2017-02-26, 22:10
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Nej Ondahamstern. 0% är ingenting. 10% är någonting. En tioprocentig minskning av en budget på c:a 600 miljarder, är faktiskt hela 60 miljarder dollar. Att du kallar 60 miljarder dollar för "ingenting" beror på att du är en idiot.

Säger inte att det är ingenting, herregud skaffa glasögon.

Jag säger att det inte skadar, det är en enorm skillnad mellan ingenting och att inte skada.
2017-02-26, 22:11
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Men det är ju ingen som påstått att en majoritet skulle vara mot abort. Det är bara du som efterfrågar källor på påståenden som ingen uttalat. Det gör du eftersom du är debil.

Nej jag efterfrågade detta då originalpåståendet var att en stor skala skulle vara för ett förbud och därmed efterfrågade jag om det var en majoritet då det inte är en minoritet av folket i ett land som skall diktera allt.

Du kan få läsa det en gång till om du inte tror mig:
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Men är det en majoritet av befolkningen som anser detta eller en högljud minoritet likt de som brandbombar kliniker och mördar läkare som arbetar med sådant?
2017-02-26, 22:13
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Tydligen går det bättre än på länge för amerikansk MSM. Och enligt denna artikel från Economist så är det till stor del Trumps förtjänst. Vilket är föga förvånande. Skapar man mycket nyheter, som Trump gör, så är man också till stor nytta för nyhetsförmedlarna. Frågan är vad mediamotståndarna runt Trump tycker om detta.
Trist att CNN växer, men de växer långsammar än Fox, så det är ju alltid nåt att glädja sig åt. Samtidigt får man väl förstå att klickmagneten Trump lockar tittare och läsare. När nyhetens behag lagt sig, går det lättare att sålla agnarna från vetet.
Satan vad med reklamintäckter de gör på Trump!

Finns det några färska förtroendesiffror ute?
2017-02-26, 22:15
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Säger inte att det är ingenting, herregud skaffa glasögon.

Jag säger att det inte skadar, det är en enorm skillnad mellan ingenting och att inte skada.
Du skrev:
Citat:
Du vet väl att 10% och inte 10% enheter är ingenting

Jag svarade. Om du menar "skada" och inte "ingenting", skriv dpå "ingenting" och inte "skada". Bara ett tips i all välmening.
2017-02-26, 22:15
Medlem
slobodanioussss avatar
Citat:
jag har alltid efterfrågat att en majoritet av den amerikanska befolkningen är emot valfrihet då det mycket väl kan vara en högljud minoritet som vill totalförbjuda abort och därmed tvinga folk till galgaborter.
Snälla nån tala inte om högljudda minoriteter! Finns ingen som tvingar någon till abort, och den som tvingar någon till abort bör straffas med fängelse. Galge, sugklocka eller en flaska kaustiksoda i fettan är en dum idé och dessutom olagligt om du är gravid, naturligtvis.
2017-02-26, 22:16
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Du skrev:

Jag svarade. Om du menar "skada" och inte "ingenting", skriv dpå "ingenting" och inte "skada". Bara ett tips i all välmening.

Ja jag sa att det är ingenting då 10% är ingenting jämfört med tio procentenheter

Har du autism?
2017-02-26, 22:17
Medlem
Citat:
Lär dig läsa originalfrågan tramspelle, jag efterfrågande bevis för att en majoritet av det amerikanska folket skulle vara emot rätten till abort, att du inte förstår frågan är inte mitt problem.

"Originalfrågan" var klyban som klagade på att man jagar minibudgetar som planned parenthood, jag påpekade då att det var irrelevant då det inte är en budgetfråga utan en moralfråga och sen spann du vidare, det är ingen (vad jag vet) som försöker förbjuda planned parenthood, det ska bara inte vara betalat av skattepengar.

Poängen, och vad det ursprungligen handlade om, var alltså:

Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Jag pratar om den skuld som USA ofta har till FN.

Nja, menar mer att du hoppade på det tåget som startas av andra.

ingen som sagt nått om balansera budget bara för man minskar det militära, men på $600 miljarder finns det en del att göra om man önskar.
Och sen ska man jaga minibudgetar som Plant parenthood.
Det är här vi ser hyckleriet med militären.
Men demokrater är inte bättre med militära budgeten, dock står dom inte och gapar om den stora staten som måste minskas.
Det är detta som gör hyckleriet ifrån de som säger staten måste minskas blir så tydligt.
Militärbudgeten i sig struntar jag helt i, vill USA leka världspolis så får dom betala detta själva.

Edit: Jo det är väl många som vill förbjuda det men det är inte heller vad det handlade om.
Senast redigerad av toduah 2017-02-26 kl. 22:20.
2017-02-26, 22:19
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Nej jag efterfrågade detta då originalpåståendet var att en stor skala skulle vara för ett förbud och därmed efterfrågade jag om det var en majoritet då det inte är en minoritet av folket i ett land som skall diktera allt.

Du kan få läsa det en gång till om du inte tror mig:
Detta var oginalfrågan:
Citat:
Ursprungligen postat av toduah
Planned parenthood har dock mindre med budget att göra och mer med att en stor del av befolkningen i USA inte tycker att det är moraliskt försvarbart med abort, då bör det heller inte finansieras av staten.
En stor del av befolkningen är INTE en synonym till mojoriteten av befolkningen. Om du inte tror att en stor del av befolkningen är motståndare till att behöva tvångsfinansiera abort, kan jag tyvärr inte hjälpa dig. Däremot har jag förklarat att det bor c:a 100 miljoner evangelikaner och de flesta av dessa är naturligtvis mot att behöva tvångsfinansiera abort. Lägg till dessa en hel del rrepublikanska väljare, så får du en STOR DEL AV BEFOLKNINGEN. Men det är för svårt för dig att förstå?

Fan, lär dig att läsa inlägg. Lär dig betydelsen av ord. Detta börjar bli nog så patetiskt.
2017-02-26, 22:20
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slobodaniousss
Snälla nån tala inte om högljudda minoriteter! Finns ingen som tvingar någon till abort, och den som tvingar någon till abort bör straffas med fängelse. Galge, sugklocka eller en flaska kaustiksoda i fettan är en dum idé och dessutom olagligt om du är gravid, naturligtvis.

Fast jo, när man förbjuder möjligheten till utförandet av säker abort där de som utför det är professionellt utbildade och gör det i en säker miljö så tvingar man de som kommer att göra abort till att göra det under betydligt farligare omständigheter.

Om det är en minoritet av det amerikanska folket som gråter och är emot möjligheten till att få utföra abort under säkra omständigheter och inte i en smutsig gränd/bil/hus med smutsiga/osäkra verktyg/metoder som riskerar att döda eller sterilisera kvinnan samt får igenom det så är det en högljud minoritet.

Det är därför jag efterfrågar om det är en högljud minoritet eller om det är en majoritet.
2017-02-26, 22:22
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
En stor del av befolkningen är INTE en synonym till mojoriteten av befolkningen.

Exakt men jag efterfrågade fortfarande om det var en majoritet eller en minoritet man lät bestämma, att du inte klarar av att förstå den principen är inte mitt problem eller jo det blir mitt problem då du inte förstår vad folk säger åt dig.
2017-02-26, 22:25
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toduah
Edit: Jo det är väl många som vill förbjuda det men det är inte heller vad det handlade om.

Nej men min fråga var menat att hänvisa till om det så att man valde att lyssna på en minoritet av det amerikanska folket eller en majoritet, om en majoritet av det amerikanska folket vill förbjuda möjligheten till att utföra aborter så är det ett demokratiskt beslut men om man dansar efter vad en minoritet vill så faller det helt inom en annan typ av gråzon då det finns bättre områden att kapa rent budgetmässigt samt etiskt.
2017-02-26, 22:29
Medlem
FlashyBears avatar
Sluta bråka, girls!

http://www.gallup.com/poll/191834/am...campaign=tiles

Kod:
Morality of abortion	May 2015,	May 2016
Morally acceptable	45%		43%
Morally wrong		45%		47%

Det är alltså fler som tycker att abort är "Morally wrong".

Google is the power!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in