2016-02-14, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Men då är det väl bara att tanka fler fingerprintaktier eller?
Jag har så många som jag vill ha, och har fått det genom att både köpa och sälja under resans gång. Vad jag inte förstår är hur du orkar sitta här, dag ut och dag in, och spy galla över folk för att dom gjort en investering du ogillar.
Citat:
Ursprungligen postat av skrplbnkdbnk
Varför är det ett problem att någon baissar FPC om du gillar det och förmodligen vill köpa fler ("superbilliga") aktier? Om ni hade varit långsiktiga i FPC hade ni blivit så jävla glada för alla kortningar och klaganden.
Det är inte ett problem att någon baissar fpc, men det är för mig oförståeligt hur man inte kan lägga sin energi på något annat än att sitta gömd bakom ett nick och gnälla på främlingar på ett forum.
2016-02-14, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar.
gjort en investering du ogillar.

Trodde Fingerprint var ett pyramidspel.
Hur mycket har du tjänat på denna investering fram till nu?
2016-02-14, 12:33
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Du måste nog lära dig ett och annat. Nog för kursen har halverats men värderingen av bolaget är "ett förhoppningsbolag". Det finns inte på någon karta att bolaget är värt dagens värdering på 23 miljarder kronor enkom på dagens försäljning och vinst. Borde vilken normal 8-åring som helst fatta. Eller hur?

Annars är du ju välkommen att visa din värdering i förhållande till dagens omsättning och vinst.
Du får gärna redovisa värderingen, har endast läst 2st med riktkurs 185kr(troll) samt 200kr(ABG). De var oseriösa i min mening där oms för 2016 i ena pekade på 5,4mdr.. Den andre räknade på siffror ur 2015 och inte kommande vinst.. Jag räknar på framtiden när jag investerar

(FB) Fingerprint Cards - FING B
(FB) Fingerprint Cards - FING B

Nedan skrevs 1/8-15(Kurs: 200kr)

Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Jag tycker Zorb gör en bra analys.
Men det han missar är ju dom enorma riskerna som den i dagsläget höga värderingen innebär.

Observera att jag inte säger att aktiekursen inte kan gå upp. Men som det ser ut nu är den så övervärderad att det inte ens finns ord för det. Dock säger jag inte att bolaget i framtiden kan leva upp till det.
Men i kort framtid är det helt orealistiskt.

Du ansåg HÖG värdering på 200kr och kurt sune m fl ansåg hög värdering på 30kr, du sa också att framtiden kunde ändra på det. Anser du nu i efterhand att du hade koll på framtiden?

Carnegie, Arctic, Aktiespararen, Stockpicker m fl anser däremot 356, 500, 500, 600, 850, 1200kr beroende på utfall där 356kr är en DFC under lång tid med endast smartphone inräknat.

Jag gick in igen strax över 350 och jag köper alltid för vad som komma skall, hade bolaget värderats med PE30 NU hade jag aldrig köpt men nu ligger PE strax under 10 för 2016 vilket jag anser som säkert att köpa på oavsett börsens framtid. PE15 = 50% avkastning, PE20 = 100% avkastning, PE30 = 200% avkastning. PE 20-25 för 2016 rimligt men att man i slutet av året börjar värdera in 2017.

På tal om 680kr...
http://www.ladda-upp.se/bilder/hydssemwdezdb/
2016-02-15, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Trodde Fingerprint var ett pyramidspel.
Hur mycket har du tjänat på denna investering fram till nu?
Tänker inte diskutera privatekonomi i detalj på flashback. Första gången jag köpte låg aktien runt 110kr. Jag köpte i omgångar och när jag sålde runt 665 var mitt gav runt en bit under 200. Jag gick in igen vid 380 för nån vecka sen och har åkt med sen dess. Först djupare ner, och sen uppåt igen.
2016-02-15, 23:44
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Vilken FING-dag! Känns som detta är början till något stort, grabbar!
2016-02-16, 01:17
Medlem
Tomat1tvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Vilken FING-dag! Känns som detta är början till något stort, grabbar!

Inbe4 rekyl som fan imorgon. Hoppas verkligen du har rätt dock.
2016-02-16, 02:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tomat1tva
Inbe4 rekyl som fan imorgon. Hoppas verkligen du har rätt dock.
Kraftig uppgång utan egentlig anledning brukar resultera i lika kraftig nedgång. Dessutom så släpptes en "nyhet" efter stängning om att Jörgen Lantto sålt totalt 380 000 av sina TO.

Rekommenderar position sälj
2016-02-16, 02:36
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffhaj
Kraftig uppgång utan egentlig anledning brukar resultera i lika kraftig nedgång. Dessutom så släpptes en "nyhet" efter stängning om att Jörgen Lantto sålt totalt 380 000 av sina TO.

Rekommenderar position sälj
Skitsnack! För Lanttos del handlade om att täcka skatten. Finns ingen korrelation mellan uppgång och efterföljande nedgång i FING. Positiva nyheter däremot brukar leda till dubbel nedgång.
2016-02-16, 13:27
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Som jag sa; idag blev det uppgång!
2016-02-16, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Som jag sa; idag blev det uppgång!

En bra dag för Fing.
Fing visade styrka idag och stod emot ANON som sålde av över 118 tusen aktier i dag.

Får se hur länge blankarna har tålamod innan de bestämmer sig för att köpa tillbaka.
2016-02-16, 20:47
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Builder123
En bra dag för Fing.
Fing visade styrka idag och stod emot ANON som sålde av över 118 tusen aktier i dag.

Får se hur länge blankarna har tålamod innan de bestämmer sig för att köpa tillbaka.
Tror det blir bättre drag när BajsBoo tvingas stänga sin position på 8.000kr. Lär bli bra köptryck då.

Aloha
2016-02-17, 15:22
Medlem
Tomat1tvas avatar
Väntar bara på raset nu, suck.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här