2017-02-27, 17:21
Medlem
Mommejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunky
är inte norflurazepam ganska långtidsverkande ändå med iaf 20-30+ halveringstid

Runt 60+ tror jag denna har. Totala effekten sitter i mellan 10-16 tim. Onset ligger på runt 45-60minuter. Iaf på mig själv
Citera
2017-02-27, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illuminati13
Detta är en metabolit av flurazepam och den minsta av dem 2störst aktiva. 1-2% blir Norflurazepam i kroppen när man tagit flutoprazepam, flurazepam, midazolam, Quazepam, fast det är ändå en av dem starkaste metaboliten av dessa benzo. Antagligen den som gör dessa benzo skrivs ut mot sömnbesvär för man sover som en bebis. Fast dagligt bruk släpper den effekten rätt mycket eller var det jag som fick abstinens för jag bytte till denna helt. Har nu trappat ner med 2st stess 5mg om dagen. Tror denna kommer funka som den ska nu. Fett jobbigt att byta till annan benzo rakt av. Gäller alla benzo.
Ja, instämmer helt, måste trappa ner den andra benzon samtidigt som du tar mer och mer av den andra. Men på den tog det endast 1 vecka för mig att gå från alpra till att helt ta den här.
Citera
2017-02-27, 18:18
Medlem
Börjat känna hugg i levern av dessa undra om dom är hårda mot den:/
Citera
2017-02-27, 18:45
Medlem
Mommejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovesundberg23
Börjat känna hugg i levern av dessa undra om dom är hårda mot den:/

Hur mycket äter du av dem`? och hur länge har du ätit dem. Låter ju inte så bra
Citera
2017-02-27, 19:38
Medlem
medlem9001s avatar
Det är otroligt vad den sitter i länge. Tog en onödigt stor dos och sov sedan på det. Sov nästan ett dygn.Jag kan ge mig på att säga att den fortfarande satt i ett tag efteråt, eftersom att jag;trots ett dygns sömn, sov många timmar till.
Trodde det jag kände efter att ha sovit dygnet var AT men nej..

Ska sluta ta dem nu kommer nämna hur jag upplever ATn om jag ens får någon.
Citera
2017-02-27, 19:42
Medlem
tog 100 mg av denna för två veckor sen.. är det ute ur kroppen nu?
Citera
2017-02-27, 20:06
Medlem
Ätit en morgon och en kväll i ca 2veckor och börjat känt så senaste dagarna=/ för övrigt den bästa benzon jag ätit mot min sociala fobi och ångest=)
Citera
2017-02-27, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mommejr
Fick stickningar i ena tummen, verkar vara nedsatt känsel där nu med, detta över 1 vecka efter sista intaget. Dom kom inte från TT/TS, skulle aldrig i mitt liv handla där.
Detta är Askens, alltså är det substansen i fråga som orsakar dessa bieffekter och inte beroende på vad det är för batch. Dos som intagits som mest är 12MG under ett dygn.
Nog för att TT är skit enligt mig, men man ska inte kritisera dom för "stickningar" när det går att uppleva exakt samma sak på Askens batch.
Vad detta nu kan bero på får någon mer medicinsk kunnig person svara på.
Du tror inte det är AT då? Stickningar och domningar är typiska AT besvär. Inget farligt, mest irriterande.
Citera
2017-02-27, 21:45
Medlem
KneKhis avatar
Tror ni man får någon AT av att ha tagit ca 1st sådan här 4mg om dagen i en månad? Den långa halveringstiden borde väl göra att det hela trappas ut ganska smooth?
Citera
2017-02-27, 22:46
Medlem
esants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eUmd

24*14=336 timmar.

Halveringstid ca 70 h: 336/70 = 5 ungefär. Den har alltså halverats ca 5 ggr. 100/2^5=100/32=ca 3 mg kvar.

Kanske helt ute om fem dagar.

Men ju mer man tar desto längre blir halveringstiden och 100 mg är duktigt mycket. Kanske får du räkna med två veckor till istället för fem dagar.
Senast redigerad av esant 2017-02-27 kl. 22:48.
Citera
2017-02-27, 23:18
Medlem
JanBertilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eUmd

100 mg?

Nej den är inte ute ur kroppen..
Citera
2017-02-27, 23:26
Medlem
JanBertilssons avatar
Kan inte tråden delas i två delar?

En för de som äter den i terapeutiska doser och en för de som äter den som smågodis?

Förstår förövrigt inte varför man väljer benso att försöka berusa sig med? Få en hög tolerans och sen inte kunna använda den mot det den är till för..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in