Citat:
Ursprungligen postat av
Exxus
framförallt HTS som äger i princip Idlibprovinsen, samt även Daraaområdet
Jag tror och hoppas även på en viss federation och självstyre för kurderna, ffa för att få slut på kriget och att fred ska få komma till landet.
Vad du och Tigersaid käbblar om kan ni fortsätta med och dra inte in mig i det.
Inte hört HTS tidigare, vilka är dom?
Tror alla som har en koppling till områdena vill ha ett slut och fred men något säger mig att det kommer vara längre än så. IS är något som är på väg att bli övergående, sen är det nästa... och det är vad vi snackade om några inlägg tidigare men hoppas vi har fel. Men annars så är det sant, det är en maktkamp, vilja och ovilja, se till eller hindra som det handlar om. Förtår du mig?
Jag vet att du är den enda som har en neuteral ställning i konflikten fast jag kan se dig glida åt Assad rätt mycket. Är inte ute efter en dispyt med kurden said eller göra dig till något i det utan vill få sanning av det vad du anser av vad said säger. Du är den som är väldigt aktiv i konflikten. Du behöver inte som du säger själv bli "ovän" med någon men du kan besvara ärligt om tigersaid är själv ärlig med vad han säger? är kurderna bara ute efter en konfedertion eller är det mer än så? enligt din uppfattning!