2017-02-27, 12:02
Medlem
Gwahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Vart skrev jag att det var så?
Frågan är snarare varför du blandar ihop allt.

(FB) Stora tråden om amerikansk inrikespolitik
1. Japhy påpekar att du kan börja stötta Trumps planer på att få resten av NATO-medlemmarna att betala sina avgifter till NATO.
2. Du svarar: "Jo, de kan betala sina avgifter, den dagen USA betalar sina. För jag bara antar att USA har som vanligt en skuld till dom."
3. Jag förutsätter att du menar direktskuld och fäller en kommentar om att USA inte är sena med sina inbetalningar.
4. Du hävdar att USA brukar vara sena. Med dina ord gällande sena inbetalningar.
Citat:
Brukar dom göra, därför tog jag upp det.
kanske Obama fixade skulden innan han lämna över det till en som tror världen är gratis.
5. Efter min kommentar hävdar du att du menar skulden till FN.
6. Efter att jag påpekat skillnaden mellan NATO och FN så undrar du vart du skrivit att någon skillnad ej skulle existera.

Du måste förstå att man inte kan anta att USA har en skuld till NATO-länderna på basis av att USA har en skuld till FN. Men faktum var att de 3 miljarderna bara var en siffra som jag hittade på för att lura dig eftersom du är så oerhört naiv.

I själva verket rör det sig om cirka 300 miljoner dollar, vilket är mindre än Frankrikes skulld till FN.

Citat:
Lån förfaller lån tas, och $100miljarder i dessa sammanhang är inget.
Denna kommentar tyder på en begränsad fantasi. Om du ändå ska hitta på siffror, varför inte dra fram någon siffra som folk skulle tro på?
2017-02-27, 12:09
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gwaha
Frågan är snarare varför du blandar ihop allt.

(FB) Stora tråden om amerikansk inrikespolitik
1. Japhy påpekar att du kan börja stötta Trumps planer på att få resten av NATO-medlemmarna att betala sina avgifter till NATO.
2. Du svarar: "Jo, de kan betala sina avgifter, den dagen USA betalar sina. För jag bara antar att USA har som vanligt en skuld till dom."
3. Jag förutsätter att du menar direktskuld och fäller en kommentar om att USA inte är sena med sina inbetalningar.
4. Du hävdar att USA brukar vara sena. Med dina ord gällande sena inbetalningar.

5. Efter min kommentar hävdar du att du menar skulden till FN.
6. Efter att jag påpekat skillnaden mellan NATO och FN så undrar du vart du skrivit att någon skillnad ej skulle existera.

Du måste förstå att man inte kan anta att USA har en skuld till NATO-länderna på basis av att USA har en skuld till FN. Men faktum var att de 3 miljarderna bara var en siffra som jag hittade på för att lura dig eftersom du är så oerhört naiv.

I själva verket rör det sig om cirka 300 miljoner dollar, vilket är mindre än Frankrikes skulld till FN.

Denna kommentar tyder på en begränsad fantasi. Om du ändå ska hitta på siffror, varför inte dra fram någon siffra som folk skulle tro på?
Låter som det är du som blandar.

Jag tänker inte diskutera andra saker när jag tar upp en sak.
Det borde du väl lärt dig nu?

Jag hävdade inget, utan jag sa jag bara antar att de har en skuld hos FN, som de brukar ha.

Det är nog itne min fantasi det är fel på när jag säger lån iten bara tar en riktning, lån förfaller och lån betalas.
Detta är helt normalt.
Men ska man prata om statsskuld, så kan man inte kolla på en enda dag., utan det får man göra under bra längre perspektiv.
Annars får man inte någon som helst inblick i vad som händer.
Och ett tillfälle är ingen trend, och trend är enda sättet och veta om vad som sker med statsskulden.
Även så har Trumps politik inte nått till detta område än, det tar ett tag innan han kan ta cred för saker som sker där.

Men vi vet redan, om nu statsskulden skulle öka bra.
Så kommer ni skylla på Obama, och sjunker den så kommer ni hylla Trump.
Så korkade är ni Die hard Trump-fans.
2017-02-27, 12:22
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Demokraterna har fallit över fullständigt till islamismen och kommunismen med Perez och Ellison. Trump har inte ens något att slåss emot inrikespolitiskt. Om 2 år får han två tredjedelars majoritet och skriver en ny författning.
Haha, inte den minsta risk när han bara har 1/3 stöd nu personligen. Han kommer inte bli president en period till, inte en chans. Pendeln slår över till vänster till en bra president ska ni se.
2017-02-27, 12:41
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slobodaniousss
Varför ser du det som så jävla viktigt att kalla det för tortyr när det inte är tortyr??? Gör du någon en tjänst tror du?? Kommer någon räddas? Har du sett videoklipp som innebär den riktiga definitionen av tortyr?? Tortyr ÄR extremt och förblir extremt. Tortyr av extrem diskriminerande form är väl när någon tvingas äta bajs. Tortyr! Jag ansåg det tortyr-liknande att sitta på flygplansresa där man bara kunde känna lukten av hemsk parfym.

Citat:
Ursprungligen postat av slobodaniousss
VA?? Jag förstår ärligt talat inte hur du tänker. Jag hade gärna provat att bli skendränkt, ergo = inte tortyr. Vill du prova att bli torterad?? Jag tror inte det. Vill du prova att bli skendränkt?? Antagligen.Top 3 dummaste jag läst i år. Vad skulle fjollor som ni göra om en kidnappare hade rövat bort er familj till hemlig lagerlokal? Jag hade av moraliska skäl torterat ihjäl den personen tills jag får vad jag vill ha, to be honest.

Nåja, att du är okunnig är ditt problem. Det ändrar inte på det faktum att skendränkning är tortyr. Att det även finns grader i helvetet är välkänt.

Du kanske kan tänka dig att testa skendränkning i en miljö där du har kontroll och när du bestämmer när det ska avbrytas, men det är ungefär som att få elchocker genom pungkulorna i en miljö du kontrollerar. Så fort det blir för obehagligt kan du avbryta - i en sådan situation skulle man kunna testa det mesta.

Men när du ligger fastspänd på en brits utan kontroll så är det något helt annat. Att du är för korkad för att förstå vad skendränkning innebär är inte mitt fel.
2017-02-27, 12:43
Medlem
slobodanioussss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Haha, inte den minsta risk när han bara har 1/3 stöd nu personligen. Han kommer inte bli president en period till, inte en chans. Pendeln slår över till vänster till en bra president ska ni se.
Xelious "Han kommer inte bli president en period till, inte en chans" = HAH, han kommer vara president en period till, massor med chans.

På tal om vänster, hur ser det ut där? Yeah.. juste, jag tänkte väl det.
Nämn 3 namn som har signifikans och med ett skapligt intellekt inom det demokratiska partiet. Eller bara ett enda namn, jag ser gärna hela hönsgården bli överkörd EN GÅNG TILL av Trump-tåget, det är den bästa dagen på året definitivt.
Jag saknar Robby Mook tror jag, även om det mesta han sa var återupprepade lögner så var det ändå okej, det var gulligt att se och man visste från wikileaks att Mook såg olämpliga med Hillarys korruption åt alla håll, vilken gullig cuck - han hade kunnat få min tröst-röst.
2017-02-27, 12:55
Medlem
Första steget mot att lägga en skatt på Kina är taget:

Trump vill tillåta konfliktmineraler För snart sju år sedan ålades storföretagen i USA att undvika användningen av mineralerna tin, tungsten, talantum och guld, mineraler som används i bland annat elektronik, från gruvor i och kring Kongo-Kinshasa.

Apple och Intel vet vad som väntar dem:

Men Apple och Intel tillhör de företag som inte vill se en lättnad.

Hheh vad de kommer få flytta hem till USA när deras produkter får en skatt på.
Senast redigerad av seeeg321 2017-02-27 kl. 12:57.
2017-02-27, 12:57
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321

För snart sju år sedan ålades storföretagen i USA att undvika användningen av mineralerna tin, tungsten, talantum och guld, mineraler som används i bland annat elektronik, från gruvor i och kring Kongo-Kinshasa.

Vad har det där med Kina och göra?

Kongo ligger i Afrika och inte i Asien.
2017-02-27, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Vad har det där med Kina och göra?

Kongo ligger i Afrika och inte i Asien.

Man behöver inte vara beroende av Kina med dessa mineraler längre.

Kina har använt dessa mineraler som ett hot förut när USA ville ändra på handel osv.
2017-02-27, 12:59
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Wrong! Han hade bara 1/3 (34-39%) stöd personligen och vann. Nu har han 2/5 (42-46%).

"Favorability Ratings"
All Adults, från 34% till 42% http://elections.huffingtonpost.com/pollster/donald-trump-favorable-rating/edit#!minpct=0&maxpct=100&mindate=2008-01-01&maxdate=2017-02-27&smoothing=moderate&showpoints=yes&showsplines=y es&hiddenpollsters=&hiddensubpops=RV,LV&partisansh ip=S,P,N&parties=D,R,I,N&selected=favorable,unfavo rable&fudge=1

RV/LV från 39% till 45% http://elections.huffingtonpost.com/pollster/donald-trump-favorable-rating/edit#!minpct=0&maxpct=100&mindate=2008-01-01&maxdate=2017-02-27&smoothing=moderate&showpoints=yes&showsplines=y es&hiddenpollsters=&hiddensubpops=A&partisanship=S ,P,N&parties=D,R,I,N&selected=favorable,unfavorabl e&fudge=1

"Job Approval" från den 20 januari.

All Adults, ganska stabil runt 43% http://elections.huffingtonpost.com/pollster/trump-job-approval/edit#!minpct=0&maxpct=100&mindate=2000-01-01&maxdate=2017-02-27&smoothing=moderate&showpoints=yes&showsplines=y es&hiddenpollsters=&hiddensubpops=A,A - D,A - R,A - i,RV - D,RV - R,RV - i,LV - D,LV - R,LV - i&partisanship=S,P,N&parties=D,R,I,N&selected=appr ove,disapprove&fudge=1

RV/LV ganska stabilt runt 46% http://elections.huffingtonpost.com/pollster/trump-job-approval/edit#!minpct=0&maxpct=100&mindate=2000-01-01&maxdate=2017-02-27&smoothing=moderate&showpoints=yes&showsplines=y es&hiddenpollsters=&hiddensubpops=A,A - D,A - R,A - i,RV - D,RV - R,RV - i,LV - D,LV - R,LV - i&partisanship=S,P,N&parties=D,R,I,N&selected=appr ove,disapprove&fudge=1
2017-02-27, 13:02
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321

Trump vill tillåta konfliktmineraler För snart sju år sedan ålades storföretagen i USA att undvika användningen av mineralerna tin, tungsten, talantum och guld, mineraler som används i bland annat elektronik, från gruvor i och kring Kongo-Kinshasa.

Varför är Apple och Intel emot det?
2017-02-27, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Varför är Apple och Intel emot det?

Vill fortfarande tillverka sina produkter i Kina och skicka över till USA utan tullar.
2017-02-27, 13:10
Medlem
Trump kommer skriva under en ny travel ban på onsdag den här veckan:

Donald Trump is expected to sign a new travel ban on Wednesday, according to the Associated Press.

Ska bli intressant om domstolen sätter stopp igen för då har vi nog en kris i USA, vilket jag tror de gör och kommer göra med varje beslut för att de ska tas upp i högsta domstolen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in