Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-27, 23:14
  #37
Medlem
plasticitets avatar
Jag funderar på att köpa in mig på 25 kr är det värt?
Citera
2017-02-28, 10:07
  #38
Medlem
Jazzqats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plasticitet
Jag funderar på att köpa in mig på 25 kr är det värt?

Verkligen!

Läs gärna dom 4 senaste inläggen här och den färska årsrapporten och bilda dig en uppfattning.

Men absolut, nivån vi ligger på nu kommer agera en ny botten, så det är inga konstigheter. Paretos riktkurs ligger på 35(40% upp), medans andra rapporterar om en riktkurs på 30(20% upp) i närtid.

Långsiktigt känns detta som ett spiksäkert val men som sagt, läs gärna igenom lite och bilda dig en uppfattning. Återkom gärna med hur du gör eller om du har några frågor!
Citera
2017-03-20, 19:44
  #39
Medlem
kaff1s avatar
Tjena!

Jag har aktier i VP. Är relativt ny med aktier och jag köpte A aktier.. Är det bättre att byta dom till B gällande VP? Det finns mer volym utav B och tänker de då kanske blir lättare att sälja den dagen man ska göra det?
Citera
2017-03-20, 20:06
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaff1
Tjena!

Jag har aktier i VP. Är relativt ny med aktier och jag köpte A aktier.. Är det bättre att byta dom till B gällande VP? Det finns mer volym utav B och tänker de då kanske blir lättare att sälja den dagen man ska göra det?


Det är ganska bra om sättning på både A och B för VP, kursen ingen stor skillnad. Tycker du borde kunna sitta kvar med din A aktier tills du redo sälja. Om du ska köpa mer så kan du köpa B. Om du har små poster så är också realativit enkelt att sälja/köpa Perf.
Citera
2017-03-20, 20:23
  #41
Medlem
Jazzqats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaff1
Tjena!

Jag har aktier i VP. Är relativt ny med aktier och jag köpte A aktier.. Är det bättre att byta dom till B gällande VP? Det finns mer volym utav B och tänker de då kanske blir lättare att sälja den dagen man ska göra det?

Det är rätt stor skillnad på omsättningen i dom båda och jag hade personligen bytt av just den anledningen du nämner. Beror dock helt på omständigheterna (ditt innehav med andra ord), behöver inte alls vara värt för dig att byta.
Citera
2017-03-20, 20:26
  #42
Medlem
Jazzqats avatar
"Danske Bank Markets har inlett bevakningen av Victoria Park med rekommendationen köp och riktkursen 29 kronor."

För den som missat.
Citera
2017-04-02, 19:18
  #43
Medlem
Jazzqats avatar
Lite sent men nu har även Carnegie kommit med en köprek (27). Ska bli spännande när rapporten kommer.
Citera
2017-04-04, 14:49
  #44
Medlem
Jazzqats avatar
"Victoria Park har tecknat bindande finansieringsavtal, som innebär att bolaget kommer uppta nya lån om 1,25 miljarder kronor fram till och med december 2017. Samtidigt löses befintliga lån om cirka 325 miljoner kronor.

Det framgår av ett pressmeddelande.

De nya finansieringsavtalen innebär att omkring 925 miljoner kronor frigörs samtidigt som kreditbindningstiden kommer att öka.

"Det finns en betydande potential i att ytterligare förädla vårt aktuella bestånd samtidigt som vi söker efter nya förvärv som passar in i vår värdeskapande förvaltningsmodell med en social dimension. De nya finansieringsavtalen ger oss en finansiell flexibilitet och en handlingsfrihet att fortsätta investera i vår bevisligen framgångsrika förvaltningsmodell", säger Victoria Parks vd Peter Strand.

Ett av Victorias Parks finansiella mål är att upprätthålla en långsiktig belåningsgrad om högst 65 procent, vilket med marginal nås även efter de nu tecknade finansieringsavtalen, heter det."
Citera
2017-04-05, 17:40
  #45
Medlem
DoungAs avatar
Teckna VP. känns som de kan göra ett skutt inom snar framtid på en tia per aktie. satte in en tusing till att börja med så får jag fundera lite om jag ska smälla in tio tusingar till...
Citera
2017-04-05, 21:37
  #46
Medlem
Utdelning på VP pref idag var riktigt nice, köpt ännu mera VP pref ännu större utdelning om 3 månader
Citera
2017-04-05, 21:57
  #47
Medlem
Aleopas avatar
Är de Victoria Park som i bolaget som sysslar med bostadsrätter å gated communitys?
Då önskar jag dem allt illa. Arbetat för deras ställe i Malmö. Vidriga förhållande.
Citera
2017-04-06, 13:18
  #48
Medlem
Helenedals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa
Är de Victoria Park som i bolaget som sysslar med bostadsrätter å gated communitys?
Då önskar jag dem allt illa. Arbetat för deras ställe i Malmö. Vidriga förhållande.

Minsann? Du får gärna utveckla, även om det inte kommer påverka min inställning till, och mina satsningar i, Victoria Park.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback