Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-02, 13:08
Medlem
Dollmens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoupDeGrace
Om du inte hade skrivit detta hade tråden fortsatt att vara död. Och vad är det egentligen du skriver? Det är väldigt svårt att förstå det du skrivit, du skriver som en drogmissbrukare och jag antar att du är överklass så du kanske hade dragit lite för mycket kokain när du bestämde dig, noll fyra tjugo åtta natten mot söndag, att stoltsera med din sinnesförvirring på internet.

Men inlägget du svarade på nämner ingen Seb eller ingen annan född -83, Emilio är bra mycket äldre än så. Varför skulle undersökande av denne Seb göra att du, i dina egna ord, "skämms att komma från Nacka"? "Skämms" du på grund av det som skulle komma fram om Seb eller av någon annan anledning?
Är det dags för en tur med Ingrosso släkten igen ? Bättre om äcklet EI stannar kvar i Spanien. Vet hans barn om hans tidigare o nuvarande leverne ? Dottern skäms för Walgren namnet men hon borde skämmas för Ingrosso
Citera
2016-04-02, 14:52
Moderator
Schlesiens avatar
Expressen hade Emilio Ingrosso på ettan igår. Nånting om att han hade dåligt samvete i sin föräldraroll.
Citera
2017-02-14, 10:46
Medlem
Arne Bajses avatar
Lögnare & Bedragare.

Den gode Emilio Ingrosso aka "Honest Emilio" och hans förtjusande hustru "Smiling Åsa" är i blåsväder igen !

Åsas pappa går ut på instagram och berättar att paret är skyldiga honom stora pengar; 1.4 milijoner kronor närmare bestämt.

Vad säger Åsa och Emilio ? Hur lyder deras version ? Säger de att de fick pengarna som en gåva?

Det går säkert ingen nöd på Åsas pappa, han har nog fått tillräckligt med guldkant på sitt pensionärsliv på Mallorca. Dags att släppa bitterheten kring pengarna, efterskänka skulden och försonas med sin dotter.

Åsas pappa har säkert så han klarar sig och dessutom har han inte många år kvar i livet heller, ska pengarna vara viktigare än relationen till dottern ?

Om man lånar ut pengar till sina barn och inte får tillbaka pengarna, så ska man inte starta nån familjefejd.
Citera
2017-02-14, 11:25
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Lögnare & Bedragare.

Den gode Emilio Ingrosso aka "Honest Emilio" och hans förtjusande hustru "Smiling Åsa" är i blåsväder igen !

Åsas pappa går ut på instagram och berättar att paret är skyldiga honom stora pengar; 1.4 milijoner kronor närmare bestämt.

Vad säger Åsa och Emilio ? Hur lyder deras version ? Säger de att de fick pengarna som en gåva?

Det går säkert ingen nöd på Åsas pappa, han har nog fått tillräckligt med guldkant på sitt pensionärsliv på Mallorca. Dags att släppa bitterheten kring pengarna, efterskänka skulden och försonas med sin dotter.

Åsas pappa har säkert så han klarar sig och dessutom har han inte många år kvar i livet heller, ska pengarna vara viktigare än relationen till dottern ?

Om man lånar ut pengar till sina barn och inte får tillbaka pengarna, så ska man inte starta nån familjefejd.

Han har finansierat La Perla tror jag åt dom. Lånat ut pengar i löfte om att få tillbaka dom på en tid som de inte infriat. Märkligt att skriva om det på instagram! Har för mig att Åsa har renoverat hans lägenhet till och med.
Enligt källor på Palma Town Hall så är det ingen lysande affär deras krog, de har uteslutande svenska resenärer som åker dig och äter vilket är en liten del av besökare på Mallorca. Krogen ligger dock i ett hett område som är väldigt populärt nu.
Men ingen skit på Emilio, han gör nog vad han kan med de förutsättningar han har. Han är en fullkomligt lysande krögare. Hade hellre sett han som ägare och krögare av Ritzi i Portals istället. Där omsättningen är skyhög men maten medioker i jämförelse med hans krogar. Både Il Paradiso och Rebello var betydligt bättre när Emilio var med och drev dom. Han är faktiskt skitduktig på att driva krogar men det känns som han satsar lite fel ibland eller hamnar i säng med fel partners. Hade han fått chansen med en krog som Ritizi i Portals eller liknande så hade han briljerat enligt mig och varit kung på Mallorca. Andra krögare som driver Foosh eller Flaningans är rent av mediokra i jämförelse med Emilio. Han förtjänar chansen att lyckas tycker jag.
Vore jag han så skulle jag försöka på ett samarbete med Juan Picornell som äger Cappuccino kedjan och som bevisligen gillar Svenskar. Han har en Svensk Vd t ex på Grupo Cappuccino och presenterat/inlett ett samarbete med en typ "By Emilio" meny på Cappuccino restaurangerna.
Citera
2017-02-14, 11:35
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Lögnare & Bedragare.

Citat:
I ett hätskt inlägg i Facebook-gruppen ”Svenskar på Mallorca” går han i detalj in på hur det gått till.
– Vi, Åsas föräldrar undrar fortfarande när vi får våra pengar. Vi har lånat ut åtskilliga miljoner, privat och av vårt förtag, men bara fått tillbaka kaffepengar i sammanhanget. Av 1 600 000 kr av privata medel, har de bara lyckats betala tillbaka ca 150 000 kr.

Erland Stenström hotar också att försätta sin egen dotter i personlig konkurs.
– Det är vad som väntar om de inte betalar, skriver han.

Pappan kallar paret lögnare och bedragare och uttrycker sin och hustruns stora besvikelse.
– Det är våra ihopsparade pengar, som är avsedda att ge oss lite guldkant på pensionen de använder. Allt för att skryta inför tidningar och gäster, vilka duktiga entreprenörer de är.
http://stoppapressarna.se/svenskt/ingrosso-svindlade-pappan-pa-miljoner

Det var ord och inga visor. Tråkigt att det ska bli i relationer föräldrar - barn. Det beror väl på då som sagt hur bra ställt de redan har och om nu det kanske finns fler barn?
Citera
2017-02-14, 13:06
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det var ord och inga visor. Tråkigt att det ska bli i relationer föräldrar - barn. Det beror väl på då som sagt hur bra ställt de redan har och om nu det kanske finns fler barn?

Hon får väl ändå pengarna när han dör?
Citera
2017-02-14, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII

inte om det är meningen att han ska använda dem för 'att sätta guldkant' på pensionsåren.
då lär de ju vara slut när han går bort.
Citera
2017-02-14, 17:30
Medlem
HeroesSilencios avatar
Var ju en artikel som var rakt på sak! Tråkigt för pappan och givetvis tråkigt för Emilio och Åsa. Jag är lite undrande över hur man kan outa någon så som pappan gör men jag misstänker att bägaren svämmat över nu när de har hemma hos reportage i Svensk Damtidning etc.
Åtskilliga miljoner säger han, men skulden är 1.6 miljoner privat. Måste finnas en skuld i bolaget också som han inte vill säga för mycket om för då är det kanske föremål för olagliga lån ur bolaget. Vilket kan bli svindyrt med tanke på Skatt och sociala kostnader.

Som sagt, bra krögare men som Italienare så borde han fatta ordspråket: Att göra affärer med familjen är som att försöka blanda olja med vatten. Tycker det är tragiskt att Emilio ständigt hamnar i dessa problem och alltid svär sig fri eller skyller på andra. Ett gott råd till Åsa och Emilio, sälj krogen och nya lägenheten i Santa Ponsa! Betala tillbaka till Åsas pappa tillika Svärfar och bjud gubben på en resa till Toscana. Vad som helst som sätter ett streck över detta, Mallorca är mycket litet och man springer på vandra lika lätt som om man bodde i samma kvarter på Östermalm. Måste vara ohållbart att ha detta hängades över er! Sedan starta om och skaffa någon riktigt stabil finansiär som backar upp och som inte tjafsar om pengar.
Citera
2017-02-16, 16:43
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Han har finansierat La Perla tror jag åt dom. Lånat ut pengar i löfte om att få tillbaka dom på en tid som de inte infriat. Märkligt att skriva om det på instagram! Har för mig att Åsa har renoverat hans lägenhet till och med.
Enligt källor på Palma Town Hall så är det ingen lysande affär deras krog, de har uteslutande svenska resenärer som åker dig och äter vilket är en liten del av besökare på Mallorca. Krogen ligger dock i ett hett område som är väldigt populärt nu.
Men ingen skit på Emilio, han gör nog vad han kan med de förutsättningar han har. Han är en fullkomligt lysande krögare. Hade hellre sett han som ägare och krögare av Ritzi i Portals istället. Där omsättningen är skyhög men maten medioker i jämförelse med hans krogar. Både Il Paradiso och Rebello var betydligt bättre när Emilio var med och drev dom. Han är faktiskt skitduktig på att driva krogar men det känns som han satsar lite fel ibland eller hamnar i säng med fel partners. Hade han fått chansen med en krog som Ritizi i Portals eller liknande så hade han briljerat enligt mig och varit kung på Mallorca. Andra krögare som driver Foosh eller Flaningans är rent av mediokra i jämförelse med Emilio. Han förtjänar chansen att lyckas tycker jag.
Vore jag han så skulle jag försöka på ett samarbete med Juan Picornell som äger Cappuccino kedjan och som bevisligen gillar Svenskar. Han har en Svensk Vd t ex på Grupo Cappuccino och presenterat/inlett ett samarbete med en typ "By Emilio" meny på Cappuccino restaurangerna.

En liten Rättelse, Emilio är dum som en sten, riktigt korkad. Han har alltid hustlat sig fram på andras bekostnad. En dego-Runar om man så vill.
Den som verkligen hade fingertoppskänsla för vad som funkade var Paul Mardirossian, han är inte heller direkt listig, rätt naiv kille som alltid hamnar i klistret men känsla för krog har han iaf. Det är ju bara att kolla hur bra Emilios "krögeri" gått sedan de delade på sig.
Citera
2017-02-16, 19:57
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
En liten Rättelse, Emilio är dum som en sten, riktigt korkad. Han har alltid hustlat sig fram på andras bekostnad. En dego-Runar om man så vill.
Den som verkligen hade fingertoppskänsla för vad som funkade var Paul Mardirossian, han är inte heller direkt listig, rätt naiv kille som alltid hamnar i klistret men känsla för krog har han iaf. Det är ju bara att kolla hur bra Emilios "krögeri" gått sedan de delade på sig.

Hans intelligensnivå är ganska ointressant måste jag säga, det är en krog/restaurang vi pratar om och inte en Hedge Fond eller Forskning för nästa cancer vaccin.
Jag tycker det varit ganska hög nivå på de krogar han varit inblandad i innan på Mallorca måste jag säga. Sedan om det beror på han själv eller någon partner det låter jag vara osagt. Maten har haft en hög nivå och det har varit bra. Jag tror att han skulle göra det bra med en mer seriös satsning kanske.
Men å andra sidan så har han en tendens att strula till det hela tiden och vistas med fel personer alltid, dum i huvudet eller ej.
Hans nuvarande fru har jag inte så mycket till övers för, innan hon träffade Emilio som hon bedrog ICA handlaren med i Alvik och hennes dåvarande man så var hon på jakt efter någon att slå klorna i och för att flytta från Västervik desperat, enormt lätt på foten och lätt att få i säng. Hon gifte sig enormt snabbt med ICA handlaren med och allt var puttinuttigt och samma hjärtan och ord på Instagram eller Facebook som med Emilio. Men det måste ha känts riktigt lågt tråkigt att efter otaliga inlägg på Insta om hennes Rolex Daytona med diamantkrans ha fått klart för sig att det var en kopia. Likadant med alla väskor som hon hade av kända märken, allt var fejk. Finns fortfarande gamla bilder på hennes Insta med nämnd klocka och man ser tydligt att det är en kopia.

Måste vara en underbar situation att ha blåst svärfar på flera miljoner och sedan vistas på samma lilla ö. Slutar inte bra det där är jag rädd för, pengarna är förbrukade och slut. Och Emilios humör lär hon få uppleva när allt blåser hårt runt om han. Synd tycker jag personligen för han har drivit bra krogar på Mallorca.
Citera
2017-03-01, 04:34
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII

Hon har en bror som hon skall dela arvet med...
Citera
2017-03-01, 07:36
Medlem
_Dante_s avatar
Citat:
Lögnare & Bedragare.

Ska man låta svärsonen blåsa en och låta bli pissad på bara för husfridens skull menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in