2017-02-27, 15:29
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slobodaniousss
Du återupprepar det "mitt problem". Jag ska ta det till mig, säger vi, men mitt problem ska väl inte behöva bli ditt, så säg mig: vad är det man behöver veta?
Jag ser mig inte som representant för något, mer än mitt FB-konto och det hade varit en komplimang och samtidigt fånigt att se mig som representant åt andra, vimsigt.
Däremot säger jag vad jag tycker, väldigt tydligt och väldigt enkelt, att klassa skendränkning som juridiskt jämförbart med det grova övertrampet som tortyr innebär och bör innebära, gör ingen nytta för någon och det är bara barockt att gå ditåt.
Har du något problem om man inte kallar det explicit för tortyr, kanske rubricerar det för misshandel, vore det fel? Sverige har inte ens några lagar emot tortyr, rätta mig om jag har fel.
"oavsett vad du än.. " Coolt, oavsett vad du och dina sorgliga kollektivistiska åsnor tycker gemensamt så blir det fortfarande FEL!
"Enligt alla vedertagna definitionssätt, tortyr" Lustigt, alla definitionssätt landade likadant.

Du har ju då fortfarande inte presenterat ett enda vettigt argument till vad som är tortyr eller varför skendränkning inte skulle vara tortyr, annat än att du - som inte har upplevt skendränkning eller förstår vilken typ av smärta det innebär - tycker att det inte är ett tillräckligt stort övertramp. Så för att ta det här vidare:

Vad ska klassas som tortyr?

Om du menar allvar med att du vill testa skendränkning så be en kompis att spänna fast dig på en bänk, med huvudet på en lägre höjd än bröstet. Placera en handduk över mun och näsa och be honom sedan att långsamt hälla 2 stycken hinkar på 10 liter med vatten över ditt ansikte. Säg att han inte ska sluta oavsett vad du än gör. Lycka till.

EDIT: nej, det finns ingen brottsrubricering i Sverige som heter "tortyr", helt rätt. Var det något som var oklart?
Senast redigerad av OldFashioned 2017-02-27 kl. 15:32.
2017-02-27, 15:29
Medlem
slobodanioussss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Du tänker att tortyr bara handlar om fysiska kroppen?

Du tror inte att de som torterar folk faktiskt försöker skrämma vettet ur folk alls?
Ja, med ditt öde bortom din kontroll och där kroppens plåga är din enda förhandlingsvara. Sorglig sits att vara i, något som John McCain sägs ha råkat ut för vilket många tvivlar, eftersom han själv som intakt och mätt fet gris tryggt hos fienden går säker tack vare sin far.
Citat:
McCain's son, naval aviator Lieutenant Commander John S. McCain III, became a prisoner of war in North Vietnam in October 1967, after being shot down and badly injured during a bombing raid over Hanoi.[61] McCain's prominence made the downing of his son front page news.[61][62] McCain and his wife Roberta treated the news stoically, attending a dinner party in London without indicating anything was wrong even though initial word indicated their son was unlikely to have survived the shoot-down.[7] McCain would later say little about his son's captivity in public, other than that they had indications he was alive and "that is something to live for."[63]
Sure...
Citat:

Du tror inte att de som torterar folk faktiskt försöker skrämma vettet ur folk alls?
Det tror jag inte, det är ren sadism snarare.
WB är troligen ineffektivt som Mattis sa, för om man plötsligt börjar sjunga efter en stund med vattenbrädan - jag vet inte. Men om inget annat funkar, inga andra alternativ finns till hands och liv som står på spel, då är det skrattretande ifall FN-klausuler skulle sätta stopp, vilket de gör i kollaboration med medier, men kontentan är att ingen tar de på allvar vilket är problemet och något de har sig själva att skylla för.
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Om du menar allvar med att du vill testa skendränkning så be en kompis att spänna fast dig på en bänk, med huvudet på en lägre höjd än bröstet. Placera en handduk över mun och näsa och be honom sedan att långsamt hälla 2 stycken hinkar på 10 liter med vatten över ditt ansikte. Säg att han inte ska sluta oavsett vad du än gör. Lycka till.
Jag måste testa, ska försöka komma ihåg det när semestern kommer.
Senast redigerad av slobodaniousss 2017-02-27 kl. 15:40.
2017-02-27, 15:33
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Första steget mot att lägga en skatt på Kina är taget:

Trump vill tillåta konfliktmineraler För snart sju år sedan ålades storföretagen i USA att undvika användningen av mineralerna tin, tungsten, talantum och guld, mineraler som används i bland annat elektronik, från gruvor i och kring Kongo-Kinshasa.

Apple och Intel vet vad som väntar dem:

Men Apple och Intel tillhör de företag som inte vill se en lättnad.

Hheh vad de kommer få flytta hem till USA när deras produkter får en skatt på.
Bara ett mini mini problem, och det är att det finns bra mer länder än Kina som har billig arbetskraft.
Har man såna fantasier att man ska flytta hem produktionen.
Och stora frågan är, vart hittar man arbetskraften till detta.
Där man för det första man är bra nära taket på tillgång på arbetskraft, och sen ska man skicka hem 10-20miljoner på detta.
Även här blir det en massa arbeten som ingen Amerikan vill ha, så komemr bli fullständig kaos om samtliga av dessa görs.

Fattar inte hur man inbillar sig detta ska gå ihop ens, men så är väl det när ideologer med en agenda inte klarar av att använda hjärnan och inse det inte går.
Men med lite importering av arbetskraft så går ju det, men varför då utvisa så många latinos?
Det är ju en paradox hela det tänket här.
2017-02-27, 15:40
Medlem
Gwahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Där man för det första man är bra nära taket på tillgång på arbetskraft
Grundar du det på alla som försvunnit ur arbetslöshetsstatistiken bara för att de inte sökt något jobb de senaste 4 veckorna?
2017-02-27, 15:41
Medlem
Citat:
Bara ett mini mini problem, och det är att det finns bra mer länder än Kina som har billig arbetskraft.
Där man för det första man är bra nära taket på tillgång på arbetskraft, och sen ska man skicka hem 10-20miljoner på detta.
Även här blir det en massa arbeten som ingen Amerikan vill ha, så komemr bli fullständig kaos om samtliga av dessa görs.

Fattar inte hur man inbillar sig detta ska gå ihop ens, men så är väl det när ideologer med en agenda inte klarar av att använda hjärnan och inse det inte går.
Men med lite importering av arbetskraft så går ju det, men varför då utvisa så många latinos?

Klart det finns men Trump kommer nog att ta tull på alla länder så att ha kvar jobben i dessa länder kommer inte att löna sig.

Fixar Trump så han inte behöver oroa sig för mineral hotet från Kina så är det öppen gata för Trump att sänka Kina för gått.

Resten av världen har redan skatt på Amerikanska varor så Trump har inget att förlora på det. Förutom företagen som kommer se sina vinster minskas.

Och nej inget företag kommer höja priserna eftersom folket då kommer välja konkurrenterna.

Amerikan vill inte ha Intel och Apple och Microsoft jobb? är du helt dum i huvudet.
Senast redigerad av seeeg321 2017-02-27 kl. 15:43.
2017-02-27, 15:42
Medlem
Citat:

De amerikaner som har restauranger eller andra företag som har illegala mexikanare som jobbar hos dem blir utan anställda. Och då kan de inte driva detta och inte längre betala in skatt.

Men det här med att se en helhetsbild är ju inte Trumps starka sida. Alla ska få ACA och den ska bli billigare än Obamacare är ju bara det ett skämt.

Och han lovade ju för tre veckor sen att nu i dag skulle han presentera skattereformen. Och hur går det med vägnätet?
2017-02-27, 15:47
Medlem
klybans avatar
Citat:
Klart det finns men Trump kommer nog att ta tull på alla länder så att ha kvar jobben i dessa länder kommer inte att löna sig.

Fixar Trump så han inte behöver oroa sig för mineral hotet från Kina så är det öppen gata för Trump att sänka Kina för gått.

Resten av världen har redan skatt på Amerikanska varor så Trump har inget att förlora på det. Förutom företagen som kommer se sina vinster minskas.

Och nej inget företag kommer höja priserna eftersom folket då kommer välja konkurrenterna.

Amerikan vill inte ha Intel och Apple och Microsoft jobb? är du helt dum i huvudet.
Vet inte har aldrig reflekterat eller undrat om Amerikaner vill arbeta på Intel, apple eller Microsoft.
Jag pratar om alla Mexikaners jobb som Amerikaner inte vill göra alls.

Om arbetskostnaden stiger rejält, så kommer givetvis detta påverka priset negativt(dvs blir högre).
Att tro annat är rätt korkat.
2017-02-27, 15:55
Medlem
klybans avatar
Citat:
De amerikaner som har restauranger eller andra företag som har illegala mexikanare som jobbar hos dem blir utan anställda. Och då kan de inte driva detta och inte längre betala in skatt.

Men det här med att se en helhetsbild är ju inte Trumps starka sida. Alla ska få ACA och den ska bli billigare än Obamacare är ju bara det ett skämt.

Och han lovade ju för tre veckor sen att nu i dag skulle han presentera skattereformen. Och hur går det med vägnätet?
När det komemr till vallöften, så verkar han inte gjort ett skit i att utforma förslag.
Sen på Obamacare är ju det ett skämt att man inte ens har ett förslag i hur man ska göra istället.
Men med Obamacare så känns det mer som problemet är att det heter Obamacare.
En av de största reformerna i sjukvården, får namnet av en Nigger som heter Obama, det verkar inte sitta väl med R.
Men sen undrar vem kom på namnet Obamacare, D, R eller vet man inte?

Sen måste man påpeka hur icke professionella de är, att inte ha ett förslag färdigt är amatörmässigt.
Men vi har ju en amatör vid rodret, så att förvänta annat är svårt.
2017-02-27, 16:00
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slobodaniousss
Ja, med ditt öde bortom din kontroll och där kroppens plåga är din enda förhandlingsvara. Sorglig sits att vara i, något som John McCain sägs ha råkat ut för vilket många tvivlar, eftersom han själv som intakt och mätt fet gris tryggt hos fienden går säker tack vare sin far.

Sure...

Det tror jag inte, det är ren sadism snarare.
WB är troligen ineffektivt som Mattis sa, för om man plötsligt börjar sjunga efter en stund med vattenbrädan - jag vet inte. Men om inget annat funkar, inga andra alternativ finns till hands och liv som står på spel, då är det skrattretande ifall FN-klausuler skulle sätta stopp, vilket de gör i kollaboration med medier, men kontentan är att ingen tar de på allvar vilket är problemet och något de har sig själva att skylla för.
Jag måste testa, ska försöka komma ihåg det när semestern kommer.
Menar du att militären ljuger?

Många tvivlar?, om dina vänner tvivlar så gör inte resten detta.
Så många absolut inte.

Och om man kallar detta en fet gris, så kanske du får ta undersöka din syn.
https://thenypost.files.wordpress.com/2015/07/3684263mccai_20010702_04332.jpg?quality=90&strip=a ll
2017-02-27, 16:01
Medlem
Citat:
Vet inte har aldrig reflekterat eller undrat om Amerikaner vill arbeta på Intel, apple eller Microsoft.
Jag pratar om alla Mexikaners jobb som Amerikaner inte vill göra alls.

Om arbetskostnaden stiger rejält, så kommer givetvis detta påverka priset negativt(dvs blir högre).
Att tro annat är rätt korkat.

Hhaha jag tror inte några plocka sallad jobb har flyttats till Kina.

Plocka sallad är det svårt att se någon annan än göra än Mexikanerna ( tror inte ens Mexikanerna vill detta längre utan enbart folk från Centralamerika) om inte lönen höjs extremt.

När det kommer till byggjobb så vill nog alla män ha detta jobb bara att det är en lön fråga.
2017-02-27, 16:01
Medlem
Citat:
När det komemr till vallöften, så verkar han inte gjort ett skit i att utforma förslag.
Sen på Obamacare är ju det ett skämt att man inte ens har ett förslag i hur man ska göra istället.
Men med Obamacare så känns det mer som problemet är att det heter Obamacare.
En av de största reformerna i sjukvården, får namnet av en Nigger som heter Obama, det verkar inte sitta väl med R.
Men sen undrar vem kom på namnet Obamacare, D, R eller vet man inte?

Sen måste man påpeka hur icke professionella de är, att inte ha ett förslag färdigt är amatörmässigt.
Men vi har ju en amatör vid rodret, så att förvänta annat är svårt.

En amatör som golfar på helgerna och far runt och har möten inför nästa val i stället för att sitta och jobba ihop ett förslag om vad som ska ersätta Obamacare.

Ska bli härligt att se hans tal till kongressen i morgon. Ska han prata om sig själv hela talet och hur bra han är och hur hemska läckorna är och fienden till det amerikanska folket? Eller blir det något med substans?
2017-02-27, 16:09
Medlem
klybans avatar
Citat:
Hhaha jag tror inte några plocka sallad jobb har flyttats till Kina.

Plocka sallad är det svårt att se någon annan än göra än Mexikanerna ( tror inte ens Mexikanerna vill detta längre utan enbart folk från Centralamerika) om inte lönen höjs extremt.

När det kommer till byggjobb så vill nog alla män ha detta jobb bara att det är en lön fråga.
Nä, varför skulle man flytta salladen till Kina för.
Men såklart skulle dom göra detta, så behöver man än mer Mexikaner för göra det möjligt, så du bara stärker min poäng.

Det är bra mer än sallad de plockar, som jag förstår det så vilar stora delar av frukt och grönt industrin på Mexikanska arbetare.

Vft inte vart man ska hitta folket som ska göra alla dessa arbeten som latinos gör och som kommer bli utvisade.
Allt är bara en fantasi, både att det ska gå utvisa dom och att Amerikaner kommer ta dessa arbeten.
Men framförallt så vet vi om att det inte ens finns tillräckligt med Amerikaner att ta över dessa arbeten.

Det är en hel del fantasier på detta området ifrån R.
sen de höjda konsumentpriserna kommer inte falla väl ut i allmänhet i befolkningen.
Och sen när de köper mindre av frukt och grönt, vem ska hjälpa de frukt och grönt-odlarna?
Jag bara antar ingen, detta är ett perfekt sätt och starta en lågkonjunktur.
Där man får en negativ spiral då man inte har folk nog att producera.
Men jag hoppas Trump genomför detta, för det hade blivit tokskoj och se hur det bara faller sönder.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in