2017-02-26, 21:51
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag tycker du ska bli av med den.

Han ska ju ändå kräva att NATO-Länderna skall uppnå sina delar av avtalet så varför gnäller ni?

Seriöst, du kommer med ett icke argument.
Wow. Du förstår alltså inte det enkla sambandet mellan USAs försvarsutgifter, som är abnormt höga, och det faktum att de försvarar hela västvärlden. Du förstår alltså inte att det skulle drabba västvärlden ganska hårt om USA skar ner utgifterna med tio procent. Det är ju djupt tragiskt och gör att du inte hör hemma i en seriös politisk debatt överhuvudtaget.

Jag tror faktiskt du skojar med mig nu. Så dum kan ingen vara.
2017-02-26, 21:55
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Kan du vänligen hänvisa till en mätning som säger detta?

Jag misstror inte att bokstavstroende kristna som gifter bort sina barn (nu är inte alla evangelister sådana men man har börjat lyfta fram att det finns gott om kristna i USA som gifter bort barn) och de bokstavstroende som hatar homosexuella även är emot abort men jag skulle föredra om du kunde hänvisa till de undersökningar som säger att majoriteten av den amerikanska befolkningen är emot rätten till att välja sitt liv före ett fosters eller ens rätten till valmöjlighet överhuvudtaget.
Var talar jag om majoriteten? Jag skrev: republikanska väljare och 100 miljoner evangelikaner. Om du inte tror på att det finns 100 miljoner evangelikaner kan jag googla fram rätt siffra åt dig. Om du inte tror folk som röstar på republikanerna är pro-life i hög utsträckning kan jag googla fram även det. Jag är nämligen mycket duktigare än du är på att googla fram grundläggande statistik.

Vem vet, kanske du kan klara det helt själv? Du kommer ihåg, ungefär som när du lärde dig knyta skosnörena när du var barn. Kommer du ihåg hur stolt du kände dig då? Pröva - övning ger färdighet.
2017-02-26, 21:55
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Wow. Du förstår alltså inte det enkla sambandet mellan USAs försvarsutgifter, som är abnormt höga, och det faktum att de försvarar hela västvärlden. Du förstår alltså inte att det skulle drabba västvärlden ganska hårt om USA skar ner utgifterna med tio procent. Det är ju djupt tragiskt och gör att du inte hör hemma i en seriös politisk debatt överhuvudtaget.

Jag tror faktiskt du skojar med mig nu. Så dum kan ingen vara.

Jag tror snarare att det är så att du är patetisk, ärligt talat, kapa 10% och inte procentenheter (om du inte vet skillnaden mellan dessa två så är det inte mitt problem) så kommer det inte att skada försvarsbudgeten, man kanske drar ner på forskningen till en viss nivå eller i värsta fall tvingas till att inte sälja fordon efter 1-2 års användande på hemmaplan.

Men vill man verkligen att Nato-länderna ska uppfylla sin del av avtalet så kommer en hel del av resurserna som finns nu att endast att omplaceras in i andra delar eller bli över till en sådan nivå att de inte vet vart de ska göra av resurserna.

Är det inte bättre om man kapar 10% av försvarsbudgeten istället för att fortsätta och kapa i NASA programmet?

Men om du verkligen tror att 10% skulle sätta USAs försvar i en total kris så får det stå för dig men det är inte där verkligheten ligger.
2017-02-26, 21:57
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Var talar jag om majoriteten? Jag skrev: republikanska väljare och 100 miljoner evangelikaner. Om du inte tror på att det finns 100 miljoner evangelikaner kan jag googla fram rätt siffra åt dig. Om du inte tror folk som röstar på republikanerna är pro-life i hög utsträckning kan jag googla fram även det. Jag är nämligen mycket duktigare än du är på att googla fram grundläggande statistik.

Vem vet, kanske du kan klara det helt själv? Du kommer ihåg, ungefär som när du lärde dig knyta skosnörena när du var barn. Kommer du ihåg hur stolt du kände dig då? Pröva - övning ger färdighet.

Lär dig läsa vad jag efterfrågade från början, jag har alltid efterfrågat att en majoritet av den amerikanska befolkningen är emot valfrihet då det mycket väl kan vara en högljud minoritet som vill totalförbjuda abort och därmed tvinga folk till galgaborter.
2017-02-26, 22:01
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Jag tror snarare att det är så att du är patetisk, ärligt talat, kapa 10% och inte procentenheter (om du inte vet skillnaden mellan dessa två så är det inte mitt problem) så kommer det inte att skada försvarsbudgeten, man kanske drar ner på forskningen till en viss nivå eller i värsta fall tvingas till att inte sälja fordon efter 1-2 års användande på hemmaplan.

Men vill man verkligen att Nato-länderna ska uppfylla sin del av avtalet så kommer en hel del av resurserna som finns nu att endast att omplaceras in i andra delar eller bli över till en sådan nivå att de inte vet vart de ska göra av resurserna.

Är det inte bättre om man kapar 10% av försvarsbudgeten istället för att fortsätta och kapa i NASA programmet?

Men om du verkligen tror att 10% skulle sätta USAs försvar i en total kris så får det stå för dig men det är inte där verkligheten ligger.
Personligen tycker jag det vore toppen om tioprocentiga neddragningar inte påverkade någonting alls, men nu är så inte fallet. Det var inte så länge sedan som Sverige genomgick en finanskris och alla departement och myndigheter fick skära ner med just tio procent. Det kallades för ett stålbad och lämnade många människor i stora svårigheter.

Men visst, du får tro att tio procent hit eller dit i en stram budget inte orsakar några problem. Det gör du för att du är obildad och lätt retarderad.
2017-02-26, 22:02
Medlem
Citat:
Sa jag inte, jag sa att det inte skulle skada då den redan är störst rent internationellt, det amerikanska försvaret är till min vetskap så pass stort att inget annat land ens kommer i närheten.

Och det är jävligt bra, inte en suck att the Trump kommer minska den!
2017-02-26, 22:05
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Lär dig läsa vad jag efterfrågade från början, jag har alltid efterfrågat att en majoritet av den amerikanska befolkningen är emot valfrihet då det mycket väl kan vara en högljud minoritet som vill totalförbjuda abort och därmed tvinga folk till galgaborter.
Jag förstår inte varför du svamlar loss om förbjudna aborter. Du måste börja försöka behålla fokus. Det här funkar inte. Försök att hålla dig till topic istället för att sväva ut hela tiden. Nu har du helt lämnat grunddiskussionen som var huruvida det var moraliskt rätt och riktigt att tvinga en stor grupp människor som tycker det är moraliskt förkastligt med abort, att finansiera abort, till att börja svamla loss om förbud av abort (som förövrigt garanteras av SC/HD) och galgaborter. Det är inte vettigt av dig på något sätt.

På samma sätt har du fått mina åsikter om att köra över aktivister som blockerar trafiken på motorvägar, till att jag skulle vara en terroristvurmare. Du är en gränslös och ganska äcklig människa, måste jag säga.

Hur mår du egentligen Ondahamstern? Du verkar vara lite extra trasig idag?
2017-02-26, 22:06
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Personligen tycker jag det vore toppen om tioprocentiga neddragningar inte påverkade någonting alls, men nu är så inte fallet. Det var inte så länge sedan som Sverige genomgick en finanskris och alla departement och myndigheter fick skära ner med just tio procent. Det kallades för ett stålbad och lämnade många människor i stora svårigheter.

Men visst, du får tro att tio procent hit eller dit i en stram budget inte orsakar några problem. Det gör du för att du är obildad och lätt retarderad.

Du vet väl att 10% och inte 10% enheter är ingenting, det amerikanska försvaret får väl helt enkelt sluta att konstant kräva 100% nya fordon och sluta sälja allt som är endast något år gammalt till de amerikanska polismyndigheterna, eller varför inte minska lite på forskning av laservapen som för övrigt är internationellt förbjuda om jag inte missminner mig.

Att du jämför Sverige och USA är för övrigt en icke jämförelse då det är olika länder med olika typer av ekonomier, Sverige är nämligen demilitariserat och därmed kommer att ha en dyrare och jobbigare väg att gå för att nå upp till en godtagbar nivå medan USA faktiskt kan minska på sin budget istället för att utöka den.
2017-02-26, 22:07
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Jag förstår inte varför du svamlar loss om förbjudna aborter.

Lär dig läsa originalfrågan tramspelle, jag efterfrågande bevis för att en majoritet av det amerikanska folket skulle vara emot rätten till abort, att du inte förstår frågan är inte mitt problem.
2017-02-26, 22:08
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Du vet väl att 10% och inte 10% enheter är ingenting, det amerikanska försvaret får väl helt enkelt sluta att konstant kräva 100% nya fordon och sluta sälja allt som är endast något år gammalt till de amerikanska polismyndigheterna, eller varför inte minska lite på forskning av laservapen som för övrigt är internationellt förbjuda om jag inte missminner mig.

Att du jämför Sverige och USA är för övrigt en icke jämförelse då det är olika länder med olika typer av ekonomier, Sverige är nämligen demilitariserat och därmed kommer att ha en dyrare och jobbigare väg att gå för att nå upp till en godtagbar nivå medan USA faktiskt kan minska på sin budget istället för att utöka den.
Nej Ondahamstern. 0% är ingenting. 10% är någonting. En tioprocentig minskning av en budget på c:a 600 miljarder, är faktiskt hela 60 miljarder dollar. Att du kallar 60 miljarder dollar för "ingenting" beror på att du är en idiot.
2017-02-26, 22:08
Medlem
stilichos avatar
Tydligen går det bättre än på länge för amerikansk MSM. Och enligt denna artikel från Economist så är det till stor del Trumps förtjänst. Vilket är föga förvånande. Skapar man mycket nyheter, som Trump gör, så är man också till stor nytta för nyhetsförmedlarna. Frågan är vad mediamotståndarna runt Trump tycker om detta.
2017-02-26, 22:09
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Lär dig läsa originalfrågan tramspelle, jag efterfrågande bevis för att en majoritet av det amerikanska folket skulle vara emot rätten till abort, att du inte förstår frågan är inte mitt problem.
Men det är ju ingen som påstått att en majoritet skulle vara mot abort. Det är bara du som efterfrågar källor på påståenden som ingen uttalat. Det gör du eftersom du är debil.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in