2013-10-29, 19:33
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel_Ho
Xallo, sitter inte denna Mardirossian i finkan i USA ?

Jupp, med lite flax får han livstid utan chans till benådning när domen faller.
Citera
2013-10-29, 21:50
Bannlyst
Luciano Ingrosso hänger en hel del på 'MVSEET' i Sthlm, särskilt under somrarna.

Har blivit presenterad för honom förra sommaren när jag var där med några polare, riktigt sliskig typ, inte direkt otrevlig, men obehaglig
Citera
2013-10-30, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
Det finns ingen anledning att försöka blanda in någon annans kriminalitet i det hela. Mannen ifråga har någonstans, någon gång träffat en attraktiv kvinna i sin egen ålder och startat en relation med henne. I den vevan, före eller efter, bör han ha brutit upp med sin partner som han ägde egendom tillsammans med. Jag antar att bodelning skett, någon måste lösa ut den andre. Det kan väl knappast vara en alltför vågad gissning att det var detta som var på tapeten i tingsrätten? Och att kardemumman slutade med att hon löste ut honom, antagligen för att hon satt på pengarna.
Jag har inte tillstymmelse till inside information här, men varför konspirationsteorier om det helt normala verkar mer än troligt?
Hur som helst har han ju skvallervärde i Sverige, vilket ju tyder på ett visst intresse för hans person bland allmänheten så det går nog bra för honom här på ett eller annat sätt.

Åsa är 39år gammal. Emilio 48år. Elena Baqueara var äldre än Emilio - hur många år äldre vet jag inte men ändå. Så vem är denna attraktiva kvinna i Emilios egen ålder?
Citera
2013-10-30, 10:09
Medlem
Citat:
Å andra sidan. Om de fina svenska investerarna man hittat till firman visar sig vara internationella knarklangare så kan det ju säkert orsaka gräl hemma. ALLA min gräl hemma någonsin har haft mindre sprängstoft i grunden än så... Men som sporadisk tv-tittare föredrar jag helt klart folk som gjort fel, sonat sitt brott och gått vidare framför odrägliga småhelgon. Så jag skulle hellre se honom som tv-kock än många andra, eller se en fd dansare tävla i alla de där dans-tävlingarna.

Om man umgås med folk som Paul Mardirossian eller Tomas Müller eller denna nya fina investerare vars man tycks vara en känd kriminell person (och nu även hon) så finns det naturligtvis en stor risk att man själv blir inblandad i en jävla soppa.

Man skulle ha kunnat tro att Emilio efter äventyret med Mardirossien, Il Conte och Pasha samt konkursen där även han blev dömd till bokföringsbrott etc. skulle ha lärt sig en läxa. Om han själv var oskyldig alltså.

Sen är det frågan också: har Emilio gjort rätt för sig? 2010 hade han över 500.000kr skulder i Sverige. Det var väl delvis därför han stack - misstänker jag. Plus domen mot exfrun. Plus domen i samband med konkursen.

Nu började marken brinna under hans fötter även på Mallis. Och då kom den här nya blixtförälskelsen som en gåva från himlen.

Om blixtförälskelsen dessutom är av samma sort - desto bättre. Då passar de ihop och slipper bråka om moral och etik..
Senast redigerad av sno 2013-10-30 kl. 10:11.
Citera
2013-10-30, 10:24
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Om man umgås med folk som Paul Mardirossian eller Tomas Müller eller som nu denna nu fina investerare vars man tycks vara en känd kriminell person (och nu även hon en sådan) så finns det naturligtvis en stor risk att man själv blir inblandad i en jävla soppa.

Man skulle ha kunnat tro att Emilio efter äventyret med Mardirossien, Il Conte och Pasha samt konkursen där även han blev dömd till bokföringsbrott etc. skulle ha lärt sig en läxa. Om han själv var oskyldig alltså.

Sen är det frågan också: har Emilio gjort rätt för sig? 2010 hade han över 500.000kr skulder i Sverige. Det var väl delvis därför han stack - misstänker jag. Plus domen mot exfrun. Plus domen i samband med konkursen.

Nu började marken brinna under hans fötter även på Mallis. Och då kom den här nya blixtförälskelsen som en gåva från himlen.

Om blixtförälskelsen dessutom är av samma sort - desto bättre. Då passar de ihop och slipper bråka om moral och etik..

Bullseye!!! Bra skrivet!

Det är solklart att det inte kommer som en blixt från ovan att knarkpengar investeras i sin krog. Det har varit affärsidén hela tiden misstänker jag. Finns ingen trovärdighet i hans flaxande med armarna och bedyrande om oskuld i media och att man är HEEEEELT novis om vart pengarna kommer ifrån. Förmodligen så är de polisiära myndigheterna på Mallorca efter honom på något sätt och satt press på ägarna av restaurangen, är på inga sätt dumhuvuden bara för de är spanjorer Tiden kommer ikapp..Spanska myndigheter har tagit krafttag mot organiserad brottslighet och det kan tänkas att det inte bara brann under fötterna utan var en eldsvåda på gång. Till skillnad mot bengen här hemma så är Spanska Polisen kända för sina tvivelaktiga metoder vilket klarnade för han. Hade ju inte varit kul att blivit torterad till döds och lämnad efter vägkanten vid vattenreservatet vid Puig Major där en och annan Ryss eller annat löst pack blivit hittade men Polisen "aldrig" hittat förövarna Hårda bud när man vill leka Mafioso.
Senast redigerad av HeroesSilencio 2013-10-30 kl. 10:40.
Citera
2013-10-31, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Åsa är 39år gammal. Emilio 48år. Elena Baqueara var äldre än Emilio - hur många år äldre vet jag inte men ändå. Så vem är denna attraktiva kvinna i Emilios egen ålder?

My bad! De såg lika gamla ut. Uppenbarligen håller jag mig inte ajour. Illa.
Citera
2013-10-31, 10:32
Medlem
Citat:
My bad! De såg lika gamla ut. Uppenbarligen håller jag mig inte ajour. Illa.

Det gäller att läsa skvallertidningar (Expressen, Aftonbladet etc.) om man ska hålla sig ajour angående familjen Ingrosso..

Intressant att se hur allting går i arv i den här familjen (också): musikalitet, intresset för matlagning för att nämna några positiva egenskaper. De negativa är väl våldsamheten, missbruket, envishet (kan också vara positivt i vissa sammanhang), opålitligheten, kriminaliteten..

Om man tittar tillbaka på bröderna Ingrossos historia (Emilio, Vito, Luciano, Nicola - dessa bröder alltså) så är det inget under varför det blev som det blev. Mycket talang och möjligheter gick till spillo pga den konstiga uppfostran de har fått. Men å andra sidan förstår man samtidigt varför deras föräldrar tycktes vara oförmögna att uppfostra: fosterhem, förlorad modersmål, VÄLDIGT gammaldags sätt att se på relationer etc. och förakt inför det svenska samhället och svenska sättet att leva "i synd".

Emilio försökte "uppfostra" Pernilla att bli en riktig italiensk fru till en ständigt otrogen och egocentrisk italienska man som inte hade någon som helst tålamod eller förmåga att uppfostra sina barn. Pernilla kunde inte anpassa sig - ville inte. Förstod inte varför hon skulle.. Vad var som var så "hemskt" med att visa lite bar hud - när man i familjen Ingrosso samtidigt sysslade med narkotika/kriminalitet?

Men för familjen Ingrosso är kriminalitet = affärer. Bar hud = svensk hora..

Vi får hoppas att den yngre generationen är lite klokare
Citera
2013-11-14, 10:29
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Att den äckliga Degon Ingrosso skulle ha blivit "chockad" över att det var knarkpengar investerat i restaurangen är bara bullshit, den här snubben har alltid blandat sig med kriminellt pack. Jag skulle inte ta i något den mannen var involverad i ens om jag hade en devo-suit och en 12 foot pole. Hans gamle vapendragare från Rinkeby (Paul Mardirossian) är ett skolexempel på en annan loser av samma skrot och korn.

Är Degon den Ingrosson som ser mest maffia ut och hänger med folk på Mvseet som har ansiktstatueringar?
Förvånar väl ingen.
Citera
2013-12-14, 00:02
Medlem
http://www.expressen.se/noje/ingrosso-stod-ut-med-sverige-i-fyra-manader/

4 månader tog det. Sen var sagan slut..

Nej, Emilio trivs nog inte i Sverige. Det är bättre klimat i Palma. Tänk att han inte tänkte på detta innan han flyttade tillbaka för 4 månader sedan.. men buller och bång ;-)

Och tänk att ha en far som flyttar ifrån en, flyttar tillbaka - och sen efter 4 månader försvinner igen.

Men Emilio är klok. Han förstår att barnen Oliver, 23, Bianca, 19, och Benjamin, 16 klarar sig även utan sin far - de har ju varit illa tvungna att göra det hittills så varför inte i framtiden? Dessutom går det flyg åtminstone en gång per vecka så här års så de kan alltid komma och hälsa på när de känner för det.

Jag minns hur Emilio anmälde Pernilla till sos för att han var så "orolig" för barnen, eftersom Pernilla hade sena föreställningar och han antydde att det inte fanns barnflicka på plats varje gång.. En dålig mamma ansåg Emilio. Själv kunde han förstås inte tänka sig att agera barnvakt åt sina egna barn.

Väldigt sorgligt att se hur den dåliga uppfostran går i arv i släkten Ingrosso. Man liksom älskar sina barn men har inte vett att inse att barn behöver något annat också än bara ord..
Citera
2014-11-02, 12:07
Medlem
Dollmens avatar
Nu e de dags för Ingrosso familjen att utmärka sig igen. EI har blivit intressant för Spanska polisen Hoppas han torskar, har glidit på en räkmacka hela livet.
http://www.expressen.se/nyheter/ingrosso-riskerar-nu-fangelse-i-falkharva/
Citera
2016-03-13, 04:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dollmen
Nu e de dags för Ingrosso familjen att utmärka sig igen. EI har blivit intressant för Spanska polisen Hoppas han torskar, har glidit på en räkmacka hela livet.
http://www.expressen.se/nyheter/ingrosso-riskerar-nu-fangelse-i-falkharva/
Snark, det är det mest patetiska inlägget jag någonsin läst & tråden dog efter det, på bra & ont. Jag kan inte "outa" mig för mkt, men jag är 83a likväl Seb; från Nacka & Stureplan-röj fom 18-23-24 gemensamma vänner.. Blanda inte in honom i erat grävande för det gör att man skämms att komma från Nacka. FFS, lägg ner & skaffa egna liv, lägg energi på något creativt.. God speed
Citera
2016-03-14, 00:13
Medlem
CoupDeGraces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johan831
Snark, det är det mest patetiska inlägget jag någonsin läst & tråden dog efter det, på bra & ont. Jag kan inte "outa" mig för mkt, men jag är 83a likväl Seb; från Nacka & Stureplan-röj fom 18-23-24 gemensamma vänner.. Blanda inte in honom i erat grävande för det gör att man skämms att komma från Nacka. FFS, lägg ner & skaffa egna liv, lägg energi på något creativt.. God speed

Om du inte hade skrivit detta hade tråden fortsatt att vara död. Och vad är det egentligen du skriver? Det är väldigt svårt att förstå det du skrivit, du skriver som en drogmissbrukare och jag antar att du är överklass så du kanske hade dragit lite för mycket kokain när du bestämde dig, noll fyra tjugo åtta natten mot söndag, att stoltsera med din sinnesförvirring på internet.

Men inlägget du svarade på nämner ingen Seb eller ingen annan född -83, Emilio är bra mycket äldre än så. Varför skulle undersökande av denne Seb göra att du, i dina egna ord, "skämms att komma från Nacka"? "Skämms" du på grund av det som skulle komma fram om Seb eller av någon annan anledning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in