Citat:
Ursprungligen postat av
Slottsherre
Inte nödvändigtvis. Mueller utreder enbart rena olagligheter. Om Trump verkligen är så oskyldig som han påstår
har han inget att förlora på detta. Nu kanske vi kan äntligen kan få ett ärligt svar på den frågan. Och Trump och vi andra lär få finna oss i att det tar tid, och knappast lär det bli några läckor heller, som från FBI.
Men det roligaste hade ju varit om det gått riktigt snabbt, nu när Trump är i utlandet. USA släpper ju inte in kriminella

(Ha, där klämde jag in en smiley, som du efterlyste)
Exakt. Den där har ju hela tiden varit min poäng. Om det verkligen var något är det sista Trump skulle göra att sparka Comey mitt i utredningen
Citat:
Ursprungligen postat av
WarWarren
"Läckan", om man nu kan beteckna Comeys visselblås så, handlade såvitt jag uppfattade saken inte om att skada Trump, även om det i och för sig blev en oundviklig bieffekt, utan om att skydda utredningen från synnerligen olämplig (möjligen olaglig) påverkan från landets chief executive, tillika centralgestalten i utredningen. Som jag sa kommer säkerhetspolisen dessutom att skydda sitt anseende, integritet och trovärdighet när Vita Huset förtalar och beljuger myndigheten och Chefen på femtioelva olika sätt.
Varför blandar du ihop många olika saker?
Jag pratade inte om Comey memo. Jag skrev
BI utreder saken och har redan läckt (vilket Comey var ledsen över).
Var Comey ledsen över memo? Han har inte en uttalat sig. Däremot har han flera gånger uttalat sig under förhöret om läckor och medgav att det är ett mycket allvarligt.
Din jävla halmgubbe
Citat:
Ursprungligen postat av
WarWarren
Jag har lite svårt att förstå varför du är kvar på rutan som alla andra med lättnad har gått vidare från. Den dominoeffekt Trump satte igång i februari har nu lett till att utredningen tills vidare räddats från den nakna korruption den tidigare hotades av.
Sluta ordbajsa.
Citat:
Ursprungligen postat av
WarWarren
Lavrov/Kislyak-fadäsen verkar helt orelaterad.
Din ordbajs är orelaterad.
Du frågade vad skulle vara orsaken? Skada Trump. SKADA TRUMP. S.K.A.D.A.
Precis som med Trump-Lavrov läckan.
Citat:
Ursprungligen postat av
WarWarren
Värst vad du var stingslig helt plötsligt. Don't fret, pet. Jag tror vi får enas att vara oense här, men tre saker vill jag ändå skicka med dig: 1. Media läcker inte, medarbetare läcker av mer eller mindre goda anledningar. 2. Trump svek en USA-allierad partner för att glappa juvel-underrättelser utan urskiljbart syfte till en jättekonstig bedfellow och fientlig motpart, Ryssland. Det spelar väl mindre roll att Trump hade för avsikt att göra det i smyg? Det var ju ett enormt etikettsbrott. 3. Såsom WaPo utformade artikeln sattes rimligen ingen källa i fara, det var ju till och med så McMaster försvarade sladdrandet. Sedermera utvecklade WH storyn så den möjligen satte källorna i fara.
Jag tycker att du anstränger dig onödigt hårt för att skylla avåkningen på kurvan. Som sagt, hade Trump inte sparkat på bollen hade det aldrig blivit självmål.
1) Ska vi prata om semantik nu? Ok. De publicerade läckt info som eventuellt skadlig för USA:s medborgare. Det är deplorable.
2) Ditt önsketänkande mixad med ordbajs. Svek? Du vet inte ens vad det handlade om. Och du vet inte vad han får i gentjänst, pajas. Vill han 'go along with Russians' till exempel var det ett klockrent beslut. Men random fitt-krigare Warren vet bäst.
3) Vad yrar du om. Vilka fan 'källa i fara'. Läs vad jag skriver innan du kommenterar. Enligt själva artikeln resulterar det att USA:s 'allies' nästa gång inte ska dela info vilket kan leda till exempel till terroristdåd eller hot mot USA:s miltiltär.
Citat:
Violating that practice undercuts trust considered essential to sharing secrets.
Så WaPo avslöjade att Trump 'violating that practice'. De ville skada Trump även om det eventuellt kan leda till att oskyldiga dör.
Uppför dig och sluta med halmgubbar, ordbajs och semantik eller 'delete your account'