2017-02-28, 16:09
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Härdsmälta för libtarderna nu. House intelligence committee Chairman Devin Nunes sa igår, under en presskonferens, att det inte fanns några som helst bevis för att några personer i Donald Trumps kampanj varit i kontakt med Ryska tjänstemän:

"Mr. Nunes said he had asked for evidence on three persons that reports said were involved in the conversations, and nothing has come back. While he refused to identify or speak for the investigative agencies, he said they don’t seem to have found anything themselves.

“The way it sounds like to me is it’s been looked into and there’s no evidence of anything there,”

http://www.washingtontimes.com/news/2017/feb/27/intel-no-evidence-trump-campaign-contact-russia/

Han kallade "läckorna" för “major crimes”:

“There’s been major crimes committed,” Nunes said, referring to the leaks. “What I’m concerned about is no one is focusing on major leaks that have occurred here … We can’t run a government like this. A government can’t function with massive leaks at the highest level.”

Presskonferensen på CNN:

Chief House Intel Republican Devin Nunes on Russia Trump Probe "No Evidence of Anything"

https://www.youtube.com/watch?v=9QheAtCaeMk

Härdsmälta?
Tycker du att det här låter övertygande? En republikan utskickad av Vita Huset för att under pågående utredning säga att det inte finns något att utreda
2017-02-28, 16:19
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Det var ju verkligen ett massivt underlag man hade där också.
Varför fråga runt bland befolkningen när det räcker med 0,00025% av den?
Det är så det fungerar.
Du borde ha gått grundkurs i statistik.
Citat:
Folk hatar fanskapet i vilket fall som helst:
https://www.aol.com/article/news/2017/02/27/poll-trumps-approval-rating-sets-a-new-record-low/21722129/
Det svider i röven, va?
Tänk att Trump vann när bara 35% gillade honom bland All Adults. Enligt den mätning du hänvisar är det 44%.
Citat:
Han är illa omtyckt för att han är en usel ledare. Simple as that.
Nej, han vann trots att han var illa omtyckt (35%) eftersom han är en bra ledare. Simple as that.

It's all relative.

http://www.realclearpolitics.com/epolls/other/president_trump_job_approval_economy-6182.html

President Trump Job Approval - Economy
RCP Average 2/7 - 2/21 -- 46.5 40.5 +6.0

That's all that matters!
Senast redigerad av FlashyBear 2017-02-28 kl. 16:27.
2017-02-28, 16:28
Medlem
Gwahas avatar
Citat:
Han är illa omtyckt för att han är en usel ledare. Simple as that.
Och det baserar du på opinionsmätarinstitut som förutspådde Clintons "seger"?
2017-02-28, 16:33
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Slottsherre skrev

Härdsmälta?
Tycker du att det här låter övertygande? En republikan utskickad av Vita Huset för att under pågående utredning säga att det inte finns något att utreda

Absolut. Det har utretts av både demokrater och republikaner under lång tid nu, ingen har hittat något. Dags att utreda Obama läckorna nu.

Det demokratiska partiet håller på att tappa allt nu.

NBC/WSJ senaste poll från Feb 18 – Feb 22:

Favorable 30%

Unfavorable 46%

Demokraterna har alltid legat före republikanerna. Titta på trenden, rakt ner:

http://elections.huffingtonpost.com/pollster/democratic-party-favorable-rating
2017-02-28, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Och
Achievement: A

Jag skulle blivit förvånad om han satt låga betyg på sig själv.
Det måste vara enkelt att sätta betyg på sig själv.
2017-02-28, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Absolut. Det har utretts av både demokrater och republikaner under lång tid nu, ingen har hittat något. Dags att utreda Obama läckorna nu.

Det demokratiska partiet håller på att tappa allt nu.

NBC/WSJ senaste poll från Feb 18 – Feb 22:

Favorable 30%

Unfavorable 46%

Demokraterna har alltid legat före republikanerna. Titta på trenden, rakt ner:

http://elections.huffingtonpost.com/pollster/democratic-party-favorable-rating

Ja, kanske demokraterna ska lägga ner sitt parti nu, USA har ju den store ledaren nu .
Då behövs inga andra partier och ingen media frånsett Fox News och Breitbart.
Hallelujah
2017-02-28, 16:41
Medlem
FlashyBears avatar
En intressant artikel om "orchestrated chaos" och Miller ( weird Bannon-Session-Junior).
Jag brukar ju säga att Trump gynnas av kaos (oavsett om kaoset är i EU eller i USA).
"The only one who can fix it".. A la Putin i kaotiska post-Jeltsin Ryssland
https://www.bloomberg.com/news/features/2017-02-28/does-stephen-miller-speak-for-trump-or-vice-versa
Citat:
That’s not, to put it mildly, the story preoccupying the media right now. Over the last few weeks, Trump’s White House has exploded in chaos and infighting—a situation Miller exacerbated by helping to mastermind the sudden and much-criticized rollout of Trump’s Jan. 27 executive order banning refugees from seven Muslim-majority countries, which federal judges swiftly blocked. In fact, it was no accident that the order was sprung without warning on a Friday afternoon. Trump’s chief strategist Steve Bannon arranged the timing in the expectation that opponents, freed from work on the weekend, would stage huge protests—drawing maximum attention and galvanizing Trump supporters as the president followed through on a controversial campaign promise, says a senior administration official.
Ja, man behöver inte vara så smart att förutse att lättkränkta liberaler skulla gå bananas
Citat:
Simple as that.

Det ryktas att Trump idag bland annat ska prata om "Law & Order"..
Senast redigerad av FlashyBear 2017-02-28 kl. 16:50.
2017-02-28, 17:05
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toduah
I ditt lilla fantasiland bor alltså alla världens muslimer i dessa sju länder?

Jag är dock inte förvånad över att du tror det, med tanke på resten av dina hjärnspöken.
Vart skrev jag detta?
2017-02-28, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Vart skrev jag detta?

Förklara annars hur detta kan komma sig:

Citat:
Ursprungligen postat av Efterdradd
Det sägs finnas 1,6 miljarder muslimer, Trumps exekutiva order om inreseförbud från sju länder handlar totalt om ca 200 miljoner invånare i dessa länder. 88% av världens muslimer berörs inte av den exekutiva ordern.

Och hur det ändå kan vara en "muslim ban" som alltså riktar sig mot muslimer i allmänhet (för det är vad "muslim ban" betyder), och inte mot folk som kommer från dessa sju instabila länder med "förhöjd säkerhetsrisk"
2017-02-28, 17:15
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gwaha
De flesta i tråden känner till att du är en idiot vid det här laget. Jag har redan lurat i dig att tro att USA hade 3 miljarder i skuld till FN vilket du svalde med hull och hår.

Att över huvudtaget påstå att en skuld till FN(som förövrigt brukar betalas) ska jämföras med den börda som västländerna lägger på USAs försvar. I synnerhet då många icke-allierade ingår i denna organisation; Nordkorea etc som inte har något i NATO att göra.

Exempel: Tysklands försvarsbudget skulle bli tvungen att höjas med en ca 25 miljarder EUR för att uppfylla kravet och tänk på hur många år de snålåkt på USA sen Marshallsplanen? De skulle kanske vara tvungna att sätta sig i en permanent skull om det ska vara rättvist.

Den skuld USA har till FN är någon miljonsumma(USD) och saknar all relevans för jämförelser.
Ser fortfarande att jag inte får någon länk på dessa skulder.
Bra, då sorterar jag bort den som ren lögn, eftersom någon källa aldrig kommer.
Men ge du 10 länkar till på nått som jag inte efterfrågar, det får ju inte mig att se dum ut precis

Tyskland klarar inte av att höja budgeten till 2%, då organisationen inte kan ta hand om dessa pengar som det är idag.
Även så finns det planer i hur detta ökandet ifrån 1,22% till 2% ska ske, så inte heller där stämmer det så bra för Trumpen.

Du kan gärna fortsätta och babbla om FN om du vill, den poäng som jag gett har faktiskt avslutat allt prat om FN.
Det är bara du som inte fattar detta, eller inbillar dig att rikta fokus på FN skulle på nått sätt få bort lögnen om att NATO-medlemmar har skuld till NATO, vilket vi alla nu förstått var skitsnack.
Man börjar bli van med alla lögner nu, nästa så att man inte ens behöver engagera sig, då det mesta som kommer ur en del här är alltid lögner.
2017-02-28, 17:18
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efterdradd
Det sägs finnas 1,6 miljarder muslimer, Trumps exekutiva order om inreseförbud från sju länder handlar totalt om ca 200 miljoner invånare i dessa länder. 88% av världens muslimer berörs inte av den exekutiva ordern.
Jaha och?
Det var ju ban på muslimer som gjorde den åkte i papperskorgen.
Hade de varit lite smartare(vilket dom verkligen inte var här) och det var och lämna ute allt med detta att göra.
Och istället säga vi ska öka upp våra visumkoll på de som komemr ifrån krigsländer ala den och den(vilket det nu må vara).
2017-02-28, 17:18
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toduah
Förklara annars hur detta kan komma sig:

Och hur det ändå kan vara en "muslim ban" som alltså riktar sig mot muslimer i allmänhet (för det är vad "muslim ban" betyder), och inte mot folk som kommer från dessa sju instabila länder med "förhöjd säkerhetsrisk"
Nä, jag vill veta vart jag skrev det du påstod jag skrev.
Eller försökte du en diskussionsteknik som att lägga orden i munnen.
Och inbilla dig att jag skulle gå på detta?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in