2017-02-21, 19:29
Avslutad
Känns lite som att Christian Fredrikson bad Wilsby att dra.
2017-02-21, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VeriteHeaton
Ursäkta, men vem fan bry sig om en CFO vill bytta jobb i juli i år. Han kan ersättas med en som är lika kunnig skulle jag tro, speciellt med så mycket tid att rekrytera. Jag skulle har varit Mycket mer orolig om Pontus Jägemalm hade sagt att han ville jobba hos Next, eller Idex eller Goodix, t.ex.

Det är otrolig hur lätt Anon kan manipulera FPC just nu, men jag är övertygad om att FPC aktiekursen borde studsa upp precis som det gjorde förra året inför MWC i Barcelona som kommer med StormSteg!

Johan Wilsby
CFO sedan 2015.

Pontus Jägemalm
Senior VP Research & Development sedan 2009

Cho, min fråga var om kursökningen ifjol vid MWC var kausal eller kunde bero på något annat. Sen noterade jag bara att jag fyllde på i dippen idag.
2017-02-21, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av börsvalp
Känns lite som att Christian Fredrikson bad Wilsby att dra.
Fast Wilsby kanske själv ville kliva av den här röran?

Sen fattar jag inte reaktionerna? Önskan att byta ut styrelse, inklusive Wilsby har ju framförts ganska högjutt, åtminståne sedan vinstvarningen. Sen när han hoppar av, så är inte det bra heller???
2017-02-21, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomenia
Fast Wilsby kanske själv ville kliva av den här röran?

Sen fattar jag inte reaktionerna? Önskan att byta ut styrelse, inklusive Wilsby har ju framförts ganska högjutt, åtminståne sedan vinstvarningen. Sen när han hoppar av, så är inte det bra heller???
Det var inte AVA som sålde på nyheten. Personligen tänker jag mig att han slutar för att han fått ett annat jobb. Det behöver ju inte vara något dramatiskt bakom det alls, folk byter jobb hela tiden.
2017-02-22, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar.
Det var inte AVA som sålde på nyheten. Personligen tänker jag mig att han slutar för att han fått ett annat jobb. Det behöver ju inte vara något dramatiskt bakom det alls, folk byter jobb hela tiden.

Fast det känns inte som man slutar en sån tjänst efter mindre än två år, om man fortfarande tycker det är roligt och utmanande.

...och AVA, vilka är dom idag? Vissa dagar är dom NY-ligan som bollar med anonyma och andra är dom vanliga småsparare? Dom köpte billigt idag precis som anonyma
Senast redigerad av Philomenia 2017-02-22 kl. 00:46.
2017-02-22, 21:56
Medlem
konkurs?
2017-02-22, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaegarn1337
konkurs?
Baserat på vad?
2017-02-22, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar.
Baserat på vad?
finanschefen drar o eldar upp alla fakturor och fordringar som fanns på hans kontor
2017-02-24, 13:32
Medlem
Carlström stärker grepp om Fingerprint – storägare säljer

STOCKHOLM (Direkt) Lars Söderfjell och Urban Fagerstedt, före detta samt nuvarande styrelseledamot i Fingerprint Cards, har sålt sina aktier i ägarbolaget Sunfloro, som äger biometribolagets A-aktier.
Senast redigerad av pommac69 2017-02-24 kl. 13:35.
2017-02-24, 17:11
Avslutad
Varför skulle Carlström stärka sitt grepp om FPC ifall han inte tror att det skulle gå bra?
2017-02-24, 18:00
Medlem
padrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av börsvalp
Varför skulle Carlström stärka sitt grepp om FPC ifall han inte tror att det skulle gå bra?

Med tanke på skurken JC's extremt "vältajmade" affärer historiskt borde det vara köpläge. Å andra sidan vet man ju aldrig vad han har för position. Han kan ju sitta med hela knät fullt av blankningar eller säljoptioner.
2017-02-25, 20:56
Medlem
adressandrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av padron
Med tanke på skurken JC's extremt "vältajmade" affärer historiskt borde det vara köpläge. Å andra sidan vet man ju aldrig vad han har för position. Han kan ju sitta med hela knät fullt av blankningar eller säljoptioner.

Det var ju när han själv jobbade på bolaget eller hans polare i styrelsen gav honom information som han 'tajmade' bra.

Utan insiderinformation är han lika bra/dålig som oss andra dödliga. FPC är inte ett stabilt bolag och skall ner i källaren.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in