2017-05-18, 12:48
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frapper
let me rephrase that.

Försöker du säga att du, oavsett uppgift, källa eller track record, utgår ifrån att alla nyheter är sanna? Jag försöker men fattar nog inte..

Hur skulle det vara om du svarade på frågan istället?

Är alla nyheter som inte gynnar Trump automatiskt falska?

Om svaret är Ja hur vet vi vad som är sanningen, är det som Trump säger den enda sanningen?

Det är bevisat falskt, att du sedan försöker att finta bort hela den frågan så att du framställs som lika korkad som Tom, ja det är ditt problem, vi vet att allt som nyhetsmedia säger inte är garanterat sanning men vi vet även att allt de säger inte är lögn heller.

Men det många kör med just nu för att försvara Trump så långt de orkar för att de inte kan klara av att inse att de hade så jävla fel om karln är att de kallar allt för "Fake News"

Så återigen...Svara på frågan istället för att hela tiden försöka att bortförklara dig.
2017-05-18, 12:50
För alla Hillaryfans, som inte tror att Comey-historien är fake news, så kan dom ju lyssna på Comeys egna ord i förhör ifrån 3 maj.

"Comey: Not in my experience. Because it would be a big deal to tell the FBI to stop doing something that -- without an appropriate purpose. I mean where often times they give us opinions that we don't see a case there and so you ought to stop investing resources in it. But I'm talking about a situation where we told to stop something for a political reason, that would be a very big deal. It's not happened in my experience."

https://www.youtube.com/watch?v=ghVnqpUUgJo

Är det tydligt nog för er?
2017-05-18, 12:55
Medlem
Citat:
För alla Hillaryfans, som inte tror att Comey-historien är fake news, så kan dom ju lyssna på Comeys egna ord i förhör ifrån 3 maj.

"Comey: Not in my experience. Because it would be a big deal to tell the FBI to stop doing something that -- without an appropriate purpose. I mean where often times they give us opinions that we don't see a case there and so you ought to stop investing resources in it. But I'm talking about a situation where we told to stop something for a political reason, that would be a very big deal. It's not happened in my experience."

Comey borde ha fått sparken för att inte ha hittat något under 7 månader.

Som Trump säger han ville ha rampljuset och tog varje tillfälle han kunde få.

Måste svida att bli sparkad från sitt drömjobb.
2017-05-18, 12:56
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Hur skulle det vara om du svarade på frågan istället?
Han svarade inte på mina frågor som jag ställde först, så jag trodde vi hade en deal där.

Citat:
Är alla nyheter som inte gynnar Trump automatiskt falska?
ja. 100%

Citat:
Om svaret är Ja hur vet vi vad som är sanningen, är det som Trump säger den enda sanningen?
ja. 100%. Trump är God Emperor. Period.

Citat:
Det är bevisat falskt, att du sedan försöker att finta bort hela den frågan så att du framställs som lika korkad som Tom, ja det är ditt problem, vi vet att allt som nyhetsmedia säger inte är garanterat sanning men vi vet även att allt de säger inte är lögn heller.
Nu är du ju precis som warwarren. VAD är falskt. Och vilka BEVIS säger att det är så.
HAHAHA tröttnar ni aldrig på att ha fel hela tiden? lol.

Citat:
Men det många kör med just nu för att försvara Trump så långt de orkar för att de inte kan klara av att inse att de hade så jävla fel om karln är att de kallar allt för "Fake News"

Så återigen...Svara på frågan istället för att hela tiden försöka att bortförklara dig.
Vilken fråga menar du nu igen?
2017-05-18, 13:04
Medlem
0rganets avatar
Citat:

Kan du också skriva ut frågan som han svarar på ORDAGRANT !
Och sedan förklara vad detta har med att presidenten säger saker till Comey?
2017-05-18, 13:05
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Han svarade inte på mina frågor som jag ställde först, så jag trodde vi hade en deal där.

Du menar de svar som du fick innan?

Du vet väl att detta är ett diskussionsforum och därmed så kan du inte köra monologer?

Du sitter inte i en förskola och diskuterar utan du diskuterar med vuxna människor.

Citat:
ja. 100%

Varför?

Menar du helt ärligt att Trump aldrig har felat, inte kan göra fel och att han aldrig har försökt att gynna någon annan än sig själv någon gång i sitt liv?

Citat:
Nu är du ju precis som warwarren. VAD är falskt. Och vilka BEVIS säger att det är så.
HAHAHA tröttnar ni aldrig på att ha fel hela tiden? lol.

Du menar så som jag hade fel om att Trumps Trumpcare endast skulle gynna de rikaste, hur han faktiskt inte skulle hålla sitt löfte om att inte leka polis i Mellanöstern för att inte tala om hur jag måste ha haft fel om att han skulle skapa problem utrikespolitiskt?

Nej just det ja, det är sådana punkter som jag har haft rätt på sedan premiärvalet.

Hur känns det att att du, flashy och Tom inte ens klarar av att argumentera och så fort det går emot er så blir ni som små barn?

Citat:
Vilken fråga menar du nu igen?

Vad är authentic news?

Vart skall man vända sig för att få sanningen då enligt dig och dina gelikar så sprider all nyhetsmedia lögner även sådana sidor som Infowars och Breitbart?
2017-05-18, 13:10
Medlem
zergrushs avatar
Citat:

Du vet hur det är, allt som inte passar in i den religiösa övertygelsen är haram!
2017-05-18, 13:12
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
let me rephrase that.

Försöker du säga att du, oavsett uppgift, källa eller track record, utgår ifrån att alla nyheter är sanna?

Nej, sannerligen inte, varför tramsar du för? Det var ju därför jag nämnde tre exempel/indikatorer på en storys trovärdighet. Har exvis Washington Post beskrivit händelsen på ett logiskt och sammanhängande sätt, på ett sätt fritt från inre motsägelser och med verifierbara/falsifierbara detaljer? Till vilka källor hänvisar författaren och hur beskrivs de? (current/former WH officials, individuals familiar with the contents, associates of Mr. Comey, several/single sources etc. etc.) Och viktigast, har författaren någonsin haft fel tidigare? Det senaste är kanske viktigast, reportrar har ofta långvariga relationer till sina källor och känner till hur dessas nätverk ser ut, hur de jobbar, var de befinner sig i näringskedjan. De lär sig hur en autentisk händelse ser ut och vilka och vad de kan förlita sig på. Men det räcker inte, innan artiklar går i tryck granskas de av redaktörer/researchers/faktagranskare varpå man ger ett tentativt grönljus innan man konfronterar myndigheten med storyn och ber om kommentarer. Om det kommer en trovärdig dementi funderar man ganska många varv på om storyn ska köras eller inte. Eventuellt blandas det in jurister, kanske kräver redaktören ytterligare underlag.

Fattar du inte varför? Om Washington Post hittar på skit står hela tidningens överlevnad på spel. Är du så seg att du inte fattar hur ohållbart det är med en enda fuskad story? Det är företag vi pratar om, varför skulle de riskera ekonomisk ruin för att hitta på en story om jävla Donald Trump? Tror du att de blir ersatta av Hillary Clinton?

Det är bara så dumt. Så ointelligent och ologiskt.

Citat:
HAHAHA.. Ja du gör så tydliga exempel så det är slående! Fantastiskt.

Det känns inte som att Trumps påtryckningar på Comey är så aktuella längre. Det misstaget fick ganska snabba och tydliga konsekvenser. Om du vill processa om något som i praktiken har bekräftats och dessutom läkts genom utnämnandet av Mueller så får du naturligtvis göra det. Det känns bara inte särskilt intressant längre.
2017-05-18, 13:12
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Comey borde ha fått sparken för att inte ha hittat något under 7 månader.

Som Trump säger han ville ha rampljuset och tog varje tillfälle han kunde få.

Måste svida att bli sparkad från sitt drömjobb.

Det blur svårare att göra sig av med Mueller. Inte heller tror jag det lönar sig att bjuda honom på en privat vickning i Ovala Rummet och begära personlig lojalitet. Han lär vara till och med snäppet tuffare än Comey, och till skillnad från denne högt respekterad av både demokrater och republikaner.
Jag tror de flesta känner sig lättade av det här. Utredningen verkar vara i trygga händer.
Kanske blir det till och med lite lugn och ro för Trump, om han inte ställer till med något nytt.
2017-05-18, 13:24
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Jag tror de flesta känner sig lättade av det här. Utredningen verkar vara i trygga händer.
Kanske blir det till och med lite lugn och ro för Trump, om han inte ställer till med något nytt.
Ska man ta ifrån honom telefonen igen?

Däremot verkar det som Muellers utredning genom subpoenas kan få ut Donalds deklarationsuppgifter, som han lovade att offentliggöra för ett år sedan... Så det kan nog komma att bli spännande läsning?
2017-05-18, 13:24
Medlem
Citat:
Det blur svårare att göra sig av med Mueller. Inte heller tror jag det lönar sig att bjuda honom på en privat vickning i Ovala Rummet och begära personlig lojalitet. Han lär vara till och med snäppet tuffare än Comey, och till skillnad från denne högt respekterad av både demokrater och republikaner.

Handlar inte om att vara tuff.

Comey ville dra ut på utredningen så långt som möjligt för att få tillbaka förtroendet från demokraterna.

Mueller kommer inte ha det problemet.
2017-05-18, 13:32
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Inte nödvändigtvis. Mueller utreder enbart rena olagligheter. Om Trump verkligen är så oskyldig som han påstår har han inget att förlora på detta. Nu kanske vi kan äntligen kan få ett ärligt svar på den frågan. Och Trump och vi andra lär få finna oss i att det tar tid, och knappast lär det bli några läckor heller, som från FBI.

Men det roligaste hade ju varit om det gått riktigt snabbt, nu när Trump är i utlandet. USA släpper ju inte in kriminella (Ha, där klämde jag in en smiley, som du efterlyste)

Exakt. Den där har ju hela tiden varit min poäng. Om det verkligen var något är det sista Trump skulle göra att sparka Comey mitt i utredningen
Citat:
Ursprungligen postat av WarWarren
"Läckan", om man nu kan beteckna Comeys visselblås så, handlade såvitt jag uppfattade saken inte om att skada Trump, även om det i och för sig blev en oundviklig bieffekt, utan om att skydda utredningen från synnerligen olämplig (möjligen olaglig) påverkan från landets chief executive, tillika centralgestalten i utredningen. Som jag sa kommer säkerhetspolisen dessutom att skydda sitt anseende, integritet och trovärdighet när Vita Huset förtalar och beljuger myndigheten och Chefen på femtioelva olika sätt.
Varför blandar du ihop många olika saker?
Jag pratade inte om Comey memo. Jag skrev
BI utreder saken och har redan läckt (vilket Comey var ledsen över).

Var Comey ledsen över memo? Han har inte en uttalat sig. Däremot har han flera gånger uttalat sig under förhöret om läckor och medgav att det är ett mycket allvarligt.
Din jävla halmgubbe
Citat:
Jag har lite svårt att förstå varför du är kvar på rutan som alla andra med lättnad har gått vidare från. Den dominoeffekt Trump satte igång i februari har nu lett till att utredningen tills vidare räddats från den nakna korruption den tidigare hotades av.
Sluta ordbajsa.
Citat:
Lavrov/Kislyak-fadäsen verkar helt orelaterad.
Din ordbajs är orelaterad.
Du frågade vad skulle vara orsaken? Skada Trump. SKADA TRUMP. S.K.A.D.A.
Precis som med Trump-Lavrov läckan.
Citat:
Värst vad du var stingslig helt plötsligt. Don't fret, pet. Jag tror vi får enas att vara oense här, men tre saker vill jag ändå skicka med dig: 1. Media läcker inte, medarbetare läcker av mer eller mindre goda anledningar. 2. Trump svek en USA-allierad partner för att glappa juvel-underrättelser utan urskiljbart syfte till en jättekonstig bedfellow och fientlig motpart, Ryssland. Det spelar väl mindre roll att Trump hade för avsikt att göra det i smyg? Det var ju ett enormt etikettsbrott. 3. Såsom WaPo utformade artikeln sattes rimligen ingen källa i fara, det var ju till och med så McMaster försvarade sladdrandet. Sedermera utvecklade WH storyn så den möjligen satte källorna i fara.

Jag tycker att du anstränger dig onödigt hårt för att skylla avåkningen på kurvan. Som sagt, hade Trump inte sparkat på bollen hade det aldrig blivit självmål.
1) Ska vi prata om semantik nu? Ok. De publicerade läckt info som eventuellt skadlig för USA:s medborgare. Det är deplorable.
2) Ditt önsketänkande mixad med ordbajs. Svek? Du vet inte ens vad det handlade om. Och du vet inte vad han får i gentjänst, pajas. Vill han 'go along with Russians' till exempel var det ett klockrent beslut. Men random fitt-krigare Warren vet bäst.
3) Vad yrar du om. Vilka fan 'källa i fara'. Läs vad jag skriver innan du kommenterar. Enligt själva artikeln resulterar det att USA:s 'allies' nästa gång inte ska dela info vilket kan leda till exempel till terroristdåd eller hot mot USA:s miltiltär.

Citat:
Violating that practice undercuts trust considered essential to sharing secrets.
Så WaPo avslöjade att Trump 'violating that practice'. De ville skada Trump även om det eventuellt kan leda till att oskyldiga dör.

Uppför dig och sluta med halmgubbar, ordbajs och semantik eller 'delete your account'

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in