2017-02-28, 18:22
Medlem
Började se på La la land. En tjej brister ut i sång fler faller in alla stiger ur sina bilar och börjar glatt att sjunga alla låter som H sjöfolk el Jöback. Jag tänker Bollywood och stänger ner filmen.
Citera
2017-02-28, 18:34
Medlem
mahutma_homos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malacoda
100-åringen som försvann. Case closed

Tyckte den var som en svensk version av Forrest Gump. Men inte på ett bra sätt. Den var tillrättalagd, medioker. Gustafssons roll som hyllades så in i norden tyckte jag mest var överspelad och klyschig. Filmen har noll trovärdighet, karaktärerna är endimensionella. Som barnfilm funkar den nog bra men den tilltalar inte mig.

Sämsta skiten jag har sett är nog Chocolat . Där kan man snacka tillrättalagd och klyschig. Herregud. Den är som en parodi på romantiska chickflicks. Den har allt, romantik, korkade män, choklad och frankrike. Romantiskt gulligull och kvinnohumor. Kvinnor med repliker som är rakt på och anspelar på sex är tydligen humor för vissa. Den här filmen är cancer, precis lika dålig som alltid trott att den skulle vara. Till och med värre.

https://youtu.be/32x33l2sLe8
Senast redigerad av mahutma_homo 2017-02-28 kl. 18:37.
Citera
2017-03-06, 15:11
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richenbacker
Började se på La la land. En tjej brister ut i sång fler faller in alla stiger ur sina bilar och börjar glatt att sjunga alla låter som H sjöfolk el Jöback. Jag tänker Bollywood och stänger ner filmen.
Jag tyckte också att det kändes fjolligt, idiotiskt och kasst som fan. Men sedan blev filmen bättre när man insåg att de orealistiska sång- och dansnumren var bara karaktärernas fantasier. I regel hatar jag musikalfilmgenren.
Citera
2017-03-16, 01:27
Medlem
Elementarts avatar
En riktig kass film är Meet the Blacks med Mike Epps. Det hade säkert funkat med en parodi på The Purge om man hade haft lite mer omtyckta skådisar och bättre manus. Men nu är alla karaktärer jobbiga, kusinen, den lilla ungen, pojkvännen. Jag fattar inte alla konstiga ljudeffekter i filmen heller. Som när sonen morrar, eller clown-ljudet med scenerna med Mike Tyson. Det enda positiva med filmen är att Charlie Murphy och Mike Tyson är med.
Senast redigerad av Elementart 2017-03-16 kl. 01:40.
Citera
2017-03-16, 07:51
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richenbacker

Ja, hur har de mage att sjunga i en musikal?
Citera
2017-03-16, 11:20
Medlem
Åsa-Nisse - Wälkom to Knohult, är nog en av den sämsta jag har sätt.

Kommer nog aldrig att se den igen.

Dom gamla Åsa Nisse filmerna är mycket bättre.
Citera
2017-03-16, 12:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Lips
Ja, hur har de mage att sjunga i en musikal?

Det är stor skillnad på musikal och musikal. Vissa musikaler vet när sånger är passande och för fram historien. Andra musikaler känns sångnummerna framtvingade och "ologiska". T.ex La la land var den bilscenen en bra exempel hur ett musikal nummer känns "ologiskt" och framtvingat.

Ett bra exempel är t.ex rocky horror pitcher show när de möter alla gäster, de sjunger eftersom det är en fest. Singin in the rain de sjunger eftersom de är i en produktion.

La la land, de sjunger eftersom alla verkar ha fått en gemensam masspsykos.

https://www.youtube.com/watch?v=YI5l5ltMl8g&t=281s Anna kendrick förklarar det bra spola fram till 2:45-3:05
Senast redigerad av Captinhero 2017-03-16 kl. 12:12.
Citera
2017-03-16, 13:12
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Det är stor skillnad på musikal och musikal. Vissa musikaler vet när sånger är passande och för fram historien. Andra musikaler känns sångnummerna framtvingade och "ologiska". T.ex La la land var den bilscenen en bra exempel hur ett musikal nummer känns "ologiskt" och framtvingat.

Ett bra exempel är t.ex rocky horror pitcher show när de möter alla gäster, de sjunger eftersom det är en fest. Singin in the rain de sjunger eftersom de är i en produktion.

La la land, de sjunger eftersom alla verkar ha fått en gemensam masspsykos.

https://www.youtube.com/watch?v=YI5l5ltMl8g&t=281s Anna kendrick förklarar det bra spola fram till 2:45-3:05

Vad babblar du om? Var har jag sagt något om detta? Jag påpekade bara att ytligt störa sig på att en musikal innehåller musik och kalla det den sämsta filmen hen sett var konstigt. Det fanns inget i inlägget som riktade sig mot det du skriver om. Låt den som skrev inlägget förklara sig istället för att du ska tillskriva hen åsikter gällande upplevelsen.

Jag är välbekant med RHPS, jag vet inte om du är det.
Citera
2017-03-16, 13:13
Medlem
Pljs avatar
Sämsta film i form av besvikelse måste gå till Fight Club. Helt värdelös film som blivit hypad något enormt.

Förstår inte vad någon kan se i den risiga filmen
Citera
2017-03-16, 13:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Lips
Vad babblar du om? Var har jag sagt något om detta? Jag påpekade bara att ytligt störa sig på att en musikal innehåller musik och kalla det den sämsta filmen hen sett var konstigt. Det fanns inget i inlägget som riktade sig mot det du skriver om. Låt den som skrev inlägget förklara sig istället för att du ska tillskriva hen åsikter gällande upplevelsen.

Jag är välbekant med RHPS, jag vet inte om du är det.

Varför så dryg? Gav enbart min syn på saken eftersom det är en intressant diskussion. Förklarar varför jag anser att i vissa musikaler likt La la land fungerar inte sångerna och de känns framtvingade än "naturliga".

Dryga människa
Citera
2017-03-16, 13:17
Bannlyst
A history of violence.
Kan vara den tråkigaste och kortaste (skum blandning, tråkiga filmer brukar kännas långa) filmen jag någonsin sett. Det finns ingen spänning och inget riktigt problem utan bara skumma små actionscener och sen är filmen slut.
Vet inte hur jag ska förklara den bättre...
Citera
2017-03-16, 13:18
Avslutad
Lost in translation.
Värdelös, trots sina "stjärnor".
Ett enda långt lidande, för att som "storslagen" final på eländet, viska något ohörbart.
The end.

http://www.imdb.com/title/tt0335266/
Senast redigerad av Pripps3.5 2017-03-16 kl. 13:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in