "klick" ljud.
Jag skulle stå bredvid och lyssna så det verkligen blev 5 klicks, i 8 timmar...

Nej jag vill inte.
Citera
2017-03-01, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnr111
Finns sådana jobb verkligen kvar, där man enbart ägnar sig åt att koppla samtal?

På äldre telefonstationer var de ofta stående - lättare att nå kontakterna både långt ned och långt upp. Bakelitluren avlastades i allmänhet med ett snöre eller liknande.
Citera
2017-03-01, 16:35
Medlem
mannenpatakets avatar
flyttgubbe. Har flyttat mer gånger än jag kan räkna på mina fingrar, hade jag jobbat som det skulle jag skriva skräp på en flyttlåda och med glädje blivit släng och krossad på återvinningscentralen.
Citera
2017-03-01, 16:36
Medlem
gurkmajjas avatar
Kriminalvårdare är nog det värsta jag kan tänka mig. Otacksamt, oändligt tråkigt, utsatt och dåliga arbetstider mm mm.
Citera
2017-03-01, 16:37
Medlem
Det står några stackare på Ikea och delar ut påsar/väskor. Får säkert enstaka frågor ibland, men annars måste dagarna vara rätt långa. Uteslutande ungdomar i 20-årsåldern.
Citera
2017-03-01, 16:41
Medlem
Katzyns avatar
Bibliotekarie vore jättekul, dock är de du ser på biblioteket sällan bibliotekarier, det är biblioteksassistenter. Bibliotekarierna har mestadels mer avancerade arbetsuppgifterna bakom kulisserna och slipper tala om för dig var toaletten ligger.

Telefonförsäljare är mardrömsjobbet för mig. Jag har lätt telefonfobi. Jag hatar att försöka sälja på folk saker. Jag hatar jobbiga kunder. Jag hatar monotona arbetsuppgifter, i synnerhet om det monotona ligger i en likriktad form av socialt möte. Jag har lätt för att känna skuldkänslor över att jag lurat någon eller gjort någon besviken. Det vore verkligen ohyggligt.

Nästan lika illa är väl dock att sitta på socialtjänsten eller försäkringskassan och ge folk avslag med konsekvens att gamla, sjuka och andra utsatta människor inte kan äta mat. Samtidigt som man förstås har pressen uppifrån att lura så många som möjligt på sina pengar och se till att sätta så många som möjligt på bar backe. Fy fan.
Citera
2017-03-01, 17:09
Medlem
commandoras avatar
håller med ovanstående talare, plit/kriminalvårdare, fy fan vilket öde att fastna inom det yrket. Bara tanken på att behöva spendera sina arbetsdagar sittandes med andra plitar och lyssna på deras hjärndöda dravel och lågintelligenta skitsnack
Citera
2017-03-01, 17:12
Medlem
Memmajemmas avatar
Måste nog vara att sitta och stirra på en skärm på typ en fabrik.
Citera
2017-03-01, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av commandora
håller med ovanstående talare, plit/kriminalvårdare, fy fan vilket öde att fastna inom det yrket. Bara tanken på att behöva spendera sina arbetsdagar sittandes med andra plitar och lyssna på deras hjärndöda dravel och lågintelligenta skitsnack

Jobbat inom kv i 4år nu och det är visserligen drygt med att jobba helg men under mina 4år har jag inte gjort ett ärligt handtag förutom lite brottning, dagarna spenderas med att snacka skit med kollegor,sälja och köpa aktier, investera i fonder, träna och spela spel... lägger mitt egna schema, och har gott om chans till övertid med 300% pålägg. Allt detta för en fullt duglig lön betalad av skattebetalare.

Ot krogvakt
Citera
2017-03-01, 17:38
Medlem
elbilslobbyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Handläggare på arbetsförmedlingen. De flesta jag mött har sett ut att vilja ta livet av sig.
+1

Måste vara jobbigt att spendera sin begränsade jordetid på att konfiskera andra medmänniskors begränsade jordetid. Lär krävas en hel del antidepressiva läkemedel för att stå ut.

Men men, arbetslinjen framför allt!
Senast redigerad av elbilslobbyn 2017-03-01 kl. 17:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in