Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
Jag tror att Du är inne på något viktigt här:
80- och 90-talistgenerationerna är i för många fall som stora barn. Frihet utan ansvar. De vill ha allt serverat och bara göra kul saker, men flyr gärna från allt tråkigt. Sådana människor byggeringa hållbara samhällen.
Det kommer att kosta Västvärlden dyrt, det är det enda jag vet med säkerhet.
Jag är ganska kritisk inställd till porr, men du finner att unga killar är extremt försvarande av deras älskade porrvanor. Tror att det rentav är en ideologisk ståndpunkt, eftersom feministerna har en absurd och irrationell kritik mot porr (de skyller ju porr för gruppvåldtäkter) så tror sig antifeminister behöva skydda porr i alla lägen.
Så, i takt med att allt fler tjejer är tjocka (med ideologisk stöd) så tänder män (även tjockisar) allt mer på snävare skönhetsideal (inte trådsmala eller anorexiker dock som påstås av några feminister i forumet).
Citat:
Feminism är också en form av ansvarsflykt. De skyller allt dåligt på män. På samma sätt som unga män i två decennier smitit från militärtjänsten, har feministerna flytt från kvinnors traditionella ansvar - och därmed också i praktisk mening blivit könlösa. Detta är katstrof för kärnfamiljen, som är den grundläggande cellen i samhällskroppen.
Min iakttagelse, som förstärks av Dina, är att männen blivit mindre manliga och därmed mindre intressanta, och kvinnorna har blivit mindre kvinnliga och därmed mindre intressanta. Så klart att detta inte fungerar.
Denna avsaknad av attraktion mellan könen är något som folk från andra länder som bott här ett tag direkt märker av. Det finns ingen sexuell attraktion i landet.
En argentinsk utbytesstudent som hade bott här ett tag frågade mig; "När fan är det som ni svenskar förför varandra?"
"kl. 03 på morgonen när vi är så fulla att vi inte förstår vad den andre säger" svarade jag.
Katastrof givetvis. Vi har ju alltid varit ett reserverat folk, fast saker har definitivt blivit värre på senare tid.
Sedan är givetvis feminism en enorm ansvarsflykt, det finns ju statistik som visar att kvinnor städar lika mycket när de är i parförhållanden (utan barn) som när de är singlar, medan män städar 1 timme mera. Alltså är det mannen som anpassar sig helt till kvinnans behov.
Kvinnor kan inte laga mat (jag tror att unga män faktiskt lagar bättre mat, vilket inte säger mycket), kvinnor är tråkiga att konversera med (pågrund av stor politisk distans), kvinnor är negativt inställda till mäns hobbys och rätt till sin privata sfär. Det verkar som om feminismen har blivit en slags självuppfyllande profecia; kvinnor duger idag bara till att ha sex med.