Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-01, 22:34
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Dante_
Ska man låta svärsonen blåsa en och låta bli pissad på bara för husfridens skull menar du?

Tror Emilio känner att det börjar brännas under fötterna på han, svärfar är rejält pissed off och kommer ta till juridiska åtgärder för att få in sina pengar. Enligt en nära vän till familjen så rör det sig om 4 miljoner totalt! Dessutom så har Emilio börjat snegla efter andra tjejer på ön och det är en tidsfråga innan han gör sig av med Åsa. Då kan ju hon amortera av sin far bäst hon vill och han får ett nytt face att visa upp!
Som sagt en tidsfråga, det har börjat knaka rejält där i det förhållandet. Tror det här med svärfar och miljonskulderna till han kommer knäcka dom totalt. Det har levt över sina tillgångar, deras krog La Perla bär sig inte alls och det går inte leva på enbart Svenska turister.
Citera
2017-03-02, 20:46
Medlem
Doktorphils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Han har finansierat La Perla tror jag åt dom. Lånat ut pengar i löfte om att få tillbaka dom på en tid som de inte infriat. Märkligt att skriva om det på instagram! Har för mig att Åsa har renoverat hans lägenhet till och med.
Enligt källor på Palma Town Hall så är det ingen lysande affär deras krog, de har uteslutande svenska resenärer som åker dig och äter vilket är en liten del av besökare på Mallorca. Krogen ligger dock i ett hett område som är väldigt populärt nu.
Men ingen skit på Emilio, han gör nog vad han kan med de förutsättningar han har. Han är en fullkomligt lysande krögare. Hade hellre sett han som ägare och krögare av Ritzi i Portals istället. Där omsättningen är skyhög men maten medioker i jämförelse med hans krogar. Både Il Paradiso och Rebello var betydligt bättre när Emilio var med och drev dom. Han är faktiskt skitduktig på att driva krogar men det känns som han satsar lite fel ibland eller hamnar i säng med fel partners. Hade han fått chansen med en krog som Ritizi i Portals eller liknande så hade han briljerat enligt mig och varit kung på Mallorca. Andra krögare som driver Foosh eller Flaningans är rent av mediokra i jämförelse med Emilio. Han förtjänar chansen att lyckas tycker jag.
Vore jag han så skulle jag försöka på ett samarbete med Juan Picornell som äger Cappuccino kedjan och som bevisligen gillar Svenskar. Han har en Svensk Vd t ex på Grupo Cappuccino och presenterat/inlett ett samarbete med en typ "By Emilio" meny på Cappuccino restaurangerna.

deras krog kan väl inte gå så dåligt som alla säger , dom skall ju öppna en till krog 1 april.
Citera
2017-03-03, 12:48
Ja precis dom startar ju en ny restaurang den 1/4...
Citera
2017-03-04, 13:41
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annahoj79
Ja precis dom startar ju en ny restaurang den 1/4...

I ett mindre boutique hotell som ligger uppe på ett berg och som heter Portals Hills Boutoque Hotel, vem skall ta sig dit för att äta? Hotellet är rysstacky och har ett fåtal gäster eftersom det samtidigt är lägenheter som ägs och hyrs ut. Alla som vill äta i den regionen drar sig ner till Puerto Portals ändå.

Personligen skulle jag ha betalt av svärfar istället för att sitta med mångmiljonskulder till han istället för att driva en satellit restaurang till La Perla. Tror "smiling" Åsas pappa kan känna sig blåst tyvärr! Kommer inte få tillbaka en krona av dom!
Citera
2017-03-04, 13:54
Medlem
_Dante_s avatar
Citat:
I ett mindre boutique hotell som ligger uppe på ett berg och som heter Portals Hills Boutoque Hotel, vem skall ta sig dit för att äta? Hotellet är rysstacky och har ett fåtal gäster eftersom det samtidigt är lägenheter som ägs och hyrs ut. Alla som vill äta i den regionen drar sig ner till Puerto Portals ändå.

Personligen skulle jag ha betalt av svärfar istället för att sitta med mångmiljonskulder till han istället för att driva en satellit restaurang till La Perla. Tror "smiling" Åsas pappa kan känna sig blåst tyvärr! Kommer inte få tillbaka en krona av dom!

Hoppas pappan är BadAss nog att se till att spaggen får det straff han förtjänar! Människor lär sig ingenting och bättrar sig inte om dom går ostraffade ur sådant här!
Citera
2017-03-04, 19:12
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Dante_
Hoppas pappan är BadAss nog att se till att spaggen får det straff han förtjänar! Människor lär sig ingenting och bättrar sig inte om dom går ostraffade ur sådant här!

Tror tyvärr inte det, Emilio är ju vida känd för sitt humör och att gärna prygla sina kvinnor lite extra. Han är också mästare på att namedroppa att han känner massor av kriminella kändisar etc. Han berättar gärna om sin relation till fd yrkeskriminella i Stockholm. Tror gubben skulle känna sig lite hotad av sånt, han kör nog på med kronofogden etc.
Som jag sa innan så är jag nog rätt säker på att svärfar aldrig får se röken av de pengarna igen. Vidrigt och riktigt dåligt att blanda in familjen i sina krogprojekt.
De är lite stissiga polisen på ön nu sedan de i en gryningsraid tog Mr Nightlife himself på Mallorca, Bartolome Cursach och han blev häktad igår för 15 åtalspunkter inklusive narkotika, organiserad brottslighet och mord. Bara för svärfar att tipsa anonymt som hämnd att Emilio har nära koppling till hans affärer så sitter nog Emilio något år innan de inser att det inte ligger till så. Jag hade inte låtit en sån blåsning gå obemärkt förbi. Aldrig i livet... jag hade gjort livet surt för pasta kokaren som min livsuppgift. Hånflinande dottern är det bara att skita i.. hon är helblåst och tycker Emilio är The Man of the World.
Citera
2017-08-03, 00:12
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Då är det snart ett "hemma hos" reportage från Åsa och Emilios paradvåning (hyrd för fotosession) i Stockholm där de förklarar sin eviga kärlek och hur fantastiskt livet är.. men båda är ju gravt narcissistiska och har en behov att synas och få bekräftelse.
Citat:
Hon gifte sig enormt snabbt med ICA handlaren med och allt var puttinuttigt och samma hjärtan och ord på Instagram eller Facebook som med Emilio.

Emilio och Åsa verkar ha ett stort behov att bekräfta varandra på sociala medier.
Känns rätt omoget och patetiskt av ett medelålders par att hålla på så.

Ett exempel:
Min stora stora kärlek ❤️ jag såg i dina ögon och sa.. (Jag vet att du är kvinnan i mitt liv) har drömt om dig sen jag varit 4år.. gått omkring och väntat & väntat.. men visste att en dag så skulle du komna) älskar dig såååååååååå mitt hjärta!!!!! ❤️❤️❤️❤️❤️

Citat:
Tror Emilio känner att det börjar brännas under fötterna på han, svärfar är rejält pissed off och kommer ta till juridiska åtgärder för att få in sina pengar. Enligt en nära vän till familjen så rör det sig om 4 miljoner totalt! Dessutom så har Emilio börjat snegla efter andra tjejer på ön och det är en tidsfråga innan han gör sig av med Åsa. Då kan ju hon amortera av sin far bäst hon vill och han får ett nytt face att visa upp!
Som sagt en tidsfråga, det har börjat knaka rejält där i det förhållandet. Tror det här med svärfar och miljonskulderna till han kommer knäcka dom totalt. Det har levt över sina tillgångar, deras krog La Perla bär sig inte alls och det går inte leva på enbart Svenska turister.

Hur står det till med det här förhållandet egentligen? Överdrivna ömhetsbetygelser som de ägnar sig åt på Instagram känns alltid misstänkt och desperat... Vad du skriver gör knappast det hela bättre. Någon uppdatering på området?
Citera
2017-08-04, 10:46
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Emilio och Åsa verkar ha ett stort behov att bekräfta varandra på sociala medier.
Känns rätt omoget och patetiskt av ett medelålders par att hålla på så.

Ett exempel:
Min stora stora kärlek ❤️ jag såg i dina ögon och sa.. (Jag vet att du är kvinnan i mitt liv) har drömt om dig sen jag varit 4år.. gått omkring och väntat & väntat.. men visste att en dag så skulle du komna) älskar dig såååååååååå mitt hjärta!!!!! ❤️❤️❤️❤️❤️

Hur står det till med det här förhållandet egentligen? Överdrivna ömhetsbetygelser som de ägnar sig åt på Instagram känns alltid misstänkt och desperat... Vad du skriver gör knappast det hela bättre. Någon uppdatering på området?

Skall vi spekulera och gissa så brakar nog relationen ihop snart, då träder Åsa fram och berättar om alla år med våldsamma humörväxlingar, misshandel, verbala hot och förnedringar samt att Emilio är missbrukare. Han är inte direkt diskret när han är på dåligt humör heller, skriker och kallar henne för vissa saker. Dessutom hatar han bokstavligen hennes barn. Hennes son och Emilio går inte ihop alls. Skulle även tro att Åsa har slutat att släppa till för Rinkeby Italienaren och då blir han som en tickande bomb eftersom hans manlighet blir kraftigt ifrågasatt.
Men Åsa är nog den som i det längsta vill hålla upp skenet utåt med alla instagram inlägg om den perfekta mar-"drömmannen"
Det är ju verkligen normalt att vilja gifta sig efter 2 veckor och skaffa hund med alla män hon träffar. Skaffade hon inte en hund med ICA handlaren med? De gifte sig i hans takvåning på Kungsholmen! Hon hade nog bråttom och han såg den billigaste lösningen.
Det är kul med hennes tidigare inlägg på instagram där hon flashade med en Rolex Daytona tvåfärgad och den klockan är en kopia. Hon hade den nog på sig i tron om att den var äkta, alla de Hermes väskor hon gick runt med och bar tillsammans med ICA handlaren var också oäkta men bra sådana.
Den det är synd om är hennes pappa som är blåst på alla pengarna, hoppas han får upprättelse och tillbaka dom. Men jag är tveksam om jag skall vara ärlig, det är inte direkt superlönsamt att driva krog på Mallorca. Det är långa perioder med i praktiskt taget inga matgäster alls och då gäller det att leva på besparingar, det som jag misstänker hennes pappa innan finansierade och lånade ut till. Vi får se... det kommer visa sig.
Citera
2017-08-04, 17:18
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Skall vi spekulera och gissa så brakar nog relationen ihop snart, då träder Åsa fram och berättar om alla år med våldsamma humörväxlingar, misshandel, verbala hot och förnedringar samt att Emilio är missbrukare. Han är inte direkt diskret när han är på dåligt humör heller, skriker och kallar henne för vissa saker. Dessutom hatar han bokstavligen hennes barn. Hennes son och Emilio går inte ihop alls. Skulle även tro att Åsa har slutat att släppa till för Rinkeby Italienaren och då blir han som en tickande bomb eftersom hans manlighet blir kraftigt ifrågasatt.
Men Åsa är nog den som i det längsta vill hålla upp skenet utåt med alla instagram inlägg om den perfekta mar-"drömmannen"

Med tanke på Pernillas anklagelser om misshandel och att Emilio faktiskt dömdes för övergrepp i rättssak och olaga hot så blir det bara löjligt att försöka framställa honom som någon slags drömman.
Under rättegången framkom följande inspelning från "drömmannen":
”Jag sätter nån på ett plan, jag kommer klippa dig och din snubbe och ta tolv års fängelse”. Och: ”Du är en jävla obegåvad kvinna! Obegåvad kvinna! En jävla hora, det är vad du är!”
http://mama.nu/artiklar/omslagsmama/jag-har-skyddat-honom-i-hela-mitt-liv/

En sådan personlighet försvinner inte bara sådär och förvandlas till drömmannen, hur mycket man än vill. Pernilla beskrev hans svartsjuka och kvinnosyn som problematisk. Att han alltid hade haft problem med att hon jobbade... Hur går det ihop med Åsa? Eller är det skillnad när de jobbar så mycket tillsammans? Dock så verkar hon ju ha planer på att ta upp sin keramikverksamhet igen. Kommer det att "tillåtas"?

Intressant vad du säger om att han hatar hennes barn... Finns det nån särskild anledning bakom?
För Åsa framhäver såväl sina egna som Emilios barn på Instagram, hur underbara och fantastiska de är osv, dvs samma överdrivna formuleringar som används när det gäller parets förhållande.
På bilder av Åsas dotter har Emilio ofta kommenterat med hjärtan, att de saknar henne osv. Så det kanske mest är sonen som det inte funkar med?

Citat:
Den det är synd om är hennes pappa som är blåst på alla pengarna, hoppas han får upprättelse och tillbaka dom. Men jag är tveksam om jag skall vara ärlig, det är inte direkt superlönsamt att driva krog på Mallorca. Det är långa perioder med i praktiskt taget inga matgäster alls och då gäller det att leva på besparingar, det som jag misstänker hennes pappa innan finansierade och lånade ut till. Vi får se... det kommer visa sig.
Det är verkligen synd om pappan. Säger en hel del om en persons moral när man utsätter sin gamla förälder/svärfar för något sådant. Pappan hotade ju med att försätta dem i personlig konkurs. Undrar om han orkar driva det hela vidare...?
Citera
2017-10-23, 15:49
Medlem
Är det någon som vet om Emilio och Åsa börjat betala tillbaka pengarna till Åsas föräldrar?
Hörde att Åsa sprider massa rykten på ön om sina föräldrar, vilket är väldigt konstigt då hon bara för något år sedan skrev och hyllade både mamma och pappa på både FB och Insta.
Citera
2017-12-17, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insider2017
Är det någon som vet om Emilio och Åsa börjat betala tillbaka pengarna till Åsas föräldrar?
Hörde att Åsa sprider massa rykten på ön om sina föräldrar, vilket är väldigt konstigt då hon bara för något år sedan skrev och hyllade både mamma och pappa på både FB och Insta.

Om man tittar på pappa Stenströms Facebook så vet jag inte om jag tycker att han verkar ha alla hästar i stallet han heller...

Åsa verkar i alla fall ha många "vänner" i svenskkolonin på Mallorca som kommer springandes och försvarar om det skulle sägas/skrivas något ofördelaktigt om Restaurangerna...
Citera
2018-07-03, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Hon har en bror som hon skall dela arvet med...

Om det rör sig om 4 miljoner kronor så räknas det som förskott på arv tror jag. Blir kanske inte något för henne. Och lämnar Emilio henne så vad ska hon göra? Har de barn ihopa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in