2017-02-27, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Vem tycker synd om? Konstaterande av fakta är inte att varken tycka synd om, eller dess motsats.

Min poäng är närmast att när kvinnor klagar, så händer det allt som oftast att deras problem motsvaras av en manlig pendang.

Tidningar skriver hur synd det är om feta män som förblir ogifta. Att fetma är stigmatiserar. No shit! Måste män hinna fylla 45 innan de inser det eller?

Hade dessa feta män kunnat acceptera att ha en fet kvinna hade de kanske inte förblivit ogifta.
Citera
2017-02-27, 21:20
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Tidningar skriver hur synd det är om feta män som förblir ogifta. Att fetma är stigmatiserar. No shit! Måste män hinna fylla 45 innan de inser det eller?

Hade dessa feta män kunnat acceptera att ha en fet kvinna hade de kanske inte förblivit ogifta.

Möjligen, men framför allt torde det vara feta kvinnor som helst inte vill ha en fet man. Kvinnor är på det sättet betydligt mer statusintresserade, och mannen måste medföra någon form av status för att bli godkänd.
Citera
2017-02-27, 21:25
Medlem
Citat:
Möjligen, men framför allt torde det vara feta kvinnor som helst inte vill ha en fet man. Kvinnor är på det sättet betydligt mer statusintresserade, och mannen måste medföra någon form av status för att bli godkänd.

Som om inte män är det. Tror du männen här i tråden med något enstaka undantag hade valt en fet kvinna? Skulle inte tro det.
Citera
2017-02-27, 21:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Plura Jonsson verkligen viker ut sig och visar upp sin enorma kagge inför sina tittare och det på bästa tv-tid. Han har flera hundratusentals fans som glor på hans halvnakna uppenbarelse medan Kajsa Hultin får nöja sig med runt 10000 personer som följer hennes instagram-bilder.
Ja, Pluras excesser är precis lika vidriga som Kajsas, men menar du att två fel gör ett rätt?

Citat:
Som om inte män är det. Tror du männen här i tråden med något enstaka undantag hade valt en fet kvinna? Skulle inte tro det.
Jag skulle valt en fet kvinna framför dig eller Merapi.
Senast redigerad av Arkhamist 2017-02-27 kl. 21:33.
Citera
2017-02-27, 21:43
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:

Ja. Allt tyder på att män hellre väljer en mindre attraktiv kvinna än är ensamma, medan kvinnor är mer sparsmakade därvid.
Citera
2017-02-27, 21:45
Medlem
Citat:
Ja. Allt tyder på att män hellre väljer en mindre attraktiv kvinna än är ensamma, medan kvinnor är mer sparsmakade därvid.

Haha, ja, när de varit oskulder fram tills de hunnit fylla 40.

Innan dess friendzonar de någon bimbo eller kollar på anime.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2017-02-27 kl. 21:48.
Citera
2017-02-27, 21:48
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Vad får dig att tro att dessa inte också är feta?
Citera
2017-02-27, 21:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Vad får dig att tro att dessa inte också är feta?
Nä iofs. Det hade legat i linje med deras övriga ställningstaganden och varför de försvarar fläskbomben Kajsa med sådan frenesi.
Citera
2017-02-27, 21:54
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Haha, ja, när de varit oskulder fram tills de hunnit fylla 40.

Innan dess friendzonar de någon bimbo eller kollar på anime.

Jag undrar det. Män vill nog gärna ha en relation. även till priset av en kvinna med mindre fördelaktigt yttre. Men förmodligen så minskar kräsenheten med åren.
Citera
2017-02-27, 21:58
Medlem
Citat:
Nä iofs. Det hade legat i linje med deras övriga ställningstaganden och varför de försvarar fläskbomben Kajsa med sådan frenesi.

Både jag och fläskbomben kajsa är redan upptagna. Så vi gråter inte.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2017-02-27 kl. 22:02.
Citera
2017-02-27, 21:59
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:

Merapi verkar rätt kul. Jag har ingen aning om hennes utseende, men förmodar att man inte skulle ha långtråkigt med henne. Sedan kanske man skulle behöva skyddskläder när man har retat upp henne,

Men, för att återgå till ämnet, så är det inte alls märkligt att både män och kvinnor fäster vikt (!) vid utseendet, eftersom detta också är en del av personligheten. Det gäller både kroppsformer, klädval, frisyr osv. Inte alltid, men ofta, så speglar det yttre de inre egenskaperna och andra aspekter av det liv man lever. Att bortse från utseendet och hävda att allt viktigt sitter på insidan är ett utslag av falsk dualism.
Citera
2017-02-27, 22:16
Medlem
Citat:
Merapi verkar rätt kul. Jag har ingen aning om hennes utseende, men förmodar att man inte skulle ha långtråkigt med henne. Sedan kanske man skulle behöva skyddskläder när man har retat upp henne,

Men, för att återgå till ämnet, så är det inte alls märkligt att både män och kvinnor fäster vikt (!) vid utseendet, eftersom detta också är en del av personligheten. Det gäller både kroppsformer, klädval, frisyr osv. Inte alltid, men ofta, så speglar det yttre de inre egenskaperna och andra aspekter av det liv man lever. Att bortse från utseendet och hävda att allt viktigt sitter på insidan är ett utslag av falsk dualism.

Du skriver som om TS skulle tvångsgiftas med Kajsa. Ska han göra det? Nej, han vill bara klanka ner på någon annans fru för att hon tagit bilder på sin mage.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in