Citat:
Ursprungligen postat av
OldFashioned
Som sagt: din okunnighet är ditt problem. Du är inte representant för konservativa. Du är en högljudd internetkrigare, det är allt. Det skulle förmodligen inte ens ta fem sekunder av skendränkning innan du önskade att mamma kom och räddade dig. Oavsett vad du än har fått för dig så är skendränkning, enligt alla vedertagna definitionssätt, tortyr.
Du återupprepar det "mitt problem". Jag ska ta det till mig, säger vi, men mitt problem ska väl inte behöva bli ditt, så säg mig: vad är det man behöver veta?
Jag ser mig inte som representant för något, mer än mitt FB-konto och det hade varit en komplimang och samtidigt fånigt att se mig som representant åt andra, vimsigt.
Däremot säger jag vad jag tycker, väldigt tydligt och väldigt enkelt, att klassa skendränkning som juridiskt jämförbart med det grova övertrampet som tortyr innebär och bör innebära, gör ingen nytta för någon och det är bara barockt att gå ditåt.
Har du något problem om man inte kallar det explicit för tortyr, kanske rubricerar det för misshandel, vore det fel? Sverige har inte ens några lagar emot tortyr, rätta mig om jag har fel.
"oavsett vad du än.. " Coolt, oavsett vad du och dina sorgliga kollektivistiska åsnor tycker gemensamt så blir det fortfarande FEL!
"Enligt alla vedertagna definitionssätt, tortyr" Lustigt, alla definitionssätt landade likadant.