2017-02-25, 08:38
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsmeGlenn
Här har du förövrigt en länk till en identisk situation som hände mig där målvakten helt ger bort ett mål ...

https://twitter.com/br_uk/status/835281493723394048

Sen kan du sitta o hävda hur mkt du vill att man ska bli träna för o bli bättre o inte klaga...Patetskt

Jag håller verkligen med dig. Det du skrev förut om att man vill ha en bra spelupplevelse. Som igår morse , då när gameplayet va snigelfart. Bollen rullar i slow motion. Å ingen känsla alls. Hade fan lust knäcka sönder skivan . Då skiter man i vinst å bara önska någon kunde trolla fram ett bra och skönt gameplay.

Jag har spelat FIFA en del i perioder. Ett FIFA ville jag endast spela på mörk gräs å när det va mörkt ute på stadium. Körde brasse lag på fut. Då gillar å dribbla . Jag stängde av alla matcher som ej va mörkt ute. Det va då jag gillade gameplayen och fick en skön känsla.

Tyckte det kändes som åka skriskor på det ljusa planerna å fick inte alls det humöret å känslan jag sökte. Robotaktigt kändes det då.

Självklart kan man träna och bli bättre. Men i det stora hela så spyr man på spelet vid dålig gameplay .

Önskar verkligen att ea kan skapa ett FIFA som e samma gameplay hela tiden å även ta bort handikapp. Leder man med 2 - 0 så börjas det märkas direkt.

Jag menar att folk tävlar i FIFA för riktiga pengar är väldigt konstigt då handikapp finns och ditt lag kan spela helt konstigt vissa matcher.

Å kom ej ihåg hans namn men han som vann VM i FIFA 13 pratar ju om gameplay i wl på youtube . Han om någon lär väl veta att gameplayet förstör så jävla mycket under många timmar på dygnet. Ändå han e tränad. Tror även han e rankad 1a i wl i världen.
Citera
2017-02-25, 08:54
Medlem
NilssooonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julgran1
Du motsäger dig själv rätt rejält tyvärr;

För att tidigare ha skrivit så här (Citerar det mest intressanta fetstilat)

Till att börja med; rent generellt: Varför skulle saker som att spelarens huvud åker genom stolpen bero på hur belastat servern är, eller vilken typ av räddning målvakten gör? Lagg visst, men rent gameplay-relaterade saker som är helt beroende av koden kommer alltid vara oberoende av hur spelets RNG/grafik/modellering sköter spelarna. Finns inget som antyder att det skulle ha den minsta påverkan.

I tur och ordning:
(1.) Ja, det finns grafikbuggar i FIFA. Har inget med Weekend Leauge eller "broken gameplay" att göra. Vad spelar det för roll om huvudet åker igenom stolen när bollen redan blivit bortnickad. Känns inte så väsentligt för den totala spelupplevelsen.

(2.) och (3.)
Detta är exakt det fenomen jag beskriver i mitt första inlägg som är så patetiskt. Du beskriver en situation där du (just du) är negativt påverkad av saker som är bullshit som du tycker inte borde ske. Varför skulle det vara så? Vad är det som antyder att det är rimligt att just din målvakt ska släppa billiga returer medan när du får ett bra läge ((3.) i din förklaring) så händer motsatsen som återigen är till din motståndares fördel. Om man dessutom lyssnar på alla som säger såhär så verkar ju alla vara negativt inverkade av nåt kryptiskt "scripting". Varför skulle det vara så? Vad är logiken? Tycker du det låter rimligt från ett objektivt perspektiv?

Du tror inte att en rimligare förklaring kan vara att din motståndare kan spelet bättre och exempelvis skjuter skott som han vet målvakten kommer lämna en farlig retur på? Eller ditt exempel i (3); att din mittback ens följer med i anfallet och är ivägen för en passning i en 2 mot 1a innebär att du spelar rätt konstigt. Det har aldrig hänt mig att en mittback är längst fram i anfallet om man inte spelar med all out attack. En mittback tar inte ens en sån löpning om du inte kör en manuell L1-tryckning att han ska gå i djupet. Så det kan inte ens hända om det inte är du som själv styr det (och då är det givetvis inte spelets fel).

Det som är så tråkigt är att det drabbar ju i slutändan bara dig. Det är mänskligt och väldigt vanligt att man försöker hitta nån syndabock för sina tillkortakommanden. Människan gör det instinktivt i alla situationer, det är inte roligt att inse att man själv inte räcker till. Men först när man anpassar sitt agerande (i detta fall FIFAs meta-game om man nu tycker det är kul med FIFA och vill bli bra på det) utifrån de förutsättningar som finns och tänker att "Ja, jag kanske kunde gjort det där på ett bättre sätt" när man torskar istället för "just den där grejen va skit, annars hade jag vunnit. Jävla skitspel!!1" Det är ju rätt sannolikt att motståndaren hade ett par "bullshit" grejer som gick med dig, men de glömmer man snabbt bort. Jämför man mot proffsen så finns det tiotal felbeslut man tar varje spelminut. Fokuserar man på att förbättra sig på det istället för nån konstig random-grej som hände hade man vunnit med 5 mål redan, och då hade den där lilla skitgrejen som man gnäller så mkt på inte spelat roll ändå.

(4.) Ja, du har rätt. Domaren är helt sjuk i FIFA 17. Det är så mkt som borde bli straff eller solklara frisparkar som inte blir nånting. Men tycker det är lika åt båda hållen så det är bara att "vänja" sig vid nivån. Torskade en match i WL idag på att min spelare blev vrålkapad och han startade en kontring i 90e. Klart man kan vara grinig på det men hade jag satt mina chanser innan och lirat bättre hade det varit skitsamma. Min motståndare fick också rätt mkt tröjdragningar och knuffar som inte blev nåt, bara att jag inte utnyttjade mina chanser lika bra. Vad tjänar det till att gnälla på spelet?

Tror du har fel där. Se ovan. Det är roligare att spela när man vinner, torskar man mkt så gnälls det mer. Inget konstigt med det. Men det kommer inte göra det bättre att gnälla.

Och tack vare din novell skulle vi sluta klaga på ett trasigt spel? Ge dig och låt oss gnälla om vi uppfattar spelet som bristfälligt
Citera
2017-02-25, 08:55
Medlem
ItsmeGlenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Jag håller verkligen med dig. Det du skrev förut om att man vill ha en bra spelupplevelse. Som igår morse , då när gameplayet va snigelfart. Bollen rullar i slow motion. Å ingen känsla alls. Hade fan lust knäcka sönder skivan . Då skiter man i vinst å bara önska någon kunde trolla fram ett bra och skönt gameplay.

Jag har spelat FIFA en del i perioder. Ett FIFA ville jag endast spela på mörk gräs å när det va mörkt ute på stadium. Körde brasse lag på fut. Då gillar å dribbla . Jag stängde av alla matcher som ej va mörkt ute. Det va då jag gillade gameplayen och fick en skön känsla.

Tyckte det kändes som åka skriskor på det ljusa planerna å fick inte alls det humöret å känslan jag sökte. Robotaktigt kändes det då.

Självklart kan man träna och bli bättre. Men i det stora hela så spyr man på spelet vid dålig gameplay .

Önskar verkligen att ea kan skapa ett FIFA som e samma gameplay hela tiden å även ta bort handikapp. Leder man med 2 - 0 så börjas det märkas direkt.

Jag menar att folk tävlar i FIFA för riktiga pengar är väldigt konstigt då handikapp finns och ditt lag kan spela helt konstigt vissa matcher.

Å kom ej ihåg hans namn men han som vann VM i FIFA 13 pratar ju om gameplay i wl på youtube . Han om någon lär väl veta att gameplayet förstör så jävla mycket under många timmar på dygnet. Ändå han e tränad. Tror även han e rankad 1a i wl i världen.

Precis det jag menat hela tiden , spelet är ospeltbart vid dålig gameplay och det sker för ofta helt enkelt..folk har ändå köpt spelet det är inte gratis liksom klart människor blir besvikna..Håller med jag vill alltid lira på mörk stadium dessvärre sker det väldigt sällan nu har jag märkt på just detta fifa, borde också vara något man kan få välja själv.

Tror du menar Boras Legend eller Ivan Lapanje han och många mer framstående har pratat om samma sak angående gameplayen ,så inte direkt att så fort nån här inne förlorar en match kommer hit o skriver skit.

Hade problemen med gameplay varat i en match ok fine inga problem men när det väl går igång håller det i över en hel dag ibland flera...det e ju fan absurt. Klart vi får klaga utav bara satan, köper du en produkt i en affär som e trasig klart som fan du vill ha dina cash tillbaka inte går du hem och tänker om jag tränar på att försöka laga den kanske den lagas en dag.
Citera
2017-02-25, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MR-Ganjalf
Alltså va fan detta är nog 3:e gången jag skulle gjort en SBC i playing abroad, där spelare har andra klubbar än vad som står på futbin....
Är det efter update nu som de bytat?
Någon som kan länka till spanka och tyska...?

Sök på "Nepenthez playing abroad SBC"
Han gör ofta det billigaste.
Citera
2017-02-25, 12:01
Medlem
Weird.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsmeGlenn
Här har du förövrigt en länk till en identisk situation som hände mig där målvakten helt ger bort ett mål ...

https://twitter.com/br_uk/status/835281493723394048

Sen kan du sitta o hävda hur mkt du vill att man ska bli träna för o bli bättre o inte klaga...Patetskt

Hur ofta händer den där situationen?
Citera
2017-02-25, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julgran1
Mycket komiskt och samtidigt patetiskt med alla som gnäller på att spelet är scriptat, "gameplay broken" och att det skulle ändras i spelet beroende på vilken tid eller dag man spelar på dygnet. Tror ni att de som kodat hos EA är nån grupp konspiratörer som plottar mot just ER och ska ge den andra randomspelaren nån fördel? Vidare patetiskt att folk som har MasterCard United och lagt tusentals kronor på att få lite spelare gnäller "buhu min 94 Suarez missade faktiskt ett skott".

Kollar ni upp hur spelare presterar så är det i princip samma gäng som vinner 39 eller 40 av 40 matcher vecka ut och vecka in och ligger Top100. Om det nu är så "Random" och scriptet som ni säger skulle dessa spelare åka på betydligt fler förluster. Så är det inte. Förlorar man mycketi Weekend Leauge fast man lirar mkt FIFA (speciellt om man har lag för över miljonen, då är det dessutom rätt patetiskt) är man dålig. Punkt. Skyll in på spelet. Skyll inte på lagg. Det blr man inte bättre av. Träna istället och försök förstå vad det är de som är bättre än dig gör som inte du gör.

Det ÄR sant att det finns stora moment av slump från duell till duell. Bemöter man det genom att gå in i dessa dueller och hoppas att ha random med sig när utfallet om man förlorar duellen är att motståndaren blir fel och gör mål, ja... då får man skylla sig själv. Hur ofta ser man bra spelare göra en 50/50 hopslagsbrytning med sista mittbacken.. Nej, aldrig. Spela spelet så att man inte hamnar i sådana dueller så blir det mindre frustrerande och man vinner mer. Är såklart lättare att skylla på spelet och ta fram MasterCardet igen och köpa 12 000 FIFA points till... Men ofta blir man inte bättre av det. Är så patetiskt att möta folk med 3 TOTY spelare som ändå är kassa. Bli bättre istället för att gnälla på spelet eller sluta spela...

Patetiskt av dig som uppenbarligen inte kan känna av och märka av alla "olikheter" i spelet.
Har själv lag för mellan 1-3 miljoner utan att ha lagt en jäkla krona. Kommer aldrig lägga en krona på FUT vet du varför?

Hittills i WL ligger jag på 9 av 17 vinster.

Det skumma är att med mitt SUPER lag som du kallar det så har jag 2 vinster, medans med mitt fitness lag med Bundesliga spelare för 20k så har jag 7 vinster. Volland sätter chanser som Suarez missar.

ÄR DET EN SLUMP?

Vollan är 81 och Suarez 94. Volland är inte bättre på någon punkt vare sig på spelet eller irl.
Citera
2017-02-25, 12:27
Medlem
Boomshiggabangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weird.
Hur ofta händer den där situationen?

Ca tre gånger varje match för Glenn. En gång per decennium för oss andra.
Citera
2017-02-25, 12:30
Medlem
Weird.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boomshiggabang
Ca tre gånger varje match för Glenn. En gång per decennium för oss andra.

haha verkar som det

Visst eaids drabbas ju alla av, men det är ju lika för motståndaren
Citera
2017-02-25, 15:23
Medlem
Raxies avatar
Två gånger i rad när jag haft ledningen nu så har den jag möter DCat och jag har fått förlust inräknad :/ är det såhär hela tiden eller?

Då är det ju inte ens nästan kul att lira WL.
Citera
2017-02-25, 15:38
Medlem
Är det bara jag som har världens problem med att stoppa anfallet direkt efter att jag har gjort mål??! Direkt efter avsparken så tar spelaren från mittcirkeln och dribblar igenom hela mitt försvar för att skjuta och göra mål....... Händer typ varje match, det är helt sjukt! Jag springer på han med 2 spelare och ändå dribblar han igenom alla som om de är några koner
Citera
2017-02-25, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grobar01
Är det bara jag som har världens problem med att stoppa anfallet direkt efter att jag har gjort mål??! Direkt efter avsparken så tar spelaren från mittcirkeln och dribblar igenom hela mitt försvar för att skjuta och göra mål....... Händer typ varje match, det är helt sjukt! Jag springer på han med 2 spelare och ändå dribblar han igenom alla som om de är några koner

har också svårt för detta, vet inte om man blir passiv eller vad det är...släpper inte in mål ofta på avspark men det händer.. ett tips är att springa fram o kapa spelaren direkt..ta en frispark, ett gult..men minska risken för mål i baken..
Av nån anledning känns det som spelarna står som fastlimmade direkt vid avspark..
Citera
2017-02-25, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
har också svårt för detta, vet inte om man blir passiv eller vad det är...släpper inte in mål ofta på avspark men det händer.. ett tips är att springa fram o kapa spelaren direkt..ta en frispark, ett gult..men minska risken för mål i baken..
Av nån anledning känns det som spelarna står som fastlimmade direkt vid avspark..

Ja så har det varit i dom flesta utgåvorna. Är väl kanske för det blir så mycket yta i mitten när alla är på sina positioner
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in