Citat:
Ursprungligen postat av
seeeg321
Hhaha jag tror inte några plocka sallad jobb har flyttats till Kina.
Plocka sallad är det svårt att se någon annan än göra än Mexikanerna ( tror inte ens Mexikanerna vill detta längre utan enbart folk från Centralamerika) om inte lönen höjs extremt.
När det kommer till byggjobb så vill nog alla män ha detta jobb bara att det är en lön fråga.
Nä, varför skulle man flytta salladen till Kina för.
Men såklart skulle dom göra detta, så behöver man än mer Mexikaner för göra det möjligt, så du bara stärker min poäng.
Det är bra mer än sallad de plockar, som jag förstår det så vilar stora delar av frukt och grönt industrin på Mexikanska arbetare.
Vft inte vart man ska hitta folket som ska göra alla dessa arbeten som latinos gör och som kommer bli utvisade.
Allt är bara en fantasi, både att det ska gå utvisa dom och att Amerikaner kommer ta dessa arbeten.
Men framförallt så vet vi om att det inte ens finns tillräckligt med Amerikaner att ta över dessa arbeten.
Det är en hel del fantasier på detta området ifrån R.
sen de höjda konsumentpriserna kommer inte falla väl ut i allmänhet i befolkningen.
Och sen när de köper mindre av frukt och grönt, vem ska hjälpa de frukt och grönt-odlarna?
Jag bara antar ingen, detta är ett perfekt sätt och starta en lågkonjunktur.
Där man får en negativ spiral då man inte har folk nog att producera.
Men jag hoppas Trump genomför detta, för det hade blivit tokskoj och se hur det bara faller sönder.