Citat:
Ursprungligen postat av
Ondahamstern
Lär dig läsa originalfrågan tramspelle, jag efterfrågande bevis för att en majoritet av det amerikanska folket skulle vara emot rätten till abort, att du inte förstår frågan är inte mitt problem.
"Originalfrågan" var klyban som klagade på att man jagar minibudgetar som planned parenthood, jag påpekade då att det var irrelevant då det inte är en budgetfråga utan en moralfråga och sen spann du vidare, det är ingen (vad jag vet) som försöker förbjuda planned parenthood, det ska bara inte vara betalat av skattepengar.
Poängen, och vad det ursprungligen handlade om, var alltså:
Citat:
Ursprungligen postat av
klyban
Jag pratar om den skuld som USA ofta har till FN.
Nja, menar mer att du hoppade på det tåget som startas av andra.
ingen som sagt nått om balansera budget bara för man minskar det militära, men på $600 miljarder finns det en del att göra om man önskar.
Och sen ska man jaga minibudgetar som Plant parenthood.
Det är här vi ser hyckleriet med militären.
Men demokrater är inte bättre med militära budgeten, dock står dom inte och gapar om den stora staten som måste minskas.
Det är detta som gör hyckleriet ifrån de som säger staten måste minskas blir så tydligt.
Militärbudgeten i sig struntar jag helt i, vill USA leka världspolis så får dom betala detta själva.
Edit: Jo det är väl många som vill förbjuda det men det är inte heller vad det handlade om.