2017-02-25, 18:42
Medlem
https://twitter.com/MIG29_/status/835536587811336198

99% Tiger Forces Capture Tadef ,

Just waite to confirm

East Aleppo CS

En trovärdig källa , men som vanligt är det att vänta och se men borde komma upp bekräftelser inom ett par timmar.
Citera
2017-02-25, 18:49
Medlem
Bra nyheter för Assad när ISIS Khalid Ibn Walid armén tar mer mark från den "moderata oppositionen" i den södra fronten: https://southfront.org/isis-recaptures-ground-moderate-terrorists-daraa-province/

I slutändan om den "moderata oppositionen" skulle besegras i detta krig måste omvärlden välja mellan beduiner som kommit till 2017 från 600 talet i en tidsmaskin, eller en "diktator" vars land som levde i en västerländsk modell innan kriget började.

Och Turkiets "krig" mot ISIS handlar ingenting annat än om att komma åt kurderna i Syrien: https://southfront.org/turkeys-phony-war-and-partnership-with-isis/

Vad säger ni som är insatta i detta krig rörande informationen i den sista länken? Är "FSA" ISIS och tvärtom med turkarnas och saudiernas assistans?
Citera
2017-02-25, 18:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
framförallt HTS som äger i princip Idlibprovinsen, samt även Daraaområdet

Jag tror och hoppas även på en viss federation och självstyre för kurderna, ffa för att få slut på kriget och att fred ska få komma till landet.

Vad du och Tigersaid käbblar om kan ni fortsätta med och dra inte in mig i det.

Inte hört HTS tidigare, vilka är dom?

Tror alla som har en koppling till områdena vill ha ett slut och fred men något säger mig att det kommer vara längre än så. IS är något som är på väg att bli övergående, sen är det nästa... och det är vad vi snackade om några inlägg tidigare men hoppas vi har fel. Men annars så är det sant, det är en maktkamp, vilja och ovilja, se till eller hindra som det handlar om. Förtår du mig?

Jag vet att du är den enda som har en neuteral ställning i konflikten fast jag kan se dig glida åt Assad rätt mycket. Är inte ute efter en dispyt med kurden said eller göra dig till något i det utan vill få sanning av det vad du anser av vad said säger. Du är den som är väldigt aktiv i konflikten. Du behöver inte som du säger själv bli "ovän" med någon men du kan besvara ärligt om tigersaid är själv ärlig med vad han säger? är kurderna bara ute efter en konfedertion eller är det mer än så? enligt din uppfattning!
Citera
2017-02-25, 19:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Mycket bra nyheter. Kommer man låta SDF röra sig över SAA territorium?
SAA sitter i en guldsits.
Tror vi kan förvänta oss en offensiv mot Manbij från dom turkiska terroristerna.

Om inte? Vad kommer hända då, krig mot varanda och vad är SDFs motiv till att röra sig mot ssa område?

Härlig signatur du har och så kommer det bli
Citera
2017-02-25, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weedyman
Inte hört HTS tidigare, vilka är dom?

En sammanslagning av flera rebellgrupper, JFS, Zenki etc etc

Citat:
Tror alla som har en koppling till områdena vill ha ett slut och fred men något säger mig att det kommer vara längre än så. IS är något som är på väg att bli övergående, sen är det nästa... och det är vad vi snackade om några inlägg tidigare men hoppas vi har fel. Men annars så är det sant, det är en maktkamp, vilja och ovilja, se till eller hindra som det handlar om. Förtår du mig?

Är med på hur du menar och delar din oro om tiden efter ISIS

Citat:
Jag vet att du är den enda som har en neuteral ställning i konflikten fast jag kan se dig glida åt Assad rätt mycket. Är inte ute efter en dispyt med kurden said eller göra dig till något i det utan vill få sanning av det vad du anser av vad said säger. Du är den som är väldigt aktiv i konflikten. Du behöver inte som du säger själv bli "ovän" med någon men du kan besvara ärligt om tigersaid är själv ärlig med vad han säger? är kurderna bara ute efter en konfedertion eller är det mer än så? enligt din uppfattning!

Inte så mycket som att jag är för Assad utan mer för att en suverän stat ska kunna bekämpa terrorister som försöker störta den etc

Jag tror Tigersaid är ärlig i dagsläget med att han vill ha en federation men vad som händer i en situation där SDF är starkare än väntat vid ett sådant läge vet jag inte, ligger i människans natur att i övertag pressa situationen till att gynna en själv.
Citera
2017-02-25, 19:46
Medlem
Citat:
Om inte? Vad kommer hända då, krig mot varanda och vad är SDFs motiv till att röra sig mot ssa område?

Härlig signatur du har och så kommer det bli

Tror och hoppas på samarbete mot daesh och turkiska terrorister.
Motivet är att länka kantonerna och stärks Afrin. Det hjälper även SAA då Latakia fortfarande är nerlusat med turkmener.
Citera
2017-02-25, 20:31
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:
Vad var det jag sa?
https://twitter.com/nyheternajohan/status/834905765634797568

I samma länk du delar.

Två teorier om Al-bab nu.

Ena är:
Citat:
Joumana Gebara‏ @JoumanaGebara
#ISIS accounts say their retreat from #AlBab is a tactic so that #Kurds and #Turkey battle each other on their way to #Raqqa

Den andra är:
Citat:
Joumana Gebara‏ @JoumanaGebara
Sources say that a deal was done on top-leaders scale between ISIS and Turkey: ISIS gets weapons for its retreat from Albab (link: https://twitter.com/AzadiRojava/status/834911842656989184) twitter.com/AzadiRojava/st…

Och nej till det du skriver om att kurderna har fått tunga vapen, kurderna har fortfarande inte fått tunga vapen i Syrien. Pansar fordon av förflyttning av soldater i några stycken gavs till arabiska grupper under pyds ledning i raqqa offensiven.

Det är inte vapen detta.
Senast redigerad av tigersaid86 2017-02-25 kl. 20:34.
Citera
2017-02-25, 21:26
Bannlyst
USA ska stötta SDF mot Turkiet om de attackerar Manbij.

https://komnews.com/us-commits-to-protecting-manbij-against-turkish-attacks-providing-heavy-weapons/
Citera
2017-02-25, 22:07
Medlem
tigersaid86s avatar
Turkiet är sura efter att USA besökt kurderna och återigen visat att dom inte förrått dom.

Citat:

US military displays SDF support, while Turkey calls for YPG to leave Manbij.

US Central Command (CENTCOM) tweeted photos of fighters after CENTCOM commander, Gen. Joseph Votel and Lt. Gen. Stephen Townsend, commander of US forces in Iraq and Syria, visited a training range near the city of Kobani on the Turkish border.*

“We had said to our American friends ‘Keep your promises’ and they said ‘After the end of Manbij operation, YPG [fighters] will retreat to the east of Euphrates River’,” Cavusoglu reportedly said.*

“That was what the previous administration promised us. They did not keep their promises.”

http://www.rudaw.net/english/middleeast/syria/25022017
Citera
2017-02-25, 22:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tigersaid86
I samma länk du delar.

Två teorier om Al-bab nu.

Ena är:

Den andra är:

Och nej till det du skriver om att kurderna har fått tunga vapen, kurderna har fortfarande inte fått tunga vapen i Syrien. Pansar fordon av förflyttning av soldater i några stycken gavs till arabiska grupper under pyds ledning i raqqa offensiven.

Det är inte vapen detta.

Varför gav man det till araber och inte kurder? Just nu är det strider mellan FSA och YPG. Vet du något mer om det?
Citera
2017-02-25, 22:22
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:
Varför gav man det till araber och inte kurder? Just nu är det strider mellan FSA och YPG. Vet du något mer om det?

Nej, bara att FSA är terrorist stämplad av både Syrien och Ryssland men det är inte YPG.
Citera
2017-02-25, 22:26
Bannlyst
Citat:

Ser just nu att kurderna och turkarna är på nollpunkten. Dom strider hårt mot varandra. Snart kommer vändningen för Syriens framtid beroende på vilka som segrar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in