Citat:
Ursprungligen postat av
UltraMind
Du måste nog lära dig ett och annat. Nog för kursen har halverats men värderingen av bolaget är "ett förhoppningsbolag". Det finns inte på någon karta att bolaget är värt dagens värdering på 23 miljarder kronor enkom på dagens försäljning och vinst. Borde vilken normal 8-åring som helst fatta. Eller hur?
Annars är du ju välkommen att visa din värdering i förhållande till dagens omsättning och vinst.
Du får gärna redovisa värderingen, har endast läst 2st med riktkurs 185kr(troll) samt 200kr(ABG). De var oseriösa i min mening där oms för 2016 i ena pekade på 5,4mdr.. Den andre räknade på siffror ur 2015 och inte kommande vinst.. Jag räknar på framtiden när jag investerar
(FB) Fingerprint Cards - FING B
(FB) Fingerprint Cards - FING B
Nedan skrevs 1/8-15(Kurs: 200kr)
Citat:
Ursprungligen postat av
UltraMind
Jag tycker Zorb gör en bra analys.
Men det han missar är ju dom enorma riskerna som den i dagsläget höga värderingen innebär.
Observera att jag inte säger att aktiekursen inte kan gå upp. Men som det ser ut nu är den så övervärderad att det inte ens finns ord för det. Dock säger jag inte att bolaget i framtiden kan leva upp till det.
Men i kort framtid är det helt orealistiskt.
Du ansåg HÖG värdering på 200kr och kurt sune m fl ansåg hög värdering på 30kr, du sa också att framtiden kunde ändra på det. Anser du nu i efterhand att du hade koll på framtiden?
Carnegie, Arctic, Aktiespararen, Stockpicker m fl anser däremot 356, 500, 500, 600, 850, 1200kr beroende på utfall där 356kr är en DFC under lång tid med endast smartphone inräknat.
Jag gick in igen strax över 350 och jag köper alltid för vad som komma skall, hade bolaget värderats med PE30 NU hade jag aldrig köpt men nu ligger PE strax under 10 för 2016 vilket jag anser som säkert att köpa på oavsett börsens framtid. PE15 = 50% avkastning, PE20 = 100% avkastning, PE30 = 200% avkastning. PE 20-25 för 2016 rimligt men att man i slutet av året börjar värdera in 2017.
På tal om 680kr...
http://www.ladda-upp.se/bilder/hydssemwdezdb/