2017-02-28, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Nä, jag vill veta vart jag skrev det du påstod jag skrev.
Eller försökte du en diskussionsteknik som att lägga orden i munnen.
Och inbilla dig att jag skulle gå på detta?

Citat:
Det är ingen som behöver låtsas om den, det var ju solklart.

Underförstått: solklart att det var en "muslim ban"

Hade det varit en "muslim ban" så hade detta:

Citat:
Ursprungligen postat av Efterdradd
Det sägs finnas 1,6 miljarder muslimer, Trumps exekutiva order om inreseförbud från sju länder handlar totalt om ca 200 miljoner invånare i dessa länder. 88% av världens muslimer berörs inte av den exekutiva ordern.

Inte hänt, utan det hade varit inreseförbud från en massa fler länder.

Citat:
Jaha och?
Det var ju ban på muslimer som gjorde den åkte i papperskorgen.

Nu har den ju dock inte åkt i papperskorgen, tvärtom, senast igår (?) så sades det att man kommer att driva rättsprocessen vidare, samt utfärda en ny EO utöver det.
2017-02-28, 17:35
Medlem
Gwahas avatar
Citat:
Ser fortfarande att jag inte får någon länk på dessa skulder.
Bra, då sorterar jag bort den som ren lögn, eftersom någon källa aldrig kommer.
Men ge du 10 länkar till på nått som jag inte efterfrågar, det får ju inte mig att se dum ut precis

Tyskland klarar inte av att höja budgeten till 2%, då organisationen inte kan ta hand om dessa pengar som det är idag.
Även så finns det planer i hur detta ökandet ifrån 1,22% till 2% ska ske, så inte heller där stämmer det så bra för Trumpen.

Du kan gärna fortsätta och babbla om FN om du vill, den poäng som jag gett har faktiskt avslutat allt prat om FN.
Det är bara du som inte fattar detta, eller inbillar dig att rikta fokus på FN skulle på nått sätt få bort lögnen om att NATO-medlemmar har skuld till NATO, vilket vi alla nu förstått var skitsnack.
Man börjar bli van med alla lögner nu, nästa så att man inte ens behöver engagera sig, då det mesta som kommer ur en del här är alltid lögner.
Detta inlägg här ovan är ett exempel på varför klyban är en idiot. Han verkar tro att han har svarat på mitt inlägg, men han har möjligtvis blandat ihop mitt inlägg med ett inlägg av Japhy som bara existerar i klybans fantasi.
2017-02-28, 17:35
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Nej, han vann trots att han var illa omtyckt (35%) eftersom han är en bra ledare. Simple as that.
Med 3 miljoner färre röster?
Mer ett tecken på hur väl USAs valsystem fungerar.

Du tycks ha nån sorts fixering vid känslomässigt engagemang i denna fråga...? Är det den vanliga projektionen från högerkanten?
2017-02-28, 17:57
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toduah
Underförstått: solklart att det var en "muslim ban"

Hade det varit en "muslim ban" så hade detta:

Inte hänt, utan det hade varit inreseförbud från en massa fler länder.

Nu har den ju dock inte åkt i papperskorgen, tvärtom, senast igår (?) så sades det att man kommer att driva rättsprocessen vidare, samt utfärda en ny EO utöver det.
Om utformningen är som sist, så kommer den åka lika snabbt i papperskorgen som senast.
Men väntar fortfarande på det du påstådde jag sa.

Så dåligt de har hanterat genomförandet här, så verkar det vara gjort av amatörer.
Älskade när Trump sa "See you in court", och så hade det redan varit i domstolen 2ggr och 2ggr förkastats.
2017-02-28, 18:00
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gwaha
Detta inlägg här ovan är ett exempel på varför klyban är en idiot. Han verkar tro att han har svarat på mitt inlägg, men han har möjligtvis blandat ihop mitt inlägg med ett inlägg av Japhy som bara existerar i klybans fantasi.
Du sagt liknande saker, samtidigt som ni brukar säga samma.
Och inget jag sagt är fel.

Sen är det inte min fantasi om skulder, det har ju visat sig att NATO-länders skuld är ju en ren lögn.
Även dessa 2% militärbudget har en del tid innan det ska vara helt genomfört, 2020 sågs det man ska vara synk med 2%.
2017-02-28, 18:12
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Det är ingen som behöver låtsas om den, det var ju solklart.
Eftersom Trump och hans minions upprepade och upprepar att det är mot just muslimer är det uppenbart att det handlar om brott mot konstitutionen vad gäller religionsfrihet som du säger.
2017-02-28, 18:18
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Eftersom Trump och hans minions upprepade och upprepar att det är mot just muslimer är det uppenbart att det handlar om brott mot konstitutionen vad gäller religionsfrihet som du säger.
Du har fel som vanligt. Vad vissa individer säger har ingenting med direktivet att göra.
2017-02-28, 18:19
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Och hur långt innan han tjatade om detta muslim banning, så är det solklart att de gjorde bort sig rejält.
Man kan ha uppnått samma sak genom att vara smartare.

En idé hade ju varit att sätta upp det i steg, än chocka nationen med att folk står på flygplatsen och bli avvisade med giltiga visum.
Man kan ha låtit de med giltiga visum komma in, och sen inte utfärdat nya.
Så hade detta inte alls fått samma uppmärksamhet.
Men har man ett gäng i administrationen vars enda intresse är att montera ned staten.
Så kan man inbilla sig de skulle göra det lite smartare och mer stealth.
Känns som man ville bli påkommen, annars var de ovanligt korkade.
Var precis som de inte hade en aning om att USA är ett demokratiskt land med religionsfrihet.
2017-02-28, 18:20
Medlem
Frågan om hur Trump skall gå vidare med sin illa dolda rasistpolitik utan att få hela amerikanska folket emot sig skall bli intressant att följa. Varför försöker han inte bygga upp lite popularitet i stället för att odla sin impopularitet, då skulle ju allt gå lite lättare. Republikanska vita väljare med ett beroende av att sociala skyddnät finns var ju Trumps bästa supporters men börjar nu se och inse vartåt det lutar när Trump skär i det sociala skyddsnätet till förmån för lägre beskattning för dom snuskigt rika. Det sägs att Trumps vackra fru vill skiljas. Kanske bara rykten men helt förståeligt, det räcker nog att uppfostra sonen, inte maken också, för Melaina.
2017-02-28, 18:20
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Du har fel som vanligt. Vad vissa individer säger har ingenting med direktivet att göra.
Nu har ju Trump själv använt detta uttryck många ggr.
Och började med detta för mer än 1 år sedan.
Så fel absolut inte.
2017-02-28, 18:22
Medlem
Pre 1914s avatar
Hur kan det vara ett brott mot amerikanska konstitutionen att blocka utlänningar som lyder under andra konstitutioner att komma in i usa?
2017-02-28, 18:27
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Hur kan det vara ett brott mot amerikanska konstitutionen att blocka utlänningar som lyder under andra konstitutioner att komma in i usa?
Det var sättet det gjordes på som var problemet.
Man har religionsfrihet i konstinstitutionen, behövs det sägas mer?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in